Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam

Het klinkt triviaal en eenvoudig, maar het is van belang dat u precies de naam weet van degene die u gaat bellen binnen een organisatie.

Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam

Voordat u aan koude acquisitie gaat beginnen, dient u een 'targetlist' op te stellen. Welke segmenten wil ik bereiken voor welke producten of diensten. Welke functionaris binnen deze organisaties wil ik daarover spreken om te zorgen dat ik daar een afspraak mee krijg. 

Vervolgens dient u op voorhand uit te zoeken hoe die functionaris precies heet. Gebruik de website daarvoor of netwerk-sites zoals LinkedIn, X-Ing of Plaxo. Wanneer u dan begint met (koud) bellen, gebruik dan de naam van de prospect tijdens de begroeting. Iedereen vindt het namelijk prettig om zijn of haar naam terug te horen, het geeft aan dat u specifiek naar hem of haar op zoek bent en dus moet u die weten.

Als u van tevoren niet weet wie u precies moet hebben, probeer het dan via de receptioniste te achterhalen. Mocht die u direct willen doorverbinden, vraag dan nog snel even met wie ze u precies gaat doorverbinden en wat zijn of haar functie is.

Tip
Teveel gebruiken van de naam van een prospect werkt juist weer averechts  Beperk het tot de begroeting en nog een keer aan het eind van het gesprek.

Victor Bonke
Acquiro

Victor Bonke

Victor  Bonke
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Cold Calling, Telefoontechniek, Acquisitie
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   6,2
(6 stemmen)
Reacties

https://rhcchvac.com/ |  https://rhcchvac.com/

<a href="https://rhcchvac.com/">rhcc hvac</a>
<a href="https://rhcchvac.com/">rhcc hvac</a>
<a href="https://rhcchvac.com/">rhcc hvac</a>
<a href="https://rhcchvac.com/">rhcc hvac</a>
<a href="https://rhcchvac.com/">rhcc hvac</a>
<a href="https://rhcchvac.com/">rhcc hvac</a>

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..