Alle artikelen over Telefoontechniek

Nieuw leven in afgeschreven prospects Koude Acquisitie - 8,0 (1 stemmen) In de wereld van telefonische acquisitie blijven veel, heel veel kansen liggen. Ontdek hier hoe je van schijnbaar afgeschreven prospects een nieuwe kans kan maken.
Lees verder..
Waar gaat het over? "Lastige" secretaresses? Acquisitie - 5,0 (4 stemmen) Veelal word je bij het bellen met prospects geconfronteerd met het feit dat je een ander dan de juiste gesprekspartner aan de lijn krijgt. Lees hier hoe je dat aanpakt.
Lees verder..
Een goed telefoongesprek levert meer op dan alleen een afspraak Koude acquisitie - 9,2 (10 stemmen) Bellen naar potentiële klanten levert meer op dan uitsluitend sales. Wist je dat koude acquisitie ook werkt voor je imago, je marketing, je branding en je klantbeleving? Gebruik deze tips en laat dit ook voor jou werken.
Lees verder..
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? Koude Acquisitie - 7,3 (50 stemmen) - 4 reacties Soms stuit u bij telefonische acquisitie op een receptionist(e) die u geen naam wil of kan geven: de no-name policy. Hoe zorgt u ervoor dat u tóch in contact komt met een relevant persoon?
Lees verder..
Belscript: vloek of zegen? Koude Acquisitie - 8,5 (60 stemmen) - 10 reacties Wie belt als pratende computer verliest geheid klanten! Wat zegt dat over de waarde van belscripts voor B2B verkopers?
Lees verder..
Wel of niet koud bellen met een script? Koude Acquisitie - 7,9 (9 stemmen) - 2 reacties Veel verkopers willen niets weten van scripts. Ze zijn toch geen robots?! Daar beginnen ze dus niet aan! Is dat verstandig?
Lees verder..
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? Koude Acquisitie - 7,3 (21 stemmen) - 2 reacties PIIIEEEPPP!!! Geen onbekende voor de verkoper: ‘Dit is de voicemail van …, laat na de pieptoon ....’ En wat doet u dan: inspreken, of juist niet?
Lees verder..
Neemt u later nog maar eens contact met me op... Acquisitie - 7,8 (68 stemmen) - 2 reacties Van uitstel komt afstel. Negen ideeën om te achterhalen of uw prospect serieus is of niet.
Lees verder..
Wordt u ook lastig gevallen met problemen over service en facturen? Telefoontechniek - 7,0 (10 stemmen) - 1 reacties Klanten bellen steeds vaker de verkoper met problemen waar hij eigenlijk niets aan kan doen. Hoe gaat u daar het beste mee om?
Lees verder..
Maak eens een praatje met uw klanten Telefoontechniek - 7,9 (16 stemmen) - 1 reacties Belt u regelmatig uw klanten om bij te praten en te vragen of zij nog wat nodig hebben? Nu is de tijd om hier mee te beginnen en met deze tips kunt het gelijk goed aanpakken.
Lees verder..
U kunt me altijd bellen! Telefoontechniek - 7,2 (14 stemmen) Het blijkt dat 82% van alle verkopers altijd voor de klant bereikbaar is. Wordt u ook 24 uur per dag gestoord? Zorg voor meer rust zonder verlies van service.
Lees verder..
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek Verkoopgesprek - 6,8 (147 stemmen) - 4 reacties Het is zaak de nieuwsgierigheid van de prospect te prikkelen. Zorg dat u niet behoort tot een van de vele verkopers met ongelukkige gespreksopeningen.
Lees verder..
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest Acquisitie - 8,3 (67 stemmen) - 7 reacties Welke (ogenschijnlijk kleine) gebeurtenissen en interacties kunnen het succes van een beldag sterk vergroten? Een praktisch overzicht.
Lees verder..
Omgaan met de professionele inkoper Inkopen - 6,4 (9 stemmen) Als u zich heeft voorgenomen een grote vis binnen te halen, houd er dan rekening mee dat u met een professionele inkoper te maken kunt krijgen. Hoe bereid u zich daar op voor?
Lees verder..
Maak van uw afscheid een krachtig instrument Klantencontact - 6,1 (40 stemmen) - 12 reacties Voor veel verkopers is het afscheid bij de klant een bron van ongemak. Het is uw laatste kans om een goede indruk te maken. Vermijd de gebruikelijke clichés, hier een aantal alternatieven.
Lees verder..
Klachten, irritaties en rode kaarten Klachten - 7,4 (36 stemmen) - 6 reacties De meeste klanten klagen niet maar stappen direct over naar een andere leverancier. Anders gezegd: de klagende klant wacht niet maar zapt door. Hoe kunt u de de klager vasthouden?
Lees verder..
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? Telefoontechniek - 7,6 (182 stemmen) - 22 reacties Omdat het geluid van één kant kwam, die van de sales rep. en ik aandachtig naar haar verhaal luisterde, was het voelbaar dat ze zich niet op haar gemak voelde. Had ze maar deze volgende 3 eenvoudige regels toegepast...
Lees verder..
Doe niet mee aan misleidende telefonische verkooppraktijken Acquisitie - 6,6 (9 stemmen) - 1 reacties Agressieve of misleidende telefonische verkooppraktijken zijn uiteraard uit den boze. Consumenten wantrouwen telefonische verkoop, hebben er vaak een hekel aan en u beschadigt de reputatie van uw bedrijf.
Lees verder..
Voice mails Telefoontechniek - 8,0 (1 stemmen) - 5 reacties Een klant of prospect bellen? Eenvoudige zaak. Wanneer we echter op een antwoordapparaat komen, wordt het een ander verhaal.
Lees verder..
De klant als skelet Telefoontechniek - 2,0 (1 stemmen) - 3 reacties "Prima, ik zal dat voor u uitzoeken en ik bel u zo spoedig mogelijk terug." Als dit aan u wordt verteld, wees dan bijzonder op uw hoede. Tien tegen één dat het dan zeker niet gebeurt.
Lees verder..
Wat is het beste tijdstip om een prospect of klant te bellen? Telefoontechniek - 5,5 (25 stemmen) - 11 reacties
Diep ademhalen voordat u begint met spreken Telefoontechniek
Omgaan met je gsm Telefoontechniek - 1 reacties
Telefonische acquisitie kan leuk zijn! Telefoontechniek - 7,3 (115 stemmen) - 10 reacties
Cold Calling? Motiveer u met deze tips Telefoontechniek - 7,6 (71 stemmen) - 4 reacties
De domste vraag Telefoontechniek - 6,2 (20 stemmen) - 1 reacties
De zin en onzin van telemarketing Telefoontechniek - 7,2 (20 stemmen) - 1 reacties
Lichaamstaal tijdens het telefoneren Telefoontechniek - 7,3 (26 stemmen)
Bel me! Telefoontechniek - 7,3 (6 stemmen)
Werkt CC bij u ook niet meer? Telefoontechniek - 6,8 (4 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..