Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Overige

Verpak gemak in de prijs (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (Jan-Willem Seip)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Mythbusting: fabels en feiten in sales (Vladan Soldat)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn (André Hagelen)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Raspaard, olifant of diplomaat (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Men is u zo weer vergeten (Jos Burgers)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling (David Bloch)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? (Jan Vermeiren)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Voorkom twijfel na de koop (Ronald van den Berg)
Succes helpt tegen dikke voeten (Jos Burgers)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Werken op een beursstand is toch leuk?! (David Bloch)
Nee, ik kijk alleen even. (Herman Meijer)
PowerPoint: hulpmiddel of middelpunt? (David Bloch)
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Met wie heb ik gesproken? (Tips & Advies Verkoop)
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Humor & Verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
De wereld wordt steeds kleiner (Herman Meijer)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Koffie...? vroeg de inkoper smalend... (Richard van Houten)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
5 Tips om via LinkedIn companies nieuwe klanten te vinden (Jan Vermeiren)
Het verschil tussen verkopen en netwerken (Jan Vermeiren)
After sales is indirect verkopen
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Das Knopen: full windsor (Redactie Verkopersonline.nl)
Social sales: verkopen, vertellen, luisteren of SCHREEUWEN (Steyn Elshout)
Das knoop: de bowler (Redactie Verkopersonline.nl)
7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn (Jan Vermeiren)
Verhoog uw visibiliteit bij de doelgroep door LinkedIn (Jan Vermeiren)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? (Jan Vermeiren)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Netwerken - hoe doe je dat? (Enno van Kersen)
After sales service = pre sales
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! (Vladan Soldat)
Stop de saaie verhalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Peter weet het beter - 2 (Herman Meijer)
Peter weet het beter - 1 (Herman Meijer)
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power? (Ron Plattel)
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity (Jan Vermeiren)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
12 redenen waarom verkopers LinkedIn zouden moeten gebruiken (Jan Vermeiren)
Waarom sommige verkopers denken dat LinkedIn niet voor hen werkt (Jan Vermeiren)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
5 Tips om te scoren in netwerken (Marvin Sutherland)
7 manieren om potentiële klanten te vinden via LinkedIn (Jan Vermeiren)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Netwerktips voor professionals (Sylvie van Tilburg)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? deel 1 (Jan Vermeiren)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Lekke Opfalle om mir Clanten aan te Treccen? (Sylvie van Tilburg)
De sollicitatiebrief (Redactie Verkopersonline.nl)
How to dress for network success? (Sylvie van Tilburg)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Ik ben op LinkedIn en krijg toch geen klanten (Jan Vermeiren)
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? (Jan Vermeiren)
Netwerken 'à la New York' (Sylvie van Tilburg)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Meer rendement uit uw beursdeelname (Vladan Soldat)
Wat neemt u mee naar een netwerking event? (Peter Stinckens)
Tien tips om het netwerken te saboteren... (Marvin Sutherland)
Gaat u wel of niet naar die borrel? (Vladan Soldat)
Hoe kleedt een vrouw zich voor succes (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals (Sylvie van Tilburg)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers (3) (Yuri van der Sluis)
Netwerktips van professionals 4 (Sylvie van Tilburg)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers(2) (Yuri van der Sluis)
Eerste indruk vrouwelijke verkoper (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals 3 (Sylvie van Tilburg)
Een strategie voor online netwerken in 10 tips (Jan Vermeiren)
Aftersales; vaak een gemiste kans (Vladan Soldat)
Kleding voor Salesvrouwen (Robert Willemsen)
Das knoop: de Four-in-hand (Redactie Verkopersonline.nl)
Het Carrièreplan (Richte Lommert)
Herken de netwerker (Vladan Soldat)
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (Jan-Willem Seip)
Hoe kom ik via via aan contacten? (Klantencontact)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe knoop je een stropdas? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Account manager (Redactie Verkopersonline.nl)
Networking Tips from NY (Redactie Verkopersonline.nl)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (Jan-Willem Seip)
Wie is de 'Career Girl'? (Robert Willemsen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Humor, verrassing en verwarring (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Wie is de snelste carrièremaker? (Robert Willemsen)
Das knoop: het strikje (Redactie Verkopersonline.nl)
Stropdas (Redactie Verkopersonline.nl)

7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn

LinkedIn is een superkrachtige tool die ons als verkoper kan helpen snel resultaten te halen. Er zijn echter een aantal belangrijke karakteristieken die uw resultaten negatief kunnen beïnvloeden als u niet weet hoe ze werken of er geen rekening mee houdt.

7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn

In dit artikel krijgt u de top 7.

  • Invitaties sturen naar onbekenden. Als u een uitnodiging om te linken stuurt naar potentiële klanten (of andere personen) die u nog nooit hebt ontmoet, dan kunnen ze u rapporteren als spammer. Indien LinkedIn veel van dit soort klachten over u ontvangt, dan kan LinkedIn de mogelijkheden om anderen te contacteren verminderen of zelfs uw LinkedIn Profiel verwijderen.
  • Onpersoonlijke invitaties sturen. De standaard invitatie van LinkedIn is: Hi, I'd like to add you to my network. Dit is een onpersoonlijke invitatie en in het Engels. Het kan mensen waarmee u een relatie hebt voor de borst stuiten en vooral degenen waarmee u een relatie wil opbouwen. Maak uw uitnodigingen om te linken dus altijd persoonlijk!
  • Een vakantiefoto bij uw Profiel plaatsen. LinkedIn is een website voor zakelijke contacten. Als u daar een vakantiefoto van uzelf in uw zwembroek of met tien biertjes voor uw neus op zet, dan zal u door potentiële klanten niet serieus genomen worden. Tip: gebruik een foto waarop alleen uw hoofd te zien is en waarop u glimlacht.
  • Misbruik van Answers. Als u LinkedIn Answers misbruikt om uw producten of diensten te verkopen, dan kunnen andere LinkedIn gebruikers uw antwoord flaggen. Als u een paar flags hebt, dan wordt uw vraag verwijderd. Doet u dit enkele malen, dan heeft u niet meer de mogelijkheid om vragen te stellen.
  • Ongepast gedrag. Als u zelf te opdringerig bent of andere ongepast gedrag vertoont, dan kunnen anderen uw Profiel flaggen, wat tot verwijdering van uw account kan leiden.
  • Iedereen in de keten kan alle berichten van een Introduction lezen. Als u iemand een aanvraag voor een introductie stuurt via Get introduced through a connection, dan moet u altijd twee berichten schrijven: één voor de uiteindelijke ontvanger en één voor uw eerstegraads contact.  Wees u er bewust van dat iedereen in de keten beide berichten kan lezen. In de praktijk betekent dit dat uw eerstegraads contact het bericht aan hem of haar en het bericht aan de uiteindelijke ontvanger kan lezen, dat uw tweedegraads contact uw beide berichten kan lezen plus het bericht van uw eerstegraads contact aan hem of haar, en dat de uiteindelijke ontvanger uw twee berichten kan lezen, het bericht van uw eerstegraads contact aan uw tweedegraads contact en van uw tweedegraads contact aan hem of haar. Wees dus altijd professioneel in alle berichten die u stuurt, of het nu een vraag om een introductie van uzelf is of een bericht van iemand anders dat u doorstuurt.
  • Opnemen van uw email adres of telefoonummer in uw naam. Dit is een tactiek die wordt toegepast door vele LION's (LinkedIn Open Networkers) en andere mensen die zoveel mogelijk Invitations willen ontvangen. Als dat is wat u wilt, dan kan u dat doen. Wees echter wel gewaarschuwd dat dit tegen de regels van de LinkedIn User Agreement ingaat. Voor zover ik weet heeft LinkedIn nog niemand van de website verbannen die dit doet, maar ze hebben wel het recht om dat te doen. Daarnaast kan het potentiële klanten die meer willen focussen op een klein netwerk van goede contacten dan op een groot netwerk van duizenden contacten afschrikken en doen twijfelen aan de aandacht die u aan hen zal schenken als zij eenmaal klant zijn. Ze zouden kunnen denken dat u geen tijd voor hen hebt, aangezien u uw netwerk op LinkedIn wil uitbreiden en dient te onderhouden.

Jan Vermeiren
Networking-coach.com
Jan Vermeiren is de oprichter van Networking Coach. Na "Let's Connect!" is "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken" zijn tweede best seller waarin hij de dynamieken van netwerken blootlegt met o.a. strategieën voor verkopers om snel resultaat te halen m.b.v. LinkedIn.
Vraag uw gratis light versie van "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken" aan via www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com 


 

Jan Vermeiren

Jan  Vermeiren
Jan Vermeiren is de oprichter van Networking Coach en auteur van de best sellers "Let's Connect!" en "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken". Hij en zijn team zorgen ervoor dat mensen zich comfortabeler voelen op netwerkevenementen en dat verkopers omzet via LinkedIn en doorverwijzingen realiseren zodat ze geen cold calling hoeven te doen.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: LinkedIn
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,1
(41 stemmen)
Reacties


Jan, dank voor dit overzichtelijke artikel over LinkedIn.
Ik voelde me allang 'roepende in de woestijn' en ervaar jouw wijze woorden nu als een verademing.
De link ga ik beslist doorgeven in mijn netwerk. Het bespaart me werk!

Ik heb overigens begrepen dat bijdragen aan LinkedIn-groepen helpen om je persoonlijke Google-ratings te verhogen ...

Tip: vraag Jaap/Hans-Wouter om je tikfouten op te ruimen in het artikel!

Hartegroet,

DAVID

Jan,

Het verbaasd mij keer op keer dat je terecht ten strijde trekt tegen het linken met onbekenden, maar dat je nooit vertelt dat het ook in strijd met de user-agreement: hoofdstuk 10.B.24. Het is dus simpelweg niet toegestaan, en iedere gebruiker heeft daar feitelijk mee ingestemd. Sanctie of niet, het blijft een kwestie van betrouwbaarheid of je je aan je woord houdt...

Heb je dit gemist? Misschien tijd voor een training bij ons? ;-)

Gert

Beste David en Gert,

bedankt voor jullie reactie !

@David: wat bedoel je met je "persoonlijke Google ratings?"

@Gert:
1) de ruimte om iets te posten is altijd helaas beperkt. Anders had ik er geen boek over geschreven en geven we er geen dagtrainingen over (waarin ook nog niet alles aan bod komt) :-)
2) bijna niemand leest de user-agreement en LinkedIn biedt tools aan die het gemakkelijk maken om met onbekenden contact te leggen. Ik ben er eerder voorstander van om naar de realiteit te kijken dan naar regels die LinkedIn waarschijnlijk zelf nooit zal toepassen (= iemand erg bestraffen).
3) het lijkt me trouwens meer zinvol om mensen inzichten te verschaffen wat een bepaalde actie of gedrag als gevolg kan hebben dan louter melden dat het tegen het user agreement ingaat.

Have a great networking day !

Jan

Jan,

Voor de aardigheid: ik heb vorige week in mijn blog ("Maak van jouw profiel geen plofkip") hier aandacht aan geschonken. Met name de steeds terugkerende vraag: "Hoe leg ik dan wel nieuwe contacten?" heeft hierin mijn aandacht. Het is opvraagbaar via onze site.
http://www.creative-trainers.nl/documenten/plofkip

Gert

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel