Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Overige

Verpak gemak in de prijs (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (Jan-Willem Seip)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Mythbusting: fabels en feiten in sales (Vladan Soldat)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn (André Hagelen)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Raspaard, olifant of diplomaat (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Men is u zo weer vergeten (Jos Burgers)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling (David Bloch)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? (Jan Vermeiren)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Voorkom twijfel na de koop (Ronald van den Berg)
Succes helpt tegen dikke voeten (Jos Burgers)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Werken op een beursstand is toch leuk?! (David Bloch)
Nee, ik kijk alleen even. (Herman Meijer)
PowerPoint: hulpmiddel of middelpunt? (David Bloch)
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Met wie heb ik gesproken? (Tips & Advies Verkoop)
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Humor & Verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
De wereld wordt steeds kleiner (Herman Meijer)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Koffie...? vroeg de inkoper smalend... (Richard van Houten)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
5 Tips om via LinkedIn companies nieuwe klanten te vinden (Jan Vermeiren)
Het verschil tussen verkopen en netwerken (Jan Vermeiren)
After sales is indirect verkopen
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Das Knopen: full windsor (Redactie Verkopersonline.nl)
Social sales: verkopen, vertellen, luisteren of SCHREEUWEN (Steyn Elshout)
Das knoop: de bowler (Redactie Verkopersonline.nl)
7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn (Jan Vermeiren)
Verhoog uw visibiliteit bij de doelgroep door LinkedIn (Jan Vermeiren)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? (Jan Vermeiren)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Netwerken - hoe doe je dat? (Enno van Kersen)
After sales service = pre sales
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! (Vladan Soldat)
Stop de saaie verhalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Peter weet het beter - 2 (Herman Meijer)
Peter weet het beter - 1 (Herman Meijer)
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power? (Ron Plattel)
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity (Jan Vermeiren)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
12 redenen waarom verkopers LinkedIn zouden moeten gebruiken (Jan Vermeiren)
Waarom sommige verkopers denken dat LinkedIn niet voor hen werkt (Jan Vermeiren)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
5 Tips om te scoren in netwerken (Marvin Sutherland)
7 manieren om potentiële klanten te vinden via LinkedIn (Jan Vermeiren)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Netwerktips voor professionals (Sylvie van Tilburg)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? deel 1 (Jan Vermeiren)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Lekke Opfalle om mir Clanten aan te Treccen? (Sylvie van Tilburg)
De sollicitatiebrief (Redactie Verkopersonline.nl)
How to dress for network success? (Sylvie van Tilburg)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Ik ben op LinkedIn en krijg toch geen klanten (Jan Vermeiren)
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? (Jan Vermeiren)
Netwerken 'à la New York' (Sylvie van Tilburg)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Meer rendement uit uw beursdeelname (Vladan Soldat)
Wat neemt u mee naar een netwerking event? (Peter Stinckens)
Tien tips om het netwerken te saboteren... (Marvin Sutherland)
Gaat u wel of niet naar die borrel? (Vladan Soldat)
Hoe kleedt een vrouw zich voor succes (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals (Sylvie van Tilburg)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers (3) (Yuri van der Sluis)
Netwerktips van professionals 4 (Sylvie van Tilburg)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers(2) (Yuri van der Sluis)
Eerste indruk vrouwelijke verkoper (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals 3 (Sylvie van Tilburg)
Een strategie voor online netwerken in 10 tips (Jan Vermeiren)
Aftersales; vaak een gemiste kans (Vladan Soldat)
Kleding voor Salesvrouwen (Robert Willemsen)
Das knoop: de Four-in-hand (Redactie Verkopersonline.nl)
Het Carrièreplan (Richte Lommert)
Herken de netwerker (Vladan Soldat)
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (Jan-Willem Seip)
Hoe kom ik via via aan contacten? (Klantencontact)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe knoop je een stropdas? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Account manager (Redactie Verkopersonline.nl)
Networking Tips from NY (Redactie Verkopersonline.nl)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (Jan-Willem Seip)
Wie is de 'Career Girl'? (Robert Willemsen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Humor, verrassing en verwarring (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Wie is de snelste carrièremaker? (Robert Willemsen)
Das knoop: het strikje (Redactie Verkopersonline.nl)
Stropdas (Redactie Verkopersonline.nl)

Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord?

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Het is een aantrekkelijk idee, maak fans van uw klanten. Deze schare fans maakt gratis reclame voor uw bedrijf. U hangt lekker achterover in uw luie stoel. De gebraden hanen vliegen uw mond binnen.

Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord?

U hoeft nooit meer aan (koude) acquisitie te doen. Het is inderdaad een geweldig idee. Maar misschien ook een beetje onrealistisch….?!
 
In de literatuur vindt u talloze voorbeelden van bedrijven met een schare klanten die gratis reclame voor deze bedrijven maken. Als je zoiets leest denk je onwillekeurig Jeetje wat geweldig als wij hetzelfde klaarspelen!

'Zulke bedrijven bestáán'
Inderdaad geweldig als het lukt. Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: zulke bedrijven bestaan écht. Alleen zijn het er relatief weinig. En een geruststelling: als u niet tot the happy few behoort, hoeft het helemaal niet aan u te liggen. Het punt is dat mensen de neiging hebben om over producten of diensten te praten in twee extreme gevallen:

Zeer grote mate van ontevredenheid (ze zijn verrukt over een dienst, product of bedrijf).
Over alles wat daar tussenin zit houdt de gemiddelde burger zijn kaken stijf op elkaar. Als mensen al praten, spreken ze veel vaker over slechte ervaringen dan over uitzonderlijk goede ervaringen. De verhouding is ruwweg één (goed) op tien (slecht). Dit zegt iets over uw kansen. Die zijn relatief klein.

Gebrek aan betrokkenheid
Een belangrijke voorwaarde voor loyaliteit is de mate van betrokkenheid van de klant bij een product, dienst of bedrijf. Betrokken klanten hebben de neiging om meer te praten. Maar zeg nu eens eerlijk, hoe vaak voelt u zich betrokken?

Als u bent zoals ik, niet al te vaak. Het heeft trouwens weinig te maken met het bedrijf. Zelfs als ze een buitengewone prestatie leveren (heel veel bedrijven leveren prachtige prestaties). Helaas valt het nauwelijks op omdat er zoveel perfecte producten zijn waaruit u kunt kiezen. Hebt u al eens mond-tot-mond reclame gemaakt voor het toiletpapier waarmee u dagelijks uw billen afveegt? De koffie die u elke dag drinkt? De supermarkt waar u boodschappen doet? De kantoorartikelen die u gebruikt? Ik vermoed van niet.

Maar... wat als het persoonlijk wordt?
Bij persoonlijke dienstverlening is de betrokkenheid over het algemeen groter. Dus nemen de kansen op mond-tot-mondreclame ook toe. Ik denk bijvoorbeeld aan professionele dienstverleners als advocaten, accountants, adviseurs of trainers. Maar dan nog. Die hebben ook te kampen met knelpunten die buiten hun invloedsfeer liggen. U vertelt een vriend over uw geweldige ervaringen met uw advocaat. Helaas heeft uw vriend op dat moment geen advocaat nodig. Einde verhaal.

Neem nou trainers. Pas sprak ik over dit onderwerp met een deelnemer aan één van mijn trainingen. Hij was razend enthousiast over mijn training. Dus vroeg ik: Heb je er al met iemand anders over gesproken? Zijn reactie: Ja hoor, met mijn vriendin! Ik (lachend): Hoe groot is dat kans dat ze zich inschrijft voor een van mijn trainingen? Hij: Die is er niet, want ze werkt in de verpleging! Einde verhaal.

Nog meer doodlopende wegen
Is dat alles? Helaas niet. Lang niet elke vriend of kennis volgt uw welgemeende en goedbedoelde adviezen op. Pas nog. Iemand was laaiend enthousiast over een tapasrestaurant waar hij had gegeten. Om deze mond-tot-mondreclame effectief haar werk te laten doen waren er twee belemmeringen: het restaurant bevindt zich in een plaats waar ik nooit kom en ik ben helemaal geen liefhebber van tapas. Uiteraard heb ik hem dat niet verteld, je wilt zijn 'feestje' niet verstoren. Ik hoorde gewoon belangstellend zijn verhaal aan. Opnieuw einde verhaal.

Is dit alles? Nee! Onlangs gaf ik een training. De klant vroeg mij waar wij die training het beste konden organiseren. Ik stelde een plaats voor waar ik al vaker was geweest en goede ervaringen mee had opgedaan. In het congrescentrum waren ze er eventjes met hun hoofd niet bij en verknalden die sufferds de zaak hopeloos. Ik pas er wel voor op om deze tent nog een keer bij iemand anders aan te bevelen. Mensen zijn voorzichtig met aanbevelingen omdat hun reputatie in het geding is. Zeker op de zakelijke markt.

Het probleem is dat de voorvechters van het fenomeen mond-tot-mondreclame de zaak schromelijk overdrijven.

Maak aan de hand van wat u hebt gelezen eens een kansberekening. Bedenk:

  • alle ervaringen,
  • is de klant betrokken?
  • geweldige ervaringen,
  • de verhouding een op de tien,
  • talloze doodlopende wegen.

Kortom: zoveel geslaagde acties blijven er niet over. In een ideale wereld zou mond-tot-mondreclame moeten werken. In de wereld waarin wij leven, werkt het vaker niet dan wel. Als u met uw marketing- en verkoopbeleid te zwaar leunt op mond-tot-mondreclame is de kans groot dat u van een koude kermis thuiskomt.

Tip
Zet meerdere lijntjes uit voor het werven van nieuwe klanten.

PS. Een bewijs voor mijn beweringen in dit artikel is dat ik het op dit moment behoorlijk druk heb met mijn trainingen. Ik hoor met name professionele dienstverleners steen en been klagen: Mijn netwerk levert op dit moment weinig tot niets meer op! Al die loyale klanten laten het eventjes afweten

Michel Hoetmer
Meer tips over verkopen en acquisitie in zijn boek 'De zeven zonden van verkopers'
Klik hier

Michel Hoetmer

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen.
Bekijk de trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Loyaliteit, Netwerken
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   6,3
(7 stemmen)
Reacties

Twan Sleegers |  http://www.sleegers.nl

Hi,

ik wil U een paar van onze lijfspreuken doorgeven:

"let your customer carry out your identity"

"let your bag do the talking"

dus laat je produkt het werk doen,
kijk op www.draagtas.nl
gebruik je draagtas als wandelende billbag,

met vriendelijke groet, Twan Sleegers

Michel,

In deze tijd is het inderdaad een utopie om te denken dat met ambassadeurs 'de gebraden hanen in je mond vliegen' zoals jij dat zo mooi zegt. Onderstaand een stappenplan die ik gemaakt heb om te zorgen dat ze ons weer van nieuwe prospctes voorzien.

1.Kijk bij uw meest tevreden klanten wie uw ambassadeurs zouden kunnen zijn. Denk hierbij ook aan andere personen uit uw branche die (indirect) ervaring hebben met uw bedrijf.
2.Check de tevredenheid. Willen ze daadwerkelijk hun reputatie in uw handen leggen? Hij moet dus volledig van uw propositie overtuigd zijn door de eigen ervaring die hij ermee heeft. De tevredenheid moet dus meer dan 100% zijn. Oftewel u heeft zijn verwachtingen overtroffen. Vraag dus simpelweg: ‘Hoe tevreden bent u?’. Als hier nog belangrijke punten uitkomen die verbeterd kunnen worden, is dit aanleiding om uw dienstverlening richting deze klant aan te passen. Blijkt uit zijn antwoord dat hij zeer content is met u als leverancier gaat u naar de volgende stap.
3.Vraag of hij bereid is u te introduceren bij één of meerdere relaties van hem.
4.Vraag welke relaties hij heeft aan wie hij u kan aanbevelen. Als u stap 2 en 3 heeft overgeslagen en hij antwoord ‘Nee, ik zou zo niemand weten’ zegt hij In feite dat hij niet 100% tevreden is en zijn reputatie (nog) niet op het spel durft te zetten!
5. Bespreek hoe de introductie eruit ziet. De voorkeur heeft een ‘warme’ introductie. Dus hij kondigt persoonlijk bij zijn relatie aan dat u contact met zijn relatie opneemt. Ten eerste vergemakkelijkt het uw eerste contact. Ten tweede is de kans groot dat de uw nieuwe prospect als positief beïnvloed is. Het kan ook zijn dat uw klant iets zegt in de trant van: ‘Neem maar contact op en zeg dat je zijn naam van mij hebt’. U heeft er dan natuurlijk wel een nieuwe prospect bij maar hierdoor heeft uw ambassadeur niet de kans gehad zijn positieve objectieve oordeel over uw bedrijf te geven.
6. Vraag nadere bijzonderheden over uw nieuwe prospect zodat u kunt zorgen voor een onvergetelijke eerste kennismaking!
7. Hou uw ambassadeur op de hoogte over de voortgang die u boekt. U laat hiermee zien dat u serieus en zorgvuldig met de aanbeveling omgaat.
8. Beloon uw ambassadeur voor de aanbeveling. In welke vorm is zeer persoonlijk. Dit hoeft niet altijd veel te kosten. Het gaat erom dat de beloning oprecht en persoonlijk is zodat u kunt laten zien dat u het echt waardeert. Verder moet de beloning niet afhangen van het al of niet klant worden van uw nieuwe prospect. Dit hangt van u af!

Roy Gerrits

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

Beste Roy,

Bedankt voor je uitgebreide stappenplan. Dat kan zeker werken. Hangt natuurlijk wel een beetje af van de intensiteit van de contacten.

Nog wel één opmerking: 'klanttevredenheid' is geen goede indicator gebleken voor loyaliteit van klanten (en hun ambassadeursgedrag). Maar dat is voer voor een compleet nieuw artikel.

Hoi Michel,

heerlijk hoe jij zaken lekker cynisch kan beschrijven. Het roept in ieder geval discussie op.
Zoals je weet, ben ik het volledig met je ONEENS. De enthousiaste Klant én medewerker zijn en blijven de beste marketingtool die je kunt hebben. Gelukkig zijn er veel organisaties die daar naar handelen en daar zeer succesvol in zijn!

Klanthousiaste groeten van Feike Cats

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

Beste Feike,

Is het cynisch of gewoon een schets van de realiteit? Ik schets een gemengd beeld. Voor het ene bedrijf werkt het prima en voor het andere niet.

Ik vraag me dus af waarover je het zo volledig met mee oneens bent. De realiteit? Kun je argumenten geven?

Met beide-voeten-op-de-grond-groet, Michel

Mijn eigen bedrijf is daar het mooiste voorbeeld van. Onze missie is het realiseren van en enthousiaste Klanten. Die komen terug en zorgen voor nieuwe Klanten. Dat brengt ons sinds 1994 een uitstekende boterham en veel Ambassadeurs!

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

Beste Feike,

Prachtig dat het voor jou werkt. Voor mij ook. Zie artikel. Dit is dienstverlening. Maar wat bv. Wanneer je onderdelen of grondstoffen verkoopt? Maw meer generieke producten. Of zoals bv schoonmaakmiddelen?

Naar mijn idee vergeet je één mega belangrijk aspect namelijk die van de enthousiaste medewerker. Dat is op ieder bedrijf van toepassing en de voordelen zijn legio. Van minder faaluren tot en met minder ziekteverzuim.
Wat betreft je opmerking over het bedrijf dat bv grondstoffen verkoopt ben ik het deels met je eens. Ook zij hebben (toe)leveranciers die enthousiast kunnen zijn en daarmee net dat beetje extra voor je brengen.

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

@Feike Ik begrijp één ding niet: jij zegt dat je zo sterk gericht bent op de klant. Dat betekent onder andere luisteren naar de klant en ingaan op zijn vragen en zorgen. Nietwaar? Hoe komt het dan toch dat jij mijn artikel leest alsof ik totale kletskoek verkondig (citaat: 'Zoals je weet, ben ik het volledig met je ONEENS.'). Ik heb je gevraagd waarmee je het zo totaal oneens bent. En dan krijg ik een verhaal over jullie bedrijf. Je gaat niet in op mijn vragen/argumenten.

En dan nu weer: 'jij vergeet één mega belangrijk aspect, namelijk de enthousiaste medewerker'. Met andere woorden 'ik ben een beetje een sufferd'. Ik vergeet die enthousiaste medewerker niet. Die enthousiaste medewerker kan goud voor je betekenen. Daarover heb ik al eerder geschreven. Overigens blijkt uit onderzoek dat wanneer je 'gemiddeld enthousiaste medewerkers' hebt, dit vaak voldoende is. Zie het boek 'Loyalty Myths'.

Met andere woorden: je probeert op alle manieren jouw gelijk te halen. Terwijl ik feitelijk alleen maar zeg 'het beeld is niet zo eenzijdig, er zijn bedrijven die er wel bij varen om zich op de klant te richten en er zijn andere bedrijven die zich daar niet zo druk om maken, maar toch prima zaken doen'. Hoe verklaar je vanuit jouw optiek het succes van: Aldi, Lidl, Wall*Mart, Ryanair, easYjet en andere prijsvechters zonder toeters en bellen? PS. De medewerkerstevredenheid bij Aldi en Wall*Mart schijnt in de praktijk niet zo hoog te zijn. Toch is Wll*Mart het grootste bedrijf van de wereld.

Ik geef eerder aan in een stukje citaat: "Wat betreft je opmerking over het bedrijf dat bv grondstoffen verkoopt ben ik het deels met je eens."
Ik zeg niet dat het op een andere manier niet werkt. Ik weet in ieder geval hoe het op de enthousiaste manier wel werkt. Bedrijven als Aldi en Ryanair zijn voor mij sublieme voordelen van Klantgerichte bedrijven. Het is volledig duidelijk wat je er kunt krijgen en dat levert veel enthousiaste Klanten op.

www.salesquest.nl |  http://www.salesquest.nl

@Feike Rek je het begrip 'klantgerichtheid' niet een beetje te veel op?

Feike Cats |  http://www.houdenvanKlanten

Wat bedoel je precies?

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel