De concurrent: bron voor de juiste adressen

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Waar vindt u de beste adressen? Juist, bij uw concurrent! Lees hier hoe u daar nuttig gebruik van kunt maken.

De concurrent: bron voor de juiste adressen

Surf eens naar de websites van een aantal concurrenten en kijk daar bij de sectie referenties, trouwe klanten of hoe ze het ook noemen. Aardige kans dat u een gratis lijstje met mogelijke prospects kunt samenstellen.

Probleemgericht contact
Van deze bedrijven weet u dan één ding zeker: ze zijn in de markt voor uw product of dienst. Dat is stap één. De tweede stap is nadenken over de zwakke punten van uw concurrent. Of: waarin bent u beter? Vervolgens gaat u contact zoeken en kiest u voor een probleemgerichte insteek van uw koudeacquisitiegesprek. Vooral niet over uw product praten, want dan zeggen ze meteen: Dat hebben wij al!

Stel u hebt meerdere malen over uw concurrent gehoord dat ze een beetje traag zijn met het in behandeling nemen van reparatieverzoeken.
Dan begint u met: Wij hebben onderzoek in uw branche gedaan. Daaruit is gebleken dat veel bedrijven het erg belangrijk vinden dat hun leverancier snel en adequaat reageert op reparatieverzoeken. In hoeverre vindt u dat belangrijk?
De kans is groot dat u voldoende stof tot een gesprek hebt.  

Tip
De websites van uw concurrenten vormen een belangrijke bron van informatie. Met enige handigheid haalt u er vele leads weg. 

Michel Hoetmer
Meer tips over verkopen en acquisitie in zijn boek 'De zeven zonden van verkopers'
Klik hier

Michel Hoetmer

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen.
Bekijk de trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   5,3
(6 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..