Nieuwe klanten nodig? Lees de krant!

De krant biedt een bron van inspiratie als het gaat om acquisitie. De economiepagina's bieden informatie over o.a. het bedrijfsleven. Bekijk de krant daarom eens met een andere blik en ontdek nieuwe manieren om nieuwe klanten te werven.

Nieuwe klanten nodig? Lees de krant!

Het is maar net wat op welke doelgroep u zich richt. Richt u zich meer op consumenten, dan ziet u in de huis-aan-huiskranten wat hen bezig houdt.

Wees creatief
Uiteraard leest u de krant om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in uw markt. Het is immers altijd fijn als u bij klanten of op bijeenkomsten mee kunt praten over die onderwerpen. Bedenk  daarnaast wat u met het nieuws kunt, gerelateerd aan uw bedrijf. Wees creatief en benader de betrokkene persoonlijk met een aanbod van uw bedrijf. Grote kans dat iemand met plezier zaken wil doen als beloning voor uw inventieve of slimme aanpak. Een aantal voorbeelden ter inspiratie:

Voorbeelden
  • Er komt een nieuwe vestiging van een internationaal bedrijf naar uw regio
    Als marketeer kunt u ondersteuning bieden om op ludieke wijze naamsbekendheid in de omgeving te creëren. Als evenementenbureau biedt u aan om het openingsfeest te organiseren. Als restaurant nodigt u de nieuwe medewerkers uit voor een proeverij met lokale hapjes.

  • De vergunning en financiering voor de uitbreiding van een bedrijfspand zijn goedgekeurd
    Als reclamebureau kunt u vlaggen, zeildoeken of andere opvallend vormgegeven uitingen bieden. Als leverancier van ergonomische bureau accessoires doet u een mooi aanbod om de nieuwe werkplekken in te richten. Als bloemist houdt u een goed verhaal over het belang van planten op kantoor, met daarbij een uitgewerkt plantenplan.

  • Denk ook klein. Ziet u dat een medewerker een jubileum viert? Stuur iets lekkers of een bos bloemen. Kind geboren? Een fleurig cadeautje wordt door elke kersverse ouder gewaardeerd.

    Het zijn kleine dingen, zonder direct verkoopresultaat, maar met een lange en positieve attentiewaarde. En wat is nou belangrijker dan een goed gevoel achterlaten?
Danielle de Jonge

Danielle de Jonge

Daniëlle de Jonge helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn, met als doel: klanten vinden èn behouden. Zij is expert op het gebied van acquisitie en helpt bedrijven om persoonlijke en schriftelijke communicatie onderscheidend in te zetten.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,3
(12 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Daniëlle, jij weet hoe belangrijk het is om 'op de kleintjes te letten'.
Ik waardeer hoe je de aandacht vestigt op de eenvoud van de acties die je voorstelt.
Er is zeker kracht in de eenvoud!

DAVID

Danielle de Jonge |  http://www.commercielecommunicatie.nl

Bedankt voor het compliment, David. Kracht en succes zit vaak in kleine dingen. Er is veel mee te winnen en je beleeft er ook veel plezier aan. En daar gaat het toch ook om!

Hartelijke groet,
Danielle

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..