|
|
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden
Koude Acquisitie - 8,4 (37 stemmen) - 2 reacties
Koude acquisitie werkt niet als er allerlei afleiding is. Concentratie is een belangrijke voorwaarde voor succes. Maar hoe doet u dat?
|
Lees verder..
|
|
|
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie
Koude Acquisitie - 7,8 (46 stemmen) - 6 reacties
Dertig jaar ervaring met koud bellen en nog steeds af en toe onzeker en vertwijfeld? Jazeker, en daar kunt u van leren en wijzer van worden om zo weer betere resultaten te boeken.
|
Lees verder..
|
|
|
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet
Koude Acquisitie - 8,4 (75 stemmen) - 8 reacties
Wat moet u bij koude acquisitie wel en niet zeggen als ‘begroeting’? Is het relevant wat u daar precies zegt, of denkt u dat de prospect de eerste woorden toch niet hoort?
|
Lees verder..
|
|
|
Vier missers bij koude acquisitie
Koude Acquisitie - 7,8 (100 stemmen) - 11 reacties
Welke dingen moet u vooral NIET doen bij koude acquisitie en wat WEL? Vier typische ‘missers’ en oplossingen voor hoe het beter kan, want ik neem aan dat u ook wel eens… Oeps, dat was de eerste misser al.
|
Lees verder..
|
|
|
Grote accounts? Die moet u bellen!
Cold Calling - 8,1 (43 stemmen) - 3 reacties
Als het gaat om grotere accounts kunt u niet wachten tot de klant zich meldt. U moet als verkoper aan de bak. Maar hoe?
|
Lees verder..
|
|
|
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt?
Koude Acquisitie - 7,7 (77 stemmen) - 16 reacties
Regelmatig krijg ik deze vraag over koud bellen: "Moet ik vragen of de prospect terugbelt als ik hem niet aan de lijn krijg?" Hoe zou u deze vraag beantwoorden? Beter nog: wat zou u doen als prospect?
|
Lees verder..
|
|
|
Doelen stellen of doelloos bellen?
Canvassen - 7,5 (10 stemmen) - 1 reacties
Voetballen zonder dat 'scoren' het doel is – vreemd hè?! Dat kunnen we ons niet goed voorstellen. Toch doen we dat als verkopers regelmatig: doelloos bezig zijn. Alsof koude acquisitie wel zonder 'scoren' kan.
|
Lees verder..
|
|
|
Zit er al muziek in uw organisatie?
Cold Calling - 7,2 (6 stemmen)
Muziek is niets zonder cadans. Sporters hebben ritme nodig om te excelleren. In het bedrijfsleven is het niet anders: zonder ritme geen groei. Zo zorgt u voor cadans in uw processen en organisatie.
|
Lees verder..
|
|
|
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat?
Koude Acquisitie - 7,7 (43 stemmen) - 3 reacties
Enthousiasme is een van de succesfactoren bij koude acquisitie. Toch lukt het weinigen dit goed over te brengen. Zorg voor meer enthousiasme met deze 5 tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon?
Koude Acquisitie - 7,7 (20 stemmen) - 3 reacties
Bij koude acquisitie is de neiging vaak groot om ‘alle’ diensten of producten aan te bieden door de telefoon, zodat er altijd wel ‘iets bij zit’ dat aanslaat. Dat werkt vaak averechts. Maar wat biedt u dan wel aan?
|
Lees verder..
|
|
|
Calimero-effect bij koud bellen
Koude Acquisitie - 6,8 (10 stemmen) - 5 reacties
Voelt u zich als verkoper wel eens te klein voor de organisatie die u belt? Dan hebt u last van wat ik het Calimero-effect noem. Enkele tips om het klagerige 'zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk' uit uw systeem te krijgen.
|
Lees verder..
|
|
|
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden?
Koude Acquisitie - 6,1 (7 stemmen) - 1 reacties
Wanneer ik als verkoper koude acquisitie niet echt tot mijn hobby's reken, moet ik dan mijn baas vragen om er iemand anders voor in te huren? Verleidelijk is het wel, maar of het ook verstandig is...
|
Lees verder..
|
|
|
Kwalificeren van prospects moet!
Koude Acquisitie - 7,5 (52 stemmen) - 6 reacties
Het aan de telefoon kwalificeren van prospects verhoogt uw conversiekansen. Maar hoe doet u dat precies?
|
Lees verder..
|
|
|
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie!
Koude Acquisitie - 7,0 (58 stemmen) - 6 reacties
Dit zijn de twee redenen waarom u bij koude acquisitie met uw vaste lijn moet bellen.
|
Lees verder..
|
|
|
Snel afgepoeierd? Eigen schuld!
Acquisitie - 7,1 (55 stemmen) - 13 reacties
Een mogelijke prospect heeft bij uw cold call niet veel nodig om níet met u in zee te gaan. Velen lopen de pot met goud al mis bij het eerste contact met de telefoniste. Hoe kunt u daar verbetering in brengen?
|
Lees verder..
|