Het terughalen van een verloren klant

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Een klant verliezen is vervelend. Maar u kunt hem misschien terughalen. Hoe?

Het terughalen van een verloren klant

U bent dus een trouwe klant kwijtgeraakt.

Advies: onderzoek direct systematisch waar het fout is gegaan en wat de oorzaak is van het fiasco.

Alleen zó kunt u toekomstige mislukkingen voorkomen
Laat uw collega van de binnendienst een documentatie samenstellen over alle contacten die met de betreffende klant hebben plaatsgevonden. Bestudeer dit materiaal nauwkeurig. Correspondentie, telefoonnotities, bestellingen of data van overboekingen moeten er in elk geval bijzitten.

  • Werd er onvoldoende aandacht besteed aan problemen en klachten?
  • Reageerde niemand op het veranderde bestel- of betalingsgedrag van de weggelopen klant?
  • Lag er teveel tijd tussen de order en de levering?
  • Heeft u misschien de klant verwaarloosd?

Tip
Spreek alles door met uw verkoopleider en formuleer maatregelen om klantverlies permanent tegen te gaan.

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 1,4
(5 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Christian Stoop

Erg raar hoor.

Het artikel kopt met: "Het terughalen van een verloren klant" en daar gaat het in het geheel niet over.
Wel gaat het erover hoe je IN DE TOEKOMST kunt VOORKOMEN dat je een klant verliest.

Nou ja.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..