Reacties
Ik bel ook nooit klanten met mobiele telefoon, ik heb ook het idee dat dat onprofessioneel is.
In een goed telefonisch (verkoop) gesprek zit blijkbaar veel meer dan je zou denken.
Bij mijn tijd bij McDonalds hadden ze een script (ze hebben over trouwens een scipt voor, tot het correct vasthouden van de frituurschep aan toe) voor telefonische afhandeling.
Dit is al 15 jaar geleden, maar ik zal nooit meer vergeten dat 1 van de regels was: hang altijd als laatste de telefoon op.
Dit geeft op 1 of andre manier een beter signaal af dan dat jij zelf er (te snel) de haak op legt. Misschien stuurt het een klein, onderbewust signaal af: ik laat het aan u, beste prospect, om de verbinding te verbreken, ik ben er nog als u mij nodig bent. Zoiets misschien?
Bedankt voor dit leuke artikel!
Ik ben met Victor eens om geen koude acquisitie vanuit de auto te doen! Verder kan je wel een prospect op je mobiele telefoon terug bellen als hij of zij je heeft gebeld en jij wilt deze prospect snel terug bellen. Anders gebruik de landlijn.
ALBERTUS SEGERS
Hartelijk dank voor de zoveelste GOUDEN TIP die u mij regelmatig laat geworden.
Neem niet altijd de tijd om u te bedanken, maar bij deze is dit hersteld en hoop ik nog veel van uw heel interessante artikels gemaild te kunnen krijgen.
Met vriendelijke groeten
Dank je, Victor, voor zo'n overzichtelijke uiteenzetting van dit onderwerp.
Uiteraard ben ik het volledig mee eens.
En dan ook nog dit: als ik een telefoontje krijg, al is het van een KLANT (of prospect) - vanuit zijn auto - weiger ik om lang te praten.
Ik zeg altijd dat de verbinding (te) slecht is om door te gaan en vraag wanneer ik terug kan bellen op een vast nummer.
(Bij mij is dat dan via Skype.)
Ook wanneer iemand mij belt vanuit zijn auto wéét ik dat ik maar een fractie van zijn aandacht krijg. En ik wil méér.
Ik heb één relatie die alleen mobiel bespreekbaar wil zijn en toch behoefte heeft om af en toe 'bij te beppen'. Ook dat weiger ik. De nodige inspanning zorgt voor een verlaagde innigheid.
Etienne
Victor,
Er zijn zeker redenen om niet mobiel te bellen, maar ik werk vanuit thuis en heb niet anders dan een zakelijke mobiel. Ik zou wel met mijn prive telefoon kunnen bellen, maar dat is ook niet alles.
Groet,
Etienne
Acquisitie doe ik zelf altijd vanuit een vaste telefoon. De geluidskwaliteit is toch iets beter en mocht iemand mij mobiel willen bereiken dan kan ik dat gesprek aannemen. Mobiel aannemen doe ik overigens alleen tussen twee gesprekken via de vaste lijn.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|