Maak eens een praatje met uw klanten

Tips & Advies Verkoop
Uit Tips & Advies Verkoop

Belt u regelmatig uw klanten om bij te praten en te vragen of zij nog wat nodig hebben? Nu is de tijd om hier mee te beginnen en met deze tips kunt het gelijk goed aanpakken.

Maak eens een praatje met uw klanten

Pas op voor routine

Zeker als u vaak moet bellen, worden die telefoontjes al gauw routine. Niks nodig vandaag?, Ik vroeg me af of ik iets voor u kon betekenen en: Heeft u nog eens nagedacht over ons voorstel? zijn klassieke openers. Maar het kan creatiever.

Volgens Business By Phone Inc. moet u altijd iets interessants, iets van waarde te vertellen hebben. Op die manier krijgt uw klant of prospect het gevoel dat uw telefoontje hem iets oplevert en dat hij iets aan u kan hebben. Ook trouwe klanten benadert u het best op deze manier. Anders krijgen ze het gevoel dat hun 'klant-zijn' vanzelfsprekend wordt gevonden. En als dan net uw concurrent naar hen belt met een interessant nieuwtje …

Dus maak het de moeite waard
Betrek uw telefoontje altijd op de klant: Ik stootte op interessante informatie uit uw branche en ik moest daarbij meteen aan u denken. Elke keer iets moeten bedenken, lijkt een detail, maar het is die inspanning wél waard.

1. Nieuwe info
Er verandert elke dag wel iets aan wetten en reglementen, aan de economische situatie, de beurs, enz.

Bent u er al van op de hoogte dat de energiepremie op dubbelglas binnenkort gaat vervallen? Wellicht is het nú het moment voor u om ook de rest van uw kantoorpand met dubbelglas te isoleren. U profiteert dan nog van de huidige subsidie.

U laat daarmee blijken dat u op de hoogte bent van de markt én u stelt een oplossing voor.

2. Nieuw beleid
Ook binnen uw bedrijf veranderen er regelmatig din­gen. Dat kunnen leveringsvoorwaarden, betalingsvoorwaarden, prijswijzigingen, nieuwe producten, enz. zijn. Allerlei zaken en interne regels, waardoor u er eerst met de klant niet uit kon komen. Nu zijn er echter redenen om daar bij de klant op terug te komen. 

Ik heb goed nieuws voor u; vanaf heden kunnen wij ook vanaf vier stuks gratis leveren in plaats van zes, zoals vroeger. Ik dacht dat dit voor u wel interessant kon zijn?

Tip
Gebruik steeds creatieve, interessante berichten als u uw klant/prospect belt. Zo komt u niet storend over en vergroot u de kans om tot zaken te komen.

Uit Tips & Advies Verkoop
Gratis proefabonnement aanvragen
Tips & Advies Verkoop

Tips & Advies Verkoop

Dit artikel komt uit een adviesbrief van uitgeverij Indicator.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,9
(16 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Stroomberg

Bruikbare nuttige tips, alleen een proefabonnement aanvragen wil niet lukken, jaarabonnement daarintegen zonder enig probleem?

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..