De klant merkt als u te geroutineerd bent

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Routine is een van de grootste gevaren bij het telefonische verkoopgesprek. Hoe kunt u dat vermijden?

De klant merkt als u te geroutineerd bent

Het belangrijkste is dat u ieder gesprek ervaart alsof het het eerste en misschien wel enige gesprek is dat u die dag voert. Een belangrijke voorwaarde om uw spontaniteit te bewaren en de klant het idee te geven dat hij niet in de rij staat van alle de andere gesprekken die u nog moet voeren.

Voorts:

  • Concentreer u voor de volle honderd procent op dat ene gesprek en denk niet aan het vorige of volgende gesprek dat u voerde of nog moet voeren.
  • Lees nooit een geprepareerde tekst of script voor. De klant merkt dat en neemt u niet meer serieus.
  • De oude regel: glimlach als u spreekt.
  • Let op de dynamiek in de manier van spreken, variatie in toon, ritme, hoog, laag, nadruk op woorden die belangrijk zijn en neem korte pauzes om de klant gelegenheid te geven te reageren.
  • Als u merkt dat de klant 'meegaat' in het gesprek, aarzel dan niet om recht toe recht aan naar de order te vragen. 

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,4
(7 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..