Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Acquisitie

Ben je als verkoper veilig voor je klant? (Rene Knecht)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Waar gaat het over? "Lastige" secretaresses? (Herman Meijer)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Start-up Sales: a different cookie (Richard van Houten)
Expert- verkoop: vertrouwen verkopen zonder relatie (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken (Chris de Graaf)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Dit is waarom we targets niet halen! (Chris de Graaf)
Prospects zitten bij de concurrent (Herman Meijer)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Acquisitie… veel meer dan alleen de telefoon pakken. (Marianne van de Water)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Een goed telefoongesprek levert meer op dan alleen een afspraak (Marianne van de Water)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (Harro Willemsen)
Waarom een goed belscript zo belangrijk is (Marianne van de Water)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Win verloren klant terug in 5 stappen (Jan-Willem Seip)
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Gooi deze prospects gerust in de vuilnisbak (Michel Hoetmer)
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (Victor Bonke)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (Harro Willemsen)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (Rene Knecht)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (Rene Knecht)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (Rene Knecht)
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (Victor Bonke)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar (Rene Knecht)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Breng uw klant in trance (Rene Knecht)
Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie (Harro Willemsen)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
De kracht van een goede mailing (Harro Willemsen)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden (Victor Bonke)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Lastige inhoudelijke vragen van prospects (Victor Bonke)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden (Rene Knecht)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (Rene Knecht)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
Gouden bergen verkopen? Nee, dank u. (André Hagelen)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie (Marcel Hoefman)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De diepste valkuil voor verkopers (Peter Stinckens)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Hoe tevreden klanten u nog succesvoller kunnen maken (Danielle de Jonge)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst eventjes onderzoeken (Michel Hoetmer)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Sneller 'klikken' met je prospects (Michel Hoetmer)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Het terughalen van een verloren klant (Redactie Verkopersonline.nl)
0900-Belons (Harro Willemsen)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Goede referenties krijgen kost tijd (Tips & Advies Verkoop)
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (Victor Bonke)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? (Victor Bonke)
Kwalificeren van prospects moet! (Victor Bonke)
De concurrent: bron voor de juiste adressen (Michel Hoetmer)
Hoe komt u aan goede leads? (Peter Stinckens)
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! (Victor Bonke)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen (Richard van Houten)
Referenties gebruiken bij koude acquisitie (Victor Bonke)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Mail gereed hebben (Victor Bonke)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
In vijf stappen naar een betere opvolging van leads (Michel Hoetmer)
Scoren met scripts (Redactie Verkopersonline.nl)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe gaat u om met nepbeslissers? (Tips & Advies Verkoop)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Kent u uw toegevoegde waarde? (Harro Willemsen)
De scorende openingszin (Victor Bonke)
Help, mijn klant mag zelf niets beslissen. (Herman Meijer)
Waar gaat het mis bij acquisitie? (Richard van Houten)
Wilt u meer leads of betere leads? (Michel Hoetmer)
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? (Peter Stinckens)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (2) (Michel Hoetmer)
Nieuwe klanten nodig? Lees de krant! (Danielle de Jonge)
Snel afgepoeierd? Eigen schuld! (Richard van Houten)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Wie heeft er PIJN? (Enno van Kersen)
Slapend rijk worden (Richard van Houten)
Zeven gouden acquisitietips (Michel Hoetmer)
De 80/20 regel van verkopers (Enno van Kersen)
V.O.F. De Dooie Mus (Enno van Kersen)
Stoor ik? Zes tips voor koud bellen! (Enno van Kersen)
De begroeting (Victor Bonke)
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen (Michel Hoetmer)

De 5 mooiste social selling kansen voor 2017

Social selling wordt met het jaar belangrijker. Waar liggen uw mogelijkheden en wat is daar voor nodig? Advies en tips over de ontwikkelingen die dit jaar gaat brengen.

De 5 mooiste social selling kansen voor 2017

Als u nog steeds denkt dat LinkedIn een online visitekaartje is of een veredelde vacaturebank, dan heeft u het mis. Steeds meer mensen adopteren LinkedIn in hun dagelijkse werken, ook om leads voor verkoop te genereren. Toch krijg ik nog steeds vragen over de toekomst van LinkedIn en hoe dit sociale medium optimaal te benutten. Daarom heb ik de 5 grootste kansen voor 2017 als een serie voorspellingen voor u uitgewerkt en van tips voorzien.

1. Niche kiezen wordt sleutel tot succes
Iedereen weet dat contentmarketing zeer belangrijk is om gevonden te worden en om uw doelgroep te bereiken. Er wordt dan ook zeer veel content gecreëerd. Waar velen in 2015 nog blogs schreven over algemene onderwerpen zoals bijvoorbeeld 'webdesigner leiden' zagen we in 2016 dat de onderwerpen specifieker werden, zoals 'responsive website laten maken'. Naar verwachting zullen ondernemers en marketeers in 2017 nog meer gaan schrijven over de specifieke problemen van doelgroepen en hun oplossingen. Bijvoorbeeld: 'Vermijd deze 7 valkuilen bij het implementeren van CRM(software) voor uw bedrijf.'

Als u gerichte content deelt over dergelijke specifieke onderwerpen zult u sneller opvallen bij uw doelgroep. Men ziet u als NICHE-EXPERT. De koper en zijn kopersreis (buyerjourney) richten zich op meer specifiekere problemen. Dit betekent dus dat u keuzes zult moeten maken voor maximaal twee of drie doelgroepen. Doet u dit niet zult u terrein gaan verliezen in 2017.

Meer over hoe u uw niche kiest kunt u hier lezen op mijn blog: 6 lessen om jouw doelgroep te vinden.

TIP Schrijf alle problemen en issues op van uw ideale doelgroep. Kent u die (nog)niet, dan zult u opnieuw onderzoek moeten verrichten.

2. Klantgerichte profielen worden de norm
We begrijpen steeds beter dat we via ons netwerk de juiste mensen kunnen vinden die onze specifieke problemen kunnen oplossen. In het koopproces wordt steeds meer gebruik gemaakt van social media kanalen. Dit zet door in 2017. Alles zal efficiënter worden, dus we zoeken ook binnen ons eigen netwerk.

Uw LinkedIn profiel is er dan ook niet voor u, maar voor uw IDEALE doelgroep!
Bekijk het verschil tussen deze twee profielen eens. Wat valt u op?

Profiel 1.
 

Profiel 2.
 

Beide heren zijn eigenaar van een administratiekantoor, maar het tweede profiel geeft specifiekere informatie over wat deze persoon bijdraagt. Dit maakt zijn profiel interessanter om verder te gaan bekijken.

TIP Maak de titel van uw profiel (onder uw naam) zo specifiek mogelijk als u met deze benadering begint. Start bijvoorbeeld met 'Ik help...' of 'Ik begeleid…' Zorg daarnaast dat uw profiel zich volledig richt op uw ideale klant, inclusief een duidelijke samenvatting.

U laat zien dat u de expert bent wanneer u blogt over de issues en problemen van uw ideale klant, want bezoekers kunnen bij het bekijken van uw profiel direct uw berichten en bijdrages zien:
 


TIP Het 'Posts' gedeelte is uitermate goed voor het proces waarbij u zich als klantgerichte verkoper profileert met uw expertise. U zult sneller gezien worden als de expert en bovendien maakt u een grote kans dat uw blogs beter gelezen en meer gedeeld worden. Zo zoekt en vindt u het engagement en de verbinding bij uw ideale doelgroep. Start hier dus vandaag nog mee!

3. Verbinden op LinkedIn wordt persoonlijker en specifieker
Als uw profiel specifieker is zult u meer gerichte volgers aan u binden en zal uw gedeelde informatie persoonlijker aankomen. Ook in 2017 zullen we meer en meer gaan zien dat iedereen die zich bezighoudt met sales – zoals accountmanagers, marketeers, professionals, et cetera – hun netwerk verder zullen optimaliseren met mensen uit relevante doelgroepen. Hiermee trekt u automatisch meer mensen uit diezelfde doelgroep(en) aan.

Deze binnen uw netwerk gecreëerde doelgroep kunt u vervolgens nog eens persoonlijk en gericht inspireren op het gebied van een specifiek onderwerp. Daarmee zult u uiteindelijk sneller de gewenste ROI behalen.

TIP Creëer content die specifiek en gepersonaliseerd is en zorg dat dit ook direct duidelijk is in koppen en teasers.

4. Van lead naar sales wordt nog lastiger in 2017
Dit punt lijkt niet echt een kans maar is wel zeer belangrijk om mee te nemen. Als u zich bezighoudt met sales zult u uw account zeer goed moeten inzetten om het engagement van uw ideale doelgroep op te zoeken. U zult moeten laten zien dat u de expert bent. Ja, ook u als accountmanager in B2B! Als u zich hier terdege van bewust bent kunt u er zeker beter van worden.

Hier een kort stappenplan voor iedereen die een start wilt maken met sales en marketing via LinkedIn in 2017:

Stap 1. Optimaliseer uw profiel naar expertstatus
Stap 2. Deel gerichte content met de ideale doelgroep
Stap 3. Engage/connect met diegene die uw content leest, deelt etc...
Stap 4. Bied hulp, engage en meer, personaliseer (ga niet verkopen!)
Stap 5. Bied laagdrempelige opties en inventariseer problemen/issues
Stap 6. Haal ze van LinkedIn af en treed in gesprek

Met het laatste punt bedoel ik dat LinkedIn perfect is voor leadgeneratie maar om echt business te doen en er een saleswaardige lead van te maken, werkt het beter om elkaar te zien, face to face of via skype. Zaken doen blijft persoonlijk.

5. Accountmanagers zullen hun persoonlijke LinkedIn profiel beschikbaar gaan stellen aan hun organisatie
No way... zullen veel accountmanagers direct denken. Vaak zien ze hun LinkedIn profiel nog steeds als eigen visitekaartje. Dit is zonde, omdat hier een fantastische manier ligt voor leadgeneratie. Als iedereen binnen de organisatie zich verbonden voelt met de content zullen er meer leadkansen ontstaan. Salesteams zullen meer verantwoordelijk worden voor marketing dan ooit tevoren.

We zien met name buiten Europa al dat marketingafdelingen content maken (video's, blogposts, infographics en slideshares) voor de salesafdeling. Deze wordt na goedkeuring op het profiel geplaatst van de accountmanager en gedeeld in het netwerk. Leads worden opgevolgd en omzet volgt na het volgen van een strak proces.

Hier zitten ook voordelen aan voor de accountmanagers:
  • U wordt met zulke sterke content al snel gezien als de expert op het gebied waarop u zich bevindt. Dit maakt uw profiel zeer overtuigend.
  • Professionals, coaches en experts posten al blogs en content. Hiermee vergaren zij leads, dus waarom u niet? U hoeft hier niet zelf de expert in te zijn. Bovendien zal het bij sollicitaties als een pre ervaren worden wanneer uw account er professioneel en klantgericht uitziet.

Conclusie
Dat zijn ze, de grootste kansen op het gebied van social selling via LinkedIn voor 2017. Pas het advies en de tips toe en u zal:
  1. Meer profielbezoeken krijgen
  2. Autoriteit/expert worden voor uw doelgroep
  3. Ideale doelgroep leads ontvangen
  4. SSI-Index verhogen op LinkedIn
  5. Meer omzet en sales mogelijkheden binnen halen
Social Selling neemt juist nu met name sterk toe in de B2B sector. In de regel zijn zo'n 30 minuten per dag het meest effectief voor gebruikers die social selling gebruiken voor leadgeneratie. Wilt u weten wat uw persoonlijke strategie zou kunnen zijn op LinkedIn? Laat het mij weten in de comments of neem contact met mij op via LinkedIn.

Succes!

Massimo Gagliotti

Massimo  Gagliotti
Massimo Gagliotti is Social Selling expert. Eigenaar van EenSuccesvolBedrijf.nl. Hij helpt marketingmanagers, professionals en brandmanagers om via social selling Roadmap de nieuwe manier van verkopen te ontdekken. Hij heeft tevens een nieuw programma “de 100 dagen sprint” gemaakt die ervoor zorgt dat je via de “Roadmap” een continue stroom van klanten krijgt.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Social selling, LinkedIn, Leads
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,4
(11 stemmen)
Reacties

Jan Verstegen

Basic informatie

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel