Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Overige

Verpak gemak in de prijs (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (Jan-Willem Seip)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Mythbusting: fabels en feiten in sales (Vladan Soldat)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn (André Hagelen)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Raspaard, olifant of diplomaat (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Men is u zo weer vergeten (Jos Burgers)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling (David Bloch)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? (Jan Vermeiren)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Voorkom twijfel na de koop (Ronald van den Berg)
Succes helpt tegen dikke voeten (Jos Burgers)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Werken op een beursstand is toch leuk?! (David Bloch)
Nee, ik kijk alleen even. (Herman Meijer)
PowerPoint: hulpmiddel of middelpunt? (David Bloch)
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Met wie heb ik gesproken? (Tips & Advies Verkoop)
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Humor & Verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
De wereld wordt steeds kleiner (Herman Meijer)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Koffie...? vroeg de inkoper smalend... (Richard van Houten)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
5 Tips om via LinkedIn companies nieuwe klanten te vinden (Jan Vermeiren)
Het verschil tussen verkopen en netwerken (Jan Vermeiren)
After sales is indirect verkopen
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Das Knopen: full windsor (Redactie Verkopersonline.nl)
Social sales: verkopen, vertellen, luisteren of SCHREEUWEN (Steyn Elshout)
Das knoop: de bowler (Redactie Verkopersonline.nl)
7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn (Jan Vermeiren)
Verhoog uw visibiliteit bij de doelgroep door LinkedIn (Jan Vermeiren)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? (Jan Vermeiren)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Netwerken - hoe doe je dat? (Enno van Kersen)
After sales service = pre sales
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! (Vladan Soldat)
Stop de saaie verhalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Peter weet het beter - 2 (Herman Meijer)
Peter weet het beter - 1 (Herman Meijer)
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power? (Ron Plattel)
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity (Jan Vermeiren)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
12 redenen waarom verkopers LinkedIn zouden moeten gebruiken (Jan Vermeiren)
Waarom sommige verkopers denken dat LinkedIn niet voor hen werkt (Jan Vermeiren)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
5 Tips om te scoren in netwerken (Marvin Sutherland)
7 manieren om potentiële klanten te vinden via LinkedIn (Jan Vermeiren)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Netwerktips voor professionals (Sylvie van Tilburg)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? deel 1 (Jan Vermeiren)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Lekke Opfalle om mir Clanten aan te Treccen? (Sylvie van Tilburg)
De sollicitatiebrief (Redactie Verkopersonline.nl)
How to dress for network success? (Sylvie van Tilburg)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Ik ben op LinkedIn en krijg toch geen klanten (Jan Vermeiren)
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? (Jan Vermeiren)
Netwerken 'à la New York' (Sylvie van Tilburg)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Meer rendement uit uw beursdeelname (Vladan Soldat)
Wat neemt u mee naar een netwerking event? (Peter Stinckens)
Tien tips om het netwerken te saboteren... (Marvin Sutherland)
Gaat u wel of niet naar die borrel? (Vladan Soldat)
Hoe kleedt een vrouw zich voor succes (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals (Sylvie van Tilburg)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers (3) (Yuri van der Sluis)
Netwerktips van professionals 4 (Sylvie van Tilburg)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers(2) (Yuri van der Sluis)
Eerste indruk vrouwelijke verkoper (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals 3 (Sylvie van Tilburg)
Een strategie voor online netwerken in 10 tips (Jan Vermeiren)
Aftersales; vaak een gemiste kans (Vladan Soldat)
Kleding voor Salesvrouwen (Robert Willemsen)
Das knoop: de Four-in-hand (Redactie Verkopersonline.nl)
Het Carrièreplan (Richte Lommert)
Herken de netwerker (Vladan Soldat)
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (Jan-Willem Seip)
Hoe kom ik via via aan contacten? (Klantencontact)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe knoop je een stropdas? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Account manager (Redactie Verkopersonline.nl)
Networking Tips from NY (Redactie Verkopersonline.nl)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (Jan-Willem Seip)
Wie is de 'Career Girl'? (Robert Willemsen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Humor, verrassing en verwarring (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Wie is de snelste carrièremaker? (Robert Willemsen)
Das knoop: het strikje (Redactie Verkopersonline.nl)
Stropdas (Redactie Verkopersonline.nl)

Hoe wordt u directeur?

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

U wilde dus altijd al directeur worden? Rechtstreeks uit de bron - huidige directeuren vertellen ons hoe ze hun eerste aanstelling als directeur kregen.

Hoe wordt u directeur?

In ons recente onderzoek onder 2500 directeuren in een aantal van de grootste ondernemingen in het Verenigd Koninkrijk ging het er gedeeltelijk om de geheimen van hun succes te achterhalen. We waren er vooral in geïnteresseerd hoe hun carrière als directeur was begonnen en welke factoren naar hun mening cruciaal waren geweest voor het verwerven van die eerste allerbelangrijkste benoeming.

De directeuren die we interviewden dachten dat hun getuigschriften van hoger onderwijs in hun voordeel waren geweest bij de benoeming. Maar slechts enkelen van hen dachten dat hun studierichting, of de universiteit waaraan ze gestudeerd hadden, van enige invloed was geweest.

Tweederde van onze directeuren had een financiële of marketingachtergrond. Daaruit kunnen we natuurlijk concluderen dat deze twee functiegebieden belangrijk zijn voor de ontwikkeling van een carrière als directeur.

Driekwart van de ondervraagden dacht dat de eerste werkgever die ze gekozen hadden een heel belangrijke factor was geweest toen ze er uiteindelijk in geslaagd waren als directeur benoemd te worden. Een nog groter aantal schreef zijn uiteindelijke succes toe aan de kans die ze gehad hadden om in het beginstadium van hun carrière in een groot aantal verschillende functies te werken.

Goede training in praktisch management in het hele spectrum van de activiteiten van een bedrijf leek hen de competenties, en het zelfvertrouwen, gegeven te hebben die benoemingscommissies wensten.

Veel directeuren noemden ook dat het belangrijk was dat ze in hun carrière belangrijke en opvallende successen hadden behaald.

De door ons onderzochte groep was het ook opvallend eens over twee factoren die ze het belangrijkst vonden bij het bemachtigen van hun eerste topbaan – de prioriteit die ze gaven aan het werven en ontwikkelen van een sterk team rondom hen en aan het verkrijgen van een senior mentor of coach die in staat was hen te helpen de noodzakelijke vaardigheden, competenties en ervaring te ontwikkelen die noodzakelijk waren voor de functie van directeur.

Daarnaast noemden onze directeuren vijf belangrijke capaciteiten die naar hun mening beslissend waren gebleken voor de benoeming in hun eerste directeursfunctie. Zij vonden het belangrijk deze te cultiveren, ongeacht de competentiekaders die een potentiële werkgever formeel misschien zou zoeken:

  • Sterk in communiceren
  • Het vermogen anderen te inspireren
  • Het vermogen effectief problemen op te lossen
  • Strategisch inzicht
  • Het vermogen te delegeren

Wat zou u helpen uw eerste benoeming als directeur te bemachtigen?

Als we aannemen dat u al in een gevorderde fase van uw carrièreontwikkeling bent en uw volgende stap die naar de begeerde topbaan zou zijn, wat kunt u dan doen om uw kansen te vergroten? Hier zijn een paar eenvoudige richtlijnen:

Schenk aandacht aan uw team. Kies de juiste mensen, investeer in hen en ontwikkel hen. Dat zal rendement opleveren.

Zorg dat u een coach of een mentor krijgt. Werk met die persoon aan de ontwikkeling van uw vaardigheden op het gebied van communicatie, leiderschap, strategie, probleemoplossing en delegatie.

Zorg ervoor dat u over een aantal opvallende successen kunt praten. Dit zal een praktische demonstratie van uw capaciteiten zijn . En vergeet niet uw team in de eer te laten delen – dit zal getuigen van uw vermogen om bedrijfsdoelstellingen te realiseren door middel van anderen.

Roger Fielding,

Mercuri Urval
Verenigd Koninkrijk

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   6,5
(79 stemmen)
Reacties

henk de truus

leuk artikel erg interesant

Moniek-Roza Keulemans-Menger |  http://n.v.t.

Hallo,

ik moet voor school een werkstuk maken over beroepen en ik doe het over directeur zijn in een bejaardentehuis.
dus mijn vraag is: wat zijn de werkzaamheden van een directeur in een bejaardentehuis?
wilt u alstublieft antwoorden?

Groetjes Moniek-Roza (11 jaar)

addo

Ik ben Addo, hoe kan ik directeur van de kaugomballenbende worden?

raymond

Mijn ervaring en opleidingen die ik nodig had om directeur te worden van een kleine 2000 man.
(Ik ben technisch aangelegd, al mijn opleidingen zijn in de trend van een technische richting, dus beta.)

middelbare school behaald: (HAVO N&T/N&G)
Hoger onderwijs behaald:(HBO-P/B)
hiermee doorgestroomd en behaald: (WO-M)
Gedragen titels, Bachelor of Engineering, Master of Science.
Tijdens mijn jaren als student heb ik in de Opleidingscommisie gezeten. Ik heb altijd actief deelgenomen in de kwaliteit van alles wat mij aanging, hierdoor denk ik dat ik succes heb geboekt.

school ging met alles voor, ook voor mijn vriendin.
Maak van je een school een 9 tot 5 baantje.
Maak jezelf bekend, ga netwerken. Dat is het belangrijkste!
Contact met oudere jaars studenten is ook een van de beste dingen die je kan doen. Ze zullen later in het bedrijfsleven jou ergens naartoe kunnen brengen.

Ikzelf neem mensen aan die mij laten zien dat ze kwaliteit kunnen leveren en actief deelnemen aan hun carriere.

omar afifi

Ik ben het daar volledig mee eens.Ik moet alleen nog aan mijn sociale vaardigheden werken.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel