Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Problemen met verkopen

Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
Hoe een bezwaar tonnen kan kosten (André Hagelen)
Zorg dat je niet schaakmat komt te staan (Herman Meijer)
Win verloren klant terug in 5 stappen (Jan-Willem Seip)
'Ik had toch "nee" gezegd...?!!' (André Hagelen)
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten (Jan-Willem Seip)
Van groeistagnatie naar succes (Jorg Hartog)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Een order binnen halen bij Pietje Precies (Jan-Willem Seip)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren? (Hans-Wouter van Dam)
Help! Mijn klant wil nadenken (Michel Hoetmer)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Sorry, de offerte gaat niet door (Jan-Willem Seip)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
Stop met zeuren, ga bellen (Victor Bonke)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Voorkom dat u verliest van de concurrent (Marcel Hoefman)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
De goed geïnformeerde klant: kans of excuus? (Marcel Hoefman)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Effectief omgaan met klanten die koudwatervrees hebben (Redactie Verkopersonline.nl)
‘Ik wil er even over nadenken…’ En dan?!
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Toch scoren als u de deal verliest (Toine Simons)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
Angst en effectief presenteren (David Bloch)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Uw concurrenten kiest u zelf (Jos Burgers)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
De vraag (Peter Stinckens)
De diepste valkuil voor verkopers (Peter Stinckens)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
“Ik denk er nog even over na” (Tips & Advies Verkoop)
Haal meer handel uit uw klachten (Tips & Advies Verkoop)
De roze olifant (Hans Oelen)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Nee, dank u wel! (Tips & Advies Verkoop)
Waarom liegen klanten tegen verkopers? (Michel Hoetmer)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Het terughalen van een verloren klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Maak een ‘klojo-berekening’ (Tips & Advies Verkoop)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
Voorkom twijfel na de koop (Ronald van den Berg)
Afwijzing: vervelend, maar keep going! (Tips & Advies Verkoop)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Gebruikt u als verkoper de angst van de klant? (Richard van Houten)
En via de zijdeur weer naar binnen... (Tips & Advies Verkoop)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen (Richard van Houten)
“Ik heb nergens verstand van." (Tips & Advies Verkoop)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Geef duidelijkheid als de klant angst heeft voor verandering (Peter Stinckens)
De vecht-klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Liegen, een beetje liegen of toch die dekselse waarheid? (Harro Willemsen)
Omgaan met wispelturige klanten (Michel Hoetmer)
Waarom is die verkoop verloren gegaan? (Peter Stinckens)
"Maar nu even niet." (Enno van Kersen)
Snel afgepoeierd? Eigen schuld! (Richard van Houten)
5 Valkuilen die u moet vermijden in uw verkooppresentatie. (Arthur Sevenstern)
Moet u het serieus nemen wanneer de klant dreigt weg te lopen? (Michel Hoetmer)
Zeven gouden acquisitietips (Michel Hoetmer)
Gun uw concurrent verliesgevende klanten (Herman Meijer)
V.O.F. De Dooie Mus (Enno van Kersen)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Ja, maar … (Tips & Advies Verkoop)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Daar wil ik nog even over nadenken… (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe redt u een rampzalig verkoopgesprek? (Michel Hoetmer)
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen (Michel Hoetmer)
Terughalen die klant! (Redactie Verkopersonline.nl)
Win Verloren Klanten Terug (Richard van Houten)
Voorkom dat de klant uw kennis exploiteert (Redactie Verkopersonline.nl)
Klant is koning – tot op zekere hoogte (Vladan Soldat)
De angst voor 'NEE' (Hans Oelen)
Het verlagen van koopweerstand (Harrie van Heck)
Bent u soms niet in vorm? Elk nadeel hep z'n voordeel (Enno van Kersen)
Ik wil er nog eventjes over nadenken! (Michel Hoetmer)
Uitstelsyndroom (Harrie van Heck)
Managen van je onzekerheid als verkooptool (Harrie van Heck)
De alternatieve afsluittechniek die werkt! (Michel Hoetmer)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget (Tips & Advies Verkoop)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)
De order niet krijgen ... maar toch de klant binnenhalen (Richard van Houten)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Sorry klant, ik kan u niet helpen (Ron Plattel)
Over prijspijn en hoe af te komen van onrendabele klanten? (Harrie van Heck)
Een verloren verkoop kan winst opleveren! (Redactie Verkopersonline.nl)
De 2 grootste vijanden van verkoopsucces (Richard van Houten)
Geen opdracht? Hartelijk dank! (Ron Plattel)
Sta niet in de weg van uw klant (Enno van Kersen)
Vat het niet te persoonlijk op (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie het kleine niet eert... (Enno van Kersen)
De kleine mogelijkheden (Problemen met Verkopen)
Belangst? (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
De klant moet niet te véél keuzes hebben. (Redactie Verkopersonline.nl)
Drempelvrees? Plankenkoorts? Of iets anders? (David Bloch)
De beste remedie tegen angst? Actie! (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen in een recessie (Hans Oelen)
5 Tips om met tegenslagen om te gaan (Marvin Sutherland)
No more Mr Niceguy! (Richard van Houten)
Misschien verkoopt u te duur (Henk Hemstra)
U bent te duur! (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen in een moeilijke markt (Peter Stinckens)
Meer keuzes of minder (Peter Stinckens)
Maak het de koper makkelijk (Redactie Verkopersonline.nl)
15 (on)Waarheden over klanttevredenheid, klantbehoud en klachten (Vladan Soldat)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Peter weet het beter - 1 (Herman Meijer)
Effe een gezellig bakkie koffie? (Michel Hoetmer)
Als de klant nee zegt: niet doordrammen (Richte Lommert)
Wat is uw boodschap? (Peter Stinckens)
Dodelijke ziekte voor verkopers (Peter Stinckens)
De wachtende klant, een wandelende atoombom (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe je van klachten groot kunt worden (Herman Meijer)
Ik zal het doorgeven! (Peter Stinckens)
7 Presentatie blunders (en ook 7 tips) (Roeland Schweitzer)
Radiostilte bij de prospect (Yuri van der Sluis)
Wat verkoopt juist in deze tijd? (Richard van Houten)
Wat u vooral niet moet doen tijdens een recessie (Michel Hoetmer)
5 Tips om met tegenslagen om te gaan (Marvin Sutherland)
Zijn er nog wel eerlijke verkopers? (Richte Lommert)
Doorbreek weerstand in de verkooppresentatie (David Bloch)
Komt een verkoper bij de klant (Herman Meijer)
Slapende prospect? (Yuri van der Sluis)
U verkoopt te duur! (Redactie Verkopersonline.nl)
Drie tips tegen besluiteloze klanten (Tips & Advies Verkoop)
7 Presentatieblunders (en ook 7 tips) (Roeland Schweitzer)
Hoe ga je om met weifelende klanten? (Michel Hoetmer)
Klanten in het defensief (Peter Stinckens)
Waarom we ons doel vaak niet realiseren (Peter Stinckens)
“Dat past niet binnen mijn budget” (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopresultaten en angst (Problemen met Verkopen; Psychologie en Verkoop)
Loop niet harder dan de klant (Tips & Advies Verkoop)
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (3) (Redactie Verkopersonline.nl)
Salesteam in moeilijke tijden (Vladan Soldat)
Besluiteloze klant? Hier 3 tips! (Problemen met Verkopen)
Bezorgt u uw klanten keuzestress? (Klantencontact)
Waarom lopen klanten weg? (Problemen met Verkopen)
Ego crisis (Problemen met Verkopen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Een DAS in Schaapskleren (Jan-Willem Seip)

Snel afgepoeierd? Eigen schuld!

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Een mogelijke prospect heeft bij uw cold call niet veel nodig om níet met u in zee te gaan. Velen lopen de pot met goud al mis bij het eerste contact met de telefoniste. Hoe kunt u daar verbetering in brengen?

Snel afgepoeierd? Eigen schuld!

Bij het willen verwerven van de NAW-gegevens, of de naam van de juiste persoon gaat het vaak als mis..
Stel dat u (of uw medewerker) de telefoniste niet goed heeft aangevoeld en er daar geen goede click is ontstaan. Heeft u zich wel eens gerealiseerd dat de telefoniste ook nog insinuerende woorden over u kan doorgeven bij het doorverbinden? Dat de beslisser (die toch al niet op cold calls zit te wachten) zich aldus prima kan voorbereiden op een afpoeier-opmerking naar u? Dat hij zich al (onterecht) over u heeft opgewonden zonder dat u elkaar ooit heeft gesproken?  Dat u grote kans maakt op de gedachte: Ah, deze persoon denkt zeker ons iets te verkopen...

Dit in tegenstelling tot wat u zou willen dat de prospect dacht: Zou deze persoon mijn problemen kennen en kunnen oplossen?

Hoe kan de telefoniste u helpen aan de opdracht?
Stel, uw huidige klanten heeft u de afgelopen tijd genoeg benaderd en het aantal spontane aanmeldingen op advertenties en van uw website loopt achter bij het gewenste aantal dat nodig is om een goed aantal echte klanten over te houden. U moet nu dus zelf weer pro-actief de markt in om te werven.
U wilt een bron van nieuwe prospects gaan aanboren. U heeft een nieuw bestand van adressen verworven en nu gaat u echt 'koud bellen' om meer gegevens te verzamelen. U wilt nog niet langs de secretaresse, maar wel wilt u weten wie de echte beslisser is aangaande uw product/ dienst. U wilt zijn/ haar telefoonnummer en/of e-mail adres. En natuurlijk wilt u nog wat details omtrent de bereikbaarheid en het karakter en ervaring van de persoon.

U krijgt doorgaans niet direct de betrokken persoon aan de lijn. Maar denk nu niet dat deze tussenpersoon niet belangrijk is om een goede klantrelatie mee op te bouwen. U weet namelijk niet:

  • wat de relatie van deze persoon is tot de beslisser (collega? directe medewerker? partner? evenspartner? etc.)
  • of deze persoon de sfeer en karakters van de organisatie weerspiegelt (of juist niet!) en of u op deze manier wel of geen doorkijk heeft in de manier waarop de beslisser u later te woord zal staan..
  • of u deze persoon later in het beslissingstraject weer tegen kan komen
  • of deze persoon u in de informele organisatie toejuicht (Ik heb nu een leuke/ originele verkoper aan de lijn…) of juist beschimpt (Ik heb nu een zelfvoldane gladjakker aan de telefoon…).

Uw entree als trampoline naar succes

Stel dat u een afspraak heeft weten te arrangeren. Zou het dan niet een fantastische binnenkomer zijn als de telefoniste u zich bij uw binnenkomst herinnert? En u ten overstaan van de van de net van boven naar beneden aangekomen beslisser een compliment uitdeelt… Een betere start van het gesprek is nauwelijks te bedenken.

U kunt de receptionist(e) natuurlijk ook herinneren aan uw eerdere gesprek met hem/haar.

Het gaat om de details. Dat geldt hier ook.

Wees meester van de details.

Maar weest u zich ook bewust van de valkuil van het negeren van de receptioniste, op het moment dat u in contact bent gekomen met de persoon waarvoor u gekomen bent. U kent dat vast van anderen! Eerst nog een leuk praatje tijdens binnenkomst, maar daarna direct 'slijmen met de meerdere' en geen oog meer voor degene die je (letterlijk én figuurlijk) heeft binnengelaten.

Tip
Knik nog even naar de receptie en bedank hem/haar als u mee naar boven loopt. Dat doet de ontvanger én uw contactpersoon (vaak onbewust) erg goed. Let op: dit doen maar erg weinig verkopers consequent wél! Wees nu eens eerlijk…. Hoe vaak vergeet u dit…..?

Richard van Houten
Bron & Partners 

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,1
(55 stemmen)
Reacties

allesvanlelystad |  http://www.allesvanlelystad.nl

Beste Richard,

Een heel goed artikel! Bedankt voor de tip. Inderdaad is het zo dat degene die jou binnenlaat meestal de spil is waar een bedrijf omdraait.

Heel vaak kom je niet eens langs de telefoniste/receptioniste. Uiteindelijk beslissen deze mensen of je door gaat of niet.

Een pluim voor deze tip.

Met vriendelijke groet,
Monique van Doesburg

Kristien

Vergeet nooit de personen van de receptie of aan het onthaal!
Het gebeurt vaker dat zij onaangename gesprekken mogen afhandelen dan dat mensen hen een compliment geven voor hun werk.
Ik maak er een punt van altijd vriendelijk te zijn tegen de receptionist(e) en zoveel mogelijk te (glim)lachen aan telefoon.
Ik probeer ook altijd mijn vraag zo goed mogelijk te formuleren en niet te snel te praten. Want jouw (firma)naam is voor jou zo evident dat hij er vaak veel te snel uitkomt! Aan het onthaal is meestal ook veel te doen en het vergt veel concentratie om de telefoon in zo'n omgeving deftig op te nemen.
Neem het maar aan van iemand die veeeeeeeeel belt, als je een complimentje krijgt van de persoon aan de andere kant van de lijn, zweef je letterlijk je dag door en gaat alles zoooooveel beter!

Gitta

Het verkoopsucces wordt inderdaad mede bepaald door de receptioniste. Ik ben zelf in het verleden receptioniste geweest en kon de vertegenwoordiger afwimpelen of juist aanbevelen in de organisatie puur op basis van het telefonische contact. Waardering voor de receptioniste maakt dat zij wat extras voor je wil doen zodat je gemakkelijker bij de juiste persoon binnenkomt en deze ook tijd voor je maakt.

Mathijs |  http://www.vedior.nl

Collega's,

Nog een tip. Tijdens het bellen zegt de receptioniste ook vaak haar naam. Onthoud die naam. Klinkt lekker en het is ook persoonlijk.
Goede zaken allen..

Jacques Bonneur |  http://www.bedrijvenpromotie.nl

Helemaal met Monique eens, goede tips Richard.

René

Goed artikel,alleen nog een kleine aanvulling.
Volgens mij als verkoper (of sollicitant) moet je altijd en iedereen in het bedrijf met vriendelijkheid behandelen/aanspreken.
van de kantinedame tot aan de schoonmaker.
je weet namelijk nooit in welke relatie deze staat tot de beslisser.

vooral de kantinedame/koffiedame kan heel belangrijk zijn.die krijgt namelijk altijd de meeste informatie te horen ;-)

Janny Westenbrink |  http://www.westbrinck.nl

Wanneer je opbelt, is het belangrijk om degene die je aan de lijn krijgt voor je te winnen!
Zie hem of haar niet als obstakel maar als een waardevol persoon die jou verder kan helpen in de organisatie. Hij/zij weet tenslotte meer over de organisatie dan jij!

Bedank altijd degene voor de informatie en geef hem/haar daar ook de waardering voor die hij/zij verdient.

Wordt vriendjes en je krijgt zoveel meer gedaan.

Ik verricht acquisitiewerkzaamheden voor andere bedrijven. Wanneer ik soms de 2e of 3e keer bel, dan weten ze precies wie ik ben en doen ze ook hun best voor mij, waarom? Omdat ik transparant ben geweest in het gesprek, men weet waar het over gaat en wat de bedoeling is. Benader de ander met respect en het straalt op je zelf af.

Janny Westenbrink van West Brinck Acquisitie Meppel

Janny Westenbrink |  http://www.westbrinck.nl

Ik wordt opgebeld door mensen die mijn reactie hebben gelezen op verkopersonline dat mijn website een storing heeft.

Erg vervelend.

Mijn tel.nr. is: 0522 - 47 32 38 of 06 - 12 53 66 66

Rob Nieboer |  http://ww.hedera.nl

Beste Richard,

wees meester van de details inderdaad maar nu laat je toch de nieuwe media geheel links liggen.
Een gemiste kans en zeker in een werels waar informatie de doorslag kan geven.een goede voorbereiding is alles.

Tip van de dag voor iedereen , linkedin , hyves enz. geeft vaak een schat van informatie over iedereen.
Google dus al je contactpersonen voor je een bezoek aflegt, hierdoor weet je vaak van tevoren al hoe je deze mensen het best kunt benaderen.

Voorbeeld:Als je bij het eerste telefoongesprek met de receptioniste duidelijk haar voor- en achternaam vraagt en deze persoon vindt je op hyves waar zij aangeeft dat Italie haar favoriete vakantieland is en Florence haar favoriete bestemming , zoek dan alle info over dit land en plaats op en als je op bezoek gaat laat haar dan weten dat je net op vakantie geweest bent en dat dit jouw favoriete bestemmingen zijn. Succes gegarandeerd , Uiteraard trek je dit door naar alle personen waar je kontakt mee krijgt. Vergeet alle conventionele methodes.
Ga mee met de nieuwe media en al zijn voordelen.
be prepared


Hans

Eindelijk eens een artikel dat het belang van het contact belicht met de receptionist(e). Vaak vergeten verkopers zich keurig voor te stellen aan de receptionist, of zelfs een hand te geven. Zelf heb ik jarenlang een team mogen coachen van 11 account managers en zij stapten "koud" binnen bij prospects. Negen van de tien stellen zich niet eens netjes voor en gaan direct voor het doel: kennismaken met die persoon die verantwoordelijk is voor de inkoop van.... In sommige gevallen deed diezelfde receptioniste de inkoop en wat jammer als je je daarvoor niet hebt voorgesteld. Loop je echt 10 punten achter. Als jij in staat bent een leuke "klik" op te bouwen met de receptionist en sfeer weet te creeeren, dan kun je haar veel informatie vragen over allerlei zaken, zonder dat het als storend wordt ervaren. Een betere voorbereiding kun je je niet wensen! Kortom behandel de receptioniste alsof zij jouw contactpersoon is.

Hartelijke groet,

Hans

Coen Lievaart |  http://www.dehooplievaart.nl

Als ik naar iemand lach, een compliment geef, iemands naam onthoud, een receptioniste groet, een vakantiebestemming verzin met als doel een order binnen te halen, dan is er sprake van een valse intentie en dat noem ik nep.
Met het nastreven van externe macht door manipulatie gaat veel energie verloren en brengt uiteindelijk meer schade toe dan dat het een waardevolle bijdrage levert.

Als ik me door eerder genoemde tips aangesproken zou voelen, dan zou ik op toneel gaan of acteur worden.

Bij het voelen van een oprechte behoefte om te glimlachen, iemand te groeten of een compliment te geven, zonder dubbele agenda, dan is dat echt, wel-gemeend en veel aantrekkelijker.
Ik voel me daarom aangetrokken tot die verkopers die oprechte belangstelling in hun klanten tonen en authentiek contact (durven te) maken. Dat hiermee de kans op een order toeneemt zie ik als meerwaarde en is mooi meegenomen.

Eric Schmidt

Leuke tips mbt hoe je met een receptioniste werkt. In de ointwikkelings landen waar ik voornamelijk werk, hier in Afrika, is er nog een hoop te leren door receptionisten. De tips gegeven zijn ook van toepassing ook in Afrika. Spreek duidelijk, sprrek rusting, heb geduld, herinner de naam en bevestig een paar keer wie je bent en wat je wilt / met wie je wilt spreken. Omdat (helaas) velen cereptionisten hier in afrika niet veel weten voor wie ze werken is de gouden sleutel om duidelijk te zijn wat je wilt, of...doe inderdaad je huiswerk en vraag direkt voor hem or haar die je wilt spreken.Simple?

Gerard

Ik heb wat moeite met de geforceerde benadering. Als je dermate ordergeil bent dat je zelfs de persoon met wie je eerste spreekt niet als mens behandeld, zal dit in het gesprek daarna ook weerklinken. Even een kunstje daarvoor afroffelen laat je misschien wel stap 1 doorlopen, maar dan is de kans groot dat het daarna alsnog misloopt, omdat je geen oog hebt voor de klant.

Oftewel : leer niet het kunstje aan, maar maak een respectvolle benadering van al het personeel van je klanten tot een tweede natuur, dan verdien je ook het respect (en klantrelatie) terug!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel