Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
De 2 grootste vijanden van verkoopsucces (Richard van Houten)
Buy-In (Peter Stinckens)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Ook u moet begrepen worden (Peter Stinckens)
Durft u ook ANDERS te zijn? (David Bloch)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes moet je vieren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) (Enno van Kersen)
No more Mr Niceguy! (Richard van Houten)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Dat zijn jouw woorden (Enno van Kersen)
Werk niet harder, werk slimmer! (Peter Stinckens)
De koper houdt van dynamiek (Richard van Houten)
Zorg dat uw spullen in orde zijn (Koert Wijnands)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Voorkom Kopers Spijt (Enno van Kersen)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Verkopen met een leeg hoofd (Richard van Houten)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Vele wegen leiden naar order (Herman Meijer)
Overspelige klanten (Jan-Willem Seip)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoop ik meer met dezelfde mensen? (Alexander Loudon)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Op weg naar flow in sales 1 (Marvin Sutherland)
Op weg naar flow in sales 2 (Marvin Sutherland)
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (Peter Stinckens)
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft (Peter Stinckens)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Ja, maar ... of veranderingsgezind? (David Bloch)
Ga niet op uw gevoel af ! (Redactie Verkopersonline.nl)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Rust in uw presentatie: niet te onderschatten! (Roeland Schweitzer)
Emoties zijn besmettelijk (Michel Hoetmer)
Verkoopeffectiviteit verbeteren (Richard van Houten)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)
Wie presenteert en verkóópt: ú, of wat u projecteert? (David Bloch)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
De echte voordelen van positief denken (Peter Stinckens)
Persoonlijke kracht en succes in sales (Verkoop Succes; Psychologie en Verkoop)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
The singing salesman (Roeland Schweitzer)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Creëer a-ha! momenten (Richard van Houten)
De psychologie van de verkoper (Marvin Sutherland)
Voelt de klant zich veilig bij u? (Roeland Schweitzer)
Welke taal spreekt u? (Tips & Advies Verkoop)

Ga niet op uw gevoel af !

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Een rationele benadering van verkopen leidt niet tot succes. Verkopen is een kwestie van gevoel en niet van verstand. Of toch niet?

 Ga niet op uw gevoel af !

Als u op Google de combinatie verkopen en gevoel intypt levert dat 760.000 pagina's op; als u de zoekterm verkopen en verstand intypt dan komt u op 249.000 pagina's.
Het is een wat grove manier om duidelijk te maken dat verkopen meer met gevoel dan met verstand wordt geassocieerd. Het sluit aan op de wijdverbreide opvatting dat gevoel en intuïtie de sleutel zijn tot verkoopsucces.

Waar de menselijke intuïtie toe in staat is
In het boek Blink van Malcolm Gladwell (een absolute aanrader als u op een toegankelijke manier over psychologie wilt lezen) worden sprekende voorbeelden gegeven van waar de menselijke intuïtie toe in staat is. In een fractie van een seconde kunnen we een oordeel over een situatie vellen. Een schaakgrootmeester hoeft maar een korte blik op een schaakbord te werpen om te zeggen welke speler op winst staat; een ervaren kunstkenner ziet in één oogopslag of een schilderij echt is.

Het toont de fenomenale snelheid van informatieverwerking van onze hersenen. Processen die volkomen onbewust plaatsvinden. Daar kunnen computers nog lang niet aan tippen.

Vergelijk dat eens met het moeizame proces om weloverwogen, met uw verstand tot een oordeel over een situatie of persoon te komen. De verleiding is groot om op je gevoel afgaan als een superieure manier te gaan beschouwen om met de wereld om te gaan. Goed en goedkoop zullen we maar zeggen.

In de luren gelegd
Gladwell geeft vervolgens in zijn boek ook voorbeelden op welke wijze ons onbewuste ons in de luren legt. Allerlei vooroordelen die ons ingeprent zijn door opvoeding, wat we lezen, op de televisie zien, hebben vrij spel in ons onderbewuste.
Bij het bekijken van foto's van vrouwen wordt het begrip succes daar minder snel mee geassocieerd dan bij foto's met mannen. Om de simpele reden dat vrouwen in de media maar weinig in een succesrol worden getoond.
In dat verband: hoeveel van u denken ook zeker te weten dat vrouwen slechter auto rijden dan mannen? Dit terwijl recent onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen veel minder kans hebben betrokken te worden bij een ongeluk.

Wat we zeker denken te weten en waar we ons gevoel op baseren strookt niet altijd met de werkelijkheid.

De autodealer
In het land van de onbegrensde mogelijkheden vond de eerder genoemde schrijver Gladwell een bijzonder succesvolle autodealer. Ongetwijfeld een geweldige mensenkenner was ook zijn veronderstelling. De autodealer legde echter uit wat zijn succes was. Hij was na jaren vallen en opstaan tot de conclusie gekomen dat het helemaal niet mogelijk was om op basis van eerste indrukken de potentiële waarde van een klant in te schatten. 

Men laat zich ten onrechte dikwijls leiden door vooroordelen: een sjofele boer die u op het eerste gezicht geen cent zou geven, blijkt bijvoorbeeld uw beste klant te worden.

Jaren geleden had hij besloten het anders aan te pakken. Voortaan behandelde hij iedere nieuwe bezoeker van zijn showroom met alle égards en belde hij ze altijd na om de interesse te peilen. Vervolgens werd dan vanzelf wel duidelijk met welke klanten wel of niet goed zaken viel te doen. Ik zou zeggen een wijze les waar u als verkoper uw voordeel mee kan doen. Zeker als u in de automobielbranche zit.

Tip
Baseer u op feiten en niet op gevoelens bij het beoordelen van verkoopkansen.

Wil Wurtz
www.MetricsAndMore.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 1,0
(1 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Sebastiaan

"Jaren geleden had hij besloten het anders aan te pakken. Voortaan behandelde hij iedere nieuwe bezoeker van zijn showroom met alle égards en belde hij ze altijd na om de interesse te peilen"

Deze zin geeft weer dat klanten het toch wel prettig vinden als ze belangrijk gevonden worden. Je krijgt wat je geeft, als je een verkoper bent die boven iemand denk te staan, zal de gunfactor van de verkoper toch tot het 0 punt dalen.

Mensen kopen graag van mensen die op ze lijken.

Mariska Soek |  http://www.formlite.nl

Mijn oud drama docent leerde ons om te beseffen dat je altijd een 1e indruk hebt van iemand. Maar dat dan de keuze komt of je bereid bent open te staan om je meningen bij te stellen. Een wijze levensles. Vaak is je 1e indruk goed, maar niet leidend. Te vaak ook verwarren we ons gevoel/mening met kennis. Veel verkoopkansen worden gemist omdat we denken ook voor anderen te kunnen 'voelen' wat een goed product is.

Mariska Soek
Telefonische acquisiteur.

Tom Rixen

Dit geeft maar weer aan hoe belangrijk zelfkennis is, maw wees bewust bekwaam en exploreer je onbewuste onkewaamheid.
Het is een utopie om je vooroordelen uit te schakelen, deze zullen je altijd trachten te leiden. Ga er bewust mee om, kwalificeer je klanten door de juiste vragen te stellen, wees niet bang om door te vragen en structureer je gesprek. Hiermee creëer je duidelijkheid voor de klant en jezelf. Klanten zijn ook maar mensen en zullen van je kopen indien ze je dat gunnen.

übung mach Meister, Succes!

Tom Rixen
Sales Director

Jacques Bonneur

Voor importeurs van topmerken heb ik mystery-visits gedaan en werkelijk maar weinig verkopers bij dealers blijken deze les te kennen.

Rene Thiel |  http://www.cabtron.nl

Een leuk verhaal, maar naar mijn mening vanaf de verkeerde kant belicht.
Autoverkopers zijn namelijk zeer goed in het "uitgaan van hun gevoel", het gaat echter niet alleen om "hun gevoel", maar met name om het gevoel van de klant.
Auto verkopers leren in een cursus dat ze moeten opletten in welke kleding een klant loopt, of wat voor horloge hij/zij draagt. Stel iedere klant een paar vragen en je weet wat voor vlees je in de kuip hebt.....

Ik ben het helemaal met de schrijver eens.
Vanuit een andere insteek.
"Ga niet op uw gevoel af " roept bij mij weerstand op.
Omdat ik in contact met mensen juist op mijn gevoel af ga.

Maar na lezing van deze column roep ik hardop "Ga niet met aannames het gesprek in "
Wees blanco.
Geen aannames : "Hij/.zij/Ze Zal / zullen wel ...
Geen invullingen: Mijn propositie is misschien wel/niet voor u bedoeld...
En vooral : de eigelijke prijs is € .. maar voor U €.

Ga vooral op je gevoel af.
En daarmee voor een open gesprek.
Daarmee kom je verder !

Bovenstaande was uit mijn hart gegrepen.
Mijn gevoel was mijn uitgangspunt.
Mijn excuses voor de stijl/taalfouten
De link naar de website was niet juist weergegeven.

Kun je nagaan wat functioneren vanuit gevoel allemaal teweeg brengt!

Vriendelijke groet
Bert de Vries
0613992203

Mariska Soek |  http://www.formlite.nl

Stijl en taalfouten? Kwalijk hoor voor een bladmanager.
Verder mooi gezegt. Beheers je gevoel, ken je proposities exploreer jezelf. Durf wel te sturen op gevoel, maar beheers je vak. Leuk artikel, met leuke reacties

Petter

Zaken doen is één en al emotie!
Er bestaan helemaal geen rationele beslissingen.
Al onze beslissingen, waardebepalingen en oordelen worden / zijn op basis van ons gevoel genomen. Op basis dus van fysiologische reacties die wij waarnemen met ons bewustzijn op basis van de opgeslagen informatie uit ons geheugen verwerkt door het onderbewustzijn.
Die informatie wordt vanzelfsprekend steeds geactualiseerd.
Dat gebeurt ook bij de aangehaalde autodealer.
Hij is, langs voortschrijdende inzichten, bang geworden (gevoel, emotie) dat hij inkomen misloopt als hij de verkeerde signalen uitzendt richting een bepaalde potentiële kopersgroep, in dit geval de sjofele boertjes. Zo'n boertje zal immers nooit wat bij hem kopen als hij het gevoel (!) krijgt met een arrogante bal te maken te hebben.

Hij baseert zich derhalve niet op feiten, het is geen feit dat sjofele boertjes geld hebben, maar op gevoel!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel