Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Acquisitie

Een goed telefoongesprek levert meer op dan alleen een afspraak (Marianne van de Water)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
5 Krachtige manieren om een afspraak te realiseren (Marianne van de Water)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
De klant verleiden door af-te-leiden (Rene Knecht)
Aan de slag met een beller! (Marianne van de Water)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Blijf de concurrentie een stap voor (Jorg Hartog)
Asking for the order: hoe doe je dat? (Rene Knecht)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Wanneer begint je klant te denken aan verandering? (Rene Knecht)
Waarom een goed belscript zo belangrijk is (Marianne van de Water)
Gebruik de aannames van je concurrent (Rene Knecht)
Start-up Sales: a different cookie (Richard van Houten)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
Wat je zegt ben je zelf (Marianne van de Water)
Hoe haal je de klant uit zijn bubbel? (Rene Knecht)
Win verloren klant terug in 5 stappen (Jan-Willem Seip)
Acquisitie… veel meer dan alleen de telefoon pakken. (Marianne van de Water)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
'Ik had toch "nee" gezegd...?!!' (André Hagelen)
5 cruciale stappen voor de perfecte demo (Jorg Hartog)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Creëer een ijzersterke propositie (André Hagelen)
Acquisitie en je CRM (Marianne van de Water)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Spelinzicht in verkopen (Rene Knecht)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Word zelf de GAME CHANGER bij jouw klant (Rene Knecht)
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken (Chris de Graaf)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sus jij je klanten in slaap?! (Herman Meijer)
Vanille ijs marketing (Rene Knecht)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Praat jij over je concurrenten? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Bezoekafspraak? Zeker! Bellen! (Herman Meijer)
Hoe ga je om met klant die even komen 'shoppen'? (Rene Knecht)
Dit is waarom we targets niet halen! (Chris de Graaf)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
De voordelen van een vooruitziende blik (Marianne van de Water)
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (Harro Willemsen)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Ben je als verkoper veilig voor je klant? (Rene Knecht)
Waar gaat het over? "Lastige" secretaresses? (Herman Meijer)
Expert- verkoop: vertrouwen verkopen zonder relatie (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Prospects zitten bij de concurrent (Herman Meijer)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Gooi deze prospects gerust in de vuilnisbak (Michel Hoetmer)
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (Victor Bonke)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (Harro Willemsen)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (Rene Knecht)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (Rene Knecht)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (Rene Knecht)
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (Victor Bonke)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar (Rene Knecht)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Breng uw klant in trance (Rene Knecht)
Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie (Harro Willemsen)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
De kracht van een goede mailing (Harro Willemsen)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden (Victor Bonke)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Lastige inhoudelijke vragen van prospects (Victor Bonke)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden (Rene Knecht)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (Rene Knecht)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
Gouden bergen verkopen? Nee, dank u. (André Hagelen)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie (Marcel Hoefman)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De diepste valkuil voor verkopers (Peter Stinckens)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Hoe tevreden klanten u nog succesvoller kunnen maken (Danielle de Jonge)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst eventjes onderzoeken (Michel Hoetmer)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Sneller 'klikken' met je prospects (Michel Hoetmer)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)

Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt?

Regelmatig krijg ik deze vraag over koude acquisitie: "Moet ik vragen of de prospect terugbelt?" Hoe zou u deze vraag beantwoorden? Beter nog: wat zou u doen als prospect?

Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt?

Is er een goede reden voor de prospect om u te bellen?
Mijn ervaring is dat er maar zeer weinig prospects zijn die je gaan terugbellen als je ze 'koud' benaderd hebt.  Ze kennen jouw naam niet en je bedrijfsnaam zegt ze vaak ook al niets. Waarom zouden ze jou dan terugbellen? Zelfs als je een duidelijke boodschap op de voicemail of bij de secretaresse hebt achtergelaten is er vaak geen dwingende reden .

Belt u zelf terug?
Ga maar bij jezelf na: je hebt aan het eind van de dag een lijst met mensen die op je voicemail staan of je geacht wordt terug te bellen: klanten, relaties, collega's , bekenden etc. En op dat lijstje staat ook een volslagen onbekende naam en een bedrijf dat je ook niets zegt. Zeg eens eerlijk: ga jij die persoon dan terugbellen ? Nee toch… Je wacht wel tot je opnieuw gebeld wordt. "Als het belangrijk is bellen ze wel terug", hoor ik je denken. Behalve natuurlijk als je zelf een commerciële functie hebt, want dan denk je : 'wellicht is dit een potentiële klant'. In alle andere gevallen zal een prospect niet zo gauw terugbellen.

En als de prospect wel terugbelt?
STEL dat je een 'geluksdag  hebt en de prospect belt je tóch terug… Meestal belt de betreffende persoon dan juist terug op een moment dat jij er niet op rekent. Je staat op het punt weg te gaan, je zit in de auto, bent net thuis, net bezig met een offerte. Kortom: de prospect belt je op een volslagen 'verkeerd' moment; een moment waarop jij niet 'op scherp' staat om acquisitie te doen.

Mijn ervaring is bovendien dat deze persoon dan meestal een beetje 'op zijn hoede' is, oftewel hij belt je en zegt bijvoorbeeld alleen: "Met Van de Broek; ik hoorde uw voicemail…' Geen bedrijfsnaam erbij en jij denkt: 'Wie is Van de Broek ook alweer, van welk (type) bedrijf en wat wilde ik met hem bespreken, wat is mijn 'verhaal'.  Je hersenen maken overuren op zo'n moment, de hele database met namen vliegt door je hoofd heen. Knappe jongen/meisje als je op dat moment net zo alert weet re reageren als wanneer jij zelf aan het bellen bent.

Tip
Kortom, mijn advies is om je NIET te laten terugbellen. Standaard reageer ik op verzoeken van bijv. secretaresses om je terug te bellen, met het antwoord: 'Nou, ik denk dat hij dan op mijn voicemail uit gaat komen, dus ik probeer het liever zelf nog een keer. Wanneer zou dat het beste schikken denkt u ?'

Victor Bonke

Victor  Bonke
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,7
(77 stemmen)
Reacties

Ad van Buel |  http://www.oxfordtraining.nl

Goed artikel, praktisch, duidelijk!
Dat is inderdaad de beste manier om dit te regelen.

Leuke, goede, no nonsens tips!

Keep up the good work.

Arjen van Beek |  http://www.dmcards.nl

Goede praktische tip! Kampte tijdens mijn koude acquisitie met dezelfde vraag. Maar ik lees hier overtuigende argumenten om dit niet te doen.

Dank!

Rosemarie Weijland-Strik |  http://www.coltinfo.nl

Was bij het lezen van de header al heel benieuwd wat het antwoord/advies zou zijn. Maar ja, natuurlijk. Zo is het inderdaad: niet terug laten bellen! Ik heb me een keer laten 'verleiden' me terug te laten bellen (belangrijke prospect!!). Maar heb toen wel de betreffende informatie op de hoek van mijn bureau laten liggen!! Toen hij me inderdaad terugbelde (YES!) was ik voorbereid.
Goed artikel verder! Ga zo door ;-)

prof dr. Nico Schraag |  http://www.nicoschraag.nl

ik vind het ; 'de kwaal van de eeuw' dat supects en prospects wordt gevraagd terug te bellen, denk je er een nieuwe klant bij te krijgen komt er een salespitch van een hijgerige verkoper die een afspraak wil maken in een door mij betaald gesprek! zout op! ik heb een paar slimme technieken waardoor je ze op een eerlijke wijze wel bereikt. stop met terug laten bellen dat is onfatsoenlijk!

Mate Csik |  http://www.piucalcio.nl

Ik laat me ook nooit terugbellen, idd door de zelfde reden om niet verrast te worden op een moment dat ik niet voorbereid bent om met de prospect te spreken.
Ik moet wel zeggen, dat als ik een terugbel verzoek op tafel hebt liggen eind van de dag, ik bel wel altijd eerst de onbekende nummer.
Ten eerst is meestal de kortste gesprek en ik leer een nieuwe iemand met een nieuwe verhaal kennen.
Ten tweede omdat ik klanten en vrienden ook vanuit onderweg ook kan bellen.
Leuk artikel, leuk verhaal, bedankt!

Arthur Sevenstern |  http://www.excellentpresenteren.nl

Het is meer een kwestie van hoe je er zelf in staat, vind ik.

Als je alleen maar belt omdat je nu eenmaal afspraken moet maken, dan is je prospect de zoveelste in de rij en dan is het inderdaad onverstandig om terug te laten bellen.

Als je er echter van overtuigd bent dat je iets waardevols juist voor die prospect hebt, dan is het alleen maar handig dat hij/zij zo snel mogelijk met jou in contact komt. Een terugbelnotitie is dan heel legitiem.

Persoonlijk benader ik mijn prospects alleen op de tweede manier. Uit ervaring kan ik je vertellen dat er inderdaad maar weinig koude prospects zijn die terug bellen, maar ze zijn er wel. En het mooie van die terugbellers is dat ze jou bellen op een tijdstip dat het hun uitkomt en dat ze interesse hebben. Er komt eigenlijk altijd een afspraak uit voort.

Een terugbelverzoek is naar mijn mening dus niks mis mee, maar bedenk wel: "C'est le ton qui fait la musique"

Waarheid als een koe, Victor!

Een gouden tip. De 3de alinea is DE reden om niet terug te laten bellen.

Thanks again for sharing.

Martijn Claassen | BIZNIZcoach |  http://www.biznizcoach.nl

personalia bovenstaande reactie ;)

Iwan Peerkhan |  http://caleonsecurity.nl

Goed advies Viktor, wel zo "safe" om het zo te doen, hoewel ik het zelf anders doe:

Ik laat me adviseren door " de andere kant", zijn/ haar assistent in hoeverre ik er op kan rekenen teruggebeld te worden. Dit geeft me vaak een stuk informatie over de betreffende persoon op; tegelijkertijd pols ik bij de assistent hoe de prospect doorgaans tegenover het soort dienst staat die ik lever.
Vervolgens geef ik de gelegenheid terug te bellen en wacht 1 dag langer af dan afgesproken alvorens ik zelf weer terugbel.
De rest vh proces hou ik voor mezelf.
Integenstelling tot jou tip, zou ik altijd vragen om teruggebeld te worden ook al weet je dat het niet gebeurd.
Het "laten terugbellen" levert namelijk wel op dat je naam en bedrijfsnaam bij de prospect bekend raken; als je geen terugbelbericht achterlaat dan wordt je niet genoemd en heb je m.i. voor niks gebelt.

Miranda Gits

Ik prospecteer bijna 30 jaren, en heb reeds lang ondervonden
dat de klant of prospect niet gemakkelijk terug belt, mensen die daar anders over denken, zitten verkeerd. De prospects die klanten zijn geworden, moet je evengoed regelmatig eens je stem laten horen, het beste is dat steeds te noteren in je agenda of een goede database.

Robert Gerritsma |  http://www.tele-vision.nl

Goed artikel, enkele collega's hier begrijpen echt niet waar ik het over heb als ik dit aandraag. Wellicht dat ze na het lezen hiervan inzien dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Marie-Claire van Poelje |  http://www.drivensales.nl

Houdt het initiatief bij jezelf en bel terug.

Laat de prospect nooit jou terugbellen!

Jij wil per slot toch iets aan hem/haar verkopen?

W. van Raaij |  http://www.uniquelights.com

Ik heb nog nooit in mijn leven een prospect terug laten bellen. Precies vanwege de redenen zoals genoemd. Sterker nog, als ik zelf moet terugbellen op iets wat ik niet ken bel ik niet terug. Dus ik vraag dit ook niet aan een prospect.

Nico Schraag |  http://www.nsedynamicals.net

het is natuurlijk ook los van de mores, weten hoe het hoort, belangrijk te weten welke klant het absoluut deprecieert om het verzoek te krijgen terug te bellen. Dat zijn de Futurist en de Realist, beiden terug te vinden via mijn website: www.nsedynamicals.net

Wilfried Roelen |  http://www.bronverkeer.nl

Wat ik regelmatig tegenkom is dat de telefoniste vraagt om mijn telefoonnummer en dat bij eventuele interesse er contact wordt opgenomen.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel