|
|
Eerst eventjes onderzoeken
Prospects - 2,8 (5 stemmen) - 3 reacties
Wat weet u eigenlijk van de mensen die u dagelijks belt? Wat zijn de problemen waarmee ze worstelen? Waar zijn ze in geïnteresseerd?
|
Lees verder..
|
|
|
De klant merkt als u te geroutineerd bent
Telefoontechniek - 7,4 (7 stemmen)
Routine is een van de grootste gevaren bij het telefonische verkoopgesprek. Hoe kunt u dat vermijden?
|
Lees verder..
|
|
|
Het terughalen van een verloren klant
Acquisitie - 1,4 (5 stemmen) - 1 reacties
Een klant verliezen is vervelend. Maar u kunt hem misschien terughalen. Hoe?
|
Lees verder..
|
|
|
De concurrent: bron voor de juiste adressen
Adressen verzamelen - 5,3 (6 stemmen)
Waar vindt u de beste adressen? Juist, bij uw concurrent! Lees hier hoe u daar nuttig gebruik van kunt maken.
|
Lees verder..
|
|
|
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen
Afwijzingen - 7,7 (15 stemmen) - 5 reacties
Wees na een afwijzing van uw offerte vooral sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. >>>
|
Lees verder..
|
|
|
Mail gereed hebben
Acquisitie - 7,6 (16 stemmen) - 6 reacties
Het is bij koude acquisitie belangrijk dat u een 'standaardmail' beschikbaar hebt. Daarmee kunt u alert en snel de besproken zaken nader toelichten. >>>
|
Lees verder..
|
|
|
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen?
Acquisitie - 5,9 (66 stemmen) - 5 reacties
Het versturen van informatie naar klanten is niet altijd zinvol. Wat moet u doen om daarmee echt resultaten te boeken?
|
Lees verder..
|
|
|
Meer verkopen met één vraag
Acquisitie - 7,2 (21 stemmen) - 7 reacties
Volgens de Amerikaan Lawrence Friedman is het mogelijk om met één simpele vraag de omzet te verhogen. Hoe pakt u dat aan?
|
Lees verder..
|
|
|
Nieuwe klanten nodig? Lees de krant!
Acquisitie - 7,3 (12 stemmen) - 2 reacties
De krant is een bron van inspiratie voor uw acquisitie. Bekijk de krant met een andere blik en ontdek nieuwe manieren om klanten te werven.
|
Lees verder..
|
|
|
Wie heeft er PIJN?
Acquisitie - 7,5 (11 stemmen)
Acquisitie is een tijdrovende en soms frustrerende bezigheid. Sales cycles kunnen heel lang duren - zeker als de omstandigheden ook nog eens een beetje tegenzitten. Maar let op: Potentiële klanten zitten hoe dan ook in één van deze vier situaties:
|
Lees verder..
|
|
|
V.O.F. De Dooie Mus
Acquisitie - 5,8 (4 stemmen)
Soms hebben uw klanten er voordeel bij niet geheel open kaart te spelen. Zij houden u een worst voor met als doel informatie in te winnen. Veel verkopers laten zich dan blij maken met een dode mus. Hoe omzeilt u deze valkuil?
|
Lees verder..
|
|
|
Stoor ik? Zes tips voor koud bellen!
Koude Acquisitie - 7,9 (54 stemmen) - 2 reacties
Koud bellen blijft spannend, soms vervelend, vaak leuk, maar bijna altijd effectief. Deze 6 tips zorgen voor een goede voorbereiding en maken koude acquisitie wat makkelijker.
|
Lees verder..
|
|
|
De begroeting
Koude Acquisitie - 7,0 (18 stemmen) - 2 reacties
De begroeting is bepalend voor de interesse van de klant en dus voor het verdere verloop van het gesprek. Probeer uw ingesleten begroeting eens te veranderen en daarmee de opening te maken naar werkelijk constructief contact en dialoog.
|
Lees verder..
|
|
|
Terughalen die klant!
Acquisitie - 5,2 (5 stemmen)
U bent een trouwe klant kwijtgeraakt. Advies: onderzoek direct systematisch waar het fout gegaan is en wat de oorzaak is van het fiasco.
|
Lees verder..
|
|
|
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam
Cold Calling - 6,2 (6 stemmen)
Het klinkt triviaal en eenvoudig, maar het is van belang dat u precies de naam weet van degene die u gaat bellen binnen een organisatie. >>>
|
Lees verder..
|
|
|
Vraag uw klant om een introductie!
Acquisitie - 6,5 (4 stemmen) - 2 reacties
Het is heel goed denkbaar dat u tevreden klanten hebt. En dat die klanten over een behoorlijk netwerk beschikken. Waarom zou u die twee gegevens niet combineren?
|
Lees verder..
|
|
|
Waarom komen verkopers niet tot koud bellen?
Koude Acquisitie - 6,3 (8 stemmen) - 1 reacties
Tijdens een recente training werd weer duidelijk dat bijna iedereen - nee: iedereen! - hetzelfde voelt bij koude acquisitie. Als je even afstand neemt kun je niet ontkennen dat koud bellen een prima instrument is om klanten mee te vinden, maar het wordt niet veel gebruikt.
|
Lees verder..
|
|
|
Een verloren verkoop kan winst opleveren!
Acquisitie - 6,9 (14 stemmen)
Een verloren verkoop is niet hetzelfde als verloren energie. De vraag is: leert u ervan en hoe? >>>
|
Lees verder..
|
|
|
Mensch, durf te vragen!
Acquisitie - 7,0 (7 stemmen)
Natuurlijk gaat het spreekwoord niet zo, maar zo slaat het wel op een probleem dat ik bij veel verkopers zie. Zeker bij die mensen die niet van nature 'verkopers' zijn maar wel klanten nodig hebben (zelfstandigen, vrije beroepen, consultants, etc.).
|
Lees verder..
|
|
|
Catalogus opsturen? Maak er een zinvolle actie van
Acquisitie - 2,0 (1 stemmen)
Hoe vaak gebeurt het niet dat u op aavraag een catalogus of prijslijst opstuurt. Hoeveel resultaten behaalt u daaruit?
|
Lees verder..
|
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft
Klantenpsychologie - 6,1 (13 stemmen) - 1 reacties
|
U bent te duur!
Moeilijke klanten - 5,5 (28 stemmen) - 7 reacties
|
Verkopen in de zomer
Acquisitie - 5,3 (6 stemmen)
|
Afspraak maken, een soort mini-verkoop
Acquisitie - 4,9 (15 stemmen) - 10 reacties
|
Gaat u liever jagen of vissen?
Acquisitie - 4,7 (3 stemmen)
|
Prospects zijn soms honden...
Angst en Verkopen - 7,0 (28 stemmen) - 10 reacties
|
Succestips voor het maken van uw offerte
Offertes - 7,1 (14 stemmen) - 6 reacties
|
Zeg eens niks!
Cold Calling - 7,0 (2 stemmen) - 5 reacties
|
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie
Acquisitie - 4,5 (2 stemmen) - 1 reacties
|
Vertel de potentiële klant niks vóórdat u alles van deze klant weet!
Acquisitie
|
Uw eerste winst: de goede luisterhouding
Acquisitie - 5,0 (5 stemmen) - 6 reacties
|
De beste vraag die u aan de klant kunt stellen
Acquisitie - 4,6 (20 stemmen) - 12 reacties
|
Radiostilte bij de prospect
Klantenbinding
|
Hoe maakt u de juiste click met een prospect?
Acquisitie - 4 reacties
|
Tips om langs de gatekeeper te komen
Poortwachter - 6,3 (28 stemmen) - 5 reacties
|
5 Korte acquisitietips
Acquisitie - 7,5 (25 stemmen) - 6 reacties
|
De receptie-introductie
Acquisitie - 5,2 (11 stemmen)
|
Hoe passeert u de poortwachter?
Acquisitie - 7,2 (14 stemmen) - 4 reacties
|
Opvolging leads
Leads
|
Slapende prospect?
Acquisitie - 7,1 (10 stemmen)
|
Een goed vervolg is het hele werk
Verkoopbrief - 4,3 (3 stemmen) - 8 reacties
|
Van klant naar fan
Klantenbinding
|
Succesvolle afspraken
Afspraken - 5,0 (1 stemmen) - 1 reacties
|
De juiste adressen zoeken en vinden
Adressen verzamelen - 2 reacties
|
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee!
Psychologie in de verkoop - 4,7 (35 stemmen) - 4 reacties
|
De beste manier om nieuwe klanten binnen te halen is…
Nieuwe klanten - 5,0 (3 stemmen) - 2 reacties
|
The singing salesman
Gespreksopening - 6,4 (10 stemmen)
|
Spreekt u wel met de juiste persoon?
Acquisitie - 6,0 (5 stemmen)
|
Wanneer komt die deal nou eindelijk eens binnen?
Acquisitie - 6,8 (4 stemmen) - 1 reacties
|
Hoe voorkomt u datachaos?
Acquisitie - 6,6 (5 stemmen) - 4 reacties
|
Ik wil eventjes de posterijen controleren
Verkoopbrief - 6,9 (14 stemmen) - 5 reacties
|
Extra impact voor jouw verkoopbrief
Acquisitie - 6,6 (7 stemmen)
|
Weet wat u wil
Acquisitie - 7,1 (7 stemmen) - 1 reacties
|