Reacties
Dank voor deze aanvullende inzichten in de mogelijkheden van LinkedIn, Victor!
Jouw artikel werkt aanmoedigend om nóg meer met LinkedIn te doen.
Hardy Smit
Altijd handig wanneer iemand met ervaring je bij de hand neemt om verder te kunnen. THX
Bedankt voor het delen van dit artikel. Heel waardevol
Toon van Lanen
Interessante mogelijkheden die inderdaad waardevol kunnen zijn. Ik zit zelf in dubio:
VOOR:
1- Prachtige mogelijkheid om koude acquisitie in een warm bad te kunnen doen.
TEGEN:
2- Linkedin wordt door velen gezien als een netwerk tool. Derhalve zal verkoopactiviteit niet gewaardeerd worden en eerder contra-productief werken. Zie ook "Netwerken vs verkopen" van Jan Vermeiren.
Zeker een goed artikel en naar mijn mening is LinkedIn zeker bruikbaar als sales tool.
Nog jammer dat er niet gereageerd wordt op Toon met zijn stelling. Volgens mij is LinkedIn zeker een netwerktool maar wel in dien aard dat iedereen weet wat we aan het doen zijn.
Volgens mij is de insteek dus ook zeker niet om heel koud te verkopen op LinkedIn. Nee netwerk uitbreiden, informeren en kennisdelen. En zo naar een telfoontje of ander contact werken.
@Auke en @Toon,
LinkedIn is inderdaad een netwerktool, maar wat is het doel van netwerken? We willen toch graag business doen of willen we overal koffie drinken? Laten we eerlijk zijn: netwerken heeft toch ook als doel om business te doen? En of je dat nu verkopen, netwerken of acquisitie noemt, dat vind ik minder relevant. LinkedIn kan je uitstekend helpen om aan nieuwe klanten te komen, klanten die je daarvoor nog niet in beeld had.
Fraai artikel! Goede en nuttige tips om LinkedIn optimaal voor acquisitie toe te passen. Creativiteit binnen de acquisitie is vandaag de dag een must, de tijd dat het aan komt waaien is voorbij en is LinkedIn een waardevolle bron met informatie.
Ik ben het met Toon eens dat LinkedIn niet bedoeld is om directe verkoop via het LinkedIn kanaal te slijten. Daar ben ik ook wat allergisch voor. Maar netwerken, doelgroepen selecteren en die op tactische wijze benaderen.....daar is niks fout mee...toch?!
Nick
Staat niets nieuws in wat echt behulpzaam is om meer omzet te genereren.
Theo
Als je de bakker, slager, melkboer en therapeut van je konijn als contact telt kom je wel aan een 400 - 500 contacten. Ik ben echter van mening dat je Linkedin niet als een soort van Facebook moet gaan gebruiken want anders wordt je dus echt niet meer serieus genomen en heeft het geen zakelijke meerwaarde meer. Dus alleen maar echte zakelijke contacten waar ik iets aan heb, en geen "meelifters" die je alleen maar (mis)gebruik willen maken van jouw goede naam. Verder alleen iets melden als je echt iets te vertellen hebt anders wordt dat ook al snel weer gezien als "spammen"
@Theo
LinkedIn als Facebook gebruiken is inderdaad niet de juiste aanpak (hoewel het vast voor iemand werkt). Direct sales is waarschijnlijk ook niet het juiste pad om te bewandelen.
Deelname aan professionele discussies binnen de LinkedIn groepen waar potentiële klanten zich bevinden kan je echter wel op de radar brengen en je naamsbekendheid binnen een niche vergroten.
Tevens kan de zoekfunctie van LinkedIn, of zelfs tweedegraads contacten, een goed begin zijn van een direct sales campagne, zoals cold calling. Door de gemeenschappelijke relatie heb je toch net even wat meer materiaal om een onbekende te benaderen.
Bedankt Victor. Leuk om te lezen. LinkedIn kan ik nog meer als salestool gebruiken. Ik neem je tips hierin mee.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|