Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptraining (Harro Willemsen)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Referrals: de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen (Harro Willemsen)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Verkooppresentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor succesvol contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
7 tips voor Personal Branding op Verkopersonline.nl (Hans-Wouter van Dam)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
7 Praktische afsluittips (Michel Hoetmer)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
De sleutel voor succes (Hans Oelen)
Nieuwe kansen voor verkopers (David Bloch)
Commerciële Innovatie (Piet Aarts)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Verander! (Hans Oelen)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Niet WORDEN, maar ZIJN (Hans Oelen)
Organisatiemodel en hulpmiddelen (Piet Aarts)
Niemand zit op u te wachten (Peter Stinckens)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales (Piet Aarts)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
Bewijs (Hans Oelen)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Los verkoopproblemen creatief op (Harro Willemsen)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Investeren in succes (Peter Stinckens)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
Succes is maar één gedachte van u verwijderd (Hans Oelen)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Cross Selling: verlies geen verkoop (Peter Stinckens)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden (Harro Willemsen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Wilt u echt meer verkopen? (Richard van Houten)
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (Michel Hoetmer)
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (Hans Oelen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Attitude: de ultieme salestool (Peter Stinckens)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Haalt u er uit wat er in zit? (Hans Oelen)
Personal Branding: wat is het en wat is het belang ervan? (Richard van Houten)
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist (Harro Willemsen)
Waarop baseert de klant zijn beslissing? (Redactie Verkopersonline.nl)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Oorzaak en gevolg (Hans Oelen)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper (Hans Oelen)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Hoe word ik de beste verkoper? (Harro Willemsen)
Succes is: Te Kiezen Hebben (Enno van Kersen)
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? (David Bloch)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
Vlammen in de verkoop (Michel Hoetmer)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)

De kracht van uw eigen territorium

Het lijkt bijna 'normaal' dat u op pad gaat en klanten bezoekt. Maar hoeveel moeite neemt u om klanten en prospects uit te nodigen en te lokken naar úw kantoor of fabriek? Bekijk de voordelen.

De kracht van uw eigen territorium

Misschien verkoopt u grote apparaten, of vindt in uw bedrijf een bijzonder fabricageproces plaats. In dat geval bent u misschien wel gewend om uw klanten uit te nodigen naar uw bedrijf. Maar stel u bent autoverkoper: nodigt u wel eens iemand uit om naar een fabriek te gaan, of voor een rondleiding van uw onderhouds- en schadereparatieafdeling?

Zorg dat u iets hebt om te laten zien
Wat u laat zien kan vertrouwen wekken, en uw terechte trots op uw organisatie werkt zeker in uw voordeel.
Stel u verkoopt minder tastbare producten, zoals verzekering. Wat kunt ú laten zien? Een bezoek aan het kantoor en aan uw call-centre kan zeker een bijdrage leveren aan de klantenbinding.

Geef hem een reden om te komen
Een heerlijke lunch is voor sommigen al voldoende! Geen wonder dat vele Japanse bedrijven zelfs eigenaar zijn van uitstekende restaurants, of dat andere organisaties in verschillende landen trots zijn op hun bedrijfsrestaurants met een eigen chef voor het management en de gasten.
Voor andere, nuchtere en cognitief ingestelde klanten is meer nodig. Het zijn tenslotte hun kostbare uren die ze besteden. Kunt u bijvoorbeeld meer tastbare mogelijkheden laten zien dan wat u in uw auto kunt stoppen om naar de klant te brengen?

Stel uzelf de vragen: Waarmee kan ik mijn bezoeker imponeren? Wat maakt ons anders?

Laat hem van u kopen
Hoe beter u in staat bent om te laten zien – te etaleren – wat u heeft zodat de klant z'n eigen voordeel er in ziet, des te sterker u staat in het proces dat van verkopen naar kopen verschuift.

Het hele team
Als verkoper bent u maar één schakel in een keten die leidt tot de oplossing van een probleem bij de klant. Wanneer hij u bezoekt kunt u laten zien hoe verschillende afdelingen samenwerken 'in de achtergrond' om de kwaliteit van uw producten en diensten, en de continuïteit van levering, te waarborgen.
Bovendien werkt zo'n bezoek motiverend voor uw collega's!

Beheers de omgeving
Wanneer u bij de klant bent, bepaalt hij in welke mate hij u aandacht geeft. Híj bepaalt of hij telefoontjes wel of niet ontvangt, en 'tussendoortjes' wel of niet toestaat. Wanneer hij bij u op bezoek is en merkt dat u instructies geeft om met rust gelaten te worden, kan hij dit als een waardevol teken van respect voor hem en zijn tijd zien.

Wees op tijd
Het is een open deur om te benadrukken dat u op tijd bent en volledig beschikbaar vanaf het moment dat de klant op uw terrein arriveert. Een vriend gaf me een persoonlijk voorbeeld van hoe een verkoper hem liet wachten, terwijl hijzelf de moeite had genomen om naar het bedrijf van de verkoper te gaan. De volgende dag kocht hij voor een aanzienlijk bedrag een apparaat bij een concurrent!
Zelf vertel ik graag over hoe ik een kleurenlaserprinter bij Epson kocht omdat de Xerox-vertegenwoordiger geen reactie gaf op mijn koopsignalen en mijn verzoek om voorbeeldafdrukken te maken.

Verspil dus nooit de tijd van uw klanten en prospects, want daarmee verspeelt u uw kansen.

Een geschenk, de follow-up
Woont u in Gouda? Koop de echte Goudse stroopwafeltjes bij de fabriek en neem deze mee als klein geschenk. Produceert uw bedrijf zelf zoiets, dan heeft u alvast een weggevertje. Zulke attenties mogen leuk en aardig zijn, maar weinig kosten.
Wanneer u echter Rolls-Royce auto's of luxe jachten verkoopt, dan dienen uw relatiegeschenken wat kostbaarder en exclusiever te zijn, zoals een fles malt whisky in een indrukwekkende verpakking.
Wanneer de klant de moeite neemt om u te bezoeken, zorg dan voor een passend geschenk bij het afscheid nemen … én voor een passende brief (die hij binnen twee dagen ontvangt) waarin u hem bedankt, en bevestig de voordelen en de gemaakte afspraken.

Tip
Een bezoek aan uw bedrijf is een uitstekende mogelijkheid om in de relatie te investeren. Beperk de informatie die u geeft en laat uw bezoeker voor zichzelf oordelen aan de hand van wat u hem laat zien.

David Bloch
Perfect Presentation

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,9
(13 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Nog een aanrader: nodig een nieuwe klant uit samen een met zeer tevreden bestaande klant. U zult merken dat de nieuwe klant wordt aangestoken door het 'onafhankelijke' enthousiasme van de bestaande klant. Een geweldig versterkend effect op een toch al zeer krachtig marketinginstrument.

Succes!

Dank je, Erik, voor deze aanvullende tip.
Ik ben het helemaal met je eens - je hebt duidelijk grip op de markt!

Groet,

DAVID

Eric Schmidt

Erg nuttige tips

Peter van Munster

Is iets wat wij altijd doen. Werkt heel goed.

Peter, ben je bereid om voorbeelden met ons te delen?

Peter van Munster

Wij verkopen machines voor de industrie. Over het algemeen zijn dat machines voor de plaatverwerkende industrie. Bij mijn eerste bezoek, aan het eind van het gesprek. Nadat ik een inschatting heb gemaakt dat er een goede kans is op een aankoop, nodig ik ze uit. Men heeft dan nog geen offerte gehad, maar krijgen van mij een “richtprijs”
Ik maak het onderdeel van hun beslissingstraject. De meeste klanten, in mijn wereld, hebben vaak wel wat tijd nodig om een juiste beslissing te nemen. Wij brengen hun in de gelegenheid die afweging zo goed mogelijk te maken. Dat kan zelfs betekenen dat ze meer dan 1 keer op dezelfde fabriek komen, om soms zelfs het zelfde nog eens te zien. Meestal is 1 bezoek op de fabriek die de machine produceert voldoende, dit vaak in combinatie met een referentie bezoek bij een Nederlandse gebruiker die een dergelijke machine al heeft staan. Het bezoek op de fabriek brengt over het algemeen het meeste, zeker als men kijkt naar voor hun een nieuwe technologie.
Over het algemeen is mijn contact de DGA, of gewoon de eigenaar, zij komen alleen maar voor de techniek. Een lokkertje of zoiets daar zijn zij niet gevoelig voor. Vaak zijn zij 1 a 2 dagen van huis, voorbereiding van een dergelijk bezoek is key. Alles moet kloppen, dat kost van alle partijen redelijk veel tijd. Goede kans om elkaar ook beter te leren kennen. Bij het ene merk kan ik gemakkelijker bedrijven mee krijgen, dan bij het andere. Vaak is afstand/reistijd een struikelblok. De firma waar ik de meeste bedrijven naar toe neem, daarvan verkoop ik ook de meeste machines. Bedenk daarbij dat dit merk in hun wereld zo’n beetje het duurste is. Dus ook in Nederland.

Errol van Engelen

Als klein bedrijf hebben wij geen imposant kantoor met medewerkers. maar werken wij van huis uit. Een ruimte inhuren bij Regus zou een mogelijkheid zijn om prospects te ontvangen. Om toch de mogelijkheden van een eigen territorium te benutten, nodigen wij prospects vaak uit op onze webinars. Hierdoor krijgen zij vaak ook het idee dat ze bij je bedrijf naar binnen stappen.

Errol van Engelen |  http://www.bizzmaxx.com

Hierbij onze website.

Dank je, Peter, voor deze bijzonder waardevolle beschrijving UIT DE PRAKTIJK.
Ik leer van jou!
Je maakt het écht duidelijk hoe belangrijk een bezoek is aan je bedrijf - en dat 'cadeaus' niet aan de orde komen, wél de kwaliteit van de relatie.

Errol voegt een belangrijk punt toe: wat doe je inderdaad als je van huis uit werkt?
Zelf heb ik kantoor aan huis en het geheel is 'representatief' terwijl duidelijk nog steeds een woonhuis.

Al met al, interessante stof tot nadenken en overweging!

Errol van Engelen |  http://www.bizzmaxx.com

De aanpak van Peter heb ik ook meegemaakt bij Outsourcingsleveranciers. Veel bedrijven uit bijv. de Oekraine nodigen hun prospects uit op de lokale productie site. Vervolgens 'verkopen' de developers en project managers de dienst, doordat zij goed kunnen laten zien wat hun capaciteiten zijn en wat de prospect krijgt voor zijn geld. Met deze aanpak kunnen dus ook dienstverleners in hun eigen territorium zaken doen.

Ja, zó werkt het, Errol.
Weer een waardevol voorbeeld.

Nog een aspect van dit verhaal: recentelijk schreef ik aan het bedrijf Nibro over mijn waardering voor een product en ik stuurde ook een tip.
Tot mijn verbazing kreeg ik zowel een snelle reactie (het komt zélden voor dat een bedrijf reageert, laat staan dat iemand over hun info@-adres waakt) - en vandaag ontving ik een pakje met producten als beloning!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel