De juiste adressen zoeken en vinden

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Zit u elke dag achter de computer te zwoegen om adressen op te zoeken via internet? Het kan doelmatiger.

De juiste adressen zoeken en vinden

Of werk u met zo'n CD-rom met 500.000 adressen? Ook dat is niet erg zinvol.
Adressen via internet zoeken kost veel tijd en goede selecties maken is een helse klus. En bij de goedkope CD-rommetjes zit veel afval. Echt selectief is het niet.

Vaktijdschriften
Denk eens aan de volgende mogelijkheid. Nederland telt honderden vaktijdschriften. Je kunt het zo gek niet denken, voor elke beroepsgroep is er wel een tijdschrift.
Bent u bijvoorbeeld op zoek naar klanten in de horeca? Ga dan naar Google en typ de woorden vaktijdschrift+horeca. Dan vindt u bij de niet gesponsorde links direct wat u zoekt. Eventjes klikken en u vindt een serietje relevante tijdschriften.
Stel, uw potentiële klanten zitten in de Fastfoordbranche, dan neemt u natuurlijk een kijkje bij de Snackkoerier. Vervolgens neemt u contact op met het tijdschrift van uw keuze en vraagt u of ze ook adressen van hun abonnees verkopen.

Tip
Nog makkelijker: er zijn ook adressenleveranciers die abonneebestanden verkopen of verhuren. Het spaart u flink wat tijd uit en u komt terecht bij de klanten die u op zoekt: uw doelgroep!

Michel Hoetmer
Meer tips over verkopen en acquisitie in zijn boek 'De zeven zonden van verkopers'
Klik hier 

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen.
Bekijk de trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Jacques Bonneur

Voor een klein bedrag kan men bij het handelsregister terecht voor gepersonaliseerde adressen. Voor een nog kleiner bedrag kan de CDFoon uitkomst bieden en duizenden adrsssen zijn gratis te vinden op www.bedrijvenpromotie.nl (ook verkrijgbaar op CD).

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

Beste Jacques,

Tja...?? Het handelsregister en de CDfoon, zijn inderdaad koopjes en ook een loterij met heel veel 'nieten'.

- Helaas moet je dan wel nog zelf de selecties maken.
- Helaas ontbreken (op bedrijfsniveua) vaak de juiste
contactpersonen
- Helaas moet je dan hard zwoegen om een beetje
ordentelijke database op te bouwen.
- Helaas kost dat zeeen van tijd en heel veel geld.
- Helaas is dan goedkoop, vooral duurkoop.
- Helaas betaal je voor goede adressen meer geld, maar...

daar krijg je dan wel iets voor terug.

Michel

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..