Alle artikelen over Acquisitie

Eerst eventjes onderzoeken Prospects - 2,8 (5 stemmen) - 3 reacties Wat weet u eigenlijk van de mensen die u dagelijks belt? Wat zijn de problemen waarmee ze worstelen? Waar zijn ze in geïnteresseerd?
Lees verder..
De klant merkt als u te geroutineerd bent Telefoontechniek - 7,4 (7 stemmen) Routine is een van de grootste gevaren bij het telefonische verkoopgesprek. Hoe kunt u dat vermijden?
Lees verder..
Het terughalen van een verloren klant Acquisitie - 1,4 (5 stemmen) - 1 reacties Een klant verliezen is vervelend. Maar u kunt hem misschien terughalen. Hoe?
Lees verder..
De concurrent: bron voor de juiste adressen Adressen verzamelen - 5,3 (6 stemmen) Waar vindt u de beste adressen? Juist, bij uw concurrent! Lees hier hoe u daar nuttig gebruik van kunt maken.
Lees verder..
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen Afwijzingen - 7,7 (15 stemmen) - 5 reacties Wees na een afwijzing van uw offerte vooral sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. >>>
Lees verder..
Mail gereed hebben Acquisitie - 7,6 (16 stemmen) - 6 reacties Het is bij koude acquisitie belangrijk dat u een 'standaardmail' beschikbaar hebt. Daarmee kunt u alert en snel de besproken zaken nader toelichten. >>>
Lees verder..
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? Acquisitie - 5,9 (66 stemmen) - 5 reacties Het versturen van informatie naar klanten is niet altijd zinvol. Wat moet u doen om daarmee echt resultaten te boeken?
Lees verder..
Meer verkopen met één vraag Acquisitie - 7,2 (21 stemmen) - 7 reacties Volgens de Amerikaan Lawrence Friedman is het mogelijk om met één simpele vraag de omzet te verhogen. Hoe pakt u dat aan?
Lees verder..
Nieuwe klanten nodig? Lees de krant! Acquisitie - 7,3 (12 stemmen) - 2 reacties De krant is een bron van inspiratie voor uw acquisitie. Bekijk de krant met een andere blik en ontdek nieuwe manieren om klanten te werven.
Lees verder..
Wie heeft er PIJN? Acquisitie - 7,5 (11 stemmen) Acquisitie is een tijdrovende en soms frustrerende bezigheid. Sales cycles kunnen heel lang duren - zeker als de omstandigheden ook nog eens een beetje tegenzitten. Maar let op: Potentiële klanten zitten hoe dan ook in één van deze vier situaties:
Lees verder..
V.O.F. De Dooie Mus Acquisitie - 5,8 (4 stemmen) Soms hebben uw klanten er voordeel bij niet geheel open kaart te spelen. Zij houden u een worst voor met als doel informatie in te winnen. Veel verkopers laten zich dan blij maken met een dode mus. Hoe omzeilt u deze valkuil?
Lees verder..
Stoor ik? Zes tips voor koud bellen! Koude Acquisitie - 7,9 (54 stemmen) - 2 reacties Koud bellen blijft spannend, soms vervelend, vaak leuk, maar bijna altijd effectief. Deze 6 tips zorgen voor een goede voorbereiding en maken koude acquisitie wat makkelijker.
Lees verder..
De begroeting Koude Acquisitie - 7,0 (18 stemmen) - 2 reacties De begroeting is bepalend voor de interesse van de klant en dus voor het verdere verloop van het gesprek. Probeer uw ingesleten begroeting eens te veranderen en daarmee de opening te maken naar werkelijk constructief contact en dialoog.
Lees verder..
Terughalen die klant! Acquisitie - 5,2 (5 stemmen) U bent een trouwe klant kwijtgeraakt. Advies: onderzoek direct systematisch waar het fout gegaan is en wat de oorzaak is van het fiasco.
Lees verder..
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam Cold Calling - 6,2 (6 stemmen) Het klinkt triviaal en eenvoudig, maar het is van belang dat u precies de naam weet van degene die u gaat bellen binnen een organisatie. >>>
Lees verder..
Vraag uw klant om een introductie! Acquisitie - 6,5 (4 stemmen) - 2 reacties Het is heel goed denkbaar dat u tevreden klanten hebt. En dat die klanten over een behoorlijk netwerk beschikken. Waarom zou u die twee gegevens niet combineren?
Lees verder..
Waarom komen verkopers niet tot koud bellen? Koude Acquisitie - 6,3 (8 stemmen) - 1 reacties Tijdens een recente training werd weer duidelijk dat bijna iedereen - nee: iedereen! - hetzelfde voelt bij koude acquisitie. Als je even afstand neemt kun je niet ontkennen dat koud bellen een prima instrument is om klanten mee te vinden, maar het wordt niet veel gebruikt.
Lees verder..
Een verloren verkoop kan winst opleveren! Acquisitie - 6,9 (14 stemmen) Een verloren verkoop is niet hetzelfde als verloren energie. De vraag is: leert u ervan en hoe? >>>
Lees verder..
Mensch, durf te vragen! Acquisitie - 7,0 (7 stemmen) Natuurlijk gaat het spreekwoord niet zo, maar zo slaat het wel op een probleem dat ik bij veel verkopers zie. Zeker bij die mensen die niet van nature 'verkopers' zijn maar wel klanten nodig hebben (zelfstandigen, vrije beroepen, consultants, etc.).
Lees verder..
Catalogus opsturen? Maak er een zinvolle actie van Acquisitie - 2,0 (1 stemmen) Hoe vaak gebeurt het niet dat u op aavraag een catalogus of prijslijst opstuurt. Hoeveel resultaten behaalt u daaruit?
Lees verder..
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft Klantenpsychologie - 6,1 (13 stemmen) - 1 reacties
U bent te duur! Moeilijke klanten - 5,5 (28 stemmen) - 7 reacties
Verkopen in de zomer Acquisitie - 5,3 (6 stemmen)
Afspraak maken, een soort mini-verkoop Acquisitie - 4,9 (15 stemmen) - 10 reacties
Gaat u liever jagen of vissen? Acquisitie - 4,7 (3 stemmen)
Prospects zijn soms honden... Angst en Verkopen - 7,0 (28 stemmen) - 10 reacties
Succestips voor het maken van uw offerte Offertes - 7,1 (14 stemmen) - 6 reacties
Zeg eens niks! Cold Calling - 7,0 (2 stemmen) - 5 reacties
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie Acquisitie - 4,5 (2 stemmen) - 1 reacties
Vertel de potentiële klant niks vóórdat u alles van deze klant weet! Acquisitie
Uw eerste winst: de goede luisterhouding Acquisitie - 5,0 (5 stemmen) - 6 reacties
De beste vraag die u aan de klant kunt stellen Acquisitie - 4,6 (20 stemmen) - 12 reacties
Radiostilte bij de prospect Klantenbinding
Hoe maakt u de juiste click met een prospect? Acquisitie - 4 reacties
Tips om langs de gatekeeper te komen Poortwachter - 6,3 (28 stemmen) - 5 reacties
5 Korte acquisitietips Acquisitie - 7,5 (25 stemmen) - 6 reacties
De receptie-introductie Acquisitie - 5,2 (11 stemmen)
Hoe passeert u de poortwachter? Acquisitie - 7,2 (14 stemmen) - 4 reacties
Opvolging leads Leads
Slapende prospect? Acquisitie - 7,1 (10 stemmen)
Een goed vervolg is het hele werk Verkoopbrief - 4,3 (3 stemmen) - 8 reacties
Van klant naar fan Klantenbinding
Succesvolle afspraken Afspraken - 5,0 (1 stemmen) - 1 reacties
De juiste adressen zoeken en vinden Adressen verzamelen - 2 reacties
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! Psychologie in de verkoop - 4,7 (35 stemmen) - 4 reacties
De beste manier om nieuwe klanten binnen te halen is… Nieuwe klanten - 5,0 (3 stemmen) - 2 reacties
The singing salesman Gespreksopening - 6,4 (10 stemmen)
Spreekt u wel met de juiste persoon? Acquisitie - 6,0 (5 stemmen)
Wanneer komt die deal nou eindelijk eens binnen? Acquisitie - 6,8 (4 stemmen) - 1 reacties
Hoe voorkomt u datachaos? Acquisitie - 6,6 (5 stemmen) - 4 reacties
Ik wil eventjes de posterijen controleren Verkoopbrief - 6,9 (14 stemmen) - 5 reacties
Extra impact voor jouw verkoopbrief Acquisitie - 6,6 (7 stemmen)
Weet wat u wil Acquisitie - 7,1 (7 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..