Succes in eigen hand

De eerste noodzakelijke stap naar geluk en succes is: Weten wat je wilt.

Succes in eigen hand

De tweede noodzakelijke stap is: Weten waarom je wilt wat je wilt.

De derde noodzakelijke stap is: Jezelf voor 100% richten of focussen op dat wat je wilt en dat non-stop blijven doen.

Dit laatste is eenvoudig opgeschreven en tegelijkertijd het moeilijkst te realiseren, omdat we vaak de neiging hebben om te twijfelen, ons zorgen te maken wanneer het even tegen zit, zwaarmoedig naar de toekomst te kijken en onszelf af te vragen of we werkelijk wel zo geschikt zijn voor het verkoopvak als dat we aanvankelijk dachten.

Om dit te kunnen volbrengen is het van belang de volgende twee zaken te kennen:

* Wat moet ik weten van de natuurwetten?

* Hoe houd ik mijn aandacht en focus gericht op de goede zaken?

Wat je moet weten van de natuurwetten, is allereerst dat deze voor alle mensen gelden, dus ook voor jou en die andere 6,2 miljard mensen op deze aardbol.

Hoe hard je bijvoorbeeld ook maar je best zou willen doen, je los te maken van de wet van de zwaartekracht, je ontkomt niet aan de wetmatigheden van de natuur.

Als jij er van overtuigd bent dat je niet rijk,

beroemd, succesvol, een kunstenaar, een professioneel atleet,

een groot zanger of wat dan ook kunt worden, handel je

onbewust automatisch

naar die innerlijke overtuiging, die je er van zal weerhouden

te worden wat je echt wilt,

met als resultaat dat je gelijk krijgt.

Wayne Dyer

Datgene waar jij je aandacht op richt, waar jij je op focust, wordt jouw realiteit. Dit is een wetmatigheid die net zo zeker is als dat twee en twee vier is.

We hebben ons dit niet altijd even duidelijk gerealiseerd, want ooit heeft iemand geschreven dat we veel zaken hebben gecreëerd die eigenlijk niemand wil, louter door onze aandacht te richten op dat wat we niet willen.

Als je succes en goede verkoopresultaten wilt, richt je aandacht dan op succes en goede verkoopresultaten in plaats van het overdenken en bestuderen van armoede, tegenslag of een teruglopende economie, zoals we dat al jaren neigen te doen.

Het aanschouwen van armoede en een teruglopende economie zal namelijk de vorm van dit ongewenste in je eigen aandacht en overtuiging voortbrengen en zich uiteindelijk in je tastbare en meetbare resultaten manifesteren.

Hoe kan ik dan vanaf nu leren om mijn aandacht gericht te houden op wat ik wil in plaats van alles wat ik niet wil?

Door jezelf aan te leren op een andere manier naar zaken te kijken en je perceptie bewust te veranderen. Door aan te nemen dat toeval niet bestaat, wat betekent dat alles wat je tegenkomt en overkomt een doel heeft, een reden heeft en dat het je dient, dan kan je dit alles een positieve perceptie geven. Zie alles als een cadeautje en spreek er je waardering of dankbaarheid voor uit.

Hoe meer jij je leven vult met waardering en dankbaar zijn en dit vanuit je gevoel uitspreekt, hoe meer geluk je zult voelen en succes je zult ervaren, tastbaar en meetbaar.

De reden hiervoor is gewoon, dat je met de grondhoudelijke instelling van waardering, je aandacht richt op mogelijkheden in plaats van op beperkingen.

Door waardering kun je ontevreden, beperkende en negatieve gedachten over de stand van zaken, buiten jezelf en buiten je aandacht houden. Sterker nog, vanaf het moment dat jij ontevreden bent over de stand van zaken, begin je al terrein te verliezen.

Je richt dan ongewild, onbewust en vaak ongemerkt je aandacht op het ongewilde, het gewone, het armoedige, het beperkende en je denken neemt vervolgens automatisch de vorm van deze dingen aan.

Om jezelf toe te staan, aandacht te schenken aan dat wat je eigenlijk niet wilt, het minder-waardige, heeft als directe consequentie dat je het minderwaardige krijgt en je minder-waardig gaat voelen omdat jij je ongewild omringt met minder-waardige dingen.

Aan de andere kant betekent het richten van je aandacht op het beste, jezelf omringen met het beste en vervolgens het beste te worden. De scheppende macht die in je zit maakt je tot het manifeste beeld van datgene waarop jij je aandacht richt.

Zoals gezegd, vanuit je grondhouding leven met en vanuit waardering, versterkt de verbinding met jezelf en je omgeving en beïnvloed je uitstraling, je zelfvertrouwen en je stemming op de sterkst mogelijke manier.

Het leert je dat je leeft in een leven wat alleen mogelijkheden en kansen kent in plaats van beperkingen.

Misschien ook goed om te weten dat de wetenschap op dit moment bezig is om het fenomeen waardering in relatie tot gezondheid te onderzoeken.

Men kijkt niet meer primair naar wat nu de oorzaken zijn van ziekte, maar men onderzoekt nu juist naar de andere zijde, hoe het komt dat mensen gezond en gelukkig zijn?

Het staat inmiddels vast, dat leven vanuit waardering, een sterk stressverlagende werking heeft en meer geluksbeleving in je leven teweeg brengt. Het leidt tot meer succes in zaken en betere relaties met jezelf en anderen.

Het brengt tevens je leven van negatief naar positief, van bitter naar zoet. Het leidt tot een optimistische levenshouding en instelling, met meer vitaliteit en uitstraling, minder spanning en stress en een leven in harmonie, vrolijkheid en plezier.

Hans Oelen

Hans  Oelen

Hans Oelen

Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,9
(22 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Anja

Mooi geschreven.
Moet het meer in mijn leven gaan integreren en niet alleen bij de verkoop.

Benno Rijpkema |  http://www.ragroep.nl

Dag Hans, wat een heerlijk artikel weer van je hand.
Waar je ons in meeneemt klinkt voor velen misschien nog wat zweverig, het is het allerminst. Als mislukken een resultaat is, dan is succes ook een resultaat. Een resultaat van je grondhouding.

Ik heb een eigen onderneming en werk dagelijks op deze wijze. Denken in Ja-en in plaats van Ja-maar.
2012 een crisisjaar? Nee, een jaar met heel veel kansen! In het Oosten weten ze het allang: crisis = kans. Het karakter voor crisis is exact hetzelfde teken als voor kans. Een crisis helpt je om een kritisch aan zelfreflectie te doen en wat je er van kunt leren.

Kleine kanttekening: onlangs is de 7 miljardste inwoner op deze aardbol geboren.

Marc

Dag Hans, Combinatie van NLP en energyflow, mooi omschreven en ik weet dat het werkt. Pas dit nu zo'n 5 jaar toe. NLP is krachtig. Voor de liefhebber: Echte energieverdiepingslag in jezelf maken? Omarm Reiki.en pas dit toe in je leven.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..