Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Acquisitie

Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Spelinzicht in verkopen (Rene Knecht)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Word zelf de GAME CHANGER bij jouw klant (Rene Knecht)
Aan de slag met een beller! (Marianne van de Water)
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken (Chris de Graaf)
Wat je zegt ben je zelf (Marianne van de Water)
Start-up Sales: a different cookie (Richard van Houten)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
Sus jij je klanten in slaap?! (Herman Meijer)
Een goed telefoongesprek levert meer op dan alleen een afspraak (Marianne van de Water)
'Ik had toch "nee" gezegd...?!!' (André Hagelen)
Vanille ijs marketing (Rene Knecht)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Praat jij over je concurrenten? (Rene Knecht)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Maak van je LinkedIn account een leadkanon (Jorg Hartog)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
Creëer een ijzersterke propositie (André Hagelen)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Hardlopen is doodlopen bij acquisitie (Harro Willemsen)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Acquisitie en je CRM (Marianne van de Water)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Bezoekafspraak? Zeker! Bellen! (Herman Meijer)
Hoe ga je om met klant die even komen 'shoppen'? (Rene Knecht)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Dit is waarom we targets niet halen! (Chris de Graaf)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
5 Krachtige manieren om een afspraak te realiseren (Marianne van de Water)
Sales Navigator bij acquisitie (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
De voordelen van een vooruitziende blik (Marianne van de Water)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (Harro Willemsen)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Ben je als verkoper veilig voor je klant? (Rene Knecht)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Waar gaat het over? "Lastige" secretaresses? (Herman Meijer)
Expert- verkoop: vertrouwen verkopen zonder relatie (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Prospects zitten bij de concurrent (Herman Meijer)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Acquisitie… veel meer dan alleen de telefoon pakken. (Marianne van de Water)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Waarom een goed belscript zo belangrijk is (Marianne van de Water)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Win verloren klant terug in 5 stappen (Jan-Willem Seip)
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Gooi deze prospects gerust in de vuilnisbak (Michel Hoetmer)
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (Victor Bonke)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (Harro Willemsen)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (Rene Knecht)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (Rene Knecht)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (Rene Knecht)
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (Victor Bonke)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar (Rene Knecht)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Breng uw klant in trance (Rene Knecht)
Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie (Harro Willemsen)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
De kracht van een goede mailing (Harro Willemsen)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden (Victor Bonke)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Lastige inhoudelijke vragen van prospects (Victor Bonke)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden (Rene Knecht)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (Rene Knecht)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
Gouden bergen verkopen? Nee, dank u. (André Hagelen)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie (Marcel Hoefman)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De diepste valkuil voor verkopers (Peter Stinckens)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Hoe tevreden klanten u nog succesvoller kunnen maken (Danielle de Jonge)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst eventjes onderzoeken (Michel Hoetmer)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Sneller 'klikken' met je prospects (Michel Hoetmer)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Het terughalen van een verloren klant (Redactie Verkopersonline.nl)
0900-Belons (Harro Willemsen)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Goede referenties krijgen kost tijd (Tips & Advies Verkoop)
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (Victor Bonke)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)

Nieuwe klanten zoeken doet pijn!

Christiaan   Knopper
Christiaan Knopper
CK-Motion

"De verkopen blijven achter en daar moeten we verandering in brengen!" Veel verkopers zullen deze zin tijdens één van hun verkoopvergadering gehoord hebben.

Nieuwe klanten zoeken doet pijn!

Gevolgd door een klinkend actieplan om vooral meer aan bestaande klanten te verkopen of om juist nieuwe klanten te werven. Vooral deze laatste opdracht lijkt de gemiddelde verkoper 'pijn' te doen. Vreemd, omdat in het functieprofiel van iedere verkoper staat 'het werven van nieuwe klanten'.

Nieuwe klanten vinden: waarom is het zo moeilijk?
Farmers (relatiebeheerders) zijn er in overvloed. Maar echte hunters moet je als verkoopleider met een kaarsje zoeken! En dat terwijl iedere gezonde verkooporganisatie nieuwe klanten nodig heeft! Waarom ervaren verkopers het vinden van nieuwe klanten nu toch zo lastig? De verklaring is eenvoudig:

  • Verkopers willen niet afgewezen worden
  • Verkopers willen niet uit hun comfortzone komen
  • Verkoper kunnen/willen niet kwalificeren
  • Verkopers zijn onnozel/naïef

Genoeg vooroordelen om de hele beroepsgroep over me heen te krijgen. En toch…laat ik hieronder een paar voorbeelden en oplossingen geven voor de meest voorkomende valkuilen.

Een slecht adressen bestand
Veel activiteiten om nieuwe klanten te werven stranden in het feit dat de verkopers het adresmateriaal (uit een databsase of van het ingehuurde telemarketingbedrijf) slecht vinden. Logisch! Als relatiebeheerder ben je gewend om bij 1 op de 3 bezoeken een order te schrijven. Bij benadering van suspects zal die ratio aanzienlijk anders liggen - 10 bezoeken voor 1 offerte zijn geen uitzondering! Accepteer dat en doe je werk! Statisch zal na 9 maal een 'nee' de volgende een 'ja' moeten zijn.

De persoonlijke afwijzing
Onlangs werd ik gebeld door iemand die mij lid wilde maken voor een goed doel. Ik vertelde hem dat mijn vrouw dit soort zaken regelde en dat zij al een ander goed doel steunt. Toen deze verkoper nog harder begon te duwen vertelde ik hem dat ik gewoon geen interesse had. Mijn oor suisde een half uur later nog van de klap waarmee de vertegenwoordiger vervolgens de hoorn op de haak gooide. Waarschijnlijk gevolgd door enige verwensingen.
De frustratie heeft de beste man waarschijnlijk ook bij volgende gesprekken nog parten gespeeld. Waarom? Heb ik de man afgewezen? Nee, ik ken de man niet eens! Gaf ik aanleiding tot boosheid en frustratie? Nee. Was ik een goede prospect? Nee. Daarom staat er nu een streep door mijn naam op de gebruikte adressenlijst. Het is niet persoonlijk bedoeld!

Kwalificeren van een lead hoort nu eenmaal bij (koude) acquisitie. Je moet het kaf van het koren scheiden en daarvoor moet je veel schudden!

Je laten gebruiken
Gelukkig zit in uw pijpline die ene grotere offerte die alles gaat goed maken. Aan deze prospect werkt u al heel lang en onlangs maakte hij kenbaar misschien van leverancier te willen veranderen. U werkte dagen lang aan een gedetailleerd voorstel en dit presenteerde u 3 maanden geleden aan de prospect. Deze toonde zich heel geïnteresseerd en stelde verschillende inhoudelijk vragen. De deal kon bijna niet meer fout. Hoewel…de afgelopen twee maanden reageerde de prospect niet meer op uw telefoontjes.
Inkopers wéten hoe ze u een beetje (natuurlijk onbetaald) advieswerk kunnen laten doen. Hoogst waarschijnlijk gebruiken zij uw voorstel nu om hun huidige leverancier mee onder druk te zetten.

Vragen stellen
Verkopers hebben de neiging om de weg van de minste weerstand te kiezen, dus als een prospect interesse toont … wees niet zo naïef! Stel vragen:

  • Welke eisen stelt u aan uw leveranciers?
  • Wat is de reden waarom u overweegt over te stappen? 
  • Als we hier een oplossing voor vinden gaan we dan zaken doen?
  • Wie zijn bij deze beslissing betrokken?
  • Wanneer moet het contract ingaan?

Ook hier geldt dat u de prospect goed moet kwalificeren om te achterhalen of het wel echt een goede prospect is.

Verkopen bestaat niet, helpen met kopen wel
De reden waarom veel verkopers 'nee' te horen krijgen is omdat ze proberen te verkopen. Laten we het eens proberen: Mijnheer/mevouw ik ben gespecialiseerd in verkooptrainingen. Ik mag snelle beslissers deze week een zeer scherpe aanbieding doen. En… bent u al geïnteresseerd? Nee…? Waarom niet? Het is echt een zeer scherpe aanbieding!

De oplossing is simpel, ik probeer wat te verkopen! Beter is het om een prospect te helpen met kopen. En dus moet ik praten over de wereld van de prospect en (nog) niet over mijn wereld.
Hoe zou u reageren als ik de volgende vragen aan u stel: Wat doet u om uzelf op uw vakgebied verder te ontwikkelen? Zou u hiervoor een training overwegen? Welke eisen zou u aan een dergelijke training stellen? Op basis van welke aspecten zou u een keuze maken? Op welke termijn denkt u een beslissing te nemen? Hoe kan ik u hierbij ondersteunen?
Waarschijnlijk zult u zonder bezwaar op deze vragen antwoorden. Misschien zetten deze vragen u zelfs even aan het denken. Zo help ik u met uw koopbeslissing en verzamel ik belangrijke informatie om goed te kunnen kwalificeren.

Nieuwe relaties maken is leuk!
Acquisitie is net zoiets als u tijdens uw tienerjaren hebt ervaren. U vindt de doelgroep hartstikke leuk en toont oprechte interesse. Maar u bent kritisch en kiest uit in wie u wel, en vooral ook in wie u geen tijd wilt investeren. En ja, soms blijkt hierbij dat één van de twee bij nader inzien alsnog geen interesse heeft. Big deal! Als je er maar vroeg genoeg achter komt. En de lol met degene waar u uiteindelijk wel een relatie mee krijgt, is des te groter!

Christiaan Knopper 

Christiaan Knopper

Christiaan   Knopper
Christiaan Knopper heeft in zijn carrière alle aspecten van het verkoopvak "doorleefd". Vandaag de dag ondersteunt hij bedrijven die hun (commerciële)prestaties willen verbeteren. Hij verzorgt presentaties, schrijft, traint, coacht en werkt als interim manager.
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,7
(43 stemmen)
Reacties

Hans

Top verhaal, erg herkenbaar! Als toevoeging, de kick die je krijgt als je uiteindelijk de new name binnen hebt is super!

Rob

Christiaan, ik ben het met je verhaal eens. Zelf zit ik 15 jaar in de sales en de laatste 3 jaar doe ik dit voor een accountantskantoor. Een langzamere branche dan deze is er volgens mij niet.
Ik heb een paar dingen geleerd:
* Als mensen voelen dat je komt om te verkopen, dan lig je buiten,
* Zorg dat je in ieders geval op de tweede plaats komt,
* Besteed aandacht aan je netwerk. Ik bezoek zelf veel netwerkbijeenkomsten en daarnaast bezoek ik (naast mijn andere werkzaamheden) minimaal 4 NIEUWE contacten per week. Het eerste anderhalf was huilen met de pet. Maar daarna is het balletje gaan rollen.
* Investeer tijd en blijf actief, dan zul je zeker succesvol worden,
* Zoek naar je ambassadeurs.Zij kunnen je binnen brengen bij nieuwe contacten,
* En de allerbelangrijkste: het werk ligt op straat! Nog altijd. Denk niet te veel na over ingewikkelde plannen. Zit niet achter je bureau maar zorg dat je bij je (potentiële) klant zit.

Groeten,
Rob

Tink

In tegenstelling tot de meeste verkopers vind ik koude acquisitie wel leuk en ben er dan ook erg goed in. Dat is ook meteen mijn volgende tip: heb plezier in je werk! Ook in de klussen waar je op het eerste gezicht wat minder zin in hebt. Je enthousiasme slaat over op je gesprekspartner waardoor je sneller binnen bent. Dus lach!

danny roeffel |  http://www.fitszhoreca.nl

Christiaan, ik heb bij jou ook mijn cursussen gevolgd voor NIMA-sales B....ik heb nu mijn eigen bedrijf waar koude aquisitie erg belanrijk is.
Ik ben inderdaad zo'n farmer maar vind mijn nieuwe rol als hunter ook erg leuk. Jouw verhaal gaat mij daar zeker verder bij helpen om succesvoller te zijn in deze vorm van aquisitie.
gr.
Danny

van Daal |  http://www.pbgroep.com

vincent

goed verhaal, lekker kort..

D. kuijt

prima stuk, kan ik wat mee

D. kuijt

prima stuk, kan ik wat mee

Fred van Daal

Het wordt steeds moeilijker om via een telefoon een nieuwe prospect binnen te halen. Bouw een soort van vertrouwen op en maak als het gelijk niet wil lukken om diverse redenen bv. overleg drukte etc. een nieuw terugbel aktie. Je zal dan merken dat als je de tweede keer belt en refereerd aan je eerste gesprek en je maakt een opmerking zoiets als ik stoorde u tijdens een overleg/recepte of wat dan ook dat de persoon open zal staan voor een gesprek. De slaag kansen blijven onduidelijk want de zakelijke markt waar ik in zit (financieel) is een beetje sales moe geworden. Dus maak zoveel als mogelijk aantekeningen, bv dus overleg/interne veranderingen/vakantie of ziek. Zodat de persoon met wie je belt denkt Nu die heeft ook geluisterd. Het blijft een gun factor en het moment dat je belt is enorm van belang. Veel succes allemaal!

Gaby Gorter |  http://www.gabygorter.nl

Bedankt hier kan ik mee veder.
groet Gaby Gorter

Via Google hier terecht gekomen, eigenlijk voor wat anders maar vond dit artikel zo interessant dat ik ben blijven lezen. Ik moet zeggen dat verkopers inderdaad vreselijk kunnen doordrammen, misschien is dat een reden dat mensen liever online een aankoop doen. Geen vervelende verkopers en altijd kunnen retourneren. Gelukkig zijn er ook fatsoenlijke verkopers, die echt naar de klant luisteren.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel