Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Overige

Verpak gemak in de prijs (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (Jan-Willem Seip)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Mythbusting: fabels en feiten in sales (Vladan Soldat)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn (André Hagelen)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Raspaard, olifant of diplomaat (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Men is u zo weer vergeten (Jos Burgers)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling (David Bloch)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? (Jan Vermeiren)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Voorkom twijfel na de koop (Ronald van den Berg)
Succes helpt tegen dikke voeten (Jos Burgers)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Werken op een beursstand is toch leuk?! (David Bloch)
Nee, ik kijk alleen even. (Herman Meijer)
PowerPoint: hulpmiddel of middelpunt? (David Bloch)
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Met wie heb ik gesproken? (Tips & Advies Verkoop)
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Humor & Verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
De wereld wordt steeds kleiner (Herman Meijer)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Koffie...? vroeg de inkoper smalend... (Richard van Houten)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
5 Tips om via LinkedIn companies nieuwe klanten te vinden (Jan Vermeiren)
Het verschil tussen verkopen en netwerken (Jan Vermeiren)
After sales is indirect verkopen
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Das Knopen: full windsor (Redactie Verkopersonline.nl)
Social sales: verkopen, vertellen, luisteren of SCHREEUWEN (Steyn Elshout)
Das knoop: de bowler (Redactie Verkopersonline.nl)
7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn (Jan Vermeiren)
Verhoog uw visibiliteit bij de doelgroep door LinkedIn (Jan Vermeiren)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? (Jan Vermeiren)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Netwerken - hoe doe je dat? (Enno van Kersen)
After sales service = pre sales
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! (Vladan Soldat)
Stop de saaie verhalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Peter weet het beter - 2 (Herman Meijer)
Peter weet het beter - 1 (Herman Meijer)
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power? (Ron Plattel)
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity (Jan Vermeiren)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
12 redenen waarom verkopers LinkedIn zouden moeten gebruiken (Jan Vermeiren)
Waarom sommige verkopers denken dat LinkedIn niet voor hen werkt (Jan Vermeiren)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
5 Tips om te scoren in netwerken (Marvin Sutherland)
7 manieren om potentiële klanten te vinden via LinkedIn (Jan Vermeiren)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Netwerktips voor professionals (Sylvie van Tilburg)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? deel 1 (Jan Vermeiren)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Lekke Opfalle om mir Clanten aan te Treccen? (Sylvie van Tilburg)
De sollicitatiebrief (Redactie Verkopersonline.nl)
How to dress for network success? (Sylvie van Tilburg)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Ik ben op LinkedIn en krijg toch geen klanten (Jan Vermeiren)
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? (Jan Vermeiren)
Netwerken 'à la New York' (Sylvie van Tilburg)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Meer rendement uit uw beursdeelname (Vladan Soldat)
Wat neemt u mee naar een netwerking event? (Peter Stinckens)
Tien tips om het netwerken te saboteren... (Marvin Sutherland)
Gaat u wel of niet naar die borrel? (Vladan Soldat)
Hoe kleedt een vrouw zich voor succes (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals (Sylvie van Tilburg)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers (3) (Yuri van der Sluis)
Netwerktips van professionals 4 (Sylvie van Tilburg)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers(2) (Yuri van der Sluis)
Eerste indruk vrouwelijke verkoper (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals 3 (Sylvie van Tilburg)
Een strategie voor online netwerken in 10 tips (Jan Vermeiren)
Aftersales; vaak een gemiste kans (Vladan Soldat)
Kleding voor Salesvrouwen (Robert Willemsen)
Das knoop: de Four-in-hand (Redactie Verkopersonline.nl)
Het Carrièreplan (Richte Lommert)
Herken de netwerker (Vladan Soldat)
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (Jan-Willem Seip)
Hoe kom ik via via aan contacten? (Klantencontact)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe knoop je een stropdas? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Account manager (Redactie Verkopersonline.nl)
Networking Tips from NY (Redactie Verkopersonline.nl)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (Jan-Willem Seip)
Wie is de 'Career Girl'? (Robert Willemsen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Humor, verrassing en verwarring (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Wie is de snelste carrièremaker? (Robert Willemsen)
Das knoop: het strikje (Redactie Verkopersonline.nl)
Stropdas (Redactie Verkopersonline.nl)

Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn

Als eigenaar van een commercieel bedrijf met zo'n 80 fulltime medewerkers worstel ik met de vraag hoe om te gaan met Twitter en Facebook en LinkedIn.

Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn

En toch moet ik snel zijn. Denk ik. Een jaar geleden waren deze onderwerpen op congressen en seminars not done. Nu maakt het deel uit van vaak verhitte discussies. Hoe moet ik als bedrijf omgaan met dit medium? Investeren of afwachten?

In juni moest ik naar New York. Vanwege bovenstaande vraag heb ik vier afspraken gemaakt met bedrijven via de Entrepreneurs' Organization, een wereldwijd netwerk van groei-ondernemingen waar ik lid van ben. Met hen heb ik gesproken over Twitter en Facebook. Een paar zaken vielen mij sterk op:

1. Iedereen doet het
Je kunt geen krant, TV, internetpagina of brochure openen of er staat Follow us on Twitter/Facebook. Of het nou lokale bedrijven zijn of grote multinationals, BtoB en BtoC. Alles en iedereen lijkt te zijn geïnfecteerd met dit 'virus'.

2. Het gebruik is verre van professioneel
De bedrijven die ik gesproken heb, zien – nog – geen toegevoegde waarde in het medium. Ze zien het als een noodzakelijk kwaad waar je aan mee moet doen. Als je het niet doet, wordt je niet gezien en ben je uit de 'loop'. Dat is voor hen de belangrijkste reden om mee te doen.

3. Content
De content is een probleem. Ze hebben er moeite mee om zinvolle informatie via Twitter of Facebook te verspreiden. En wat wel zinvol is, willen ze niet delen op een openbaar medium.
En ze zijn daarin niet de enigen: ze worden gek van de onzin die verspreid wordt door de bedrijven die ze zelf volgen.
 
4. Ze investeren in extra medewerkers om het goed op te zetten
Ondanks hun sceptisme hebben alle bedrijven waar ik geweest ben de laatste 12 maanden medewerkers aangenomen om het intern beter op poten te krijgen. Bij twee bedrijven betrof het iemand die 20 uur per week werkt, bij de 2 andere bedrijven was het zelfs een full-timer!. Let wel: het waren allemaal bedrijven in of rond Manhattan, dus niet representatief, maar toch…

Conclusie? Geen conclusie. Maak mij maar gek. Wat is er toch aan de hand? Zouden deze media ook zo succesvol zijn geweest met een inschrijfgeld van €100,-?

En tot mijn ergernis zie ik hoe een concurrent van ons het actief toepast en al haar successen en kansen deelt op Twitter. Ik krijg het idee dat ze enorm groeien. Maar via de achterdeur hoor ik dat het daar helemaal niet zo goed gaat. Wat is waar?
 
Ik ben er dus nog niet uit.
Wat ik wel weet is dat we er meer aandacht aan gaan besteden.
Ik heb een Twitter-account aangemaakt (u kunt me volgen op Andre Hagelen) en beloof mezelf alleen zinvolle informatie te delen. Daar hoort dit artikel niet bij. Denk ik…

André Hagelen
Search & Results

André Hagelen

André  Hagelen
André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn specialisme is het optimaliseren van het salesproces. Hij is al jaren lang actief voor de Speakers Academy en werd gekozen tot de beste spreker ooit op het Nationale MKB Congres. Hij ontwikkelde de ‘De zeven basisprincipes voor forse omzetgroei’, die inmiddels duizenden ondernemers hebben geïnspireerd. Zie ook sales-drive.nl en andrehagelen.nl
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Social Media
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,0
(44 stemmen)
Reacties

Thomas Langerwerf |  http://www.010notaris.nl

Beste Andre,
Wat is de toegevoegde waarde van alle social media?
Draagt het bij aan vindbaarheid van je product portfolio?

Wat 010NOTARIS wenst bereiken is marktdominantie. Het informeren van ons publiek (heel NL en Vlaanderen) over onze producten, op het gebied van risicospreiding en niet de fiscus. Onze bereopsorganisatie laat na in de taal van de mensen te spreken. Dan nemen wij dat graag over met spreuken als:
- voor wie kiest u, de staat of uw kinderen?
- stuur de Jager Bos achterna;
- 1 BV is geen BV;
- samenwonen en niet aan elkaar denken?
- geen huwelijkse voorwaarden of testament? De fiscus op 1, niet elkaar of de kinderen.

Als service organisatie moeten wij elke dage verbeteren en zijn wij nooit klaar.

De klant is koning en onze service kan iedere dag beter, sneller, efficienter, anders en duidelijker.

Social media gebruiken wij intern om ons zelf te verplichten bij te blijven en top of mind van onze klanten en mogelijke klanten te komen.

Grote effecten in sales (de klant) zien wij (nog) niet, doch interne service levels en exposure naar buiten toe in de branch stijgen. De lat moet iedere dag hoger.

We sparren graag verder.

Succes en onderneem ze.

Thomas Langerwerf
24/7 passie in service
Strakke tarieven
Geld verdienen voor de klant
Alles = makkelijk
p.s.
Sinds een paar dagen is 010NOTARIS Rotterdam open for business. 1 webredacteur in dienst. Begonnen vanaf dag 1 = 01.02.2011

Hallo André,
Ik zou bijna in telephatie gaan geloven.
Gisteren las ik een boek van de econoom Ha-Joon Chang, docent aan de universiteit van Cambridge. Ook hij noemt het een noodzakelijk kwaad en beschrijft o.a. waarom, bijvoorbeeld, de telegraaf en de wasmachine voor een meer revolutionaire omwenteling zorgden.
Groeten !

P.S.,
Vergat te melden dat Ha-Joon Chang o.a. de telegraaf en de wasmachine vergelijkt met internet.
En...... heel jammer dat mensen als Thomas Langerwerf de site misbruiken voor reclame!

Marvin Sutherland |  http://www.beroemdopinternet.nl

Hi Andre,

Een paar tips!
1. werk vanuit je company & personal brand. Hoe wil je in de markt bekend staan.

2. Koppel Linkedin, Twitter en een interactieve weblog aan elkaar om je Brand te versterken.

3. Start een dialoog en GEEF waarde. Door te geven krijg je steeds meer volgers die een dialoog met je aangaan.

Hoeveel tijd investeren? minimaal 15 minuten per dag.

p.s laat je niet gek maken!!!

Marvin Sutherland
www.beroemdopinternet.nl

Daphne Medik |  http://www.dmmcommunication.nl

Beste André,

Ter aanvulling op de goede tips van Marvin: wat de meeste bedrijven fout doen is dat zij Social Media niet benaderen vanuit de marketingfilosofie (wat wil de klant) maar vanuit zichzelf.

Marketing oude stijl werkt niet meer, zoveel is duidelijk. Wat wel werkt is het delen van kennis en informatie. Daarmee versterk je de gunfactor: mensen werken bij voorkeur met mensen die ze kennen, aardig vinden en vertrouwen. Als je vaak nuttige informatie deelt, wat goedkoop en gemakkelijk te realiseren is via social media, zul je dus uiteindelijk vanzelf nieuwe klanten gaan aantrekken.

Snel scoren is er alleen niet bij: je kunt pas oogsten als je eerst gezaaid hebt.

Als je meer wilt weten, kom dan naar mijn gratis Introductieseminar Social Networks op 7 maart. Voor info/inschrijven:
http://tiny.cc/ov0l1

Jos Verheijden |  http://www.momentvoorcoaching.nl

Ik gebruik Twitter in combinatie met mijn blog en Youtube.
In alle drie vind je mijn missie terug.
Via Youtube filmpjes maak ik complexe vraagstukken op een ludieke manier heel eenvoudig en verhelderend.
Op de blog schrijf ik vervolgens inhoudelijke artikelen met het Youtubje er in.
Via Twitter maak ik ze bekend.
Daarna verwijs ik op de websites en Linkedin weer naar deze media.
Ziet er indrukwekkend uit als ik het zo schrijf, maar ik ben er toch maar een paar uur per week mee bezig.
Door vanuit mijn missie te schrijven, blijf ik ook heel dicht bij mezelf.
Als je het wilt bekijken:
Twitter: JosVerheijden
Youtube: http://www.youtube.com/user/JosVerheijden
Blog: http://www.momentvoorcoaching.nl
Linkedin: Jos Verheijden

Milko van den Wollenberg |  http://www.XeloQ.eu

Hallo Andre,

Van Ondernemend Hoofddorp kreeg ik een vraag voor het nieuwe nummer van hun Magazine.

De vraag was: Social media: wat doet u er mee?

Het komend nummer van Ondernemend Hoofddorp Magazine krijgt als rode draad "social media". En daarom willen we graag weten of ook u daar (zakelijk) gebruik
van maakt.

* Werkt u bijvoorbeeld met LinkedIn, Facebook en/of Twitter?
* Hoe maakt u daar gebruik van?
* En wat heeft het u opgeleverd?


Mijn antwoord zet ik hier 1:1 neer. Zo gebruiken wij het. Doe er je voordeel mee.

Goeie business!
Milko van den Wollenberg


--------


Hi Anneke,

Kijk eens hier:



Twitter: http://twitter.com/XeloQ_VoIP

Hyves: http://xeloq.hyves.nl/

Facebook: http://www.facebook.com/XeloQ

Sokule: http://www.sokule.com/postit/XeloQ_VoIP

Google Buzz: http://www.google.com/profiles/xeloqltd

Wordpress Blog: http://xeloq.wordpress.com

Youtube: http://www.youtube.com/user/XeloQCommunications


En dan persoonlijk op titel ook nog LinkedIn. Ook wat van mijn collega's.


Mwaahhhh....we doen er wel wat mee ja.... ;-) Twitter, blog en Facebook het meest.


Met twitter reageren we op de markt, op klanten, geven we tips, soms voordeelacties, aankondigingen, storingen, links naar aanverwante artikelen en soms ook iets wat totaal niets met ons vakgebied te maken heeft. Gebruik van de # veelvuldig, Tweetdeck als applicatie om alles te checken en leuke reacties te geven en / of bezoekers op de website en nieuwe klanten als gevolg.

Dat werkt dus best wel. Maar het is een combinbatie van alles. En je moet er wel minimaal een uurtje per week wat mee doen.

Blog ook om beter in de zoekmachines te komen; Facebook omdat we via Facebook met klanten chatten en een communitygevoel te creeren. Alles bij elkaar levert het visibility op. En dat is wat je wilt.
Ook linken we de tweets tussen de diverse platformen. Ontstaat er een beetje dynamiek

Groet
Milko

Roeland |  http://www.tmc.nl

Volgens mij is het per branche verschillend. De ICT en communicatie lopen hier bijvoorbeeld verder mee voorop dan de bouwsector of de financiële wereld.

2 tips:
• Vraag eens aan je klanten welke toegevoegde waarde zij er in zien als je uitingen doet via de social media. Wat moet/kun je extra doen? Dit levert ongetwijfeld enige info/inzichten op.
• Experimenteer er eens mee. Wat levert het je op, wat zijn de reacties (zijn ze er überhaupt) en vooral hoe voel je jezelf hierbij.

Mijn credo is (misschien wat eigenwijs) ik doe het op mijn manier en laat me het hoofd niet gek maken. Kortom ik blijf mijn eigen normen, waarden en werkwijze hanteren. Uiteraard blijf ik hierbij voldoende kritisch naar mezelf en mijn omgeving kijken, een te halstarrige houding gaat je ook opbreken.
Conclusie voor mij tot nu toe: van Twitter maak ik minimaal gebruik. Overige social media (als LinkedIn) zijn voor mij een bron van informatie en inspiratie.

bastiaan van Achterbergh |  http://www.lerensnellezen.nl

Dit zijn vraag stukken die iedereen wel eens tegen komt

Sayna |  http://www.sayns.nl

Goedenavond André,

Je hebt een leuke uiteenzetting van veelal de insteek van social media. What is in the name? --> social = sociale media en zo zouden meer bedrijven het ook succesvol kunnen inzetten. Toevallig heb ik vandaag ook een blog geschreven over social media marketing & management, waar je het allemaal voor kan inzetten... Klantcontact-management middel (CRM), marktmonitor, top-of-mind en vanzelfsprekend interactie & diagloog... Lees er meer over in mijn blog:
http://saynscreativecommunication.blogspot.nl/2013/04/social-media-crm.html

Succes! En nog een laatste tip begin niet, omdat het móet, maar omdat je gelooft in 'sharing is caring'. OmJe gunt je klant het beste, en dat is wat jouw bedrijf bied.

Fijne avond!

Schitterend artikel
Hoedat je sociale media gebruikt bewijst dit artikel: er ontstaat interactie.
Social media zijn niet bedoeld om reclameboodschappen te gaan verspreiden of te gaan vertellen hoe goed je wel bent.
Ze zijn wel geschikt (zoals deze draad) om interactie te creëren.Via twitter kan dit via de hashtag # waardoor er een publieke chat ontstaat.
Zeer effectief zijn de hashtags verbonden aan een presentatie, netwerk event, online webinar, … waarbij de deelnemers indrukken of ideeën kunnen uitwisselen en tussen de miljoenen tweets elkaar terugvinden. Gelijkgezinden kunnen elkaar zvinden. Dit leidt meestal tot volgers.

Precies waar ik ook moeite me heb. wat te doen en hoe!!??

petra van der heide |  http://www.vitalityfor2.nl

Eindelijk een eerlijk stuk. Ik heb het idee dat de rest een soort 'Fake it till you make it' is. Ook ik doe niet mee met de Twitter hype omdat ik dan geen idee meer heb wat er met mijn informatie gebeurt. Maar ook ik heb mij er nog niet echt in verdiept.

Marvin Sutherland |  http://www.essentialbi.nl

Hi Andre (en anderen),

Belangrijkste tips (naast de vorige drie)

4. Bepaal eerste je doel: wat wil je met Social media bereiken? Waar zitten je (potentiële) klanten? Wleke kanalen gebruik je dan?

Wat heeft voor mij gewerkt? Wij zijn gestart met Linkedin en Twitter. Facebook gebruik ik privé. Ik heb een Company Page op Facebook gemaakt, maar kreeg niet de juiste klanten (die mij passen).

Twitter gecombineerd met Twitter heeft me geholpen om 3 trainers te vinden. Door #Teambuilding en #Profile Dynamics, heb ik wel leads gekregen, die ik anders niet zou hebben gekregen.
Linkedin en Twitter moet je wel linken (met de juiste zoekwoorden) met je weblogs, anders heb je er niet zoveel aan.

5. Huur een HBO student in die voor jou de Social Media onderhoudt. Geef wel duidelijke doelen mee (zie punt 4)


Marvin Sutherland

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel