Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Acquisitie

Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Gooi deze prospects gerust in de vuilnisbak (Michel Hoetmer)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Prospects zitten bij de concurrent (Herman Meijer)
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (Victor Bonke)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (Harro Willemsen)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (Rene Knecht)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (Rene Knecht)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (Rene Knecht)
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (Victor Bonke)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar (Rene Knecht)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Breng uw klant in trance (Rene Knecht)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie (Harro Willemsen)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
De kracht van een goede mailing (Harro Willemsen)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden (Victor Bonke)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Lastige inhoudelijke vragen van prospects (Victor Bonke)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden (Rene Knecht)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (Rene Knecht)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
Gouden bergen verkopen? Nee, dank u. (André Hagelen)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie (Marcel Hoefman)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De diepste valkuil voor verkopers (Peter Stinckens)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Hoe tevreden klanten u nog succesvoller kunnen maken (Danielle de Jonge)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst eventjes onderzoeken (Michel Hoetmer)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Sneller 'klikken' met je prospects (Michel Hoetmer)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Het terughalen van een verloren klant (Redactie Verkopersonline.nl)
0900-Belons (Harro Willemsen)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Goede referenties krijgen kost tijd (Tips & Advies Verkoop)
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (Victor Bonke)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? (Victor Bonke)
Kwalificeren van prospects moet! (Victor Bonke)
De concurrent: bron voor de juiste adressen (Michel Hoetmer)
Hoe komt u aan goede leads? (Peter Stinckens)
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! (Victor Bonke)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen (Richard van Houten)
Referenties gebruiken bij koude acquisitie (Victor Bonke)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Mail gereed hebben (Victor Bonke)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
In vijf stappen naar een betere opvolging van leads (Michel Hoetmer)
Scoren met scripts (Redactie Verkopersonline.nl)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe gaat u om met nepbeslissers? (Tips & Advies Verkoop)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Kent u uw toegevoegde waarde? (Harro Willemsen)
De scorende openingszin (Victor Bonke)
Help, mijn klant mag zelf niets beslissen. (Herman Meijer)
Waar gaat het mis bij acquisitie? (Richard van Houten)
Wilt u meer leads of betere leads? (Michel Hoetmer)
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? (Peter Stinckens)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (2) (Michel Hoetmer)
Nieuwe klanten nodig? Lees de krant! (Danielle de Jonge)
Snel afgepoeierd? Eigen schuld! (Richard van Houten)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Wie heeft er PIJN? (Enno van Kersen)
Slapend rijk worden (Richard van Houten)
Zeven gouden acquisitietips (Michel Hoetmer)
De 80/20 regel van verkopers (Enno van Kersen)
V.O.F. De Dooie Mus (Enno van Kersen)
Stoor ik? Zes tips voor koud bellen! (Enno van Kersen)
De begroeting (Victor Bonke)
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen (Michel Hoetmer)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Terughalen die klant! (Redactie Verkopersonline.nl)
Win Verloren Klanten Terug (Richard van Houten)
Het opvolgen van internetleads (Tips & Advies Verkoop)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam (Victor Bonke)
Zoek geen leads, wordt een lead voor uw prospects (Peter Stinckens)
Vraag uw klant om een introductie! (Christiaan Knopper)
Krachtig beïnvloeden van uw prospects en klanten (Richard van Houten)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
Correct opvolgen van leads is een goudmijn (Michel Hoetmer)
Waarom komen verkopers niet tot koud bellen? (Enno van Kersen)
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? (Hans Oelen)
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Een verloren verkoop kan winst opleveren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Belangst? (Michel Hoetmer)
Mensch, durf te vragen! (Enno van Kersen)
Waar het echt over gaat (Peter Stinckens)
Doe niet mee aan misleidende telefonische verkooppraktijken (Henk Hemstra)
Catalogus opsturen? Maak er een zinvolle actie van (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie is belangrijk? (Peter Stinckens)
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (Redactie Verkopersonline.nl)
U bent te duur! (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen in de zomer (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingsbevoegdheid, ontdek de juiste man (Koert Wijnands)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Afspraak maken, een soort mini-verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Via deelbeslissing naar koopbesluit (Redactie Verkopersonline.nl)
Gaat u liever jagen of vissen? (Peter Stinckens)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Kwalificeren is (g)een kunst (Christiaan Knopper)
Gebruik uw budget effectief (Tips & Advies Verkoop)
Er zijn vele verkoopsystemen – wat werkt? (Enno van Kersen)
Acquisitie via e-mail (Richard van Houten)
Succestips voor het maken van uw offerte (Herman Meijer)
Zeg eens niks! (Vladan Soldat)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie (Victor Bonke)
Vertel de potentiële klant niks vóórdat u alles van deze klant weet! (Vladan Soldat)
Uw eerste winst: de goede luisterhouding (Roeland Schweitzer)
De beste vraag die u aan de klant kunt stellen (Redactie Verkopersonline.nl)
Uw marketingplan als navigatiesysteem bij acquisitie en verkoop (Vladan Soldat)
Referenties krijgen (Peter Stinckens)
Verkoop aan de beïnvloeder van de beslisser (Richard van Houten)
Opsporing verzocht! (Herman Meijer)
Radiostilte bij de prospect (Yuri van der Sluis)

Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin!

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Het is zomer. Velen zijn op vakantie en dus een hele slappe tijd in de verkoop... FOUT! Hier de redenen waarom ik dat echt enorme onzin vind.

Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin!

De vakantietijd is voor velen onder ons een rechtvaardiging om weinig te doen of om zichzelf aan te praten dat verkoopinspanningen in deze tijd logischerwijs weinig opleveren.

Maar gaan we allemaal 6 weken weg? Dacht het niet. Zeker niet als ook het MK uw doelgroep is.

Wel is het zo, dat het doorgaans lastiger is om klanten in de zomer te bewegen geld uit te geven. Maar u moet nu ook niets willen verkopen!

Relatiemanagement
U weet ook dat de verkoop bijna nooit in één contactmoment wordt gerealiseerd. Gemiddeld gebeurt dat pas na 4 tot 7 contactmomenten (mail - telefoon -  1 op 1 gesprek - informatie sturen).

Ik zeg zelfs: probeer absoluut níet bij het eerste contact te verkopen. Verpest het momentum nu niet!

Jos van Hezewijk weet alles van netwerken en zegt over acquireren het volgende:

"Als je meteen in de eerste ontmoeting je slag wilt slaan, loop je een grote kans op mislukking. Hoe komt dat?

  • Je wordt eerst op afstand gehouden, omdat men aan je moet wennen.
     
  • Het probleem van timing. Men loopt juist met een ander probleem rond, waarvoor jij nu geen oplossing kan bieden.

  • De klant voelt zich gepushed doordat jij gelijk wil scoren.
     
  • En dan is er nog de kans dat het sowieso niet klikt.

De conclusie is onvermijdelijk dat de kans (te) groot is dat een alles of niets afspraak op niets uitloopt.

Deze afgang kun je echter voorkomen door de contactmomenten op te bouwen. Je zorgt dat je belangrijke doelwit een aantal keren van jouw bestaan op de hoogte wordt gebracht. Je kan bijvoorbeeld nu zorgen voor een klik door niet te verkopen maar het telefoongesprek luchtig te houden. In de tussentijd probeer je zoveel mogelijk over de klant te weten te komen en maak je een afspraak voor na de vakantie. Lukt het niet, dan kun je je stilletjes terugtrekken zonder dat de ander een negatief oordeel over je krijgt.

Je ziet, de zomer kan juist een zeer positieve uitwerking hebben op je relatiemanagement, aangezien men nu veel vrolijker en positiever gestemd is.

Voorbereiden op verkopen = lezen
Normaal gesproken heb je er weinig tijd voor, maar lees daarom nú artikelen en boeken over je vak.

Heel veel succes met je relatiemanagement deze zomer!

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,1
(101 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

René Knecht

De zomer is altijd een interessante maand om te verkopen en contacten te leggen. Verkopen is veranderen en veranderen vereist stilstaan. In de zomer nemen potentiële klanten vaak de tijd om eens te luisteren en zo kun je in Pole Postion starten na de zomer. In de zomer doe ik keer op keer goede zaken (en heb ik ook eens tijd om artikels te lezen en te bezinnen)
mvg,

René
www.ICT-Connecting.com

Sander

Komkommertijd in een 24 uurs economie waar zaken proces afhankelijk zijn geworden ipv persoonsafhankelijk. ALs we met de komkommertijd mind set niet oppassen is het 24/7 komkommertijd.En zijn we kennelijk alleen in de zomer aan het na denken over onze bedrijfsstrategie.

Marvin Sutherland

Treffend verteld!!!Zomer is juist wel een tijd om nieuwe contacten aan te gaan en bestaande te verstevigen. Bovendien er zijn voldoende bedrijven die juist in de rustige maanden zaken willen doen!!!!
Succes!

Ronald Sluiter |  http://www.vicre.nl

In de zomer is de kans op de Algemeen Directeur te spreken groot. Secretaresses/assistentes zijn op vakantie. Daarnaast onderscheid je je als verkoper door juist dan te bellen. Als de rest van de verkopers in Nederland een attitude hebben van "het is een slappe tijd", kun je je onderscheiden.

Daarnaast zijn er meerdere vakanties en periodes waar men denkt dat het rustig is. Als je goed nagaat, is er bijna geen perfect tijdstip in het jaar om te bellen....Januari/februari: bedrijven willen nadenken, maart: wintersport vakantie, april/mei: men wil pas na de zomer, juni/juli/augustus: zomervakantie, september/oktober: trainingen, november: nee pas volgend jaar weer interesse, december: kerstvakantie. Dus verkopers: 5 dagen per week in elke maand is een goed moment om te verkopen is mijn ervaring!

Ronald Sluiter
ViCre - Sales Intelligence

Rien van Gent

Als je in de zg komkommertijd de dag al start met de gedachte ''het zal wel niets worden vandaag'' dan wordt het ook niets.
Planning in deze periode is van groot belang.
Plan bv een aantal klanten waarvan je zeker weet dat ze bereikbaar zijn
dan heb je een goede start en voel je je lekker.

Rien van Gent

Direkt Account De Telefoongids.

Andre van der graaf

In onze organisatie waar we relatief kleine orders schrijven, moeten we het hebben van directe verkoop bij klanten die we bezoeken. Er is geen tijd omlangdurig om een order van tussen de €50 en de €300 heen te draaien. Alles draaid om een goede introductie, demo en asluiten.
Als iemand niet aanwezig is moet je gewoon de volgende klant pakken.

Rob

Spreek af op een terras in de zon?!? Waar?


 

Nicolette van Buuren |  http://www.prorespect.nl

Helemaal mee eens dat je mensen rustig aan en respectvol moet benaderen. Jouw mindset is er al klaar voor, maar die ander moet nog schakelen! Maak ze (weer) positief bewust van je bestaan, daarna interesse kweken. Op een later tijdstip kun je dan tot actie over gaan (maar wel doén dan hè).

Pieter

Slap verhaal!!

Hans Hentzepeter |  http://www.officepower.nl

Eens met uw volledige betoog. Sterker nog wij draaien in de zomer altijd top. Nu helemaal want qua investeren is het een beetje lastig in deze tijden. Daarom of daardoor is er meer mogelijk op het gebied van service en onderhoud. De importeur ligt op het stand en verteld dat het contract na 5 jaar afgelopen is...de machine draait nog aardig en men wil op advies van de accountant even niet investeren of de baas is op vakantie en men kan/mag niet investeren. Wij verlenen idereen binne 24 uur service ook op de niet door ons geleverde apparatuut. Gevolg.....snellere service geen verplichting de monteur ter plaatsen kan meedenken en vaak blijkt doordraaien een prima optie.

AM Smeele

Verkopers online is natuurlijk fantastisch om te lezen en er is veel uit te halen, zeker als je even geen inspiratie hebt.

Het verkopen in de zomer is erg branch gerelateerd en dus niet te generaliseeren

Geachte heer van Houten.

U stelt dat acquisitie gedurende de zomer zinloos is grote onzin.

Na het lezen van uw artikel kan ik niet anders zeggen dat ik het met u eens ben. Ik heb er weer van geleerd. Ik ga dit komende zes weken precies op deze manier doen.

Met vriendelijke groet

Richard Göbel.

Herman Meijer |  http://www.contourium.nl

Beste Richard,

Fantastisch artikel en voor 100% mee eens. Er zijn altijd excuses om niet te verkopen. Dat onderscheidt ook de goede van de slechte verkopers. De zomerperiode is iedereen op vakantie, dan hebben we ook nog krokusvakantie, herfstvakantie, de Paasweek, Pinksteren en oh ja ook nog de skivakanties, pappadag en op maandag zit men altijd in vergadering. Vrijdagmiddag is ook al moeilijk want dan zijn er de bedrijfsborrels. Helemaal mee eens, Richard. Het is totale waanzin. Deze zomer ga ik zelf niet weg en...mijn agenda zit boordevol afspraken en werk.
Succes allemaal en toch nog een fijne vakantie.

Herman Meijer

Werner

In de zomer leg ik als netwerken gemakkelijkst contacten. Als er goed weer is komt iedereen buiten op vakantie kom je altijd wel interessante personen tegen.
Ik spreek wel niet over de business maar om contacten te leggen vind ik het super

Marco Hens

Helaas ben ik het maar gedeeltelijk eens met dit artikel.
De stelling dat het in de zomer succesvol kan zijn ben ik het helemaal mee eens.
Waar ik het echter niet mee eens ben is de stelling dat je niets kan verkopen bij de eerste ontmoeting...Dat zou namelijk betekenen dat alle direct sales bureaus het niet niet snappen en hun tijd aan het verdoen zijn. Affiniteit kan je ook in een korte tijd realiseren. Dat in sommige gevallen 2 of misschien 3 contactmomenten zijn, ok, maar zoals in dit artikel gesteld word dat het er minimaal 5 a 6 zijn vind ik wat vergezocht. Vandaar mijn mindere notering

Sander

Eens. Het is een kwestie van de doelstelling bijstellen. Mijn werk bestaat voor 40% uit koude acquisitie en normaal gesproken is het doel altijd een afspraak. In de zomermaanden is het doel echter niet in alle gevallen om direct een afspraak te maken, maar om erachter te komen wanneer je kan terugbellen om dán de afspraak te maken. Het is een soort verkenning voor als het sales-seizoen weer van start gaat. Wie moet ik hebben, wanneer is die persoon aanwezig etc. etc. Het koud bellen is bij de 2e poging alweer een stuk minder koud. Binnenkomen met " ik zou Dhr. Janssen nog eens terugbellen rond deze periode" is al een stuk lekkerder dan "ik ben op zoek naar de eigenaar"

Leuk artikel!

Hubert Sistermans

dat klinkt als een klok

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel