Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
De 2 grootste vijanden van verkoopsucces (Richard van Houten)
Buy-In (Peter Stinckens)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Ook u moet begrepen worden (Peter Stinckens)
Durft u ook ANDERS te zijn? (David Bloch)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes moet je vieren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) (Enno van Kersen)
No more Mr Niceguy! (Richard van Houten)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Dat zijn jouw woorden (Enno van Kersen)
Werk niet harder, werk slimmer! (Peter Stinckens)
De koper houdt van dynamiek (Richard van Houten)
Zorg dat uw spullen in orde zijn (Koert Wijnands)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Voorkom Kopers Spijt (Enno van Kersen)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Verkopen met een leeg hoofd (Richard van Houten)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Vele wegen leiden naar order (Herman Meijer)
Overspelige klanten (Jan-Willem Seip)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoop ik meer met dezelfde mensen? (Alexander Loudon)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Op weg naar flow in sales 1 (Marvin Sutherland)
Op weg naar flow in sales 2 (Marvin Sutherland)
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (Peter Stinckens)
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft (Peter Stinckens)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Ja, maar ... of veranderingsgezind? (David Bloch)
Ga niet op uw gevoel af ! (Redactie Verkopersonline.nl)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Rust in uw presentatie: niet te onderschatten! (Roeland Schweitzer)
Emoties zijn besmettelijk (Michel Hoetmer)
Verkoopeffectiviteit verbeteren (Richard van Houten)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)
Wie presenteert en verkóópt: ú, of wat u projecteert? (David Bloch)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
De echte voordelen van positief denken (Peter Stinckens)
Persoonlijke kracht en succes in sales (Verkoop Succes; Psychologie en Verkoop)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
The singing salesman (Roeland Schweitzer)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Creëer a-ha! momenten (Richard van Houten)

De echte voordelen van positief denken

Positief denken, het klint zo makkelijk. En afgezaagd misschien ook wel. In dit nuchtere artikel wordt aangegeven hoe u er in de praktijk werkelijk voordelen uit kunt halen. Positiviteit als wapen! Hoe hanteert u dat wapen?

De echte voordelen van positief denken

Een tijdje geleden las ik op deze site een veel geraadpleegd artikel van collega Hoetmer.  Onder de titel De enorme voordelen van negatief denken, stuurde hij een boodschap de wereld in die velen niet echt konden waarderen. Maar ik begrijp hem wel.

Ik heb mij destijds van alle commentaar onthouden, omdat ik er even over wilde nadenken. Ik geef zelf namelijk regelmatig motivatiesessies, en laat positief denken daar nu een topic in zijn (hoe kan het ook anders).  
Maken we hier een botsing tussen twee visies mee? Of zoekt Michel goedkope publiciteit door een confronterende stelling in te nemen? Ik denk dat geen van beide correct is. Ik denk dat Michel hier een belangrijk punt opwerpt.

Indien je je gedurende enkele uren suf laat lullen door een van de gekende Amerikaanse succesgoeroes, zou je inderdaad kunnen concluderen dat het volstaat om te denken dat je iets kunt realiseren, waarna het proces vanzelf loopt. En hier moet ik Michel bijtreden. Want dát is natuurlijk klinkklare nonsens!
Wat doet positief denken dan wél?

Impact op de eigen attitude
Het is natuurlijk onmogelijk om een trainingssessie van enkele uren samen te vatten in zo kort bestek. Maar de kern kan ik u wel meegeven. 

Positief denken heeft een enorme impact op de eigen attitude. 

Uw denken bepaalt in belangrijke mate hoe u tegen de wereld aankijkt en met welke attitude u deze benadert. En dat heeft dan weer een belangrijke impact op uw resultaten.

Voordelen en bewijzen
Zelf ben ik geen groot gelover van NLP en andere soortgelijke systemen. Maar toch kan ik u enkele belangrijke voordelen en bewijzen voorleggen van de impact van uw denken op uw resultaten. Ik zou u er graag een drietal mee geven, die ik vaak gebruik.

1. Sporters gebruiken vaak visualisatietechnieken. Vooral turners beginnen met een oefening aan de ringen of de brug met ongelijke leggers door vooraf mentaal te oefenen, voordat ze er echt aan beginnen. Bij onderzoek bleek dat bij het mentaal inoefenen spieren onbewust de correcte acties uitvoerden, zelfs terwijl de sporter met de ogen dicht stil staat.  
Alleen al door mentaal te oefenen, gebruikt  men ongeveer eenkwart van de energie (calorieën) die men ook bij het echt oefenen zou gebruiken. (Wie geen tijd heeft om te sporten, kan op verloren momenten zo toch iets inhalen). Uw denken zal uw lichaam dus onbewust beïnvloeden. Positief denken geeft u een positieve lichaamshouding.  Belangrijk voor verkopers!

2. Vaak hoor je succesgoeroes zeggen dat onze geest de grenzen van onze mogelijkheden bepaalt, en niet de realiteit. Dat klinkt leuk, maar is het waar? Wel, voor een deel is het waar. De beweringen van The secret daargelaten (Ik probeer zo al geruime tijd de loterij te winnen, maar het lukt echt niet) is er inderdaad een kern van waarheid in te vinden. 
Een voorbeeld. Al meer dan tweeduizend jaar geleden probeerden Grieken en Romeinen om de mijl onder de vier minuten te lopen. De Romeinen stuurden zelf hongerige leeuwen achter de hardlopers aan, maar het lukte niet. (Goed voor de leeuwen, jammer voor de lopers). 
Eeuwen lang bleef men proberen, tot in 1954 Roger Banister de mijl liep in 3 minuten, 59,6 seconden. Leuk, maar nog belangrijker: in de vier jaar nadien liepen veertig mensen de mijl in minder dan vier minuten. Plots had men gezien dat het mogelijk was, en het werd mogelijk. 

De muur van het geloof dat het onmogelijk was, was gevallen.

3. Een experimentje dat ik zelf regelmatig gedaan heb in het kader van opleidingen is het volgende. Laat verkopers met een onbekende koper spreken. Brief ze vooraf over de koper (vriendelijk en open of gesloten en vervelend. Vervolgens gaan de verkopers naar de kopers toe. (Sommigen kregen positieve feedback over de koper, anderen negatieve). En wat blijkt? Achteraf, bij de debriefing, hebben zij die een positieve briefing kregen een positieve ervaring achter de rug en andersom. De kopers zelf wisten alleen dat er verkopers kwamen in het kader van de training en kregen de opdracht voor iedereen vriendelijk en ontvankelijk te zijn.

Invloed van het denken
Ons denken heeft een uiterst belangrijke invloed op ons leven. Niemand zal tegenspreken dat negatieve gedachten uiteindelijk tot depressies kunnen leiden. Waarom zou het omgekeerde niet waar zijn? Maar Michel heeft ook gelijk. Ongebreideld optimisme maakt u blind voor uw eigen fouten. Het ontneemt u al die belangrijke leermomenten - de momenten die zo essentieel zijn voor uw groei.
Hoe dan?

Misschien kunt u een synthese vinden in het volgende. Positief denken bezorgt u een positieve attitude. Die heeft een belangrijke invloed op anderen. Daniel Goleman ontdekte dat het zogenaamde spiegelgedrag van de mens ingebakken zit in onze genen en de structuur van onze hersenen. (Als u hier meer over wil weten, kunt u een filmpje van hem bekijken op mijn site: http://peterstinckens.be/web/index.php?page=Doc921 )

Positief zijn zorgt er voor dat ook anderen in een positieve mood komen.

Dat men u als aangenaam ervaart en u positief beoordeelt. Een eerste belangrijke stap om een relatie op te bouwen. Een negatieve instelling heeft het omgekeerde effect. 

Tip
Wees dus positief, maar blijf kritisch voor uzelf. Want ook dat is belangrijk. Uw eigen fouten zien en er van leren!

Peter Stinckens
House of Imagination

Peter  Stinckens

Peter Stinckens

Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,2
(10 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

b. lutgerink |  http://www.lutgerink-esa.nl

Goed artikel.
Kritisch zijn naar alle nieuwe ontwikkelingen (of dat nu NLP, NEI, kantklossen of "The Secret" is, of welke stroming dan ook) is goed. Meer dan 4000 jaar geleden zei Boeddha dat tenslotte ook, "Neem niets aan op gezag van anderen, onderzoek zelf en behoudt het goede".

Dat je gedachten je lichaam beinvloeden en een attitude naar anderen bepaald is iets dat iedereen dagelijks kan ervaren, niet alleen verkopers.

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

Beste Peter,

Prima en afgewogen artikel! Ik kom later zelf op dit onderwerp nog een keer terug. Wellicht wel handig om de link naar mijn artikel er nog eventjes bij te vermelden. Want ik heb behoorlijk moeten zoeken.

http://www.verkopersonline.nl/vko-crm/zelfontwikkeling/695/de_enorme_voordelen_van_negatief_denken.html

Eric Vande Cauter

Ik heb me persoonlijk altijd afgezet tegen die drammerige positief denkers. Maar deze visie kan me wel bekoren. Het gaat tenslotte om je eigen motivatie en kijk, niet over het dwaze idee dan je met positief denken alle problemen in je leven kan oplossen.
Geweldig artikel. Meer van dat!

Kiki Rijniers |  http://www.kikirijniers.nl

Grappig; ik geloof steevast in de kracht van het positieve denken. Veel meer dan wat je zelf bewerkstelligt komt dan op je pad.

Ook de Amerikaanse goeroes, met name Anthony Robbins, helpen mij - middels het lezen van zijn boeken - enorm.

Steeds als ik stagneer ga ik één van zijn boeken lezen en alles komt weer op gang. Alsof je puur door te geloven dat het gebeuren gaat de dingen opwekt.

Jan Vanpalt

In volgde via mijn werkgever een sessie van u en die is lang blijven hangen. Het is leuk om terug een artikel over dit onderwerp te lezen. Ik hoop dat we er nog meer mogen verwachten. Een “hart onder de riem” is vaak een belangrijke extra voor een verkoper!

pos

Ik heb respect voor alle mensen die zich hier mee bezig houden en er een mooi feitelijk verhaal over kunnen schrijven! ik geloof heilig in de kracht van het positieve denken! ik ben alleen zelf nog wel een beginner.. ik wens jou heel veel geluk met alles en iedereen die dit leest natuurlijk ook!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel