Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Acquisitie

Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken (Chris de Graaf)
Wat je zegt ben je zelf (Marianne van de Water)
Start-up Sales: a different cookie (Richard van Houten)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sus jij je klanten in slaap?! (Herman Meijer)
Een goed telefoongesprek levert meer op dan alleen een afspraak (Marianne van de Water)
'Ik had toch "nee" gezegd...?!!' (André Hagelen)
Vanille ijs marketing (Rene Knecht)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Praat jij over je concurrenten? (Rene Knecht)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
Creëer een ijzersterke propositie (André Hagelen)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Acquisitie en je CRM (Marianne van de Water)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Bezoekafspraak? Zeker! Bellen! (Herman Meijer)
Hoe ga je om met klant die even komen 'shoppen'? (Rene Knecht)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Dit is waarom we targets niet halen! (Chris de Graaf)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
5 Krachtige manieren om een afspraak te realiseren (Marianne van de Water)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
De voordelen van een vooruitziende blik (Marianne van de Water)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (Harro Willemsen)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Ben je als verkoper veilig voor je klant? (Rene Knecht)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Waar gaat het over? "Lastige" secretaresses? (Herman Meijer)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Expert- verkoop: vertrouwen verkopen zonder relatie (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Prospects zitten bij de concurrent (Herman Meijer)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Acquisitie… veel meer dan alleen de telefoon pakken. (Marianne van de Water)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Waarom een goed belscript zo belangrijk is (Marianne van de Water)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Win verloren klant terug in 5 stappen (Jan-Willem Seip)
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Gooi deze prospects gerust in de vuilnisbak (Michel Hoetmer)
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (Victor Bonke)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (Harro Willemsen)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (Rene Knecht)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (Rene Knecht)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (Rene Knecht)
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (Victor Bonke)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar (Rene Knecht)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Breng uw klant in trance (Rene Knecht)
Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie (Harro Willemsen)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
De kracht van een goede mailing (Harro Willemsen)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden (Victor Bonke)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Lastige inhoudelijke vragen van prospects (Victor Bonke)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden (Rene Knecht)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (Rene Knecht)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
Gouden bergen verkopen? Nee, dank u. (André Hagelen)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie (Marcel Hoefman)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De diepste valkuil voor verkopers (Peter Stinckens)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Hoe tevreden klanten u nog succesvoller kunnen maken (Danielle de Jonge)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst eventjes onderzoeken (Michel Hoetmer)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Sneller 'klikken' met je prospects (Michel Hoetmer)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Het terughalen van een verloren klant (Redactie Verkopersonline.nl)
0900-Belons (Harro Willemsen)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Goede referenties krijgen kost tijd (Tips & Advies Verkoop)
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (Victor Bonke)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? (Victor Bonke)
Kwalificeren van prospects moet! (Victor Bonke)
De concurrent: bron voor de juiste adressen (Michel Hoetmer)
Hoe komt u aan goede leads? (Peter Stinckens)
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! (Victor Bonke)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen (Richard van Houten)
Referenties gebruiken bij koude acquisitie (Victor Bonke)

Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder

Communicatie verloopt anders dan vroeger, maar op LinkedIn zal je net als op Tinder op moeten vallen tussen de 100-en concurrenten. Hoe pak je dat effectief aan?

Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder
Vandaag de dag leven we in een wereld van asynchrone communicatie. Als ik een whatsapp of een Linkedin bericht stuur weet ik niet wanneer de klant antwoordt: we communiceren asynchroon. Het is al lang niet meer zoals vroeger, dat een telefoon gewoon wordt opgenomen en de communicatie synchroon loopt, dat vraag en antwoord elkaar opvolgen.

Nieuwe generaties, andere communicatie
Mijn puberzoon moest naar een feestje. Niet iets om je meteen ongerust over te maken, maar laat die middag zag ik ineens een missed call van mijn zoon. Geen nood, ik had zijn telefoontje op 15 seconden na gemist, dus als ik hem direct terug zou bellen kon ik hem zo treffen en vragen wat er was. Ik bel direct terug: ... voicemail ...

Omdat ik weet die niet wordt beluisterd stuur ik nog een opvolg-appje: "net gemist, bel gerust terug ..." Helaas, geen reactie. Vijf uur later, om 22.00 kreeg ik alsnog een bericht terug "het is al opgelost" .... gevolgd door ... niets ... geen uitleg.

Generaties die wel of niet (direct) reageren
Generatie Z (geboren na 2000) neemt nauwelijks de telefoon op en heeft een andere tijdsbeleving inzake wanneer een bericht te beantwoorden. Steeds ASAP - AS SHORT AS POSSIBLE. De oudere generatie X onder ons belt sneller terug, beantwoordt mails relatief snel. Wel eens met lange epistels of uitleg. Op school schreven we dan ook nog uitgebreide opstellen.

Ikzelf generatie X (geboren tussen 1961-1980) leefde in een tijdperk waar de vaste telefoon werd opgenomen, behalve als je niet thuis was. Dat is iets wat je nu nog tegen komt bij de oudere generatie, onze ouders, die intussen 60+ 70+ 80+ zijn.

Maar een groot aantal vijftigers reageert tegenwoordig in een professionele context net zoals generatie Z. Ik heb eens rondgevraagd en een groot aantal mensen, jong en oud, bevestigde mij dat ze bij een onbekend nummer de telefoon niet meer opnemen. De wat oudere luisteren wel naar voicemail. De jongere generatie vaak zelfs dat niet meer. Dus Whatsapp, SMS en Linkedin messaging in een professionele context hebben specifieke uitdagingen.

Want wat doe jij als jouw klant niet meer reageert, terwijl je toch wel goed contact hebt gehad of de relatie normaal is? Ga je harder roepen? Harder mailen? Een extra appje zenden of een 3e-4e-5e inmail sturen via Linkedin?


Bron: Kantar Millward Brown - MAA

Tinder: asynchroon is de regel
Tinder is een datingplatform waar asynchrone communicatie tot het uiterste gaat.
Als je een match hebt met dan heb je ofwel direct antwoord en als je het goed doet blijf je in conversatie tot de telefoonnummers worden uitgewisseld. Als je daar niet in slaagt krijg je nooit, of pas na 24 uur antwoord. Dan weet je dat je niet op de radar staat.

Dus ofwel doe je iets 'shockerend' dat wel de aandacht trekt ofwel un-match je en verbreek je de connectie. Dat is wat een “echte” man zou doen: niet als een schoothondje achter een date aan lopen. Veel mannen gedragen zich nog als het brave zoontje dat zijn moeder mama of de schooljuf wil pleasen. Totaal onaantrekkelijk voor toekomstige schoondochters, zoals vele getrouwde koppels ondertussen weten.

Van Tinder naar sales
Breder getrokken weet je nu dat bij je eerste interactie onbewust de selectie wordt gemaakt: gaat deze man, of in ons geval de verkoper of de marketeer, mij belangrijk genoeg vinden?

Net als mannen op Tinder doen vele salesmensen het tegenovergestelde van wat ze zouden moeten doen: ze blijven jagen, mails sturen, de boodschap uitdragen "zie mij staan", "antwoord toch alsjeblieft". Maar hoe ga je dat doen met saaie user cases en metoo marketingtalk op je website en Linkedinprofiel?

Ik ken geen CEO's, CXO's die user cases lezen, ebooks downloaden, whitepapers bestuderen of naar jouw youtube filmpje gaan kijken. Echt niet.
Ze kunnen wel balansen lezen en over aandeelhouderswaarde reflecteren, maar jouw oplossing ...?

Wat was is niet meer
In de periode 2004-2017 was content marketing inderdaad nog een onderscheidend element. Alleen is informatie een commodity geworden. Totaal niet onderscheidend, hoe goed je papers ook zijn. Het reptielenbrein van de klant wordt niet geactiveerd. Ook niet meer met sexy fotomodellen met lange benen #metoo

Veel bedrijven leiden aan Cialdini’s consensus principe waardoor ze het lastig vinden om iets anders te doen dan wat hun concurrenten doen. Deze houding wordt ook nog eens bevordert op de business schools, waar je toch meer kritisch denkvermogen verwacht.

Het gaat om instant connection. Verkopers zullen marketeer moeten worden. En omgekeerd. Hoe zorg je ervoor dat de klant/prospect met jou aan tafel gaat zitten?

Vergeet pushmarketing volledig, focus enkel op Relevantie
De tactieken van generatie X werken al lang niet meer bij Y en Z. We zijn 30 jaar verder.
Als ik aan mijn zoon had gevraagd: "Moet ik je komen halen?" ( = iets wegnemen) , dan had ik wel direct reactie gekregen. Ik zou zijn tijd met vrienden hebben afgenomen.  Dus het is wel mogelijk

De oplossing is niet kwantiteit maar relevantie. Relevant is hier iets dat hij kan verliezen of wat de status quo bedreigt.

Vertaald naar het bedrijfsleven: wat kan jij van je klant potentieel afnemen zodat hij of zij wel moet reageren? Wat maakt dat die manager naar jou zal luisteren, gewoon omdat dit zijn werk is: risico's inschatten, het schip op koers houden. Zoals de aandeelhouders van hem/haar vragen. Aan wie legt hij verantwoording af, direct of indirect?

Om mee te oefenen
Als ik aan mijn zoon (is maar om de week bij mij) via de app vraag: "Hoe is het geweest met je examen wiskunde?", dan krijg ik doorgaans wel direct antwoord. Dat is wat de familie (de hier spreekwoordelijke aandeelhouder) vraagt. Dat het goed gaat op school en dat we ons geen zorgen moeten maken. Dus deze vraag is relevant voor de familierust. In ons geval dan.

Als marketingtactiek kan je dit toepassen door het creëren van een risico en onrechtstreeks verantwoording afleggen. Het is een manier om weer op de radar te komen van je prospect, zonder investering in zware marketing automation.

Neem gerust contact op als je ideeën wilt uitwisselen hoe jij dit zou kunnen toepassen. Of deel je ervaring hieronder.

Rene Knecht

Rene  Knecht
Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. Zo heb ik doeltreffende systemen ontworpen voor koude acquisitie – prospectie op een natuurlijke manier. Deze aanpak is zeer geschikt voor dienstenverkopers, technici, consultants en ondernemers die hun diensten, expertise en zichzelf moeten verkopen.
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,3
(7 stemmen)
Reacties

Helene Henckens |  http://www.burohenck.nl

Heel mooi artikel. Ik zou graag meer lezen over het relevant in beeld komen. Hoe doe je dat dan?

Dag Helene, Je zou dit kunnen doen door het veranderbrein aan te spreken. Je brengt je klant in een nieuw gebied dat contrasteert met wat ze al weten.

Voorbeeld
Hey Helene, Jij bent waarschijnlijk heel goed in connecteren met klanten. Tegenwoordig hebben veel bedrijven daar moeite mee in een wereld van marketing automation en snel geld verhalen/slapen rijk worden met Robots-automatisering waar je tegenwoordig mee wordt platgegooid. Ze hebben wel geen echte connectie met de klant want die antwoordt pas als die zin heeft en vaak op een formele manier. Waardoor er geen connectie is?
`
Hoe ga jij om met Asynchrone communicatie, klanten die de telefoon niet meer opnemen en niet of pas veel later antwoorden, ook 50+ ers, niet alleen generatie Z of pubers : heb jij strategieën waarmee jij klanten die de telefoon niet opnemen toch laat terugbellen of op mail, inmails laat antwoorden?

Ik deel graag mijn ervaringen met jou hoe ik hiermee omgegaan ben. Laat ons connecteren.
======================================
artikel over veranderbrein: https://verkopersonline.nl/artikel/5335/contact-maken-met-het-veranderbrein.html

Via Linkedin is het wel beter van eerst een emotionele connectie te leggen voor je ook maar over je product of oplossing gaat praten. Dat is de kunst telkens.

Helene Henckens |  http://www.burohenck.nl

Daar kan ik wel wat mee. Dank je wel

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel