Reacties
Ik denk persoonlijk dat je een belscript voor koude acquisitie ten alle tijden moet weglaten. Het is per slot van rekening geen 1985 meer. Die 8 miljoen mensen in het bel me niet register is de schuld van alle slechte callcenters die bij al die mensen veel irritaties heeft op gewekt. Een verkoper moet overkomen als een normaal (extraam hulpvaardig) mens en moet reageren op de situatie in plaats van reageren door middel van een sellogram en klinken als een robot.
hoewel ik dit zelf reeds lang toepas is het voor beginners een duidelijk uitleg
Fernand Daemers
Een belscript voorlezen als een papegaai is inderdaad uit den boze. Maar dat is nu juist wat het artikel wil duidelijk maken: het is een leidraad, een houvast, een reddingsboei, een goed geformuleerde eerste vraag die peilt naar mogelijke interesse.
Wanneer het goed is ingeoefend dan klinkt het alsof het ter plaatse is uitgevonden. dat is de bedoeling!
Ooit al een theaterepetitie bijgewoond tijdens een eerste lezing van de tekstbrochure van het nieuwe stuk? Dan begrijp je wat ik bedoel. Ga dan eens naar de première en ga dan ook naar de laatste voorstelling. (als de teksten almaar beter gekend en ingeoefend zijn. Een wereld van verschil! Dat is de bedoeling van het artikel: Een belscript is een goede zaak als het goed is opgesteld en voldoende ingeoefend. Punt!
Wij hebben een dienstverlenend bedrijf waarbij wij natuurlijk graag ons product willen verkopen. Wij drukken onze telefonisten m/v op het hart geen robot te worden. Voor je het weet sluipt het erin, helemaal omdat ze vanuit huis werken. We adviseren hen om een spiegel voor zich te zetten tijdens het bellen om zo controle over zichzelf te houden. Ik vind het een leerzame trainingstekst die mooi samenvat hoe je de interesse van een klant kunt vangen en vasthouden.
Goeden avond,
Precies de spijker op z'n kop. Zo doe ik het al jaren.Met behoorlijk succes.
Overigens hoor ik de laatste tijd weer een roep om " hard selling" waar ik niet achter sta. Zulke opdrachten weiger ik dus.
veel succes!
Een belscript is een leidraad. Uiteindelijk doen mensen zaken met mensen.Zorg ervoor dat je een volwaardige gesprekspartner bent!
Goed verhaal Victor.
Een script is een verhaallijn en een goed verhaal vertellen over de de diensten die je wilt aanbieden is altijd maatwerk voor de betreffende luisteraar. Een script gaat over de hoofdlijnen. De weg naar het eindresultaat naar het actie moment zul je samen met de potentiële klant moeten lopen.
Goed verhaal en op deze website staan nog meer redenen waarom op de juiste manier inzetten van een belscript in je voordeel werkt. http://www.soldit.nl/4-redenen-voor-gebruik-script-bij-telefonische-acquisitie/
Goed verhaal en op deze website staan nog meer redenen waarom op de juiste manier inzetten van een belscript in je voordeel werkt. http://www.soldit.nl/4-redenen-voor-gebruik-script-bij-telefonische-acquisitie/
sam
Hallo iedereen,
Zou het mogelijk zijn om mij enkele van u belscript door te sturen? Ik zoek een goede belscript om prijzen te vergelijken van abonnemenetn (telefonie en internet).
Mijn email:sam_mbh@hotmail.com
Alvast bedankt.
Grt
Sam
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|