Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Acquisitie

Creëer een ijzersterke propositie (André Hagelen)
Acquisitie en je CRM (Marianne van de Water)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Spelinzicht in verkopen (Rene Knecht)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Word zelf de GAME CHANGER bij jouw klant (Rene Knecht)
Aan de slag met een beller! (Marianne van de Water)
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken (Chris de Graaf)
Wat je zegt ben je zelf (Marianne van de Water)
Start-up Sales: a different cookie (Richard van Houten)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sus jij je klanten in slaap?! (Herman Meijer)
Een goed telefoongesprek levert meer op dan alleen een afspraak (Marianne van de Water)
'Ik had toch "nee" gezegd...?!!' (André Hagelen)
Vanille ijs marketing (Rene Knecht)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Praat jij over je concurrenten? (Rene Knecht)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Bezoekafspraak? Zeker! Bellen! (Herman Meijer)
Hoe ga je om met klant die even komen 'shoppen'? (Rene Knecht)
Dit is waarom we targets niet halen! (Chris de Graaf)
5 Krachtige manieren om een afspraak te realiseren (Marianne van de Water)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
De voordelen van een vooruitziende blik (Marianne van de Water)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (Harro Willemsen)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Ben je als verkoper veilig voor je klant? (Rene Knecht)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Waar gaat het over? "Lastige" secretaresses? (Herman Meijer)
Expert- verkoop: vertrouwen verkopen zonder relatie (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Prospects zitten bij de concurrent (Herman Meijer)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Acquisitie… veel meer dan alleen de telefoon pakken. (Marianne van de Water)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Waarom een goed belscript zo belangrijk is (Marianne van de Water)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Win verloren klant terug in 5 stappen (Jan-Willem Seip)
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Gooi deze prospects gerust in de vuilnisbak (Michel Hoetmer)
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (Victor Bonke)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (Harro Willemsen)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (Rene Knecht)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (Rene Knecht)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (Rene Knecht)
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (Victor Bonke)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar (Rene Knecht)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Breng uw klant in trance (Rene Knecht)
Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie (Harro Willemsen)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
De kracht van een goede mailing (Harro Willemsen)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden (Victor Bonke)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Lastige inhoudelijke vragen van prospects (Victor Bonke)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden (Rene Knecht)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (Rene Knecht)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
Gouden bergen verkopen? Nee, dank u. (André Hagelen)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie (Marcel Hoefman)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De diepste valkuil voor verkopers (Peter Stinckens)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Hoe tevreden klanten u nog succesvoller kunnen maken (Danielle de Jonge)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst eventjes onderzoeken (Michel Hoetmer)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Sneller 'klikken' met je prospects (Michel Hoetmer)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Het terughalen van een verloren klant (Redactie Verkopersonline.nl)
0900-Belons (Harro Willemsen)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Goede referenties krijgen kost tijd (Tips & Advies Verkoop)
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (Victor Bonke)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)

10 Tips om meer te verkopen

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Het is lastig nieuwe klanten te interesseren voor uw producten of diensten. Klanten worden tegenwoordig overspoeld met mogelijkheden. Hoe valt u nog op tussen al dat geweld?

10 Tips om meer te verkopen

In dit artikel vindt u tien tips voor meer omzet!

1. Verras uw klanten
Kom eens een keertje verrassend uit de hoek. Een aardige binnenkomer bij nieuwe klanten is bijvoorbeeld de volgende garantie: Als wij niet x euro voor u besparen dan bieden wij u een diner bij restaurant y aan. Op deze manier kan de prospect nooit verliezen: hij realiseert een aardige besparing of hij gaat lekker uit eten. Een dergelijke belofte is niet zo riskant als het lijkt, meestal kunt u met een beetje handigheid het aanbod van uw concurrent verbeteren.

2. Benader de juiste persoon
Het is al lang niet meer voldoende om een aantal bedrijfsnamen te verzamelen en vervolgens deze bedrijven eventjes een mailing te sturen. Wie leest uw brief? Doe uw huiswerk en zorg er voor dat uw brief door de juiste persoon wordt gelezen. Bedenk welke rol deze persoon vervult in het bedrijf.
Een personeelsfunctionaris die het moeilijk heeft zijn personeel binnen boord te houden is wellicht geïnteresseerd in een employee benefits programma terwijl de directeur graag meer winst maakt en de administrateur warm loopt voor kostenbesparingen.
Tip. Goedkope adressenbestanden lijken op een loterij. Schakel een professionele adressenleverancier in. Deze levert u de namen van de juiste contactpersonen. Het is wat duurder, maar u voorkomt veel onnodig werk.

3. Wees creatief
Ga eens een middag met het hele team brainstormen en bedenk een creatieve verkoopactie. Er is heel veel mogelijk. Een leuke gadget in een mailing kan prima werken. Pas op! Uit den boze zijn: levende have, medicijnen of dingen die rotzooi veroorzaken, zoals poeders. Het levert veel irritatie op en in het ergste geval haalt u er de landelijke pers mee. Helaas is het niet het soort publiciteit waar u op zit te wachten.

Zorg er ook voor de zo'n actie herkenbaar is en past binnen het eigen marketingbeleid. Kondig uw actie aan met een persbericht!

4. Concentreer u op de behoeften van de klant
Stel steeds de positie van de klant en zijn behoeften (= problemen waarvoor u een goede oplossing in huis heeft) centraal in al uw verkoopuitingen. Uw klant is er niet naar geïnteresseerd om te horen hoe goed u bent. U vertolkt de rol van de vertrouwde adviseur. Het betekent: uw klanten met raad en daad terzijde te staan.

5. Zorg voor garanties
Verlaag de risico's voor de klant. Geef garanties. Een fabrikant van lopende banden heeft een speciaal systeem voor spoedorders (reden: als een lopende band kapot gaat ligt de fabriek stil). Daarbij wordt de aflevertermijn gegarandeerd. De klant betaalt hiervoor een extra bedrag. Is het bedrijf te laat met afleveren? Dan hoeft de klant niet te betalen. Dit bedrijf heeft in korte tijd een flink deel van de markt veroverd.

Welke garanties kunt u geven?

6. De juiste plaats en het juiste tijdstip
Benader uw klanten en prospects op regelmatige wijze. Streef naar minimaal zes contactmomenten per jaar. Soms hoeft u slechts op de juiste plaats en het juiste tijdstip uw acte de presence te geven en de order is voor u. Als u zelden of nooit wat van u laat horen is de kans groot dat de concurrent net op het juiste moment bij uw klant binnenstapt.

7. Blijf zoeken naar nieuwe prospects
Verkopers moeten van de zoektocht naar prospects een dagelijkse activiteit maken. Laat ook anderen in het bedrijf actief meewerken. De boekhouding en administratie ontvangen ook allerlei signalen en geven deze door aan de commerciële mensen. Denk bijvoorbeeld aan medewerkers die uw klanten regelmatig bezoeken, zoals onderhoudsmonteurs of consultants. Die moeten oog voor commerciële kansen hebben.

Uw klanten zijn een prima bron voor leads. Doordring deze medewerkers van het belang ervan en bouw een goed systeem voor het verzamelen en verwerken van commercieel interessante informatie.

8. Waarin zijn wij anders en beter dan de rest?
Dit is de belangrijkste vraag die u zichzelf telkens opnieuw moet stellen. Waarom moet de prospect bij u kopen en niet bij een ander? Wat is uw toegevoegde waarde voor uw klant? Welke problemen lost u voor ze op? Aan de hand van uw antwoorden krijgt u een duidelijk beeld waarom klanten zaken met u willen doen en niet met uw concurrent!

9. Wek nieuwsgierigheid op
Veel bedrijven hebben de onbedwingbare neiging alles over hun product of dienst te willen vertellen. Fout! Vertel nooit het hele verhaal. Wek de nieuwsgierigheid op van de klant of prospect. Doe dat bijvoorbeeld met een serie advertenties of enkele elkaar opvolgende mailings.

10. Geef nooit, nooit, nooit op!
Winston Churchill werd ooit eens gevraagd een speech te houden voor een zaal met studenten. Het was na de tweede wereldoorlog en de man was een levende legende. Churchill betrad het podium en sprak de onsterfelijke woorden: Never, never, never give up! Einde speech.

Het duurde eventjes voordat de zaal doorhad dat de speech was afgelopen, maar toen de woorden tot het gehoor doordrongen klonk er een luid applaus. Gelukkig moest nazi Duitsland ervaren dat je met een enkele blitzkrieg geen oorlog wint. Het gaat om doorzetten en plannen op de lange termijn.

Michel Hoetmer
Salesquest.nl'
Meer tips over verkopen en acquisitie in zijn boek 'De zeven zonden van verkopers'

Michel Hoetmer

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen.
Bekijk de trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   5,8
(155 stemmen)
Reacties

Petra van der Hoeven |  http://www.leovanderhoeven.nl

Beste heer Hoetmer,

Hartelijk dank voor uw heldere artikel!
Ik ga zeker mijn voordeel doen, met hetgeen u geschreven hebt! Want, ik houd mij bezig met de PR & Marketing van het prachtige boek Optaan in het donker, geschreven door Leo van der Hoeven.

Voor u als ondernemer, en alle andere ondernemende lezers van mijn reactie, is het een geweldig en zeer actueel boek om te lezen! Het boek wordt op bol.com dan ook warm aanbevolen met reviews, waaronder die van Herman Wijffels!

Het zou mooi zijn, als ook u het boek gaat aanschaffen, want gegarandeerd, dat er ook voor u interessante ítems in staan! En hiermee hebt u straks een stap voor op andere ondernemers, t.a.v. het nieuwe ondernemen! Schrijver Leo van der Hoeven adviseerde voorheen in Nederland als Personeels- en Organisatieadvisuer zo´n 100 organisaties. Het waargebeurde verhaal bevat veel inhoud, doch leest als een spannende roman!

Wij vernemen na het lezen graag van u!
Met zonnige groeten,
Mallorca/Petra van der Hoeven
(PR & Marketing boek Opstaan in het donker)

PS. Bezoekt eens de volgende link van bol.com voor de prachtige reviews van lezers die u voorgingen!
Herman Wijffels (Oud TOP-manager Rabo- en Wereldbank en tegenwoordig Hoogleraar Duurzaamheid) beveelt het boek van harte aan!
http://www.bol.com/nl/p/opstaan-in-het-donker/9200000006744926/

bol.com | Opstaan in het donker, Leo Van Der Hoeven | Boeken

www.bol.com

Alles voor elkaar, breekt de pleuris uit Dit is het persoonlijke verhaal van Leo van der Hoeven, een babyboomer die leeft en onderneemt in de overgang van de oude naar de nieuwe tijd. De man droomt al jong van een aangenaam leven. Alles zit

Klaas

- Wij verhogen het aantal verkopen per bestaand account door middel van Cross-selling
Aanvullende producten zullen wij bespreekbaar maken, wat extra omzet zal opleveren, maar ook een betere relatie met de klant. Wij zorgen ervoor dat we onze productlijn goed kennen en de accounts advies kunnen geven om een compleet plaatje te hebben van welke producten zij kunnen combineren.
- Wij beginnen met Aanverwante producten te verkopen
Wij zullen producten klaarzetten waar de accounts eigenlijk niet voor komen, maar die ze bij binnenkomst toch wellicht zouden aanschaffen. Denk aan producten die sporters nodig hebben zoals: vitaminedrankjes, proteineshakes, bekers, Sportrepen. Enkele van deze zullen niet genoeg omzet boeken, dus wij zullen het groter aan moeten pakken en ze in grote hoeveelheden inkopen, en verkopen, speciaal bij ons.

Teun voice-over |  http://www.voice-over.agency

In het kader van 'verras je klanten' zou ik graag willen aanvullen dat dat ook kan met iets dat je zelf niet perse verkoopt, maar waar je bijvoorbeeld wel je opdrachtgever mee kunt helpen.

Zo hebben wij als online voice-over agency veel te maken met e-commerce en alle online werkzaamheden rondom marketing dat daarbij om de hoek komt kijken. Veel kleinere bedrijven hebben juist moeite met online marketing en alle ontwikkelingen die elkaar razendsnel opvolgen daarin.

Wanneer een klant ons belt en we zien bijvoorbeeld dat hij met een paar kleine wijzigingen veel vindbaarder is online, is hij daarmee direct geholpen terwijl het ons slechts een minuutje werk kost. Ik merk dat juist zulke simpele gebaren het enorm goed doen.

leukkkk

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel