Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Overige

De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten (Victor Bonke)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (Jan-Willem Seip)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Mythbusting: fabels en feiten in sales (Vladan Soldat)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Helpt netwerken u bij de verkoop? (Jan-Willem Seip)
De 5 mooiste social selling kansen voor 2017 (Massimo Gagliotti)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? (Victor Bonke)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (Victor Bonke)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? (Victor Bonke)
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel (Victor Bonke)
Worstelen met Twitter, Facebook en LinkedIn (André Hagelen)
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Raspaard, olifant of diplomaat (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Men is u zo weer vergeten (Jos Burgers)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling (David Bloch)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? (Jan Vermeiren)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Voorkom twijfel na de koop (Ronald van den Berg)
Succes helpt tegen dikke voeten (Jos Burgers)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Werken op een beursstand is toch leuk?! (David Bloch)
Nee, ik kijk alleen even. (Herman Meijer)
PowerPoint: hulpmiddel of middelpunt? (David Bloch)
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Met wie heb ik gesproken? (Tips & Advies Verkoop)
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst (Danielle de Jonge)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Humor & Verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
De wereld wordt steeds kleiner (Herman Meijer)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Koffie...? vroeg de inkoper smalend... (Richard van Houten)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
5 Tips om via LinkedIn companies nieuwe klanten te vinden (Jan Vermeiren)
Het verschil tussen verkopen en netwerken (Jan Vermeiren)
After sales is indirect verkopen
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (Jan Vermeiren)
Das Knopen: full windsor (Redactie Verkopersonline.nl)
Social sales: verkopen, vertellen, luisteren of SCHREEUWEN (Steyn Elshout)
Das knoop: de bowler (Redactie Verkopersonline.nl)
7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn (Jan Vermeiren)
Verhoog uw visibiliteit bij de doelgroep door LinkedIn (Jan Vermeiren)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? (Jan Vermeiren)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Netwerken - hoe doe je dat? (Enno van Kersen)
After sales service = pre sales
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! (Vladan Soldat)
Stop de saaie verhalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Peter weet het beter - 2 (Herman Meijer)
Peter weet het beter - 1 (Herman Meijer)
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power? (Ron Plattel)
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity (Jan Vermeiren)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
12 redenen waarom verkopers LinkedIn zouden moeten gebruiken (Jan Vermeiren)
Waarom sommige verkopers denken dat LinkedIn niet voor hen werkt (Jan Vermeiren)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
5 Tips om te scoren in netwerken (Marvin Sutherland)
7 manieren om potentiële klanten te vinden via LinkedIn (Jan Vermeiren)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Netwerktips voor professionals (Sylvie van Tilburg)
Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor een verkoper? deel 1 (Jan Vermeiren)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Lekke Opfalle om mir Clanten aan te Treccen? (Sylvie van Tilburg)
De sollicitatiebrief (Redactie Verkopersonline.nl)
How to dress for network success? (Sylvie van Tilburg)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Ik ben op LinkedIn en krijg toch geen klanten (Jan Vermeiren)
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? (Jan Vermeiren)
Netwerken 'à la New York' (Sylvie van Tilburg)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Meer rendement uit uw beursdeelname (Vladan Soldat)
Wat neemt u mee naar een netwerking event? (Peter Stinckens)
Tien tips om het netwerken te saboteren... (Marvin Sutherland)
Gaat u wel of niet naar die borrel? (Vladan Soldat)
Hoe kleedt een vrouw zich voor succes (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals (Sylvie van Tilburg)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers (3) (Yuri van der Sluis)
Netwerktips van professionals 4 (Sylvie van Tilburg)
Inspirerende filmpjes voor Verkopers(2) (Yuri van der Sluis)
Eerste indruk vrouwelijke verkoper (Robert Willemsen)
Netwerktips van professionals 3 (Sylvie van Tilburg)
Een strategie voor online netwerken in 10 tips (Jan Vermeiren)
Aftersales; vaak een gemiste kans (Vladan Soldat)
Kleding voor Salesvrouwen (Robert Willemsen)
Das knoop: de Four-in-hand (Redactie Verkopersonline.nl)
Het Carrièreplan (Richte Lommert)
Herken de netwerker (Vladan Soldat)
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (Jan-Willem Seip)
Hoe kom ik via via aan contacten? (Klantencontact)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe knoop je een stropdas? (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Account manager (Redactie Verkopersonline.nl)
Networking Tips from NY (Redactie Verkopersonline.nl)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (Jan-Willem Seip)
Wie is de 'Career Girl'? (Robert Willemsen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Humor, verrassing en verwarring (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Wie is de snelste carrièremaker? (Robert Willemsen)
Das knoop: het strikje (Redactie Verkopersonline.nl)
Stropdas (Redactie Verkopersonline.nl)

Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten

LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten, wanneer u uw inhoudelijke kennis toont aan de buitenwereld. Maar welke content gaat u plaatsen? En waar? En hoe?

Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten

Er zijn twee onderdelen van het LinkedIn platform die voor verkopers bijzonder interessant kunnen zijn:
  • Updates
  • Artikelen

In dit artikel doe ik uit de doeken hoe u met deze tools uzelf als expert kunt profileren in uw netwerk en zo meer leads en prospects kunt genereren.

Updates (actief)

De meest gebruikte manier op LinkedIn om te laten zien waar u zakelijk mee bezig bent, zijn de ‘updates’. Hier kunt u berichten plaatsen die vervolgens op de tijdlijn van uw contacten te zien zijn. Het voordeel van de updates is dat ze snel te maken zijn, ook heel gemakkelijk via de smartphone te plaatsen zijn en er eenvoudig een foto aan vast geplakt kan worden. Nadeel is echter dat de updates een erg ‘vluchtig’ karakter hebben. U zet NU een update online, die wordt gelezen of bekeken door uw netwerkconnecties die op dat moment online zijn, maar binnen de kortste keren is uw update naar beneden, uit het zicht, verdwenen.
Wat kunt u zoal zelf actief op uw updates plaatsen; een paar voorbeelden:
  • Een nieuw project waar u aan begonnen bent
  • De lancering van een nieuw product
  • Een foto van een bijeenkomst waar u aanwezig was
  • Een foto van een klant die tevreden is over uw producten/diensten
  • Vacatures binnen uw bedrijf

Wat u vooral NIET moet plaatsen is privézaken. Leuke foto’s van de kat zijn vast en zeker erg leuk, maar horen niet thuis op een zakelijk netwerk als LinkedIn. Daarvoor kunt u beter Facebook gebruiken, daar worden dergelijke foto’s wél zeer gewaardeerd… Op LinkedIn loopt u een fors risico dat uw netwerk dit niet op prijs stelt en bij herhaaldelijk gebruik besluit om u als connectie te verwijderen. Zonde…

Updates (reactief)
Wanneer u zelf een update van iemand anders ‘interessant’ vindt en een duimpje geeft, dan is dat ook te zien op de tijdlijn van uw netwerk. Hou er echter rekening mee dat slechts een klein deel (10-20%) van uw netwerk dit überhaupt op zijn of haar tijdlijn gepresenteerd krijgt. Met deze maatregel wil LinkedIn de enorme hoeveelheid verkeer flink indammen. Beter is daarom een update van iemand anders te delen (‘sharen’) of van commentaar (‘comment’) te voorzien; de verspreiding hiervan is aanzienlijk beter en omvangrijker dan die van ‘interessant’.

Wat gaat u dan ‘liken’ en ‘sharen’? Vooral datgene waarvan u vindt dat het belangrijk is voor uw netwerk; zaken waarmee u kunt aangeven waar uw interessegebied ligt, uw expertise zit etc. Maar u kunt natuurlijk ook updates van uw belangrijke klanten (of prospects) delen, zodat u deze klant een beetje in het zonnetje zet. Daarmee valt u ook bij deze klant of prospect weer op doordat u aandacht aan ze schenkt op LinkedIn.

Artikel schrijven
De mooiste, maar tegelijk meeste tijd rovende, optie om uw kennis en ervaring te delen met u w netwerk is ‘Artikel schrijven’. Dit is te vinden op de home-page van LinkedIn, vlak naast uw foto.


Wanneer u ‘Artikel schrijven’ gebruikt krijgt u een complete blog-omgeving ter beschikking, met alle mogelijkheden voor fraaie opmaak van de tekst. U kunt alinea’s maken met verschillende kopjes, vet-gedrukt gebruiken, schuine letters etc. Bovendien kunt u hier een vrijwel onbeperkte hoeveelheid tekst schrijven. Bij ‘updates’ is de hoeveelheid tekst zeer beperkt.

Waarom is dit voor u als verkoper relevant? Hier kunt u uw inhoudelijke kennis over bepaalde onderwerpen ventileren. Hier kunt u laten zien waarmee u zich in de markt kunt onderscheiden. Bovendien en dat is het meest fraaie hieraan, dit ‘Artikel’ wordt automatisch vastgemaakt aan uw profiel. Dit blijft als het ware kleven aan uw profiel.



Wanneer iemand dus uw profiel bezoekt, dan ziet iemand direct waar uw expertise ligt en waar men u voor kan benaderen.

U kunt tevens zien hoeveel mensen uw artikel hebben gezien en wie het hebben gedeeld, geliked en/of van commentaar voorzien. Deze mensen kunt u met naam en toenaam zien. Let wel: dit zijn wellicht hele interessante leads…
Waarover zou u bijvoorbeeld een artikel kunnen schrijven, een paar voorbeelden:
  • Uw visie op de markt over 10 jaar
  • Hoe uw product kan bijdragen aan de winst van een bedrijf
  • Vijf issues die de komende jaren van belang zijn voor de sector
  • Drie tips over hoe om te gaan met…
  • Etc.

Het gaat erom dat u laat zien waar u als verkoper voor staat; dit is DE manier om uw kennis en kunde aan de buitenwereld te tonen.

LinkedIn-leden kunnen binnen LinkedIn ook op zoek gaan naar ‘Artikelen’ over bepaalde onderwerpen (zoeken op ‘content’), waarbij u hopelijk als verkoper één van degenen bent die in die lijst komt te staan met een relevant artikel en prospects u hier dan hopelijk over gaan benaderen.

Conclusie
Er zijn een paar manieren om uzelf als verkoper te profileren op LinkedIn. ‘Artikel schrijven’ is voor u als verkoper daarbij een hele interessante. Gebruik dit om uw kennis en kunde aan de wereld kenbaar te maken…
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,8
(9 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Francis Tilborghs |  http://www.studiotilborghs.be

Interessant artikel.

Roel Janssen |  http://www.ok-nederland.com

Zoals 'gewoonlijk' (En wat is gewoonlijk tegenwoordig? Een uit het zicht geraakte kwalificatie die gewoonweg met een lampje te zoeken is.) wederom een praktisch en 'idiot proof' te gebruiken tip, die Victor op het lijf is geschreven.

great
https://www.htmlpro.net

Helaas is het voor veel mensen lastig om 'content' te maken. Echter; gewoon over je bedrijvigheden schrijven levert soms een schat aan info (en dus content) op.

Grus |  https://grus.io/

Are you looking for best IoT service provider? Grus.io provide IoT solutions for all Web, App, and hardware projects with 100% client satisfaction globally. The headquarter is located in Shenzhen and there are 4 offices international .
https://grus.io/

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel