Alle artikelen over Klantencontact

Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen Klantencontact - 8,5 (80 stemmen) - 6 reacties Optimaliseer het resultaat van uw gesprekken en filter de prospects die toch niet gaan kopen: ontdek het verschil tussen een goed gevoel en een goed gesprek.
Lees verder..
De Elevator Pitch Klantencontact - 7,7 (362 stemmen) - 52 reacties U krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk, daarom is het paraat hebben van diverse Elevator Pitches afgestemd op de doelgroep noodzakelijk. Maak uzelf onsterfelijk in de ogen van uw prospect met deze tips.
Lees verder..
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects Klantencontact - 7,2 (39 stemmen) - 1 reacties Kent u dat, klantvriendelijkheid als eenrichtingsverkeer? Gebruik deze tips om zo'n situatie alsnog vóór u te laten werken.
Lees verder..
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact Klantencontact - 7,0 (23 stemmen) - 4 reacties De meesten onder ons hebben begrepen dat het belangrijk is een duidelijk doel voor ogen te hebben bij een klantenbezoek. Wat voor velen minder duidelijk is, is hoe we dit aanpakken. Een 'emotionele strategie' is van groot belang.
Lees verder..
De klantgerichtheid bij mijn slager Klantencontact - 8,7 (44 stemmen) - 4 reacties Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend.
Lees verder..
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten Klantencontact - 9,5 (53 stemmen) U kunt op vele manieren contact opnemen met uw klant, maar als u werkelijk wat wilt bereiken, schrijf dan liever een White paper.
Lees verder..
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! E-mail - 6,4 (7 stemmen) - 4 reacties Een volle Inbox is tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Het is een continue uitdaging om door te dringen bij uw relaties. Gebruik deze tips om úw bericht eruit te laten springen.
Lees verder..
Een goede verkoper let op zijn woorden Beïnvloeden - 9,1 (17 stemmen) - 3 reacties In de verkoop is het gesprek uw belangrijkste werktuig, maar hebt u enig idee hoeveel impact uw woorden kunnen hebben? Deze kennis is van onschatbare waarde bij het overtuigen van uw klant.
Lees verder..
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet Koude Acquisitie - 8,3 (74 stemmen) - 8 reacties Wat moet u bij koude acquisitie wel en niet zeggen als ‘begroeting’? Is het relevant wat u daar precies zegt, of denkt u dat de prospect de eerste woorden toch niet hoort?
Lees verder..
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? Koude Acquisitie - 7,7 (77 stemmen) - 16 reacties Regelmatig krijg ik deze vraag over koud bellen: "Moet ik vragen of de prospect terugbelt als ik hem niet aan de lijn krijg?" Hoe zou u deze vraag beantwoorden? Beter nog: wat zou u doen als prospect?
Lees verder..
Verkopen aan assertieve klanten Klantentypologie - 7,7 (49 stemmen) - 6 reacties Iedereen kent ze wel: de klant die recht op zijn doel af gaat, tegengas verwacht en aan alle kanten daadkracht uitstraalt. Lastig om mee om te gaan? Gebruik dan deze tips.
Lees verder..
Op pad met je baas Salesmanager - 6,8 (38 stemmen) - 3 reacties Gaat u wel eens met uw salesmanager op pad? Lees dan hier de tips voor méér verkoop door beter samenspel. >>>
Lees verder..
U kunt me altijd bellen! Telefoontechniek - 7,2 (14 stemmen) Het blijkt dat 82% van alle verkopers altijd voor de klant bereikbaar is. Wordt u ook 24 uur per dag gestoord? Zorg voor meer rust zonder verlies van service.
Lees verder..
Klagers weren, of juist niet? Zelfontwikkeling - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties Uzelf associëren met positief en optimistisch ingestelde mensen is een goed idee. Maar moet u daarom negatiever ingestelde mensen uit uw leven bannen, zoals soms wordt geadviseerd? Zeker niet! Het kan schadelijk zijn voor u en uw zaken.
Lees verder..
Standaard elevator pitch? Niet doen! Elevator Pitch - 8,6 (62 stemmen) - 9 reacties Een elevator pitch is een ideaal middel om uzelf snel en bondig te presenteren. Maar wie er een voorgekookt praatje van maakt, slaat de plank mis. Wat is het belangrijkste aan een elevator pitch?
Lees verder..
De 6 basisprincipes van krachtig handelen Zelfontwikkeling - 7,3 (4 stemmen) - 2 reacties Uw eerste contact met uw klant bepaalt hoe de verdere interactie gaat verlopen. Een timide indruk wordt genadeloos afgestraft. Dus moet u direct sterk voor de dag komen. Zes tips van staal.
Lees verder..
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? Poortwachter - 6,5 (2 stemmen) Een poortwachter is iemand die u er van weerhoudt uw verkoopstrategie ten uitvoer te brengen. Hoe gaat u effectief met poortwachters om?
Lees verder..
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan Klantencontact - 5,9 (8 stemmen) - 1 reacties Het is makkelijk verkopen aan klanten die tevreden zijn met uw aanbod. Of toch niet?
Lees verder..
Zorg dat uw klanten positief over u praten Klantencontact - 6,4 (26 stemmen) - 4 reacties Zonder enige twijfel, uw klanten praten met elkaar. Dat kan negatiever uitpakken dan velen zich realiseren. Hoe kunt u dit proces in uw voordeel beïnvloeden?
Lees verder..
Maak van uw afscheid een krachtig instrument Klantencontact - 6,1 (39 stemmen) - 12 reacties Voor veel verkopers is het afscheid bij de klant een bron van ongemak. Het is uw laatste kans om een goede indruk te maken. Vermijd de gebruikelijke clichés, hier een aantal alternatieven.
Lees verder..
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? Presenteren - 8,2 (97 stemmen) - 10 reacties
Ontdek het gevoel van de klant Klantencontact - 8,3 (8 stemmen) - 2 reacties
Bent u close of afstandelijk tot de klant? Klantencontact - 7,2 (10 stemmen) - 2 reacties
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer Klantkwalificatie - 8,0 (18 stemmen)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie Eerste indruk - 6,3 (7 stemmen) - 6 reacties
(H)Eerlijk Scoren! Succes in de Verkoop - 7,7 (24 stemmen) - 5 reacties
De wachtende klant, een wandelende atoombom Klachten - 6,5 (4 stemmen) - 1 reacties
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) Prijs - 7,5 (62 stemmen) - 4 reacties
De andere kant van de tafel Inkopen - 7,0 (1 stemmen) - 1 reacties
Ik wil geen accountplan schrijven... Accountplan - 7,1 (36 stemmen) - 4 reacties
Stel dat u zelf de klant bent, hoe voelt dat? Klantencontact - 6,1 (27 stemmen)
De beste verkoper is een leider! Verkoopsucces - 7,0 (50 stemmen)
Ik ben boos! Luisteren - 7,8 (30 stemmen) - 5 reacties
De klant is mens! Acquisitie - 6,8 (20 stemmen)
Visuele aspecten zijn belangrijk in de verkoop Klantencontact - 4,8 (12 stemmen) - 1 reacties
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) Onderhandelen - 7,6 (16 stemmen)
Bezorgt u uw klanten keuzestress? Klantencontact
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) Onderhandelen - 7,5 (6 stemmen)
Werkt CC bij u ook niet meer? Telefoontechniek - 6,8 (4 stemmen)
Ben je een matcher of een mismatcher? Klantencontact - 7,0 (2 stemmen)
In Verwachting Klantencontact
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..