Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! (Marianne van de Water)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
Hoe breng je een prijsverhoging? (André Hagelen)
Zo draagt tenderdesign bij aan de gunning (Natasja Hoogenboom)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek (Jorg Hartog)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
De kracht van deadlines (André Hagelen)
De krachtigste afsluittechniek die er bestaat (Rene Knecht)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Thuiswerken? Tips van een admiraal (André Hagelen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren? (Hans-Wouter van Dam)
Je introductie is goud waard (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Anchoring - de juiste stemming creëren bij uw prospect (Rene Knecht)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)

Ga niet op uw gevoel af !

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Een rationele benadering van verkopen leidt niet tot succes. Verkopen is een kwestie van gevoel en niet van verstand. Of toch niet?

 Ga niet op uw gevoel af !

Als u op Google de combinatie verkopen en gevoel intypt levert dat 760.000 pagina's op; als u de zoekterm verkopen en verstand intypt dan komt u op 249.000 pagina's.
Het is een wat grove manier om duidelijk te maken dat verkopen meer met gevoel dan met verstand wordt geassocieerd. Het sluit aan op de wijdverbreide opvatting dat gevoel en intuïtie de sleutel zijn tot verkoopsucces.

Waar de menselijke intuïtie toe in staat is
In het boek Blink van Malcolm Gladwell (een absolute aanrader als u op een toegankelijke manier over psychologie wilt lezen) worden sprekende voorbeelden gegeven van waar de menselijke intuïtie toe in staat is. In een fractie van een seconde kunnen we een oordeel over een situatie vellen. Een schaakgrootmeester hoeft maar een korte blik op een schaakbord te werpen om te zeggen welke speler op winst staat; een ervaren kunstkenner ziet in één oogopslag of een schilderij echt is.

Het toont de fenomenale snelheid van informatieverwerking van onze hersenen. Processen die volkomen onbewust plaatsvinden. Daar kunnen computers nog lang niet aan tippen.

Vergelijk dat eens met het moeizame proces om weloverwogen, met uw verstand tot een oordeel over een situatie of persoon te komen. De verleiding is groot om op je gevoel afgaan als een superieure manier te gaan beschouwen om met de wereld om te gaan. Goed en goedkoop zullen we maar zeggen.

In de luren gelegd
Gladwell geeft vervolgens in zijn boek ook voorbeelden op welke wijze ons onbewuste ons in de luren legt. Allerlei vooroordelen die ons ingeprent zijn door opvoeding, wat we lezen, op de televisie zien, hebben vrij spel in ons onderbewuste.
Bij het bekijken van foto's van vrouwen wordt het begrip succes daar minder snel mee geassocieerd dan bij foto's met mannen. Om de simpele reden dat vrouwen in de media maar weinig in een succesrol worden getoond.
In dat verband: hoeveel van u denken ook zeker te weten dat vrouwen slechter auto rijden dan mannen? Dit terwijl recent onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen veel minder kans hebben betrokken te worden bij een ongeluk.

Wat we zeker denken te weten en waar we ons gevoel op baseren strookt niet altijd met de werkelijkheid.

De autodealer
In het land van de onbegrensde mogelijkheden vond de eerder genoemde schrijver Gladwell een bijzonder succesvolle autodealer. Ongetwijfeld een geweldige mensenkenner was ook zijn veronderstelling. De autodealer legde echter uit wat zijn succes was. Hij was na jaren vallen en opstaan tot de conclusie gekomen dat het helemaal niet mogelijk was om op basis van eerste indrukken de potentiële waarde van een klant in te schatten. 

Men laat zich ten onrechte dikwijls leiden door vooroordelen: een sjofele boer die u op het eerste gezicht geen cent zou geven, blijkt bijvoorbeeld uw beste klant te worden.

Jaren geleden had hij besloten het anders aan te pakken. Voortaan behandelde hij iedere nieuwe bezoeker van zijn showroom met alle égards en belde hij ze altijd na om de interesse te peilen. Vervolgens werd dan vanzelf wel duidelijk met welke klanten wel of niet goed zaken viel te doen. Ik zou zeggen een wijze les waar u als verkoper uw voordeel mee kan doen. Zeker als u in de automobielbranche zit.

Tip
Baseer u op feiten en niet op gevoelens bij het beoordelen van verkoopkansen.

Wil Wurtz
www.MetricsAndMore.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   1,0
(1 stemmen)
Reacties

Sebastiaan

"Jaren geleden had hij besloten het anders aan te pakken. Voortaan behandelde hij iedere nieuwe bezoeker van zijn showroom met alle égards en belde hij ze altijd na om de interesse te peilen"

Deze zin geeft weer dat klanten het toch wel prettig vinden als ze belangrijk gevonden worden. Je krijgt wat je geeft, als je een verkoper bent die boven iemand denk te staan, zal de gunfactor van de verkoper toch tot het 0 punt dalen.

Mensen kopen graag van mensen die op ze lijken.

Mariska Soek |  http://www.formlite.nl

Mijn oud drama docent leerde ons om te beseffen dat je altijd een 1e indruk hebt van iemand. Maar dat dan de keuze komt of je bereid bent open te staan om je meningen bij te stellen. Een wijze levensles. Vaak is je 1e indruk goed, maar niet leidend. Te vaak ook verwarren we ons gevoel/mening met kennis. Veel verkoopkansen worden gemist omdat we denken ook voor anderen te kunnen 'voelen' wat een goed product is.

Mariska Soek
Telefonische acquisiteur.

Tom Rixen

Dit geeft maar weer aan hoe belangrijk zelfkennis is, maw wees bewust bekwaam en exploreer je onbewuste onkewaamheid.
Het is een utopie om je vooroordelen uit te schakelen, deze zullen je altijd trachten te leiden. Ga er bewust mee om, kwalificeer je klanten door de juiste vragen te stellen, wees niet bang om door te vragen en structureer je gesprek. Hiermee creëer je duidelijkheid voor de klant en jezelf. Klanten zijn ook maar mensen en zullen van je kopen indien ze je dat gunnen.

übung mach Meister, Succes!

Tom Rixen
Sales Director

Jacques Bonneur

Voor importeurs van topmerken heb ik mystery-visits gedaan en werkelijk maar weinig verkopers bij dealers blijken deze les te kennen.

Rene Thiel |  http://www.cabtron.nl

Een leuk verhaal, maar naar mijn mening vanaf de verkeerde kant belicht.
Autoverkopers zijn namelijk zeer goed in het "uitgaan van hun gevoel", het gaat echter niet alleen om "hun gevoel", maar met name om het gevoel van de klant.
Auto verkopers leren in een cursus dat ze moeten opletten in welke kleding een klant loopt, of wat voor horloge hij/zij draagt. Stel iedere klant een paar vragen en je weet wat voor vlees je in de kuip hebt.....

Ik ben het helemaal met de schrijver eens.
Vanuit een andere insteek.
"Ga niet op uw gevoel af " roept bij mij weerstand op.
Omdat ik in contact met mensen juist op mijn gevoel af ga.

Maar na lezing van deze column roep ik hardop "Ga niet met aannames het gesprek in "
Wees blanco.
Geen aannames : "Hij/.zij/Ze Zal / zullen wel ...
Geen invullingen: Mijn propositie is misschien wel/niet voor u bedoeld...
En vooral : de eigelijke prijs is € .. maar voor U €.

Ga vooral op je gevoel af.
En daarmee voor een open gesprek.
Daarmee kom je verder !

Bovenstaande was uit mijn hart gegrepen.
Mijn gevoel was mijn uitgangspunt.
Mijn excuses voor de stijl/taalfouten
De link naar de website was niet juist weergegeven.

Kun je nagaan wat functioneren vanuit gevoel allemaal teweeg brengt!

Vriendelijke groet
Bert de Vries
0613992203

Mariska Soek |  http://www.formlite.nl

Stijl en taalfouten? Kwalijk hoor voor een bladmanager.
Verder mooi gezegt. Beheers je gevoel, ken je proposities exploreer jezelf. Durf wel te sturen op gevoel, maar beheers je vak. Leuk artikel, met leuke reacties

Petter

Zaken doen is één en al emotie!
Er bestaan helemaal geen rationele beslissingen.
Al onze beslissingen, waardebepalingen en oordelen worden / zijn op basis van ons gevoel genomen. Op basis dus van fysiologische reacties die wij waarnemen met ons bewustzijn op basis van de opgeslagen informatie uit ons geheugen verwerkt door het onderbewustzijn.
Die informatie wordt vanzelfsprekend steeds geactualiseerd.
Dat gebeurt ook bij de aangehaalde autodealer.
Hij is, langs voortschrijdende inzichten, bang geworden (gevoel, emotie) dat hij inkomen misloopt als hij de verkeerde signalen uitzendt richting een bepaalde potentiële kopersgroep, in dit geval de sjofele boertjes. Zo'n boertje zal immers nooit wat bij hem kopen als hij het gevoel (!) krijgt met een arrogante bal te maken te hebben.

Hij baseert zich derhalve niet op feiten, het is geen feit dat sjofele boertjes geld hebben, maar op gevoel!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel