Mail gereed hebben

Het is bij koude acquisitie belangrijk dat u een 'standaardmail' beschikbaar hebt. Daarmee kunt u alert en snel de besproken zaken nader toelichten. 

Mail gereed hebben

Zorg ervoor dat u nadat u een prospect gebeld hebt, direct een mail kunt sturen met daarin een kort overzicht van wat u voor iemand kunt betekenen; welke toegevoegde waarde u deze klant te bieden heeft. Inclusief een verwijzing naar uw website, uw contactgegevens e.d. Deze mail moet niet langer dan 3-4 alinea's zijn, steekwoorden bevatten en kort en krachtig zijn.

Standaardingrediënten
Deze mail heeft enerzijds een aantal standaardingrediënten, maar wordt anderzijds elke keer weer specifiek aangepast voor de betreffende prospect. Denk hierbij aan (uiteraard) de naam, maar ook in het kort aan een aantal specifieke punten waarover gesproken is. In geval er al een afspraak gemaakt is, bevat het tevens de details over deze afspraak.

Tip
Een standaardmail maakt het u mogelijk terstond te reageren op een acquisitiegesprek met een prospect, waardoor hij weet met wie hij gesproken heeft en welke toegevoegde waarde hij te beden heeft.

Victor Bonke
Acquiro

Victor Bonke

Victor  Bonke
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Acquisitie, E-mail
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,6
(16 stemmen)
Reacties

Goede tip! Zo kan je snel doorwerken en zorg je voor een goed belritme!

Kees Voorbogt

Prima idee.

Heb je nog meer tips?

Victor Bonke |  http://www.acquiro.nl

Beste Kees,

Als je op deze site zoekt op 'bonke' krijg je er zomaar nog een tiental...

Hartelijke groet,

Victor

nicole de Rivière |  http://www.limtravel.be

Het zij zo evidente vaststellingen en wijsheden ,soms is het enkel een vergetelheid om dit echt toe te passen , maar dit is zeker zin vol , en doet verder denken
alvast bedankt en ik bekijk ALTIJD uw adviezen , maar ze toepassen is niet altijd mogelijk .

grtjs
Nicole de Rivière

Errol van Engelen |  http://slidesha.re/UsYDGI

Heel goede tip. Op deze wijze kan je helemaal inzoomen op de uitdagingen van de prospect.

Bas L.M. Jansen |  http://nilba.eu

wij zijn gebruikers en resellers van ACT en Swiftpage en juist deze combinatie maakt reageren zoals besproken in het artikel heel goed mogelijk.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..