Alle artikelen over Telefoontechniek

Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? Koude Acquisitie - 7,5 (47 stemmen) - 4 reacties Soms stuit u bij telefonische acquisitie op een receptionist(e) die u geen naam wil of kan geven: de no-name policy. Hoe zorgt u ervoor dat u tóch in contact komt met een relevant persoon?
Lees verder..
Belscript: vloek of zegen? Koude Acquisitie - 8,4 (58 stemmen) - 10 reacties Wie belt als pratende computer verliest geheid klanten! Wat zegt dat over de waarde van belscripts voor B2B verkopers?
Lees verder..
Wel of niet koud bellen met een script? Koude Acquisitie - 8,6 (8 stemmen) - 2 reacties Veel verkopers willen niets weten van scripts. Ze zijn toch geen robots?! Daar beginnen ze dus niet aan! Is dat verstandig?
Lees verder..
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? Koude Acquisitie - 7,4 (20 stemmen) - 2 reacties PIIIEEEPPP!!! Geen onbekende voor de verkoper: ‘Dit is de voicemail van …, laat na de pieptoon ....’ En wat doet u dan: inspreken, of juist niet?
Lees verder..
Neemt u later nog maar eens contact met me op... Acquisitie - 7,8 (68 stemmen) - 2 reacties Van uitstel komt afstel. Negen ideeën om te achterhalen of uw prospect serieus is of niet.
Lees verder..
Wordt u ook lastig gevallen met problemen over service en facturen? Telefoontechniek - 7,0 (10 stemmen) - 1 reacties Klanten bellen steeds vaker de verkoper met problemen waar hij eigenlijk niets aan kan doen. Hoe gaat u daar het beste mee om?
Lees verder..
Maak eens een praatje met uw klanten Telefoontechniek - 7,9 (16 stemmen) - 1 reacties Belt u regelmatig uw klanten om bij te praten en te vragen of zij nog wat nodig hebben? Nu is de tijd om hier mee te beginnen en met deze tips kunt het gelijk goed aanpakken.
Lees verder..
U kunt me altijd bellen! Telefoontechniek - 7,2 (14 stemmen) Het blijkt dat 82% van alle verkopers altijd voor de klant bereikbaar is. Wordt u ook 24 uur per dag gestoord? Zorg voor meer rust zonder verlies van service.
Lees verder..
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek Verkoopgesprek - 6,7 (124 stemmen) - 4 reacties Het is zaak de nieuwsgierigheid van de prospect te prikkelen. Zorg dat u niet behoort tot een van de vele verkopers met ongelukkige gespreksopeningen.
Lees verder..
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest Acquisitie - 8,3 (67 stemmen) - 7 reacties Welke (ogenschijnlijk kleine) gebeurtenissen en interacties kunnen het succes van een beldag sterk vergroten? Een praktisch overzicht.
Lees verder..
Omgaan met de professionele inkoper Inkopen - 6,4 (9 stemmen) Als u zich heeft voorgenomen een grote vis binnen te halen, houd er dan rekening mee dat u met een professionele inkoper te maken kunt krijgen. Hoe bereid u zich daar op voor?
Lees verder..
Maak van uw afscheid een krachtig instrument Klantencontact - 6,1 (39 stemmen) - 12 reacties Voor veel verkopers is het afscheid bij de klant een bron van ongemak. Het is uw laatste kans om een goede indruk te maken. Vermijd de gebruikelijke clichés, hier een aantal alternatieven.
Lees verder..
Klachten, irritaties en rode kaarten Klachten - 7,4 (36 stemmen) - 6 reacties De meeste klanten klagen niet maar stappen direct over naar een andere leverancier. Anders gezegd: de klagende klant wacht niet maar zapt door. Hoe kunt u de de klager vasthouden?
Lees verder..
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? Telefoontechniek - 7,6 (181 stemmen) - 22 reacties Omdat het geluid van één kant kwam, die van de sales rep. en ik aandachtig naar haar verhaal luisterde, was het voelbaar dat ze zich niet op haar gemak voelde. Had ze maar deze volgende 3 eenvoudige regels toegepast...
Lees verder..
Doe niet mee aan misleidende telefonische verkooppraktijken Acquisitie - 6,6 (9 stemmen) - 1 reacties Agressieve of misleidende telefonische verkooppraktijken zijn uiteraard uit den boze. Consumenten wantrouwen telefonische verkoop, hebben er vaak een hekel aan en u beschadigt de reputatie van uw bedrijf.
Lees verder..
Voice mails Telefoontechniek - 8,0 (1 stemmen) - 5 reacties Een klant of prospect bellen? Eenvoudige zaak. Wanneer we echter op een antwoordapparaat komen, wordt het een ander verhaal.
Lees verder..
De klant als skelet Telefoontechniek - 2,0 (1 stemmen) - 3 reacties "Prima, ik zal dat voor u uitzoeken en ik bel u zo spoedig mogelijk terug." Als dit aan u wordt verteld, wees dan bijzonder op uw hoede. Tien tegen één dat het dan zeker niet gebeurt.
Lees verder..
Wat is het beste tijdstip om een prospect of klant te bellen? Telefoontechniek - 5,7 (24 stemmen) - 11 reacties Zowel bij netwerken als bij verkopen zit de return on investment in de follow up. Tegenwoordig hebben we heel wat middelen tot onze beschikking: e-mail, SMS enz. Maar niets gaat boven het 'ouderwetse'' telefonische contact.
Lees verder..
Diep ademhalen voordat u begint met spreken Telefoontechniek Hoe vaak moet u uw naam herhalen tijdens telefoongesprekken? Of reageren minder mensen op uw voice mail boodschappen dan u lief is? Dan is deze tip een 'must' voor u.
Lees verder..
Omgaan met je gsm Telefoontechniek - 1 reacties De GSM, wie heeft hem niet. Voor u als verkoper echter zijn er niet alleen voordelen, maar ook nadelen en zelfs gevaren aan verbonden. U moet doelbewust en zinnig kunnen omgaan met de GSM om optimaal rendement te halen. Hoe dan wel?
Lees verder..
Telefonische acquisitie kan leuk zijn! Telefoontechniek - 7,3 (115 stemmen) - 10 reacties
Cold Calling? Motiveer u met deze tips Telefoontechniek - 7,6 (70 stemmen) - 4 reacties
De domste vraag Telefoontechniek - 6,2 (20 stemmen) - 1 reacties
De zin en onzin van telemarketing Telefoontechniek - 7,2 (20 stemmen) - 1 reacties
Lichaamstaal tijdens het telefoneren Telefoontechniek - 7,2 (21 stemmen)
Bel me! Telefoontechniek - 7,3 (6 stemmen)
Werkt CC bij u ook niet meer? Telefoontechniek - 6,8 (4 stemmen)
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..