Reacties
Beste Andre,
Wat is de toegevoegde waarde van alle social media?
Draagt het bij aan vindbaarheid van je product portfolio?
Wat 010NOTARIS wenst bereiken is marktdominantie. Het informeren van ons publiek (heel NL en Vlaanderen) over onze producten, op het gebied van risicospreiding en niet de fiscus. Onze bereopsorganisatie laat na in de taal van de mensen te spreken. Dan nemen wij dat graag over met spreuken als:
- voor wie kiest u, de staat of uw kinderen?
- stuur de Jager Bos achterna;
- 1 BV is geen BV;
- samenwonen en niet aan elkaar denken?
- geen huwelijkse voorwaarden of testament? De fiscus op 1, niet elkaar of de kinderen.
Als service organisatie moeten wij elke dage verbeteren en zijn wij nooit klaar.
De klant is koning en onze service kan iedere dag beter, sneller, efficienter, anders en duidelijker.
Social media gebruiken wij intern om ons zelf te verplichten bij te blijven en top of mind van onze klanten en mogelijke klanten te komen.
Grote effecten in sales (de klant) zien wij (nog) niet, doch interne service levels en exposure naar buiten toe in de branch stijgen. De lat moet iedere dag hoger.
We sparren graag verder.
Succes en onderneem ze.
Thomas Langerwerf
24/7 passie in service
Strakke tarieven
Geld verdienen voor de klant
Alles = makkelijk
p.s.
Sinds een paar dagen is 010NOTARIS Rotterdam open for business. 1 webredacteur in dienst. Begonnen vanaf dag 1 = 01.02.2011
Hallo André,
Ik zou bijna in telephatie gaan geloven.
Gisteren las ik een boek van de econoom Ha-Joon Chang, docent aan de universiteit van Cambridge. Ook hij noemt het een noodzakelijk kwaad en beschrijft o.a. waarom, bijvoorbeeld, de telegraaf en de wasmachine voor een meer revolutionaire omwenteling zorgden.
Groeten !
P.S.,
Vergat te melden dat Ha-Joon Chang o.a. de telegraaf en de wasmachine vergelijkt met internet.
En...... heel jammer dat mensen als Thomas Langerwerf de site misbruiken voor reclame!
Hi Andre,
Een paar tips!
1. werk vanuit je company & personal brand. Hoe wil je in de markt bekend staan.
2. Koppel Linkedin, Twitter en een interactieve weblog aan elkaar om je Brand te versterken.
3. Start een dialoog en GEEF waarde. Door te geven krijg je steeds meer volgers die een dialoog met je aangaan.
Hoeveel tijd investeren? minimaal 15 minuten per dag.
p.s laat je niet gek maken!!!
Marvin Sutherland
www.beroemdopinternet.nl
Beste André,
Ter aanvulling op de goede tips van Marvin: wat de meeste bedrijven fout doen is dat zij Social Media niet benaderen vanuit de marketingfilosofie (wat wil de klant) maar vanuit zichzelf.
Marketing oude stijl werkt niet meer, zoveel is duidelijk. Wat wel werkt is het delen van kennis en informatie. Daarmee versterk je de gunfactor: mensen werken bij voorkeur met mensen die ze kennen, aardig vinden en vertrouwen. Als je vaak nuttige informatie deelt, wat goedkoop en gemakkelijk te realiseren is via social media, zul je dus uiteindelijk vanzelf nieuwe klanten gaan aantrekken.
Snel scoren is er alleen niet bij: je kunt pas oogsten als je eerst gezaaid hebt.
Als je meer wilt weten, kom dan naar mijn gratis Introductieseminar Social Networks op 7 maart. Voor info/inschrijven:
http://tiny.cc/ov0l1
Ik gebruik Twitter in combinatie met mijn blog en Youtube.
In alle drie vind je mijn missie terug.
Via Youtube filmpjes maak ik complexe vraagstukken op een ludieke manier heel eenvoudig en verhelderend.
Op de blog schrijf ik vervolgens inhoudelijke artikelen met het Youtubje er in.
Via Twitter maak ik ze bekend.
Daarna verwijs ik op de websites en Linkedin weer naar deze media.
Ziet er indrukwekkend uit als ik het zo schrijf, maar ik ben er toch maar een paar uur per week mee bezig.
Door vanuit mijn missie te schrijven, blijf ik ook heel dicht bij mezelf.
Als je het wilt bekijken:
Twitter: JosVerheijden
Youtube: http://www.youtube.com/user/JosVerheijden
Blog: http://www.momentvoorcoaching.nl
Linkedin: Jos Verheijden
Hallo Andre,
Van Ondernemend Hoofddorp kreeg ik een vraag voor het nieuwe nummer van hun Magazine.
De vraag was: Social media: wat doet u er mee?
Het komend nummer van Ondernemend Hoofddorp Magazine krijgt als rode draad "social media". En daarom willen we graag weten of ook u daar (zakelijk) gebruik
van maakt.
* Werkt u bijvoorbeeld met LinkedIn, Facebook en/of Twitter?
* Hoe maakt u daar gebruik van?
* En wat heeft het u opgeleverd?
Mijn antwoord zet ik hier 1:1 neer. Zo gebruiken wij het. Doe er je voordeel mee.
Goeie business!
Milko van den Wollenberg
--------
Hi Anneke,
Kijk eens hier:
Twitter: http://twitter.com/XeloQ_VoIP
Hyves: http://xeloq.hyves.nl/
Facebook: http://www.facebook.com/XeloQ
Sokule: http://www.sokule.com/postit/XeloQ_VoIP
Google Buzz: http://www.google.com/profiles/xeloqltd
Wordpress Blog: http://xeloq.wordpress.com
Youtube: http://www.youtube.com/user/XeloQCommunications
En dan persoonlijk op titel ook nog LinkedIn. Ook wat van mijn collega's.
Mwaahhhh....we doen er wel wat mee ja.... ;-) Twitter, blog en Facebook het meest.
Met twitter reageren we op de markt, op klanten, geven we tips, soms voordeelacties, aankondigingen, storingen, links naar aanverwante artikelen en soms ook iets wat totaal niets met ons vakgebied te maken heeft. Gebruik van de # veelvuldig, Tweetdeck als applicatie om alles te checken en leuke reacties te geven en / of bezoekers op de website en nieuwe klanten als gevolg.
Dat werkt dus best wel. Maar het is een combinbatie van alles. En je moet er wel minimaal een uurtje per week wat mee doen.
Blog ook om beter in de zoekmachines te komen; Facebook omdat we via Facebook met klanten chatten en een communitygevoel te creeren. Alles bij elkaar levert het visibility op. En dat is wat je wilt.
Ook linken we de tweets tussen de diverse platformen. Ontstaat er een beetje dynamiek
Groet
Milko
Volgens mij is het per branche verschillend. De ICT en communicatie lopen hier bijvoorbeeld verder mee voorop dan de bouwsector of de financiële wereld.
2 tips:
• Vraag eens aan je klanten welke toegevoegde waarde zij er in zien als je uitingen doet via de social media. Wat moet/kun je extra doen? Dit levert ongetwijfeld enige info/inzichten op.
• Experimenteer er eens mee. Wat levert het je op, wat zijn de reacties (zijn ze er überhaupt) en vooral hoe voel je jezelf hierbij.
Mijn credo is (misschien wat eigenwijs) ik doe het op mijn manier en laat me het hoofd niet gek maken. Kortom ik blijf mijn eigen normen, waarden en werkwijze hanteren. Uiteraard blijf ik hierbij voldoende kritisch naar mezelf en mijn omgeving kijken, een te halstarrige houding gaat je ook opbreken.
Conclusie voor mij tot nu toe: van Twitter maak ik minimaal gebruik. Overige social media (als LinkedIn) zijn voor mij een bron van informatie en inspiratie.
Dit zijn vraag stukken die iedereen wel eens tegen komt
Goedenavond André,
Je hebt een leuke uiteenzetting van veelal de insteek van social media. What is in the name? --> social = sociale media en zo zouden meer bedrijven het ook succesvol kunnen inzetten. Toevallig heb ik vandaag ook een blog geschreven over social media marketing & management, waar je het allemaal voor kan inzetten... Klantcontact-management middel (CRM), marktmonitor, top-of-mind en vanzelfsprekend interactie & diagloog... Lees er meer over in mijn blog:
http://saynscreativecommunication.blogspot.nl/2013/04/social-media-crm.html
Succes! En nog een laatste tip begin niet, omdat het móet, maar omdat je gelooft in 'sharing is caring'. OmJe gunt je klant het beste, en dat is wat jouw bedrijf bied.
Fijne avond!
Schitterend artikel
Hoedat je sociale media gebruikt bewijst dit artikel: er ontstaat interactie.
Social media zijn niet bedoeld om reclameboodschappen te gaan verspreiden of te gaan vertellen hoe goed je wel bent.
Ze zijn wel geschikt (zoals deze draad) om interactie te creëren.Via twitter kan dit via de hashtag # waardoor er een publieke chat ontstaat.
Zeer effectief zijn de hashtags verbonden aan een presentatie, netwerk event, online webinar, … waarbij de deelnemers indrukken of ideeën kunnen uitwisselen en tussen de miljoenen tweets elkaar terugvinden. Gelijkgezinden kunnen elkaar zvinden. Dit leidt meestal tot volgers.
Precies waar ik ook moeite me heb. wat te doen en hoe!!??
Eindelijk een eerlijk stuk. Ik heb het idee dat de rest een soort 'Fake it till you make it' is. Ook ik doe niet mee met de Twitter hype omdat ik dan geen idee meer heb wat er met mijn informatie gebeurt. Maar ook ik heb mij er nog niet echt in verdiept.
Hi Andre (en anderen),
Belangrijkste tips (naast de vorige drie)
4. Bepaal eerste je doel: wat wil je met Social media bereiken? Waar zitten je (potentiële) klanten? Wleke kanalen gebruik je dan?
Wat heeft voor mij gewerkt? Wij zijn gestart met Linkedin en Twitter. Facebook gebruik ik privé. Ik heb een Company Page op Facebook gemaakt, maar kreeg niet de juiste klanten (die mij passen).
Twitter gecombineerd met Twitter heeft me geholpen om 3 trainers te vinden. Door #Teambuilding en #Profile Dynamics, heb ik wel leads gekregen, die ik anders niet zou hebben gekregen.
Linkedin en Twitter moet je wel linken (met de juiste zoekwoorden) met je weblogs, anders heb je er niet zoveel aan.
5. Huur een HBO student in die voor jou de Social Media onderhoudt. Geef wel duidelijke doelen mee (zie punt 4)
Marvin Sutherland
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|