Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Bent u oplossingsgericht, of procesgericht? (Toine Simons)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Intuïtie: kenmerk van leiders én topverkopers (David Bloch)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Communicatie: de olifant in de kamer (Harro Willemsen)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
7 tips om vooral niet méér te verkopen (Marcel Hoefman)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
De 2 grootste vijanden van verkoopsucces (Richard van Houten)
Buy-In (Peter Stinckens)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Ook u moet begrepen worden (Peter Stinckens)
Durft u ook ANDERS te zijn? (David Bloch)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes moet je vieren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) (Enno van Kersen)
No more Mr Niceguy! (Richard van Houten)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Dat zijn jouw woorden (Enno van Kersen)
Werk niet harder, werk slimmer! (Peter Stinckens)
De koper houdt van dynamiek (Richard van Houten)
Zorg dat uw spullen in orde zijn (Koert Wijnands)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Voorkom Kopers Spijt (Enno van Kersen)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Verkopen met een leeg hoofd (Richard van Houten)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Vele wegen leiden naar order (Herman Meijer)
Overspelige klanten (Jan-Willem Seip)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoop ik meer met dezelfde mensen? (Alexander Loudon)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Op weg naar flow in sales 1 (Marvin Sutherland)
Op weg naar flow in sales 2 (Marvin Sutherland)
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (Peter Stinckens)
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft (Peter Stinckens)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Ja, maar ... of veranderingsgezind? (David Bloch)
Ga niet op uw gevoel af ! (Redactie Verkopersonline.nl)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Rust in uw presentatie: niet te onderschatten! (Roeland Schweitzer)
Emoties zijn besmettelijk (Michel Hoetmer)
Verkoopeffectiviteit verbeteren (Richard van Houten)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)
Wie presenteert en verkóópt: ú, of wat u projecteert? (David Bloch)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
De echte voordelen van positief denken (Peter Stinckens)
Persoonlijke kracht en succes in sales (Verkoop Succes; Psychologie en Verkoop)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
The singing salesman (Roeland Schweitzer)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Creëer a-ha! momenten (Richard van Houten)
De psychologie van de verkoper (Marvin Sutherland)
Voelt de klant zich veilig bij u? (Roeland Schweitzer)
Welke taal spreekt u? (Tips & Advies Verkoop)
Trek de aandacht met één sterk beeld (Richard van Houten)

Overspelige klanten

Jan-Willem  Seip
Jan-Willem Seip
Vendicum

Wist u dat 35% van de getrouwde vrouwen vreemdgaat? Bij mannen is dit 47%. Althans in Amerika. En er zijn heel wat klanten die ook wel eens hun leverancier inruilen voor een ander. En dat doet pijn. 

Overspelige klanten

Er lustig op los 'shoppen' is in. U moet er mee leren leven ...

Een goede reden
Veel mensen keuren overspel af. En toch doet een relatief groot deel van de getrouwde mensen het. Wat beweegt hun?
Eén ding is zeker: er is vast een goede reden voor om dit te doen! Dit blijkt ook uit onderzoek door Gary Neuman en Mira Kirshenbaum (USA) die een boek schreven over overspelige partners.
Toen ik het artikel in NRC.NEXT hierover las, legde ik meteen de link tussen zakelijke overspeligheid. Ik bespeur zo'n grote overeenkomst! Eerst nu een boute stelling:

Mensen gaan vreemd omdat de eigen partner te weinig aandacht geeft, of te weinig seksuele bevrediging.

Maar liefst 25.500 mannelijke respondenten vormden de input voor deze conclusie. Woedende Amerikaanse en Engelse vrouwen vonden Neuman's conclusie een kwalijke uitspraak. Dus we moeten sexy kleding aantrekken tijdens het koken?, aldus de gepikeerde vrouwen.
Aan de andere kant gaven veel vrouwen hem tijdens de talkshow van Oprah Winfrey gelijk. De controverse stuwt de verkoopcijfers van zijn boek omhoog. Sex sells, is het niet?

Aandacht
Het draait dus om een tekort aan aandacht of te weinig voldoening ...
Over aandacht gesproken: u kent vast de volgende cijfers wel (continu onderzoek door DOOR):
De onderzoekers vroegen zich af waarop zakelijke inkopers hun keuze baseren voor een bepaalde leverancier. Hoe vindt een selectie van vijf leveranciers uit een lijst van vijftig plaats? En wanneer zeggen de inkopers de relatie op? Zakelijke inkopers haken af om de volgende redenen:

  • 17% vindt de prijs te hoog
  • 59% denkt niet eerlijk te worden behandeld
  • 67% heeft het gevoel niet voor vol te worden aangezien
  • 75% ervaart fouten (klachten!) die niet worden hersteld
  • 77% vindt dat afspraken niet worden nagekomen
  • 81% vindt dat er niet wordt meegedacht
  • 88% ontdekt geen initiatief
  • 92% krijgt geen of verkeerde aandacht

In tegenstelling tot de algemene gedachte is de te hoge prijs geen doorslaggevende factor, maar wel een tekort aan (of verkeerde) aandacht.

Alles wat aandacht krijgt, groeit!

AIDA
Nog een en waarschijnlijk de oudste marketingregel die er is: AIDA.
AIDA stamt uit 1894 en staat voor Aandacht, Interesse, Drang en Actie. Of in het Engels:

Attention     Aandacht krijgen voor: wie mailt/belt/schrijft mij?
Interest       Waarom? What's In It For Me? (WIIFM)
Desire         Welk voordeel? Wie bewijst dat?
Action          Klik op de reply-button! / Bel nu! / Vul in, knip uit, stuur op!

Dus als ik mijn partner of mijn zakelijke relatie aandacht geef dan komt het goed?
Het antwoord is neen.

Leer er maar mee leven
Kijk eens naar uzelf. Hoe trouw bent u?
Het gaat me niet aan wat u privé uitspookt, maar ik doel op uw rol als consument als u een witgoedzaak of de autoshowroom binnenstapt.
De tijd dat u zich als klant een levenlang aan uw kledingzaak bindt, ligt waarschijnlijk ver achter u. Vele dure klantloyaltyprogramma's en CRM-systemen ten spijt.
We shoppen graag en kopen nu die gave spijkerbroek bij de zaak in het centrum en de volgende spijkerbroek bij het winkelcentrum tien minuutjes rijden.

Je bent zo goed als je laatste levering, zei een klant ooit tegen me en die zin blijft me bij. En hij heeft gelijk. Er hoeft maar iets te gebeuren of een klant pleegt overspel. De concurrent is 1 muisklik verder van u. kijk naar uw gedrag als u uit eten gaat. Altijd bij hetzelfde restaurant of wilt u uw smaakpapillen eens in een ander etablissement prikkelen? Ik in ieder geval wel.
Waarom verwacht een verkoper dan dat zijn of haar klant het niet eens bij een ander probeert? Alle gegeven aandacht ten spijt.
Zelfs zeer tevreden klanten wisselen hun leverancier net zo makkelijk in voor een andere als minder tevreden klanten.

Geen tips
Ik heb de keuze gemaakt om nu eens een keer niet een artikel te schrijven met de '7 gouden tips' om de klant voor uw leven aan u te binden. Dat is namelijk een utopie.
En daar zijn al genoeg artikelen en systemen van.
Nee, met dit artikel wil ik alleen bewustwording bij u teweeg brengen. Bewustwording dat het heel menselijk is dat klanten shoppen. Vandaag ligt klant Jansen met u in bed en morgen met uw collega-aanbieder. Leer er maar mee leven.

Kansen
En weet u wat dit voor kansen biedt?
U verliest wellicht een klant (want mogelijk komt de klant later weer eens terug bij u in het warme nest). Dat betekent dat uw collega-aanbieder er een klant bij krijgt. Maar uw collega-aanbieder maakt hetzelfde mee. Ook bij hun shoppen de klanten! Bij wie?
Het antwoord laat zich raden.
Mensen willen nu eenmaal nieuwe dingen meemaken en steeds meer, anders en lekkerder dan dat ze al hadden. Het gras lijkt bij de buren groener dan in de eigen tuin. Eenmaal buiten 'de eigen tuin geproefd', kan ook betekenen dat het oude vertrouwde nest weer wordt opgezocht. "Het viel toch tegen dit uitstapje", aldus de ex-klant die weer aanklopt bij u. En u laat hem weer binnen. Voor even waarschijnlijk.

Carpe diem
Netto onder aan de streep is er dus niets aan de hand. Klanten komen en gaan. Neem dit nu als een gegeven en leef en werk er lustig op los. Carpe diem. ...
Het leven is te mooi en te kort om te treuren om overspelige klanten!

Jan Willem Seip
Vendicum

Bronnen
Artikel Opbiechten lijkt eerlijk, maar is egoïstisch door Franca Treur in NRC.NEXT van 1 december 2008
Artikel Verkoopmythe: verkopen draait om het aangaan van relaties met uw klanten door Michel Hoetmer in SalesExpert nummer 11/2008.

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”. Dit laat hij verkopers ook ervaren: met aanstekelijk enthousiasme een écht contact en chemie bij een ander laten ontstaan.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Robbert Bosch |  http://www.justforuse.nl


Ha Jan-Willem,
Goed en erg goed leesbaar artikel. Hoewel je geen tips geeft, blijft er bij mij wel één hangen: het belang van aandacht geven. Privé doe ik dat natuurlijk allang perfect ;), maar zakelijk kan ik er altijd nog wat extra op letten.
Dank voor de inspiratie,
Robbert

Koert wijnands |  http://www.bcbwijnands.nl

Jan-Willem,

Goed stuk. Je moet inderdaad klanten binden; ook al weten we dat dat niet altijd lukt. Als je zeker weet dat je letterlijk alles hebt gedaan om de klant te binden en hij gaat toch vreemd, dan blijkt dat fatalisme ook een van de eigenschappen is die een goede verkoper nodig heeft om te overleven.

Paul Hassels Monning |  http://dutchmarq.nl/digital-business

Herkenbaar stuk en statistieken Jan-Willem. De juiste aandacht, tijd en emotie bepaalt in mijn optiek het verschil tussen succes en falen in B2B.

Juist omdat prospects (en dus ook inkopers) lang niet altijd nu bereid zijn tot kopen is het zaak om op een prettige manier contact te blijven onderhouden. En daardoor op de radar te blijven van die relevante prospect.

Uit onderzoek (SiriusDecisions) blijkt namelijk ook dat 80% van alle leads die Sales terzijde schuift alsnog koopt.

Jan-Willem Seip |  http://www.vendicum.nl/

@Paul, mooie aanvulling op het artikel! Ik zoek dat onderzoek er even bij.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel