Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Overige

De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten (Victor Bonke)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (Jan-Willem Seip)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Mythbusting: fabels en feiten in sales (Vladan Soldat)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn (André Hagelen)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Raspaard, olifant of diplomaat (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Men is u zo weer vergeten (Jos Burgers)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling (David Bloch)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? (Jan Vermeiren)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Voorkom twijfel na de koop (Ronald van den Berg)
Succes helpt tegen dikke voeten (Jos Burgers)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Werken op een beursstand is toch leuk?! (David Bloch)
Nee, ik kijk alleen even. (Herman Meijer)
PowerPoint: hulpmiddel of middelpunt? (David Bloch)
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Met wie heb ik gesproken? (Tips & Advies Verkoop)
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Humor & Verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
De wereld wordt steeds kleiner (Herman Meijer)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Koffie...? vroeg de inkoper smalend... (Richard van Houten)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
5 Tips om via LinkedIn companies nieuwe klanten te vinden (Jan Vermeiren)
Het verschil tussen verkopen en netwerken (Jan Vermeiren)
After sales is indirect verkopen
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Das Knopen: full windsor (Redactie Verkopersonline.nl)
Social sales: verkopen, vertellen, luisteren of SCHREEUWEN (Steyn Elshout)
Das knoop: de bowler (Redactie Verkopersonline.nl)
7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn (Jan Vermeiren)
Verhoog uw visibiliteit bij de doelgroep door LinkedIn (Jan Vermeiren)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? (Jan Vermeiren)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Netwerken - hoe doe je dat? (Enno van Kersen)
After sales service = pre sales
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! (Vladan Soldat)
Stop de saaie verhalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Peter weet het beter - 2 (Herman Meijer)
Peter weet het beter - 1 (Herman Meijer)
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power? (Ron Plattel)
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity (Jan Vermeiren)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
12 redenen waarom verkopers LinkedIn zouden moeten gebruiken (Jan Vermeiren)
Waarom sommige verkopers denken dat LinkedIn niet voor hen werkt (Jan Vermeiren)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
5 Tips om te scoren in netwerken (Marvin Sutherland)
7 manieren om potentiële klanten te vinden via LinkedIn (Jan Vermeiren)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Netwerktips voor professionals (Sylvie van Tilburg)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? deel 1 (Jan Vermeiren)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Lekke Opfalle om mir Clanten aan te Treccen? (Sylvie van Tilburg)
De sollicitatiebrief (Redactie Verkopersonline.nl)
How to dress for network success? (Sylvie van Tilburg)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Ik ben op LinkedIn en krijg toch geen klanten (Jan Vermeiren)
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? (Jan Vermeiren)
Netwerken 'à la New York' (Sylvie van Tilburg)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Meer rendement uit uw beursdeelname (Vladan Soldat)
Wat neemt u mee naar een netwerking event? (Peter Stinckens)
Tien tips om het netwerken te saboteren... (Marvin Sutherland)
Gaat u wel of niet naar die borrel? (Vladan Soldat)
Hoe kleedt een vrouw zich voor succes (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals (Sylvie van Tilburg)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers (3) (Yuri van der Sluis)
Netwerktips van professionals 4 (Sylvie van Tilburg)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers(2) (Yuri van der Sluis)
Eerste indruk vrouwelijke verkoper (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals 3 (Sylvie van Tilburg)
Een strategie voor online netwerken in 10 tips (Jan Vermeiren)
Aftersales; vaak een gemiste kans (Vladan Soldat)
Kleding voor Salesvrouwen (Robert Willemsen)
Das knoop: de Four-in-hand (Redactie Verkopersonline.nl)
Het Carrièreplan (Richte Lommert)
Herken de netwerker (Vladan Soldat)
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (Jan-Willem Seip)
Hoe kom ik via via aan contacten? (Klantencontact)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe knoop je een stropdas? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Account manager (Redactie Verkopersonline.nl)
Networking Tips from NY (Redactie Verkopersonline.nl)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (Jan-Willem Seip)
Wie is de 'Career Girl'? (Robert Willemsen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Humor, verrassing en verwarring (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Wie is de snelste carrièremaker? (Robert Willemsen)
Das knoop: het strikje (Redactie Verkopersonline.nl)
Stropdas (Redactie Verkopersonline.nl)

LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten

De bedrijfspagina op LinkedIn kan verkopers goed van dienst zijn. Verbreed uw LinkedIn kennis en ontdek hoe de company-page u nieuwe prospects op kan leveren.

LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten

De bedrijfspagina, oftewel de 'company-page', is feitelijk een soort website op LinkedIn. Een plek waar u kunt aangeven waar uw bedrijf voor staat, wat u precies doet, welke nieuwsfeiten uw bedrijf heeft, etc. Weliswaar is de bedrijfspagina in veel gevallen iets wat door de afdeling marketing wordt bijgehouden, maar u kunt er als verkoper wel uw voordeel mee doen.

Profiel-omschrijving
De bedrijfspagina begint met een omschrijving van uw bedrijf. Hier staat op welke markten uw bedrijf zich richt, welke producten en diensten u aanbiedt, waar het unieke in schuilt van uw bedrijf. Aangevuld met verwijzingen naar uw daadwerkelijke website, uw adresgegevens, omvang van het bedrijf en oprichtingsdatum. Daarnaast zorgt u voor een fraaie banner en uw logo op de bedrijfspagina.
Hier dienen vooral woorden in de tekst te staan waar klanten en prospects op zoeken. Niet uw eigen vocabulaire, maar díe woorden waar volgens Googles 'keywordplanner' veel op gezocht wordt.

Bijvoorbeeld: als ik op mijn bedrijfspagina vaak de woorden 'koud bellen' gebruik, maar daar wordt niet op gezocht, dan heeft dat weinig zin. Als er echter wél op 'koude acquisitie' gezocht wordt, dan dien ik dát te gebruiken in de teksten op mijn LinkedIn bedrijfspagina.

Dit zorgt er voor u als verkoper voor, dat wanneer prospects op LinkedIn zoeken met bepaalde woorden, úw bedrijf beter gevonden wordt. En vanaf de bedrijfspagina bent u als medewerker van dat bedrijf ook weer eenvoudig te vinden, want de medewerkers van het bedrijf worden aan de rechterkant vermeld.

Company-updates
Om volgers (waarover later meer) regelmatig te informeren over waar uw bedrijf mee bezig is, kunt u 'company-updates' plaatsen. In tegenstelling tot een update op uw eigen profiel, blijven deze updates zichtbaar op de bedrijfspagina. Hier kunt u informatie plaatsen over bijvoorbeeld:
  • Succesvolle projecten bij klanten
  • Nieuwe producten en/of diensten
  • Nieuwe ontwikkelingen binnen het bedrijf
  • Aanbiedingen
  • Beurzen waar u te vinden bent
  • Etc.

Als verkoper kunt u er bijvoorbeeld via de marketingafdeling voor zorgen dat uw eigen input op de bedrijfspagina terecht komt, waardoor uw zichtbaarheid vergroot wordt. Denk aan een project dat u verkocht heeft, een nieuw product uit uw pallet, een interessante uitnodiging voor een seminar etc. Door deze update vervolgens zelf weer te liken/delen, zullen uw 1e-graads LinkedIn-connecties daar ook weer kennis van kunnen nemen. Als die connecties het weer liken/delen komt het uit bij partijen die u nog niet kent en die u wellicht gaan benaderen.

Volgers
Bij de bedrijfspagina is het van belang dat u zoveel mogelijk volgers gaat krijgen. Volgers worden namelijk actief geïnformeerd over nieuwe updates op uw bedrijfspagina. LinkedIn heeft de mogelijkheid om actief volgers te gaan zoeken. U kunt via LinkedIn zelf (een update) of via Facebook, Twitter of Google+ mensen uit uw netwerk informeren over het feit dat uw bedrijf een company-page heeft en ze vragen deze pagina te gaan volgen.

Prospects volgen
Net zoals prospects úw bedrijfspagina kunnen volgen, kunt u als verkoper ook zelf bedrijfspagina's volgen van prospects. Op deze wijze wordt u eenvoudig geïnformeerd over ontwikkelingen binnen het bedrijf waar u uw oog op heeft laten vallen. Indien er dan iets langskomt waar u op in kunt spelen, is dat hét moment om contact te gaan zoeken met deze prospect.

Sponsored update
Een bijzonder interessante optie van LinkedIn is de 'sponsored update'. Normaliter krijgen alleen de volgers van uw bedrijfspagina een update te zien, maar u kunt ook actief de update op de tijdlijn van prospects plaatsen. U kunt namelijk heel gericht aangeven voor welke doelgroep(en) een bepaalde update interessant is. Zo kunt u er bijvoorbeeld voor zorgen dat in Nederland (of ander land of regio) alle mensen die de titel CEO, Algemeen directeur, Managing Director etc. op hun profiel hebben staan en werkzaam zijn in een bepaalde industrie, bij een bedrijf met een bepaalde omvang úw update op hun tijdlijn krijgen voorgeschoteld.

De mogelijkheden om te segmenteren zijn hier zeer geavanceerd. U kunt vervolgens betalen per click of per 1000 views en de kosten zijn alleszins binnen de perken. Zorg ervoor dat u er een 'call-to-action' aan koppelt, bijvoorbeeld een link naar een 'white-paper' waarvoor men NAW-gegevens moet achterlaten. Op die manier kunt u heel precies nagaan wat het rendement is van deze (feitelijke) advertentie.

Dit is niet iets wat u als verkoper zelf kunt doen, maar u kunt wel samen met marketing bepalen welke updates die voor u als verkoper van belang zijn, extra aandacht krijgen bij de door u bepaalde doelgroep.

Nog één tip erbij: vergeet niet de einddatum van de 'sponsored update' aan te geven, anders laat LinkedIn hem onbeperkt doorlopen.

Conclusie
De bedrijfspagina is voor u als verkoper een uitstekende manier om prospects binnen te halen. Bespreek dit onderwerp met de afdeling marketing en bepaal samen hoe u als verkoper hier maximaal mee kunt scoren (betaald of onbetaald).
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,3
(3 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Nosmetics |  http://nosmetics.be

Heel interessant, zeker omdat ik nog maar pas ben begonnen met mijn eigen bedrijf en ik was nog van plan om een LinkedIn profiel aan te maken ervoor. Bedankt.

Jan van Dongen

Nuttig. Heel nuttig.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel