Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Overige

Verpak gemak in de prijs (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (Jan-Willem Seip)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Mythbusting: fabels en feiten in sales (Vladan Soldat)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn (André Hagelen)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Raspaard, olifant of diplomaat (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Men is u zo weer vergeten (Jos Burgers)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling (David Bloch)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? (Jan Vermeiren)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Voorkom twijfel na de koop (Ronald van den Berg)
Succes helpt tegen dikke voeten (Jos Burgers)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Werken op een beursstand is toch leuk?! (David Bloch)
Nee, ik kijk alleen even. (Herman Meijer)
PowerPoint: hulpmiddel of middelpunt? (David Bloch)
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Met wie heb ik gesproken? (Tips & Advies Verkoop)
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Humor & Verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
De wereld wordt steeds kleiner (Herman Meijer)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Koffie...? vroeg de inkoper smalend... (Richard van Houten)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
5 Tips om via LinkedIn companies nieuwe klanten te vinden (Jan Vermeiren)
Het verschil tussen verkopen en netwerken (Jan Vermeiren)
After sales is indirect verkopen
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Das Knopen: full windsor (Redactie Verkopersonline.nl)
Social sales: verkopen, vertellen, luisteren of SCHREEUWEN (Steyn Elshout)
Das knoop: de bowler (Redactie Verkopersonline.nl)
7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn (Jan Vermeiren)
Verhoog uw visibiliteit bij de doelgroep door LinkedIn (Jan Vermeiren)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? (Jan Vermeiren)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Netwerken - hoe doe je dat? (Enno van Kersen)
After sales service = pre sales
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! (Vladan Soldat)
Stop de saaie verhalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Peter weet het beter - 2 (Herman Meijer)
Peter weet het beter - 1 (Herman Meijer)
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power? (Ron Plattel)
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity (Jan Vermeiren)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
12 redenen waarom verkopers LinkedIn zouden moeten gebruiken (Jan Vermeiren)
Waarom sommige verkopers denken dat LinkedIn niet voor hen werkt (Jan Vermeiren)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
5 Tips om te scoren in netwerken (Marvin Sutherland)
7 manieren om potentiële klanten te vinden via LinkedIn (Jan Vermeiren)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Netwerktips voor professionals (Sylvie van Tilburg)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? deel 1 (Jan Vermeiren)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Lekke Opfalle om mir Clanten aan te Treccen? (Sylvie van Tilburg)
De sollicitatiebrief (Redactie Verkopersonline.nl)
How to dress for network success? (Sylvie van Tilburg)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Ik ben op LinkedIn en krijg toch geen klanten (Jan Vermeiren)
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? (Jan Vermeiren)
Netwerken 'à la New York' (Sylvie van Tilburg)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Meer rendement uit uw beursdeelname (Vladan Soldat)
Wat neemt u mee naar een netwerking event? (Peter Stinckens)
Tien tips om het netwerken te saboteren... (Marvin Sutherland)
Gaat u wel of niet naar die borrel? (Vladan Soldat)
Hoe kleedt een vrouw zich voor succes (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals (Sylvie van Tilburg)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers (3) (Yuri van der Sluis)
Netwerktips van professionals 4 (Sylvie van Tilburg)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers(2) (Yuri van der Sluis)
Eerste indruk vrouwelijke verkoper (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals 3 (Sylvie van Tilburg)
Een strategie voor online netwerken in 10 tips (Jan Vermeiren)
Aftersales; vaak een gemiste kans (Vladan Soldat)
Kleding voor Salesvrouwen (Robert Willemsen)
Das knoop: de Four-in-hand (Redactie Verkopersonline.nl)
Het Carrièreplan (Richte Lommert)
Herken de netwerker (Vladan Soldat)
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (Jan-Willem Seip)
Hoe kom ik via via aan contacten? (Klantencontact)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe knoop je een stropdas? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Account manager (Redactie Verkopersonline.nl)
Networking Tips from NY (Redactie Verkopersonline.nl)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (Jan-Willem Seip)
Wie is de 'Career Girl'? (Robert Willemsen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Humor, verrassing en verwarring (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Wie is de snelste carrièremaker? (Robert Willemsen)
Das knoop: het strikje (Redactie Verkopersonline.nl)
Stropdas (Redactie Verkopersonline.nl)

Succes in eigen hand

De eerste noodzakelijke stap naar geluk en succes is: Weten wat je wilt.

Succes in eigen hand

De tweede noodzakelijke stap is: Weten waarom je wilt wat je wilt.

De derde noodzakelijke stap is: Jezelf voor 100% richten of focussen op dat wat je wilt en dat non-stop blijven doen.

Dit laatste is eenvoudig opgeschreven en tegelijkertijd het moeilijkst te realiseren, omdat we vaak de neiging hebben om te twijfelen, ons zorgen te maken wanneer het even tegen zit, zwaarmoedig naar de toekomst te kijken en onszelf af te vragen of we werkelijk wel zo geschikt zijn voor het verkoopvak als dat we aanvankelijk dachten.

Om dit te kunnen volbrengen is het van belang de volgende twee zaken te kennen:

* Wat moet ik weten van de natuurwetten?

* Hoe houd ik mijn aandacht en focus gericht op de goede zaken?

Wat je moet weten van de natuurwetten, is allereerst dat deze voor alle mensen gelden, dus ook voor jou en die andere 6,2 miljard mensen op deze aardbol.

Hoe hard je bijvoorbeeld ook maar je best zou willen doen, je los te maken van de wet van de zwaartekracht, je ontkomt niet aan de wetmatigheden van de natuur.

Als jij er van overtuigd bent dat je niet rijk,

beroemd, succesvol, een kunstenaar, een professioneel atleet,

een groot zanger of wat dan ook kunt worden, handel je

onbewust automatisch

naar die innerlijke overtuiging, die je er van zal weerhouden

te worden wat je echt wilt,

met als resultaat dat je gelijk krijgt.

Wayne Dyer

Datgene waar jij je aandacht op richt, waar jij je op focust, wordt jouw realiteit. Dit is een wetmatigheid die net zo zeker is als dat twee en twee vier is.

We hebben ons dit niet altijd even duidelijk gerealiseerd, want ooit heeft iemand geschreven dat we veel zaken hebben gecreëerd die eigenlijk niemand wil, louter door onze aandacht te richten op dat wat we niet willen.

Als je succes en goede verkoopresultaten wilt, richt je aandacht dan op succes en goede verkoopresultaten in plaats van het overdenken en bestuderen van armoede, tegenslag of een teruglopende economie, zoals we dat al jaren neigen te doen.

Het aanschouwen van armoede en een teruglopende economie zal namelijk de vorm van dit ongewenste in je eigen aandacht en overtuiging voortbrengen en zich uiteindelijk in je tastbare en meetbare resultaten manifesteren.

Hoe kan ik dan vanaf nu leren om mijn aandacht gericht te houden op wat ik wil in plaats van alles wat ik niet wil?

Door jezelf aan te leren op een andere manier naar zaken te kijken en je perceptie bewust te veranderen. Door aan te nemen dat toeval niet bestaat, wat betekent dat alles wat je tegenkomt en overkomt een doel heeft, een reden heeft en dat het je dient, dan kan je dit alles een positieve perceptie geven. Zie alles als een cadeautje en spreek er je waardering of dankbaarheid voor uit.

Hoe meer jij je leven vult met waardering en dankbaar zijn en dit vanuit je gevoel uitspreekt, hoe meer geluk je zult voelen en succes je zult ervaren, tastbaar en meetbaar.

De reden hiervoor is gewoon, dat je met de grondhoudelijke instelling van waardering, je aandacht richt op mogelijkheden in plaats van op beperkingen.

Door waardering kun je ontevreden, beperkende en negatieve gedachten over de stand van zaken, buiten jezelf en buiten je aandacht houden. Sterker nog, vanaf het moment dat jij ontevreden bent over de stand van zaken, begin je al terrein te verliezen.

Je richt dan ongewild, onbewust en vaak ongemerkt je aandacht op het ongewilde, het gewone, het armoedige, het beperkende en je denken neemt vervolgens automatisch de vorm van deze dingen aan.

Om jezelf toe te staan, aandacht te schenken aan dat wat je eigenlijk niet wilt, het minder-waardige, heeft als directe consequentie dat je het minderwaardige krijgt en je minder-waardig gaat voelen omdat jij je ongewild omringt met minder-waardige dingen.

Aan de andere kant betekent het richten van je aandacht op het beste, jezelf omringen met het beste en vervolgens het beste te worden. De scheppende macht die in je zit maakt je tot het manifeste beeld van datgene waarop jij je aandacht richt.

Zoals gezegd, vanuit je grondhouding leven met en vanuit waardering, versterkt de verbinding met jezelf en je omgeving en beïnvloed je uitstraling, je zelfvertrouwen en je stemming op de sterkst mogelijke manier.

Het leert je dat je leeft in een leven wat alleen mogelijkheden en kansen kent in plaats van beperkingen.

Misschien ook goed om te weten dat de wetenschap op dit moment bezig is om het fenomeen waardering in relatie tot gezondheid te onderzoeken.

Men kijkt niet meer primair naar wat nu de oorzaken zijn van ziekte, maar men onderzoekt nu juist naar de andere zijde, hoe het komt dat mensen gezond en gelukkig zijn?

Het staat inmiddels vast, dat leven vanuit waardering, een sterk stressverlagende werking heeft en meer geluksbeleving in je leven teweeg brengt. Het leidt tot meer succes in zaken en betere relaties met jezelf en anderen.

Het brengt tevens je leven van negatief naar positief, van bitter naar zoet. Het leidt tot een optimistische levenshouding en instelling, met meer vitaliteit en uitstraling, minder spanning en stress en een leven in harmonie, vrolijkheid en plezier.

Hans Oelen

Hans Oelen

Hans  Oelen
Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,9
(22 stemmen)
Reacties

Anja

Mooi geschreven.
Moet het meer in mijn leven gaan integreren en niet alleen bij de verkoop.

Benno Rijpkema |  http://www.ragroep.nl

Dag Hans, wat een heerlijk artikel weer van je hand.
Waar je ons in meeneemt klinkt voor velen misschien nog wat zweverig, het is het allerminst. Als mislukken een resultaat is, dan is succes ook een resultaat. Een resultaat van je grondhouding.

Ik heb een eigen onderneming en werk dagelijks op deze wijze. Denken in Ja-en in plaats van Ja-maar.
2012 een crisisjaar? Nee, een jaar met heel veel kansen! In het Oosten weten ze het allang: crisis = kans. Het karakter voor crisis is exact hetzelfde teken als voor kans. Een crisis helpt je om een kritisch aan zelfreflectie te doen en wat je er van kunt leren.

Kleine kanttekening: onlangs is de 7 miljardste inwoner op deze aardbol geboren.

Marc

Dag Hans, Combinatie van NLP en energyflow, mooi omschreven en ik weet dat het werkt. Pas dit nu zo'n 5 jaar toe. NLP is krachtig. Voor de liefhebber: Echte energieverdiepingslag in jezelf maken? Omarm Reiki.en pas dit toe in je leven.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel