Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Overige

De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
Verpak gemak in de prijs (Jan-Willem Seip)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (Jan-Willem Seip)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Mythbusting: fabels en feiten in sales (Vladan Soldat)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn (André Hagelen)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Raspaard, olifant of diplomaat (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Men is u zo weer vergeten (Jos Burgers)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling (David Bloch)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? (Jan Vermeiren)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Voorkom twijfel na de koop (Ronald van den Berg)
Succes helpt tegen dikke voeten (Jos Burgers)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Werken op een beursstand is toch leuk?! (David Bloch)
Nee, ik kijk alleen even. (Herman Meijer)
PowerPoint: hulpmiddel of middelpunt? (David Bloch)
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Met wie heb ik gesproken? (Tips & Advies Verkoop)
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Humor & Verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
De wereld wordt steeds kleiner (Herman Meijer)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Koffie...? vroeg de inkoper smalend... (Richard van Houten)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
5 Tips om via LinkedIn companies nieuwe klanten te vinden (Jan Vermeiren)
Het verschil tussen verkopen en netwerken (Jan Vermeiren)
After sales is indirect verkopen
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Das Knopen: full windsor (Redactie Verkopersonline.nl)
Social sales: verkopen, vertellen, luisteren of SCHREEUWEN (Steyn Elshout)
Das knoop: de bowler (Redactie Verkopersonline.nl)
7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn (Jan Vermeiren)
Verhoog uw visibiliteit bij de doelgroep door LinkedIn (Jan Vermeiren)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? (Jan Vermeiren)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Netwerken - hoe doe je dat? (Enno van Kersen)
After sales service = pre sales
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! (Vladan Soldat)
Stop de saaie verhalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Peter weet het beter - 2 (Herman Meijer)
Peter weet het beter - 1 (Herman Meijer)
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power? (Ron Plattel)
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity (Jan Vermeiren)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
12 redenen waarom verkopers LinkedIn zouden moeten gebruiken (Jan Vermeiren)
Waarom sommige verkopers denken dat LinkedIn niet voor hen werkt (Jan Vermeiren)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
5 Tips om te scoren in netwerken (Marvin Sutherland)
7 manieren om potentiële klanten te vinden via LinkedIn (Jan Vermeiren)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Netwerktips voor professionals (Sylvie van Tilburg)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? deel 1 (Jan Vermeiren)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Lekke Opfalle om mir Clanten aan te Treccen? (Sylvie van Tilburg)
De sollicitatiebrief (Redactie Verkopersonline.nl)
How to dress for network success? (Sylvie van Tilburg)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Ik ben op LinkedIn en krijg toch geen klanten (Jan Vermeiren)
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? (Jan Vermeiren)
Netwerken 'à la New York' (Sylvie van Tilburg)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Meer rendement uit uw beursdeelname (Vladan Soldat)
Wat neemt u mee naar een netwerking event? (Peter Stinckens)
Tien tips om het netwerken te saboteren... (Marvin Sutherland)
Gaat u wel of niet naar die borrel? (Vladan Soldat)
Hoe kleedt een vrouw zich voor succes (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals (Sylvie van Tilburg)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers (3) (Yuri van der Sluis)
Netwerktips van professionals 4 (Sylvie van Tilburg)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers(2) (Yuri van der Sluis)
Eerste indruk vrouwelijke verkoper (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals 3 (Sylvie van Tilburg)
Een strategie voor online netwerken in 10 tips (Jan Vermeiren)
Aftersales; vaak een gemiste kans (Vladan Soldat)
Kleding voor Salesvrouwen (Robert Willemsen)
Das knoop: de Four-in-hand (Redactie Verkopersonline.nl)
Het Carrièreplan (Richte Lommert)
Herken de netwerker (Vladan Soldat)
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (Jan-Willem Seip)
Hoe kom ik via via aan contacten? (Klantencontact)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe knoop je een stropdas? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Account manager (Redactie Verkopersonline.nl)
Networking Tips from NY (Redactie Verkopersonline.nl)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (Jan-Willem Seip)
Wie is de 'Career Girl'? (Robert Willemsen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Humor, verrassing en verwarring (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Wie is de snelste carrièremaker? (Robert Willemsen)
Das knoop: het strikje (Redactie Verkopersonline.nl)
Stropdas (Redactie Verkopersonline.nl)

Werken op een beursstand is toch leuk?!

Vakbeurzen en tentoonstellingen zijn nog steeds een belangrijke ontmoetingsplaats. Maar voor onervaren standmedewerkers is het een slagveld vol valkuilen.

Werken op een beursstand is toch leuk?!

Het kan zijn dat één van de promotionele activiteiten van uw bedrijf het deelnemen aan een (vak)beurs of een tentoonstelling is. Zo'n gelegenheid geeft heel wat reden tot nadenken, organiseren en regelen.
Vindt u het leuk om op een stand te staan? Zo ja, dan zit u goed. Zo nee, en het moet toch, dan hebben u en uw bedrijf een probleem.

Veel meer dan uw 'gewone' werk
Op een stand staan om uw producten en diensten te promoten en verkopen is keihard werken. Doet u het voor het eerst, vraag dan uw manager om training en begeleiding.
Heeft u meer ervaring, vraag ook dan aan uw manager om training en begeleiding – omdat het altijd beter kan!

Bevestigen van bedrijfsimago
Dit is dé gelegenheid om het bedrijfsimago duidelijk en krachtig neer te zetten. Het gaat om méér dan alleen een dure en prachtig ontworpen stand – het gaat erom hoe u en uw collega's de voorbijgangers, de toevallige bezoekers, en de uitgenodigde relaties ontvangen.
Let wel: 'ontvangen' is wat anders dan 'te woord staan'.

De valkuilen van onbewuste communicatie
U weet dat de non-verbale communicatie vele malen krachtiger is dan de woorden die u gebruikt (ja, ook uw bewuste woordkeuze blijft belangrijk!).
Hoe gedraagt u zich, wat zijn uw gewoontegebaren?
Staat u te wachten met uw armen over elkaar of met uw handen in uw broekzak?
Leest u de krant of zit u gezellig met uw collega's te kletsen en een kopje koffie te drinken?
Of bent u actief bezig en vertolkt u de dynamiek van uw bedrijf in uw gedrag op de beurs?

Gedrag: dé sleutel
Hoe u er staat, 'maakt of breekt' het gewenste imago van uw bedrijf. Hoe u zich gedraagt, bepaalt grotendeels het succes van het contact met een bezoeker. Want u weet het heel goed: we doen zaken met mensen, niet met bedrijven.

Kóm afspraken na!
Maakt u een afspraak met of doet u een belofte aan een bezoeker, zorg er vooral voor dat u deze nakomt. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 50% van alle afspraken gemaakt tijdens beurzen, nooit nagekomen worden. Zonde van het geld, zonde van de tijd en de inzet.

Al te vaak: verkeerde inzet
Veel medewerkers – ú uiteraard niet! – doen alsof ze een soort vakantie hebben als ze deelnemen aan een beurs. Dolle pret, lekker eten, lekker doorzakken in de bar ... en de volgende dag slaperig en slecht verzorgd op de stand komen.

Vakbeurs als teambuilding-event!
Vergeet de 'outward bound' en 'survival tochten'! Investeer in teamwerk op de beurs, analyseer na iedere dag, stel gedrag en procedures bij, analyseer achteraf en implementeer de nodige training. Het kán altijd beter!

David Bloch

David  Bloch
In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Beursverkoop
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,5
(16 stemmen)
Reacties

Lucien, je bent een trouwe lezer - vooral omdat jij vanuit kwaliteit handelt: producten van de hoogste kwaliteit, levering en service van de hoogste kwaliteit.
Jij kijkt naar details en stelt jezelf steeds deze vraag: "Hoe kan het BETER?"
Daarom lees je ook zulke artikelen ...

Dank! En voor andere lezers die belangstelling hebben voor de kwaliteit van hun drinkwater - bezoek Luciens site en gebruik zijn waterzuiveringsinstallatie!

Hartegroet,

DAVID

Co van Doesburg |  http://www.vdoesburg.biz

Beste David,

Weer een mooi stukje van jouw hand.
Jammer dat de standhouders op de Performabeurs dit niet gelezen hebben.

Hartelijke groet
Co van Doesburg

Het is inderdaad heel verschillend wat je aantreft op stands op een beurs. Van uiterst gemotiveerd tot dronken hangend aan de bar. Voor dat laatste kan ik nog wel een beetje begrip opbrengen na een lange beursweek. Maar wat echt niet kan in mijn ogen: een beursstand bezoeken, serieus geïnteresseerd zijn en niet worden aangesproken.

Er is geen onderwerp waar je meer over zou kunnen schrijven dan - het effectief functioneren - op een beurs.
Toch een mooie aanzet die je hier geeft David.
Graag wil ik er nog een paar van de vele belangrijke zaken aan toevoegen:
Stel vast, waarom je op de beurs staat. Wat wil je bereiken, hoe wil je dat bereiken.
Waak vervolgens voor het gebruik van 'lekkere luchtjes'.
Te vaak heb ik naast standhouders gestaan en gaandeweg mijn beursbezoekdag met allerlei goedbedoelde, maar misselijk makende geurtjes in mijn neus blijven zitten.
.... en eet de dagen voorafgaand aan een beurs geen knoflook en uien. Klinkt logisch, maar de praktijk leert anders.
Wie heeft er nog meer waardevolle tips en adviezen?
Fijne dag.
Hans

Dank aan Co, Hans en meneer/mevrouw Jol voor de waardering en anvullende opmerkingen.

Hans' terechte opmerkingen komen vooral aan de orde tijdens B&T-training of een kick-off.

Mij blijft het een raadsel dat zoveel bedrijven joekelbedragen uittrekken voor het ontwerp en de opbouw van een stand, en de logistiek van medewerkers (roosters, reizen, accommodatie!), en verzuimen om IETS van voornoemde training/kick-off te geven.
Daarom Co's actuele opmerkingen.

Op een beurs staan vergt INZICHT en gebruik van een andere 'common sense' dan gebruikelijk, getuige Hans' aanvulling.

Maar WIJ bij Verkopersonline.nl, WIJ begrijpen dit soort zaak, toch?

Anne Kewitsch, Personal trainer Duits |  http://www.academieaandeangstel.nl

Ga je in een ander land op een beurs staan, b.v. in Duitsland? Dan is het wel zo handig als je ook nog de taal spreekt en met de omgangsvormen vertrouwd bent.

Helemaal mee eens, Anne - zeker wat betreft omgangsvormen.
Wel is het zo dat beurzen doorgaans JUIST internationaal zijn en Engels is meestal de voertaal.
Als een Nederlander echt uitstekend Duits spreekt, prima.
Maar zo niet, dan is het eerlijk dat zowel de Duitser als de Nederlander een vreemde taal spreken.
En Anne, ik waardeer hoe je door middel van zo'n reactie je eigen weerk wilt promoten!

Anne Kewitsch, Personal trainer Duits |  http://www.academieaandeangstel.nl

Dankjewel, David!

Vriendelijke groeten,

Anne

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel