Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Acquisitie

Een goed telefoongesprek levert meer op dan alleen een afspraak (Marianne van de Water)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
5 Krachtige manieren om een afspraak te realiseren (Marianne van de Water)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
De klant verleiden door af-te-leiden (Rene Knecht)
Aan de slag met een beller! (Marianne van de Water)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Blijf de concurrentie een stap voor (Jorg Hartog)
Asking for the order: hoe doe je dat? (Rene Knecht)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Wanneer begint je klant te denken aan verandering? (Rene Knecht)
Waarom een goed belscript zo belangrijk is (Marianne van de Water)
Gebruik de aannames van je concurrent (Rene Knecht)
Start-up Sales: a different cookie (Richard van Houten)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
Wat je zegt ben je zelf (Marianne van de Water)
Hoe haal je de klant uit zijn bubbel? (Rene Knecht)
Win verloren klant terug in 5 stappen (Jan-Willem Seip)
Acquisitie… veel meer dan alleen de telefoon pakken. (Marianne van de Water)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
'Ik had toch "nee" gezegd...?!!' (André Hagelen)
5 cruciale stappen voor de perfecte demo (Jorg Hartog)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Creëer een ijzersterke propositie (André Hagelen)
Acquisitie en je CRM (Marianne van de Water)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Spelinzicht in verkopen (Rene Knecht)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Word zelf de GAME CHANGER bij jouw klant (Rene Knecht)
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken (Chris de Graaf)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sus jij je klanten in slaap?! (Herman Meijer)
Vanille ijs marketing (Rene Knecht)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Praat jij over je concurrenten? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Bezoekafspraak? Zeker! Bellen! (Herman Meijer)
Hoe ga je om met klant die even komen 'shoppen'? (Rene Knecht)
Dit is waarom we targets niet halen! (Chris de Graaf)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
De voordelen van een vooruitziende blik (Marianne van de Water)
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (Harro Willemsen)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Ben je als verkoper veilig voor je klant? (Rene Knecht)
Waar gaat het over? "Lastige" secretaresses? (Herman Meijer)
Expert- verkoop: vertrouwen verkopen zonder relatie (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Prospects zitten bij de concurrent (Herman Meijer)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Gooi deze prospects gerust in de vuilnisbak (Michel Hoetmer)
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (Victor Bonke)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (Harro Willemsen)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (Rene Knecht)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (Rene Knecht)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (Rene Knecht)
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (Victor Bonke)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar (Rene Knecht)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Breng uw klant in trance (Rene Knecht)
Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie (Harro Willemsen)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
De kracht van een goede mailing (Harro Willemsen)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden (Victor Bonke)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Lastige inhoudelijke vragen van prospects (Victor Bonke)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden (Rene Knecht)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (Rene Knecht)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
Gouden bergen verkopen? Nee, dank u. (André Hagelen)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie (Marcel Hoefman)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De diepste valkuil voor verkopers (Peter Stinckens)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Hoe tevreden klanten u nog succesvoller kunnen maken (Danielle de Jonge)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst eventjes onderzoeken (Michel Hoetmer)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Sneller 'klikken' met je prospects (Michel Hoetmer)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)

De beste vraag die u aan de klant kunt stellen

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Wat is de beste vraag die u kunt stellen aan de klant? De vraag die u de informatie geeft om de order te kunnen boeken.

De beste vraag die u aan de klant kunt stellen

Stel, u bent na veel moeite in contact gekomen met een beloftevolle prospect. En u weet dat hij op dit moment afneemt van een concurrerende leverancier. Hoe manoeuvreert u zich naar een favoriete positie?

Niet zo maar een verkooppraatje beginnen ins blauwe hinein natuurlijk. De kunst is op doelmatige manier de prospect los te weken van de concurrent. En uw eigen aanbod daarvoor in de plaats te stellen. Zodanig dat de prospect wel móet toehappen.

Kernvragen
U stelt de volgende vragen:

Op een schaal van 1 op 10, met 10 als hoogste waardering, met welk cijfer zou u uw huidige huidige leverancier waarderen?

Maar weinig klanten zullen zeggen: Met een 10.
Misschien een 7, 8 of zelfs een 9.
Nadat de klant heeft geantwoord met een antwoord lager dan 10, stelt u de volgende vraag:

Wat zou er nodig zijn om er een 10 van te maken?

Na deze vraag moet u uw mond niet meer opendoen en wachten tot de klant antwoord geeft. Dat is niet voor alle verkopers even makkelijk, maar zwijgen op juist dit punt is echt cruciaal.
Het antwoord van de klant geeft u precies de informatie die u nodig heeft om de order binnen te halen. Immers, juist die paar aspecten waar de concurrent tekortschiet vult u in met uw eigen services. En u maakt een offerte op maat.

Tip
Haal de concurrent onderuit door zijn zwakste punt tegenover de klant boven water te krijgen.

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Acquisitie, Vraagtechniek
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   4,6
(20 stemmen)
Reacties

sandra

Op deze manier verkopen is absoluut counter-productief in mijn ogen. Als je het op deze manier doet dan gaat je toekomstige klant jou associeren met het negatieve, ipv met het positieve.

Veel zinvoller is om eerst te vragen wat hun bevalt aan hun huidige afnemer, zodat je de minimale standaard weet waar je aan moet voldoen.
Daarna (als je een goed rapport hebt opgebouwd met je toekomstige klant) kun je vragen wat deze goede service van je concurrent nog beter zou kunnen maken.

Ga daarna niet direct in op hoe jij dat allemaal wel kunt (goedkoop, echte verkoop praat en de klant zal je niet vertrouwen) maar ga verder met het vragen over de noden van de klant zodat je erachter komt wat belangrijk is en waarom.

Wanneer je dan uiteindelijk aan je "verkooppraatje" komt kun je subtiel verwijzen naar de dingen waarin jij beter bent dan je concurent en hoe dat je klant een voordeel kan bieden.

Mischa Coster

Ik ben er ook niet zo'n voorstander van om concurrenten 'onderuit te halen'. Ik denk dat het aansprekender en ook zoals Sandra zegt positiever is om uit te gaan van je eigen kracht in plaats van de zwakte van de concurrent. Uiteraard moet je dan wel weten op welke punten je jezelf 'krachtig' moet tonen, daarvoor zijn de vragen zeker geschikt.

Ik denk dat het aan je stijl ligt, concurrenten onderuit halen is nogal agressief en dat is niet mijn stijl....

Iwan Peerkhan

Ik ben het volledig eens met Sandra en de methode die zij beschrijft. Vragen waarom de klant zaken doet met de concurrent produceert ook de antwoorden die je nodig hebt een ingang tot de klant te vinden. Klanten die uit gewoonte of geografische locatie of op basis van laagste prijs met je concurrent zaken doen, kun je dan gelijk filteren t.o.v. diegenen die een kwaliteitsaspect belangrijker vinden.
Rapport opbouwen en vervolgens verder gaan zoals Sandra beschrijft is veel effectiever en duurzamer.

Ik voorspel dat de kernvragen in het artikel opleveren dat je na de vraag 1 zelf niet weet wat dat cijfer nou werkelijk betekent (misschien wil hij geen 10-en maar alleen 8-en) en dat je na vraag 2 een defensieve houding van de prospect krijgt. Ik denk dat je dan verder weg bent van het halen van een order dan toen je binnen kwam.

Ik ben benieuwd voor welk type klant én welk type verkoper de aanpak in dit artikel nou wél werkt.

Marco Konig

Interessanter om te weten vind ik de criteria van een prospect. Als ik werkelijk begrijp wat deze relatie wil en ik kan daar op inspelen, dan heb ik zijn relatie verdiend. Eerder niet.

Vervolgens is de vraag hoe de klant mij waardeert op een schaal van 1 tot 10 wel weer interessant.

vincent peskens |  http://www.xe.nl

Ik sluit mij aan bij de feedback van Sandra.

Echter denk ik dat het effect van reageren op de sterke punten van jouw organisatie op een andere manier een voorspelbaardere reactie kan opleveren.

Op het moment dat je stilstaat bij de minder goede zaken van de huidige leverancier, ga je middels doorvragen stilstaan bij wat de consequentie hiervan is. Door deze consequentie goed te benoemen kun je beter stilstaan bij wat levert dit me op (maar dan de negatieve variant). Op dit moment creeer je een "impact" bij de klant die hij gaat voelen en niet snel gaat vergeten.

Bij de presentatie van jouw oplossing kun je dan gaan aangeven hoe jouw organisatie denkt om te gaan met deze zaken, en het waht's in it for me wordt dankzij de impact direct een stuk duidelijker.

Succes

Paul

"Stel meneer/mevrouw dat u een nieuwe leverancier zou moeten kiezen, op welke punten zou u op grond van uw huidige ervaring een leverancier kiezen?"

Sebastiaan

De beste vraag die je aan een klant kan stellen ?

Er is niet "een" beste vraag. Er zijn meerdere vragen nodig om precies vast te stellen wat iemand nodig heeft. Wanneer je helemaal vaardig bent in goede vragen stellen, zou je ook nog vragen kunnen stellen die leiden tot behoeften die de klant tot op dat moment nog niet had.

Als verkoper moet je jezelf het gemakkelijk maken door goede en duidelijke vragen te stellen waardoor de klant jou zo duidelijk mogelijk kan maken, wat hij precies zoekt. Hierop kan de verkoper weer zijn aanbod afstemmen.

Mvg.
Sebastiaan van der Meer
Succestrainingen

konstantyn

Ik vind het een goed strategie!

Marco

Het feit dat er een gesprek plaatsvindt met de prospect wil zeggen dat hij het de moeite waard vindt om tijd aan jou te besteden. In mijn ogen is "Ik waardeer het zeer dat u tijd voor mij neemt. Heeft u daar een speciale reden voor?" in dit geval dan ook een prima manier om to the point te komen.

Als je geluk hebt, krijg je een open deur van de prospect. Krijg je een algemeen antwoord, dan is het laatste wat je moet doen, de concurrent in een kwaad daglicht zetten door te vragen wat hij mist bij zijn huidige leverancier. Concentreer je op je eigen USP('s) en jaag niet het snelle succes na. Als het een gekwalificeerde prospect is, is hij het waard om hem zachtjes warm te maken voor jou.

michael

zorg ervoor dat je de
1 vertrouwen wint
2 behoefte van de klant
3 zoek de zwakte
4 afronden

niet te veel tijd geven aan de klant zo voorkom je dat de klant gaat twijfelen

david

Niet mee eens.

Op het moment dat je negatief over je concurrent praat, toon je zelf je zwakte. Een concurrent mag je nooit negatief over praten. laat hun dat maar doen.

Verder heb je zelf geen concurrenten. alle andere bedrijven hebben maar 1 concurrent. EN DAT BEN JIJ!!!

Getled |  http://www.getled.nl

Nooit slim om je concurrent naar beneden te halen. Dit moet ook nooit een doel zijn. Het is slimmer en beter om van je eigen kracht uit te gaan.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel