Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Overige

Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (Jan-Willem Seip)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Mythbusting: fabels en feiten in sales (Vladan Soldat)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn (André Hagelen)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Raspaard, olifant of diplomaat (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Men is u zo weer vergeten (Jos Burgers)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling (David Bloch)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? (Jan Vermeiren)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Voorkom twijfel na de koop (Ronald van den Berg)
Succes helpt tegen dikke voeten (Jos Burgers)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Werken op een beursstand is toch leuk?! (David Bloch)
Nee, ik kijk alleen even. (Herman Meijer)
PowerPoint: hulpmiddel of middelpunt? (David Bloch)
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Met wie heb ik gesproken? (Tips & Advies Verkoop)
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Humor & Verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
De wereld wordt steeds kleiner (Herman Meijer)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Koffie...? vroeg de inkoper smalend... (Richard van Houten)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
5 Tips om via LinkedIn companies nieuwe klanten te vinden (Jan Vermeiren)
Het verschil tussen verkopen en netwerken (Jan Vermeiren)
After sales is indirect verkopen
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Das Knopen: full windsor (Redactie Verkopersonline.nl)
Social sales: verkopen, vertellen, luisteren of SCHREEUWEN (Steyn Elshout)
Das knoop: de bowler (Redactie Verkopersonline.nl)
7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn (Jan Vermeiren)
Verhoog uw visibiliteit bij de doelgroep door LinkedIn (Jan Vermeiren)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? (Jan Vermeiren)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Netwerken - hoe doe je dat? (Enno van Kersen)
After sales service = pre sales
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! (Vladan Soldat)
Stop de saaie verhalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Peter weet het beter - 2 (Herman Meijer)
Peter weet het beter - 1 (Herman Meijer)
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power? (Ron Plattel)
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity (Jan Vermeiren)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
12 redenen waarom verkopers LinkedIn zouden moeten gebruiken (Jan Vermeiren)
Waarom sommige verkopers denken dat LinkedIn niet voor hen werkt (Jan Vermeiren)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
5 Tips om te scoren in netwerken (Marvin Sutherland)
7 manieren om potentiële klanten te vinden via LinkedIn (Jan Vermeiren)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Netwerktips voor professionals (Sylvie van Tilburg)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? deel 1 (Jan Vermeiren)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Lekke Opfalle om mir Clanten aan te Treccen? (Sylvie van Tilburg)
De sollicitatiebrief (Redactie Verkopersonline.nl)
How to dress for network success? (Sylvie van Tilburg)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Ik ben op LinkedIn en krijg toch geen klanten (Jan Vermeiren)
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? (Jan Vermeiren)
Netwerken 'à la New York' (Sylvie van Tilburg)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Meer rendement uit uw beursdeelname (Vladan Soldat)
Wat neemt u mee naar een netwerking event? (Peter Stinckens)
Tien tips om het netwerken te saboteren... (Marvin Sutherland)
Gaat u wel of niet naar die borrel? (Vladan Soldat)
Hoe kleedt een vrouw zich voor succes (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals (Sylvie van Tilburg)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers (3) (Yuri van der Sluis)
Netwerktips van professionals 4 (Sylvie van Tilburg)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers(2) (Yuri van der Sluis)
Eerste indruk vrouwelijke verkoper (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals 3 (Sylvie van Tilburg)
Een strategie voor online netwerken in 10 tips (Jan Vermeiren)
Aftersales; vaak een gemiste kans (Vladan Soldat)
Kleding voor Salesvrouwen (Robert Willemsen)
Das knoop: de Four-in-hand (Redactie Verkopersonline.nl)
Het Carrièreplan (Richte Lommert)
Herken de netwerker (Vladan Soldat)
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (Jan-Willem Seip)
Hoe kom ik via via aan contacten? (Klantencontact)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe knoop je een stropdas? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Account manager (Redactie Verkopersonline.nl)
Networking Tips from NY (Redactie Verkopersonline.nl)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (Jan-Willem Seip)
Wie is de 'Career Girl'? (Robert Willemsen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Humor, verrassing en verwarring (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Wie is de snelste carrièremaker? (Robert Willemsen)
Das knoop: het strikje (Redactie Verkopersonline.nl)
Stropdas (Redactie Verkopersonline.nl)

10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers

Social Selling gaat niet alleen maar over sociale netwerken. Met deze 10 basis eigenschappen, die u dagelijks kunt inzetten, wordt u een effectieve Social Seller.

10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers

Sales professionals die social media extreem goed benutten plukken iedere dag de vruchten van een combinatie van basishouding en bijbehorende handelingen, zoals het willen connecten met mensen, het willen zijn van de bron van toegevoegde waarde voor hun netwerk, maar bijvoorbeeld ook effectief time management.

In dit artikel beschrijf ik de 10 eigenschappen van zeer efficiënte verkopers die hun houding en acties bepalen en die maken dat ze zo succesvol zijn en als autoriteit worden gezien door hun doelgroep.

Eigenschap 1: Productief time management
Als u uw tijd goed indeelt hoeft u niet meer dan 20 minuten op de sociale netwerken aanwezig te zijn. Verwerk uw werkzaamheden in wekelijkse blokken. Deel uw tijd slim in en houdt u eraan. Stel de prioriteiten op. Zorg dat u begrijpt hoe u de juiste potentiële klanten kunt bereiken.

Eigenschap 2: Iedere dag blijven leren
Geen tijd is geen excuus. U bent het verplicht naar uzelf en uw klanten. Het verrijkt uw leven. U bereikt een hoger niveau. Ik lees iedere dag minstens een uur, voordat ik aan het werk ga, over de psychologie van Social Selling. Bedenk zelf hoe u als persoon de achterliggende behoefte kunt oplossen van uw ideale klant.

Voorbeeld

Stel u bent een blogger/schrijver en u helpt bedrijven met artikelen schrijven. De primaire behoefte is dan waarschijnlijk dat klanten geen kennis en tijd hebben om dit zelf te doen. Dat is uw expertise. Maar wat is de daadwerkelijke, achterliggende gedachte? Waarschijnlijk leads genereren, informeren van hun doelgroep, etc. U kunt zich dus gaan onderscheiden, wanneer u zich meer verdiept in wat de problemen en issues zijn van uw klanten. Stel dat dit leads zou zijn. Dan is uw onderscheidend vermogen:
  • Ik richt uw blogpagina zo in dat u veel leads gaat binnenhalen;
  • Ik schrijf de blog zo dat deze snel in Google wordt gevonden;
  • Ik weet exact via welke kanalen u deze blogpost moet delen om veel leads te ontvangen.

Kortom: U kent alle ins en outs die nodig zijn om van dit blog een succes te maken. Of u gaat er alles over leren. Ik ben ervan overtuigd dat als u zo diep gaat, u zich hier veel verder mee kan onderscheiden dan de meeste schrijvers.

Eigenschap 3: Zorgen voor de juiste support
U moet de juiste hulp, tools en kennis hebben om zich te onderscheiden in het Social Selling proces. Een proces dat een routine is, om leads en sales binnen te halen. Deze ingrediënten zorgen voor de ultieme verandering in het salesproces van GEEN STRUCTUUR naar STRUCTURELE OMZET:
  • Hulp: Slimme organisaties kiezen voor expertise. Wie experts inschakelt voor een specifiek probleem tackelt direct op een professionele wijze zonder zelf alles uit te gaan zoeken met een minder resultaat.
  • Tools: Er zijn zoveel tools beschikbaar om het leven makkelijke te maken. Ook voor leadgeneratie op LinkedIn. Dus als u de juiste experts inschakelt zal dit uw leven makkelijker maken en wint u heel veel tijd.
  • Kennis: Kennis is een breed woord, maar beschrijf voor uzelf eens het echte probleem en ga dan op zoek naar experts die hierover schrijven. u bent dan op de juiste weg.


Eigenschap 4: Passie hebben voor het product
Een verhaal kan op vele verschillende manieren gebracht worden, maar alleen u kan uw verhaal brengen zoals niemand anders doet, mits u extreem gepassioneerd bent over uw product of dienst. U wilt uw oplossing delen met de wereld. Als u mensen oprecht inspireert en helpt zult u succesvol zijn.

Salesmensen geloven dat de "salespersoon" er over 5 jaar totaal anders uitziet.


Eigenschap 5: Nieuwe technologieën omarmen
Ga dit bij uzelf eens na: zijn Facebook en LinkedIn het afgelopen jaar wezenlijk veranderd? Denkt u van niet? Think again! Veel ondernemers, marketeers en managers worden in slaap gesust door het grote aanbod. Besef u terdege dat vele van hen nog niet de successen hebben ontdekt, die zich wel iedere dag manifesteren. Als ik u 10 jaar geleden had gevraagd of u liever een telefoonboek of LinkedIn wilde hebben, dan had u het wel geweten.
Probeer open te staan voor extreme mogelijkheden die de sociale media voor ons in petto hebben. Kijk niet naar anderen maar laat u inspireren door professionals die hier dagelijks mee bezig zijn.

Eigenschap 6: Een autoriteit zijn
Content dient niet gemaakt te worden om hoog te eindigen in Google. Het dient ervoor te zorgen dat u waarde biedt, vertrouwen wekt en een autoriteit wordt in uw markt. Wanneer u specifieke problemen en behoeftes oplost voor uw ideale klant, dan kunt u deze informatie gericht delen. U zult anderen die zich hierdoor aangesproken voelen inspireren tot meer van uw waanzinnige content.



89% van bedrijven heeft geen zicht op wat de grootste behoeftes zijn van hun ideale klant.


Eigenschap 7: Altijd blijven verbinden
Ik ontvang momenteel zo'n 10 uitnodigingen (LinkedIn) van nieuwe personen per dag. Waarom is dat? Als u waarde toevoegt, willen mensen u volgen. Social Selling gaat niet over het pitchen van content en vervolgens koud gaan bellen. Uw mindset zal moeten veranderen naar de hulpvraag oplossen, inspireren en vertrouwen opbouwen. Hierna kunt u in contact treden om relevante gesprekken te voeren die tot sales leiden.

Helping is the new selling.


Eigenschap 8: Aan relaties bouwen
Social Selling gaat over het bieden van relevante toevoegde waarde die klanten verder helpt in hun behoefte. Alles is al geschreven en te vinden op het internet. Dáár heeft uw klant u niet bij nodig; maar bij de interpretatie van de verschillen wel, en ook voor de inspiratie die tot nieuwe ideeën kan leiden over hoe men de gestelde doelen kan behalen. Dit is waar u aan bod komt. Hier kunt u het verschil maken. Wanneer u met de klant meedenkt, zal deze zich vertrouwd voelen wanneer u hem op het juiste moment benadert. Lees hier meer over hoe u uw salespipeline kunt vullen.

84% van B2B beslissers begint hun kopersreis met een warme aanbeveling.


Eigenschap 9: Uzelf willen bewijzen

Salesmensen inspireren kopers om in hun koopproces de juiste beslissing te maken. Het is uw taak om de "bron" te worden voor uw potentiële klanten, zodat ze met u praten in plaats van met ieder ander.

Extreem goede salesmensen helpen kopers de juiste beslissingen te nemen.


Eigenschap 10: De meeste toegevoegde waarde leveren
Begrijp eerst de exacte pijnpunten van uw klant. Begrijp ook wat hen triggert. Goede verkopers voelen dit haarfijn aan. Help uw potentiële kopers door hen vragen te stellen en zo een "dieper begrip" te krijgen. Help hen met de informatie die zij nodig hebben. Uiteindelijk zal het u de omzet geven die u wenst.

Conclusie
De manier van verkopen is drastisch aan het veranderen. De vraag is niet of u zich moet aanpassen aan het nieuwe tijdperk, maar hoe u dit kunt doen, specifiek voor uw potentiele klant. Wilt u meer inspiratie en tips voor uw branche download dan hier uw Social Selling Roadmap.
Dit is een goede start om een nieuwe weg in te slaan voor de nabije toekomst.
Massimo  Gagliotti

Massimo Gagliotti

Massimo Gagliotti is Social Selling expert. Eigenaar van EenSuccesvolBedrijf.nl. Hij helpt marketingmanagers, professionals en brandmanagers om via social selling Roadmap de nieuwe manier van verkopen te ontdekken. Hij heeft tevens een nieuw programma “de 100 dagen sprint” gemaakt die ervoor zorgt dat je via de “Roadmap” een continue stroom van klanten krijgt.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,3
(15 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Jeroen

Hier staan ook nog wat tips: https://soldit.nl/social-selling/5-dingen-die-je-moet-weten-over-social-selling/

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel