Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Acquisitie

Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Gooi deze prospects gerust in de vuilnisbak (Michel Hoetmer)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Prospects zitten bij de concurrent (Herman Meijer)
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (Victor Bonke)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (Harro Willemsen)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (Rene Knecht)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (Rene Knecht)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (Rene Knecht)
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (Victor Bonke)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar (Rene Knecht)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Breng uw klant in trance (Rene Knecht)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie (Harro Willemsen)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
De kracht van een goede mailing (Harro Willemsen)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden (Victor Bonke)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Lastige inhoudelijke vragen van prospects (Victor Bonke)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden (Rene Knecht)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (Rene Knecht)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
Gouden bergen verkopen? Nee, dank u. (André Hagelen)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie (Marcel Hoefman)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De diepste valkuil voor verkopers (Peter Stinckens)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Hoe tevreden klanten u nog succesvoller kunnen maken (Danielle de Jonge)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst eventjes onderzoeken (Michel Hoetmer)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Sneller 'klikken' met je prospects (Michel Hoetmer)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Het terughalen van een verloren klant (Redactie Verkopersonline.nl)
0900-Belons (Harro Willemsen)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Goede referenties krijgen kost tijd (Tips & Advies Verkoop)
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (Victor Bonke)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? (Victor Bonke)
Kwalificeren van prospects moet! (Victor Bonke)
De concurrent: bron voor de juiste adressen (Michel Hoetmer)
Hoe komt u aan goede leads? (Peter Stinckens)
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! (Victor Bonke)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen (Richard van Houten)
Referenties gebruiken bij koude acquisitie (Victor Bonke)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Mail gereed hebben (Victor Bonke)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
In vijf stappen naar een betere opvolging van leads (Michel Hoetmer)
Scoren met scripts (Redactie Verkopersonline.nl)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe gaat u om met nepbeslissers? (Tips & Advies Verkoop)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Kent u uw toegevoegde waarde? (Harro Willemsen)
De scorende openingszin (Victor Bonke)
Help, mijn klant mag zelf niets beslissen. (Herman Meijer)
Waar gaat het mis bij acquisitie? (Richard van Houten)
Wilt u meer leads of betere leads? (Michel Hoetmer)
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? (Peter Stinckens)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (2) (Michel Hoetmer)
Nieuwe klanten nodig? Lees de krant! (Danielle de Jonge)
Snel afgepoeierd? Eigen schuld! (Richard van Houten)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Wie heeft er PIJN? (Enno van Kersen)
Slapend rijk worden (Richard van Houten)
Zeven gouden acquisitietips (Michel Hoetmer)
De 80/20 regel van verkopers (Enno van Kersen)
V.O.F. De Dooie Mus (Enno van Kersen)
Stoor ik? Zes tips voor koud bellen! (Enno van Kersen)
De begroeting (Victor Bonke)
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen (Michel Hoetmer)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Terughalen die klant! (Redactie Verkopersonline.nl)
Win Verloren Klanten Terug (Richard van Houten)
Het opvolgen van internetleads (Tips & Advies Verkoop)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam (Victor Bonke)
Zoek geen leads, wordt een lead voor uw prospects (Peter Stinckens)
Vraag uw klant om een introductie! (Christiaan Knopper)
Krachtig beïnvloeden van uw prospects en klanten (Richard van Houten)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
Correct opvolgen van leads is een goudmijn (Michel Hoetmer)
Waarom komen verkopers niet tot koud bellen? (Enno van Kersen)
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? (Hans Oelen)
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Een verloren verkoop kan winst opleveren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Belangst? (Michel Hoetmer)
Mensch, durf te vragen! (Enno van Kersen)
Waar het echt over gaat (Peter Stinckens)
Doe niet mee aan misleidende telefonische verkooppraktijken (Henk Hemstra)
Catalogus opsturen? Maak er een zinvolle actie van (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie is belangrijk? (Peter Stinckens)
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (Redactie Verkopersonline.nl)
U bent te duur! (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen in de zomer (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingsbevoegdheid, ontdek de juiste man (Koert Wijnands)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Afspraak maken, een soort mini-verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Via deelbeslissing naar koopbesluit (Redactie Verkopersonline.nl)
Gaat u liever jagen of vissen? (Peter Stinckens)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Kwalificeren is (g)een kunst (Christiaan Knopper)
Gebruik uw budget effectief (Tips & Advies Verkoop)
Er zijn vele verkoopsystemen – wat werkt? (Enno van Kersen)
Acquisitie via e-mail (Richard van Houten)
Succestips voor het maken van uw offerte (Herman Meijer)
Zeg eens niks! (Vladan Soldat)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie (Victor Bonke)
Vertel de potentiële klant niks vóórdat u alles van deze klant weet! (Vladan Soldat)
Uw eerste winst: de goede luisterhouding (Roeland Schweitzer)
De beste vraag die u aan de klant kunt stellen (Redactie Verkopersonline.nl)
Uw marketingplan als navigatiesysteem bij acquisitie en verkoop (Vladan Soldat)
Referenties krijgen (Peter Stinckens)
Verkoop aan de beïnvloeder van de beslisser (Richard van Houten)
Opsporing verzocht! (Herman Meijer)
Radiostilte bij de prospect (Yuri van der Sluis)

Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt?

Regelmatig krijg ik deze vraag over koude acquisitie: "Moet ik vragen of de prospect terugbelt?" Hoe zou u deze vraag beantwoorden? Beter nog: wat zou u doen als prospect?

Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt?

Is er een goede reden voor de prospect om u te bellen?
Mijn ervaring is dat er maar zeer weinig prospects zijn die je gaan terugbellen als je ze 'koud' benaderd hebt.  Ze kennen jouw naam niet en je bedrijfsnaam zegt ze vaak ook al niets. Waarom zouden ze jou dan terugbellen? Zelfs als je een duidelijke boodschap op de voicemail of bij de secretaresse hebt achtergelaten is er vaak geen dwingende reden .

Belt u zelf terug?
Ga maar bij jezelf na: je hebt aan het eind van de dag een lijst met mensen die op je voicemail staan of je geacht wordt terug te bellen: klanten, relaties, collega's , bekenden etc. En op dat lijstje staat ook een volslagen onbekende naam en een bedrijf dat je ook niets zegt. Zeg eens eerlijk: ga jij die persoon dan terugbellen ? Nee toch… Je wacht wel tot je opnieuw gebeld wordt. "Als het belangrijk is bellen ze wel terug", hoor ik je denken. Behalve natuurlijk als je zelf een commerciële functie hebt, want dan denk je : 'wellicht is dit een potentiële klant'. In alle andere gevallen zal een prospect niet zo gauw terugbellen.

En als de prospect wel terugbelt?
STEL dat je een 'geluksdag  hebt en de prospect belt je tóch terug… Meestal belt de betreffende persoon dan juist terug op een moment dat jij er niet op rekent. Je staat op het punt weg te gaan, je zit in de auto, bent net thuis, net bezig met een offerte. Kortom: de prospect belt je op een volslagen 'verkeerd' moment; een moment waarop jij niet 'op scherp' staat om acquisitie te doen.

Mijn ervaring is bovendien dat deze persoon dan meestal een beetje 'op zijn hoede' is, oftewel hij belt je en zegt bijvoorbeeld alleen: "Met Van de Broek; ik hoorde uw voicemail…' Geen bedrijfsnaam erbij en jij denkt: 'Wie is Van de Broek ook alweer, van welk (type) bedrijf en wat wilde ik met hem bespreken, wat is mijn 'verhaal'.  Je hersenen maken overuren op zo'n moment, de hele database met namen vliegt door je hoofd heen. Knappe jongen/meisje als je op dat moment net zo alert weet re reageren als wanneer jij zelf aan het bellen bent.

Tip
Kortom, mijn advies is om je NIET te laten terugbellen. Standaard reageer ik op verzoeken van bijv. secretaresses om je terug te bellen, met het antwoord: 'Nou, ik denk dat hij dan op mijn voicemail uit gaat komen, dus ik probeer het liever zelf nog een keer. Wanneer zou dat het beste schikken denkt u ?'
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,7
(77 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Ad van Buel |  http://www.oxfordtraining.nl

Goed artikel, praktisch, duidelijk!
Dat is inderdaad de beste manier om dit te regelen.

Leuke, goede, no nonsens tips!

Keep up the good work.

Arjen van Beek |  http://www.dmcards.nl

Goede praktische tip! Kampte tijdens mijn koude acquisitie met dezelfde vraag. Maar ik lees hier overtuigende argumenten om dit niet te doen.

Dank!

Rosemarie Weijland-Strik |  http://www.coltinfo.nl

Was bij het lezen van de header al heel benieuwd wat het antwoord/advies zou zijn. Maar ja, natuurlijk. Zo is het inderdaad: niet terug laten bellen! Ik heb me een keer laten 'verleiden' me terug te laten bellen (belangrijke prospect!!). Maar heb toen wel de betreffende informatie op de hoek van mijn bureau laten liggen!! Toen hij me inderdaad terugbelde (YES!) was ik voorbereid.
Goed artikel verder! Ga zo door ;-)

prof dr. Nico Schraag |  http://www.nicoschraag.nl

ik vind het ; 'de kwaal van de eeuw' dat supects en prospects wordt gevraagd terug te bellen, denk je er een nieuwe klant bij te krijgen komt er een salespitch van een hijgerige verkoper die een afspraak wil maken in een door mij betaald gesprek! zout op! ik heb een paar slimme technieken waardoor je ze op een eerlijke wijze wel bereikt. stop met terug laten bellen dat is onfatsoenlijk!

Mate Csik |  http://www.piucalcio.nl

Ik laat me ook nooit terugbellen, idd door de zelfde reden om niet verrast te worden op een moment dat ik niet voorbereid bent om met de prospect te spreken.
Ik moet wel zeggen, dat als ik een terugbel verzoek op tafel hebt liggen eind van de dag, ik bel wel altijd eerst de onbekende nummer.
Ten eerst is meestal de kortste gesprek en ik leer een nieuwe iemand met een nieuwe verhaal kennen.
Ten tweede omdat ik klanten en vrienden ook vanuit onderweg ook kan bellen.
Leuk artikel, leuk verhaal, bedankt!

Arthur Sevenstern |  http://www.excellentpresenteren.nl

Het is meer een kwestie van hoe je er zelf in staat, vind ik.

Als je alleen maar belt omdat je nu eenmaal afspraken moet maken, dan is je prospect de zoveelste in de rij en dan is het inderdaad onverstandig om terug te laten bellen.

Als je er echter van overtuigd bent dat je iets waardevols juist voor die prospect hebt, dan is het alleen maar handig dat hij/zij zo snel mogelijk met jou in contact komt. Een terugbelnotitie is dan heel legitiem.

Persoonlijk benader ik mijn prospects alleen op de tweede manier. Uit ervaring kan ik je vertellen dat er inderdaad maar weinig koude prospects zijn die terug bellen, maar ze zijn er wel. En het mooie van die terugbellers is dat ze jou bellen op een tijdstip dat het hun uitkomt en dat ze interesse hebben. Er komt eigenlijk altijd een afspraak uit voort.

Een terugbelverzoek is naar mijn mening dus niks mis mee, maar bedenk wel: "C'est le ton qui fait la musique"

Waarheid als een koe, Victor!

Een gouden tip. De 3de alinea is DE reden om niet terug te laten bellen.

Thanks again for sharing.

Martijn Claassen | BIZNIZcoach |  http://www.biznizcoach.nl

personalia bovenstaande reactie ;)

Iwan Peerkhan |  http://caleonsecurity.nl

Goed advies Viktor, wel zo "safe" om het zo te doen, hoewel ik het zelf anders doe:

Ik laat me adviseren door " de andere kant", zijn/ haar assistent in hoeverre ik er op kan rekenen teruggebeld te worden. Dit geeft me vaak een stuk informatie over de betreffende persoon op; tegelijkertijd pols ik bij de assistent hoe de prospect doorgaans tegenover het soort dienst staat die ik lever.
Vervolgens geef ik de gelegenheid terug te bellen en wacht 1 dag langer af dan afgesproken alvorens ik zelf weer terugbel.
De rest vh proces hou ik voor mezelf.
Integenstelling tot jou tip, zou ik altijd vragen om teruggebeld te worden ook al weet je dat het niet gebeurd.
Het "laten terugbellen" levert namelijk wel op dat je naam en bedrijfsnaam bij de prospect bekend raken; als je geen terugbelbericht achterlaat dan wordt je niet genoemd en heb je m.i. voor niks gebelt.

Miranda Gits

Ik prospecteer bijna 30 jaren, en heb reeds lang ondervonden
dat de klant of prospect niet gemakkelijk terug belt, mensen die daar anders over denken, zitten verkeerd. De prospects die klanten zijn geworden, moet je evengoed regelmatig eens je stem laten horen, het beste is dat steeds te noteren in je agenda of een goede database.

Robert Gerritsma |  http://www.tele-vision.nl

Goed artikel, enkele collega's hier begrijpen echt niet waar ik het over heb als ik dit aandraag. Wellicht dat ze na het lezen hiervan inzien dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Marie-Claire van Poelje |  http://www.drivensales.nl

Houdt het initiatief bij jezelf en bel terug.

Laat de prospect nooit jou terugbellen!

Jij wil per slot toch iets aan hem/haar verkopen?

W. van Raaij |  http://www.uniquelights.com

Ik heb nog nooit in mijn leven een prospect terug laten bellen. Precies vanwege de redenen zoals genoemd. Sterker nog, als ik zelf moet terugbellen op iets wat ik niet ken bel ik niet terug. Dus ik vraag dit ook niet aan een prospect.

Nico Schraag |  http://www.nsedynamicals.net

het is natuurlijk ook los van de mores, weten hoe het hoort, belangrijk te weten welke klant het absoluut deprecieert om het verzoek te krijgen terug te bellen. Dat zijn de Futurist en de Realist, beiden terug te vinden via mijn website: www.nsedynamicals.net

Wilfried Roelen |  http://www.bronverkeer.nl

Wat ik regelmatig tegenkom is dat de telefoniste vraagt om mijn telefoonnummer en dat bij eventuele interesse er contact wordt opgenomen.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel