Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie
Afspraken met prospects kosten tijd en geld. Het vooraf kwalificeren van prospects verhoogt uw acquisitierendement.
Ook al staat een prospect op uw target-list, dan nog dient u tijdens telefonische acquisitie zorgvuldig de prospect te kwalificeren.
Realiseer u goed dat wanneer u een afspraak maakt u in de meeste gevallen een investering in die prospect doet van een halve tot driekwart dag (voorbereiding, reistijd, gesprek, terugreis, uitwerking). ► Bij elke prospect moet u zich dus afvragen: WIL ik die investering (nu) doen?Stel (open) vragen die u antwoord geven op de vraag of het onderwerp NU actueel is, of deze persoon de meest aangewezen persoon is voor dit onderwerp, of hij of zij beslissingsbevoegdheid heeft.
Tip Als u voldoende aandacht geeft aan kwalificatie van uw prospects neemt het rendement van uw acquisities navenant toe.
Victor Bonke www.acquiro.nl Drs. Victor Bonke is Acquisitator bij Acquiro. Hij geeft presentaties en workshops om organisaties effectiever te laten acquireren. Hij is specialist op gebied van koude acquisitie (cold-calling).
Victor Bonke
|
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro & LinkedIn4Biz
Alle artikelen van deze auteur
|
|