Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! (Marianne van de Water)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
Hoe breng je een prijsverhoging? (André Hagelen)
Zo draagt tenderdesign bij aan de gunning (Natasja Hoogenboom)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek (Jorg Hartog)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
De kracht van deadlines (André Hagelen)
De krachtigste afsluittechniek die er bestaat (Rene Knecht)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Thuiswerken? Tips van een admiraal (André Hagelen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren? (Hans-Wouter van Dam)
Je introductie is goud waard (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Anchoring - de juiste stemming creëren bij uw prospect (Rene Knecht)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)

Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen

Ieder verkoopproces bevat verborgen signalen die u kunnen helpen. Maar hoe pikt u ze op?

Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen

Intuïtie kunnen we omschrijven als de ingevingen en inzichten de we krijgen zonder dat er duidelijke oorzaak-gevolg relatie aan vooraf ging.
Bijvoorbeeld:
U weet dat de klant (niet) gaat beslissen in uw voordeel, zonder dat dit verbaal geuit is.
U weet het "gewoon". U hebt er (g)een goed gevoel bij.
Maar juist dit onderbuikgevoel negeren we vaak, om dan achteraf te zeggen:
'We hadden het kunnen weten, de signalen waren aanwezig.'

Deblokkeer intuïtie
Als verkopers zijn we vaak ezels die hun hoofd 1000 x stoten aan dezelfde steen. We blijven jagen en forceren en daarmee blokkeren we onze intuïtie, die altijd correct is.
Intuïtie komt namelijk tot uiting in het "loslaten": de ruimte geven aan jezelf en de ander, waarna de handeling (actie) kan volgen. Denk maar aan de ingevingen die u krijgt als u het werk even loslaat en dagdroomt, of even een wandelingetje maakt na een mentale inspanning, of tijdens het sporten.

Stop met pushen
We kunnen niet creatief zijn onder voortdurende stress en prestatiedruk. De klant zal in die sfeer bijvoorbeeld ook geen beslissing nemen. Die moet immers nog met zichzelf onderhandelen ("Wil ik wel veranderen?"). Deze stap overslaan heeft geen zin. Ze wordt hoe dan ook genomen. We moeten de klant die ruimte geven.

Pushen versnelt nooit het besluitvormingsproces. Het vertraagt zelfs. Een "gesloten" op zichzelf gerichte houding zal de intuïtie en het creatieve verkoopproces blokkeren.

Mocht de klant zich toch laten verleiden tot niet eerst met zichzelf onderhandelen, dan komt dit meestal als een boomerang terug: u krijgt probleemklanten, issues die achteraf naar boven komen, deals die niet meer rendabel zijn, enzovoort.

Verborgen signalen
Op elk moment zijn alle signalen die aangeven of een deal doorgaat of niet aanwezig.
Dat we ze niet zien betekent dit niet dat ze er niet zijn. Onze zintuigen zijn doorgaans afgestompt door grote hoeveelheden visuele en auditieve prikkels en, zoals gezegd, door stress en prestatiedrang. Ga er dus vanuit dat de signalen er zijn, zonder meer. Want als u weet dat ze er zijn kunt u zich er ook voor openstellen en beginnen ze op te vangen.
Bijvoorbeeld: Als iemand iets uitstelt of begint te discussiëren dan weet u dat er iets speelt wat nog verborgen is. U weet dan dat er intern nog iets opgelost moet worden. Vaak beseft de klant niet dat wat nog niet besproken wordt al wel door het lichaam gezegd wordt:
  • Soms ziet u weerstand bij de klant, terwijl die klant daar zelf nog niet van bewust is.
  • Soms liegen mensen, terwijl ze zelf niet beseffen dat ze liegen.
  • Soms twijfelen mensen, terwijl ze niet weten waarom.
  • Soms geven klanten antwoorden zonder dat u de vraag gesteld heeft.

Lichaamstaal & spreekstijl

Deze verborgen signalen vallen grotendeels onder de noemer Body Talk. Hoe het lichaam van de klant reageert kan u de extra info geven die u nodig heeft om het verkoopproces vooruit te doen gaan. Daarnaast zitten er informatie verborgen in iemands manier van spreken en woordkeus. Let op volgende signalen wanneer u met de klant een beslissing gaat nemen:
- plots stem verheffen; - luider spreken; - aarzelen; - geen stilte toelaten; - de vergadering laten onderbreken; - "Ja maar …" antwoorden geven; - gespannen lichaamshouding; - analyseren; - ego-talk; - win-lose onderhandelingstijl; - het gesprek wordt vermoeiend; - meer nemen dan geven; - beroep doen op externe autoriteit ("in onze sector is dat anders", "onderzoeken hebben uitgewezen"…)
Omdat de klant zelf nog niet beseft wat diens lichaam (onderbewuste) al wel weergeeft, kan de verkoper het "bespreekbaar" maken (een procesgerichte vraagstelling helpt hierbij; zie mijn artikel daarover op deze site).
 
Conclusies
1. De rol van een verkoper is om de signalen van verborgen agenda's op een salesvriendelijke manier aan de oppervlakte te brengen.
Wanneer u te veel vasthoudt aan modellen en scripts dan ontgaan u deze signalen.
Durf weer te vertrouwen op uw eigen ervaring. U hebt meer controle over het verkoopproces dan u zelf soms denkt.

2. Uw intuïtie kan u helpen deals te sluiten.
Intuïtie wordt ook omschreven als "direct knowing". Het staat los van overtuigingen, normen en waarden, scripts en modellen opgelegd door uw omgeving. U weet het gewoon. Het hoeft niet beredeneerd of bewezen te worden.

Luisteren naar onverwachte antwoorden
Voor het inzetten van uw intuïtie is oprecht luisteren zeer belangrijk. U geeft daarmee "energie" aan de relatie en gaat objectiever naar het verkoopproces en de situatie van de klant kijken. Luisteren wordt dan een vorm van loslaten.

De klant zal op zijn beurt antwoorden geven waar u zelf nog niet aan gedacht hebt.
Intuïtie is altijd een beetje onvoorspelbaar!


Rene Knecht

Rene  Knecht
Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. Zo heb ik doeltreffende systemen ontworpen voor koude acquisitie – prospectie op een natuurlijke manier. Deze aanpak is zeer geschikt voor dienstenverkopers, technici, consultants en ondernemers die hun diensten, expertise en zichzelf moeten verkopen.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Intuïtie
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,7
(48 stemmen)
Reacties

Errol van Engelen |  http://slidesha.re/11pDwZu

Intuitie is een belangrijke eigenschap voor verkopers. Zonder een goede intuitie en een dosis empathie wordt verkopen een moeilijk vak.

Als ik bij een prospect zit, probeer is vanuit mijn intuitie de prospect te categoriseren (twijfelaar, veranderingsbereid, dominant, etc). Vervolgens pas ik mijn verhaal en toonzetting intuitief aan om zoveel mogelijk op dezelfde lijn te zitten als de prospect.

Als aan het eind van het gesprek toch een gevoel ontstaat dat we niet verder komen, dan bedank ik de prospect voor zijn tijd en interesse en vraag of we over 1 of 2 maanden weer kunnen afspreken. Het gebeurt nl. vaak dat we te vroeg naar een prospect gaan en dat ons bezoek hem pas aan het denken zet. Daarom gaat hij nog niet beslissen.

filip boyen |  http://www.filipboyen.be

Zeer leuk artikel.
Alle aspecten komen aan bod.
Als je de lichaamstaal van je opponent ziet , en uiteraard kunt analyseren, weet je wat je tegenstrever echt denkt en voelt.
Om deze materie heel snel onder de knie te krijgen kan ik je mijn boekje "De snelle gids voor lichaamstaal "aanbevelen.

George van Dorth |  http://www.vandorthadvies.nl

De verkoper die de hier terecht genoemde signalen niet waarneemt, en er dus ook niets mee doet, is per definitie géén (professionele) verkoper.
Die is ten hoogste iemand die mogelijk graag een goed verkoper wil worden, maar dient dan nog de nodige trainingen te doorlopen en zich skills eigen te maken.
Dit is dan ook een bepaald onderdeel in mijn praktijk als business coach / consultant, want ook ondernemers kunnen nog wel eens de nodige commerciële vaardigheden bijslijpen.
Kortom: zeer terecht dat de auteur dit aspect eens duchtig onder de aandacht brengt!

Redouan  |  http://www.itinshape.nl

Heel herkenbaar.

michael rosner

Top artikel.
Heb laatst een gesprek gehad met mijn leverancier. Die vertoonde alle eigenschappen die besproken zijn in het artikel. De bevestiging die ik na 2 weken kreeg week totaal af van wat we besproken en afgesproken hadden. Een gemiste kans.
Ik zou bijna dit artikel aan hem willen sturen, maar dat gaat niet goed vallen, vrees ik.

Patrick van Rooij

Goed artikel

Jammer alleen dat er van die mensen zijn zoals Filip Boyen en George van Dorth, mensen die denken alles te weten en deze reactie mogelijkheid misbruiken om even snel reclame voor hun zelf te maken. Schrijf dan zelf een stukje en laat de lezer reageren op jullie kennis van verkoop.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel