Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Acquisitie

Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (Rene Knecht)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (Rene Knecht)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (Rene Knecht)
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (Victor Bonke)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar (Rene Knecht)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Breng uw klant in trance (Rene Knecht)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie (Harro Willemsen)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
De kracht van een goede mailing (Harro Willemsen)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Referrals: de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen (Harro Willemsen)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden (Victor Bonke)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Lastige inhoudelijke vragen van prospects (Victor Bonke)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden (Rene Knecht)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (Rene Knecht)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
Gouden bergen verkopen? Nee, dank u. (André Hagelen)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie (Marcel Hoefman)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De diepste valkuil voor verkopers (Peter Stinckens)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Hoe tevreden klanten u nog succesvoller kunnen maken (Danielle de Jonge)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst eventjes onderzoeken (Michel Hoetmer)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Sneller 'klikken' met je prospects (Michel Hoetmer)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Het terughalen van een verloren klant (Redactie Verkopersonline.nl)
0900-Belons (Harro Willemsen)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Goede referenties krijgen kost tijd (Tips & Advies Verkoop)
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (Victor Bonke)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? (Victor Bonke)
Kwalificeren van prospects moet! (Victor Bonke)
De concurrent: bron voor de juiste adressen (Michel Hoetmer)
Hoe komt u aan goede leads? (Peter Stinckens)
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! (Victor Bonke)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen (Richard van Houten)
Referenties gebruiken bij koude acquisitie (Victor Bonke)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Mail gereed hebben (Victor Bonke)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
In vijf stappen naar een betere opvolging van leads (Michel Hoetmer)
Scoren met scripts (Redactie Verkopersonline.nl)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe gaat u om met nepbeslissers? (Tips & Advies Verkoop)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Kent u uw toegevoegde waarde? (Harro Willemsen)
De scorende openingszin (Victor Bonke)
Help, mijn klant mag zelf niets beslissen. (Herman Meijer)
Waar gaat het mis bij acquisitie? (Richard van Houten)
Wilt u meer leads of betere leads? (Michel Hoetmer)
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? (Peter Stinckens)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (2) (Michel Hoetmer)
Nieuwe klanten nodig? Lees de krant! (Danielle de Jonge)
Snel afgepoeierd? Eigen schuld! (Richard van Houten)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Wie heeft er PIJN? (Enno van Kersen)
Slapend rijk worden (Richard van Houten)
Zeven gouden acquisitietips (Michel Hoetmer)
De 80/20 regel van verkopers (Enno van Kersen)
V.O.F. De Dooie Mus (Enno van Kersen)
Stoor ik? Zes tips voor koud bellen! (Enno van Kersen)
De begroeting (Victor Bonke)
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen (Michel Hoetmer)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Terughalen die klant! (Redactie Verkopersonline.nl)
Win Verloren Klanten Terug (Richard van Houten)
Het opvolgen van internetleads (Tips & Advies Verkoop)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam (Victor Bonke)
Zoek geen leads, wordt een lead voor uw prospects (Peter Stinckens)
Vraag uw klant om een introductie! (Christiaan Knopper)
Krachtig beïnvloeden van uw prospects en klanten (Richard van Houten)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
Correct opvolgen van leads is een goudmijn (Michel Hoetmer)
Waarom komen verkopers niet tot koud bellen? (Enno van Kersen)
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? (Hans Oelen)
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Een verloren verkoop kan winst opleveren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Belangst? (Michel Hoetmer)
Mensch, durf te vragen! (Enno van Kersen)
Waar het echt over gaat (Peter Stinckens)
Doe niet mee aan misleidende telefonische verkooppraktijken (Henk Hemstra)
Catalogus opsturen? Maak er een zinvolle actie van (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie is belangrijk? (Peter Stinckens)
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (Redactie Verkopersonline.nl)
U bent te duur! (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen in de zomer (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingsbevoegdheid, ontdek de juiste man (Koert Wijnands)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Afspraak maken, een soort mini-verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Via deelbeslissing naar koopbesluit (Redactie Verkopersonline.nl)
Gaat u liever jagen of vissen? (Peter Stinckens)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Kwalificeren is (g)een kunst (Christiaan Knopper)
Gebruik uw budget effectief (Tips & Advies Verkoop)
Er zijn vele verkoopsystemen – wat werkt? (Enno van Kersen)
Acquisitie via e-mail (Richard van Houten)
Succestips voor het maken van uw offerte (Herman Meijer)
Zeg eens niks! (Vladan Soldat)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie (Victor Bonke)
Vertel de potentiële klant niks vóórdat u alles van deze klant weet! (Vladan Soldat)
Uw eerste winst: de goede luisterhouding (Roeland Schweitzer)
De beste vraag die u aan de klant kunt stellen (Redactie Verkopersonline.nl)
Uw marketingplan als navigatiesysteem bij acquisitie en verkoop (Vladan Soldat)
Referenties krijgen (Peter Stinckens)
Verkoop aan de beïnvloeder van de beslisser (Richard van Houten)
Opsporing verzocht! (Herman Meijer)
Radiostilte bij de prospect (Yuri van der Sluis)
De negen P’s in prospect (Vladan Soldat)
Hoe maakt u de juiste click met een prospect? (Peter Stinckens)
De klant achter de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe verkrijgt u referenties? (Peter Stinckens)
Tips om langs de gatekeeper te komen (Vladan Soldat)
5 Korte acquisitietips (Richard van Houten)
Het farming- en huntingprincipe (Yuri van der Sluis)
De receptie-introductie (Michel Hoetmer)

Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Welke (ogenschijnlijk kleine) gebeurtenissen en interacties kunnen het succes van een beldag sterk vergroten? Een praktisch overzicht.

Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest

Nee, nu even geen optimale scripts, goede openingszinnen en goede afsluiters. Dit is geschreven door iemand die wekelijks telefonisch acquireert en alle hick-ups en downers kent waardoor u gedemotiveerd kan raken. 

Wanneer moet u zeker niet (door)bellen
  •  Als u zich niet goed voelt
  •  Als u neerslachtig bent
  • Als het u tegenzit en u voelt dat het niet meer goed komt die dag
  • Als u merkt dat (nadat u de telefoon hebt opgelegd) kwaad wordt op de prospects die  afwijzen of nu geen tijd voor u hebben (Als hij zegt in een vergadering te zitten, waarom neemt die ei…. de telefoon dan op!)
  • Als u zich fysiek zwak voelt
  • Als u zich mentaal zwak voelt
  • Als u zich spiritueel zwak voelt 
  • U hebt een rommelig bureau (geen focus en u bedenkt onbewust continu wat u nog meer moet doen)

Wanneer moet u wél (en door-) bellen

  • Als u een succes hebt behaald die dag
  • Als u zich fysiek sterk voelt
  • Als u iemand anders hebt geholpen/geïnspireerd/gemotiveerd
  • Als u zich goed hebt geprepareerd

Wat moet u doen om in een optimale acquisitie-setting te raken

  • Ga sporten of doe fitness oefeningen
  • Lees een inspirerend verhaal/artikel
  • Bel met iemand die u energie geeft of waar u energie van krijgt
  • Ga shoppen, koop iets leuks en/of in de aanbieding
  • Ga een uurtje mediteren in de zon
  • Ga iets drinken op het terras in het dorp/de stad
  • Trakteer uzelf op een luxe lunch
  • Geef aan een goed doel
  • Doe een goede daad
  • Motiveer/inspireer of help anderen (en krijg een goed gevoel)

Als u niet in een goede stemming of setting bent, stop met bellen en focus u op andere acquisitie taken

  • Goede NAW gegevens verzamelen
  • Gespreksverslagen in het CRM-systeem zetten
  • Stuur een e-mailing uit (dan horen ze u niet)

U kunt ook weer in 'acquisitie-stemming' komen door de mindere gevoelens te keren en activiteiten ondernemen die u weer bel-fit maken.
Zorg voor kleine successen die u weer in de winning mood brengen. Geef uzelf een cadeautje, doe een prettige aankoop, luister naar uw favoriete muziek, luister naar verkoop-tapes, of lees artikelen over succesvolle acquisitie.

Het gaat erom weer energie te (ver)krijgen, waardoor degene aan de andere kant van de telefoon het weer leuk vindt dat u belt.

Als u het gevoel hebt dat de ander wel weer geen tijd voor u zal hebben, dan zult u dit onbewust ook in uw intonatie mee laten klinken. De ander zal dat (al dan niet bewust) oppikken en de selffulfilling prophecy is een feit.

Zelfmotivatie = key
Succesvolle bel-acquisiteurs kunnen zichzelf méér dan gemiddeld goed motiveren en opnieuw opladen. Ze raken niet van de kook als het even tegenzit en weten wanneer ze (die dag) moeten stoppen. Ook zorgen ze dat ze zichzelf mentaal en fysiek continu oppeppen. Ze zijn sportief en leergierig. Ze houden van mensen en vinden ze interessant.

Mentale motivatie: de 3R tactiek
Als u doorgaat met bellen/acquireren terwijl u het gevoel hebt langzaam leeg te lopen (die periodes worden herkend door elke acquisiteur), dan gebeurt het volgende: Gedurende een paar weken sleept u zichzelf naar de telefoon, geeft u uzelf een paar tikken en pept u uzelf weer op en gaat weer aan de slag. Maar elke dag wordt u minder energiek en minder productief. Een 'NEE' van een prospect komt steeds harder aan en u hebt steeds meer tijd nodig om te 'herstellen'.

Veel effectiever is het om in een dergelijke periode de 3R-tactiek toe te passen.
1. Relax
2. Read
3. Reconsider

Het gaat erom de mentale batterij weer op te laden. Ga dan niet toch nog elke dag een paar telefoontjes doen, maar neem een hele dag een break. Totaal geen acquisitie dus.

Probeer even volledig te ontspannen (Relax) en doe van mijn part meditatie-oefeningen.
Lees uzelf bij met vaklectuur/literatuur en tank zodoende geestelijk bij (Read). Sommigen verbeteren hun kennis door erover te schrijven. Hernieuw uw kennis en verbeter uzelf met technieken en kennis over het menselijk gedrag. U bent tenslotte steeds bezig om het (aankoop)gedrag van anderen te beïnvloeden.

Lees uzelf bij over de laatste onderzoeken op het gebied van neurologie en gedragswetenschappen. Als u dit overigens NIET leuk vindt, moet u zich afvragen hoe lang u het vol kan houden met dit werk. Mensen die het gedrag van anderen interessant vinden, zien het ook meer als 'een spel' om te verkopen. Mensen die het niet als een spel zien, zien het puur als werk en dan is continue zelfmotivatie veel moeilijker vol te houden. Een dag niet  verkocht betekent voor deze mensen een dag niet effectief geweest. Voor de eerste groep betekent het dat ze weer veel geleerd hebben over hoe het niet moet of welke factoren van belang zijn in het acquisitieproces.

Als derde: vraag uzelf af welke manieren van communicatie volgehouden moeten worden en welke manieren u gaat veranderen (omdat ze te weinig effectief zijn). Overweeg (Reconsider) nieuwe manieren en probeer het uit. Neem eens een risico en leer van uw fouten.

Richard van Houten
Bron & Partners

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,3
(67 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Beste Richard,

Een top artikel wat mij betreft.
Het haalt die hardnekkige schijnovertuigingen uit de lucht, dat je altijd op een vaste tijd in de week moet bellen, en dat je sowieso MOET acquireren, koste wat het kost.

Met het gegeven dat je sterk, gedreven, gemotiveerd en vol vertrouwen bent, kortom in de juiste staat verkeerd, de juiste stemming hebt, is het verschil wat het verschil maakt.
Met dit artikel heb je dat helder op de voorgrond geplaatst...... en het werd tijd dat dit eens wordt gezegd. Daarom beste salesmanagers, die er op staan dat hun verkopers elke week op een vaste dag binnen moeten zijn om te bellen, de inhoud van dit artikel is een uitnodiging tot een open overdenking meer dan waard!

Hans

Corné van der Toren

Beste Hans,

Mijns inziens heb je gelijk in je reactie.
Als manager probeer ik ook het salesteam te stimuleren om "in shape" te zijn bij de acquisitie.

In onze branche zijn de verkoopmomenten seizoensgebonden. Een week later acquireren, omdat je niet lekker in je vel zit, kan theoretisch wel... maar praktisch liever niet!

Daarom geloof ik in de combinatie: focus tegelijkertijd op het móéten acquireren, en de sfeer die van het móéten "mogen" maakt.

Succes!

Corné

Bart van der Wal |  http://www.publicityprof.nl

Allen,

Herkenning bij het artikel? Zeker!

Ik ben als zzp'er actief als professioneel telefonisch acquisiteur. Ik heb de 'baaldagen' gelukkig niet vaak, dat zou ook lastig zijn gezien mijn vakgebied...

De boodschap van het artikel heb ik links en rechts verkondigt aan salesmensen die ik getraind heb. Als ik zelf een butdag heb, pak 'm beet max. driemaal per jaar, dan ga ik of iets anders doen of ik bel op een project waarvan ik weet dat ik toch de energie weer kan oppakken of zelfs van krijg!

Nou heb ik een behoorlijke, spreekwoordelijke plaat voor mijn kop en vind ik het bellen naar diverse doelgroepen voor meerdere klanten ook gewoonweg ook erg leuk om te doen!

Hoe dan ook, alles bij elkaar een prima artikel!

Iedereen die het aangaat: succes met het bellen!

Bart

The Don

Beste,

Leuk artikel. Er zit echter een hoop Copy-paste werk in van andere schrijvers (niet geheel in de telefonische acquisitie setting maar toch..) o.a

-Bruce king
-Jeffrey Gitomer

Angelique Moret |  http://www.schiema.nl

Beste Richard,

Zeker een top artikel!
De gegeven tips pas ik al toe maar dit is voor het eerst dat
ik deze tips terug vindt in een artikel.
Het is fijn om de herkenning terug te lezen!


Angelique

Mooi artikel en heel herkenbaar, zelf ben ik ZZP'er en de belrondes die ik doe zijn altijd een feestje. Belangrijk is om je inderdaad mentaal en fysiek prettig te voelen en elke keer als je een positief gesprek aan de telefoon hebt, (al dan niet met afspraak..) geeft een goed gevoel en weet je waarom je het doet. Belangrijk is de voorbereiding, de inleving in de klant en uiteraard niet vergeten 'dial with a Smile'. Klinkt vreemd, maar klanten horen het als je lacht en dit komt het gesprek ten goede! succes met het de acquisitiegesprekken!

thomas de peinder |  http://www.vansuccesnaarsuccesvol.com

Goed verhaal.Vraag me alleen af, of je per mail net zoveel succes kan hebben als met telefonische acquisitie? Er van uitgaande dat je in beide gevallen het perfect doet. Maar is er wat meer bekend over succesvol acquisitie doen per mail? Wat zijn de UPS-en [de Unieke Psychologische Succesfactoren] om te scoren op deze manier? Zou er graag wat meer over lezen.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel