Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie

Afspraken met prospects kosten tijd en geld. Het vooraf kwalificeren van prospects verhoogt uw acquisitierendement.

Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie

Ook al staat een prospect op uw target-list, dan nog dient u tijdens telefonische acquisitie zorgvuldig de prospect te kwalificeren.

Realiseer u goed dat wanneer u een afspraak maakt u in de meeste gevallen een investering in die prospect doet van een halve tot driekwart dag (voorbereiding, reistijd, gesprek, terugreis, uitwerking).

Bij elke prospect moet u zich dus afvragen: WIL ik die investering (nu) doen?

Stel (open) vragen die u antwoord geven op de vraag of het onderwerp NU actueel is, of deze persoon de meest aangewezen persoon is voor dit onderwerp, of hij of zij beslissingsbevoegdheid heeft.

Tip
Als u voldoende aandacht geeft aan kwalificatie van uw prospects neemt het rendement van uw acquisities navenant toe. 

Victor Bonke
www.acquiro.nl
Drs. Victor Bonke is Acquisitator bij Acquiro. Hij geeft presentaties en workshops om organisaties effectiever te laten acquireren. Hij is specialist op gebied van koude acquisitie (cold-calling). 

Victor Bonke

Victor  Bonke
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Acquisitie, Klantkwalificatie
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   4,5
(2 stemmen)
Reacties

Cor Cooijamn

geweldig interresante ondertwerpen ,ik ben eigenaar van een nieuw gestart schoonmaak bedrijf met z.g. slimme machines en gratis advies met een aantal sterk onderscheidende middelen,materialen en machines naast het reguliere,toch is het erg moeilijk om mensen "om"te halen om voor mijn diensten te kiezen.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..