Reacties
Henri van Deursen
Een zeer interessant,lerenswaardig en in de praktijk goed toepasbaar artikel, zeker in de geest van deze tijd waarin kostenbeheersing het verschil kan maken tussen winstgevend of verlieslatend.
Goed artikel! Als we zelf antwoord kunnen geven op de vraag wat is tijd en energieverspilling dan zijn we goed bezig.
Ik denk wel dat iedereen dit wel een keer moet ervaren, om ervan te leren, maar als het je direct lukt om toe te passen is dat ook mooi natuurlijk.
Iedereen succes met kwalificeren!
Dit artikel heb ik met een tien gewaardeerd omdat dit artikel voor mij als een beginnende verkoper helpt om mijn kostbare tijd goed te besteden.
Begrijp mij niet verkeerd ben nu al zo'n 7 jaar een verkoper op internet. Maar sinds dit jaar heb ik ook tijdelijk een nieuwe terrein van verkopen betreed, door potentiële klanten direct te benaderen per telefoon.Er zijn andere dingen die ik liever doe!
Dankzij dit artikel op Verkopersonline.nl voel ik mij beter voorbereid om deze nieuwe en tijdelijke uitdaging beter aan te pakken.
Ad Witte
Zeker als startende verkoper zijn de tips zinvol. Ook als ervaren verkoper, en zo mag ik mij noemen, komen de genoemde aspecten bekend voor. En dan heb je nog niet altijd de zekerheid van succes. Het blijft mensenwerk en daardoor zeer uitdagend. De genoemde voorbeelden zijn mij niet onbekend maar zeker een extra hulpmiddel om nog eens te repeteren.
Rob Wiggings
De klant heeft geen tijd om elke vraag te beantwoorden. De meeste klanten willen zsm de telefoon neerzetten dit verhaal is veel te lang.
Ben zelf al een paar keer tijdens een afspraak erachter gekomen dat de verwachting anders was als de werkelijkheid, m.a.w. had ik aan de telefoon niet meer moeten doorvragen. In de praktijk ben je tijdens het koud bellen snel geneigd om bij "Ja, laten we maar wat afspreken", meteen een datum te prikken en niet meer verder door te vragen. Gaandeweg merk je wel dat je hier behendiger in wordt en worden de afspraken kwalitatief beter.
Belangrijk is; is de prospect aan de telefoon de Beslisser of moet ik er nog iemand bij hebben. Dat je dan ook nog verder vraagt naar hun huidige leverancier, wat is jullie verbruik en wat vinden jullie belangrijk aan een nieuwe leverancier? dat ligt vaak ook aan hoe het gesprek verloopt.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|