Reacties
Van Beek
Dit is een open deur, zeer weinig inhoudelijk en gaat eigenlijk nergens over. Onzin artikel. Direct de laan uit met die vent
Michel Hoetmer
Geachte heer / mevrouw Van Beek,
Prima dat u het een onzinartikel vindt. Dat is uw goed recht. Maar is het niet een beetje te makkelijk? Kunt u concrete argumenten aanvoeren waarom het zo'n onzinnig artikel is?
PS. Het artikel is op de praktijk gebaseerd. Ik was inmiddels meerdere keren het 'lijdend voorwerp'. Ik geef u een wel heel vervelend voorbeeld. Op de dag dat mijn moeder overleed werd ik benaderd door een telemarketeer. Die kon dit natuurlijk niet weten. Dus vertelde ik hem best met hem te willen praten, maar niet 'nu'. Hij kon later terugbellen. Hij zou een aantekening maken. Enkele uren later belde hij opnieuw. Tja...
Eduard vd Horst
Beste Michel,
Bedoel je niet gewoon:
Organiseer een goed CRM-systeem en gebruik het...!?
In 90% van de bedrijven waar ik kom als tijdelijk salesmanager lossen we dit op door op ALLES wat er gebeurt richting klant een aktie te laten volgen, dus:
- afleggen, uit het bestand of afleggen voor deze aktie
- terugbellen (met geplande datum en tijd + reden)
- Info zenden, welke en waarom met een vervolgaktie
- afspraak inplannen! Met samenvatting van het eerder gevoerde gesprek.
- ....
Iedere geplande vervolg aktie raakt vanzelf in beeld op aangegeven datum en raakt niet uit beeld vóórdat er iets mee gedaan is en DE VOLGENDE AKTIE is gepland.
Dit is niet aan de verkoper of marketeer om dit in te richten, dit is aan de verkoopleider die zijn statistiek op orde moet hebben om er resultaat mee te kunnen plannen. Het systeem wordt dus opgelegd i.v.m. de broodnodige eenduidigheid. Telesales-bedrijven zijn hier uitstekend op ingericht dus de man die jij de eerste keer aan de lijn kreeg deed gewoon zijn werk niet. Aan hem is je boodschap zeker verspilt. Voor de anderen is hij overbodig.
Groet,
Eduard.
@ Van Beek : mijn enige kanttekening bij het artikel van de heer Hoetmer is dat het aan de manager gericht had moeten zijn en had kunnen volstaan met: Leer je mensen te doen wat ze moeten doen met de software waar je voor betaald hebt en die jou in staat moet stellen je resultaat te plannen en hun kwaliteit te toetsen en zorg dat je ze controleert!!!
Met stroop vang je meer mieren, ook al ben je nare dingen met ze van plan.
Pieter
Beste Eduard, ik werk bij een relatief klein Nederlands bedrijf waar ik als enige telefonisch aquisitiepleeg. Het is voor mij van cruciaal belang dat ik de gegevens van de klanten nauwkeurig noteer. Je eerste reactie vind ik niet van niveau. Dit is een site waar ik veel geheugensteuntjes vandaan haal. Als je dit niet als basis neemt raad ik je aan deze site niet meer te bezoeken.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|