Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)

Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn

Salestraining, salespraktijk, salestheorie - soms loont het om buiten je eigen werkveld te kijken. Zo kan je als verkoper veel leren van succesvolle ondernemers. Ontdek hier de top 5 leerpunten.

Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn
Uitzonderlijke ondernemers onderscheiden zich niet van de massa door te doen wat iedereen doet en te hopen op het beste. Ze gaan verder dan dat, en dat kun je niet bereiken als je uitsluitend vertrouwt op conventionele verkoopvaardigheden. Nee, de beste ondernemers tonen geavanceerde verkoopvaardigheden - vaardigheden die jou als verkoper kunnen helpen jezelf te positioneren als een autoriteit en een behulpzame gids met expertise die relevant is voor de omstandigheden van je prospect. In dit blog bespreek ik enkele vaardigheden en neem ik de technieken door die je moet kennen om ze te demonstreren.

1. Behulpzaam zijn zonder gratis consultant te worden
Hoe vreemd dit ook mag klinken, je potentiële klanten zijn geen vrienden. Elke sale is een professionele aangelegenheid en moet ook zo worden behandeld. Dat betekent niet dat je potentiële klanten moet intimideren, met je ogen moet rollen bij hun vragen, of zichtbaar gefrustreerd moet zijn wanneer ze te lang doen over een antwoord.

Maar het betekent ook niet dat je aan al hun eisen moet toegeven, met al hun bezwaren moet instemmen, en hen het gesprek moet laten leiden. En je mag al helemaal geen gratis consultant worden! De beste verkopers kunnen een evenwicht vinden tussen deze uitersten. Ze helpen hun prospects door de juiste adviezen, maar voelen perfect aan wanneer in ruil voor hun waardevolle tijd geld kan worden gevraagd. Zelfs zonder dat er ook maar 1 product is verkocht.

Dus hoe bereik je dat? Als je die middenweg wilt vinden tussen overdreven vriendelijk en buitensporig confronterend, moet je een andere rol aannemen. Jij bent de expert. Je moet leiden met doordachte, relevante vragen. Snel en grondig reageren op bezwaren terwijl je erkent dat je begrijpt waar ze vandaan komen. Zorg ervoor dat je de focus houdt op hun bedrijf, de specifieke pijnpunten ervan, en hoe jouw aanbod de best mogelijke oplossing voor hen is.

2. Toegevoegde waarde als maatwerk
Je kunt geen adviserende rol aannemen als je geen idee hebt wie je adviseert. Uitzonderlijke ondernemers verkopen niet op basis van algemene sentimenten en generieke 'toeters-en-bellen' pitches. Ze bieden op maat gemaakte waardeproposities die rekening houden met de specifieke omstandigheden waarbinnen de prospect opereert.

Stel je voor dat er een softwarebedrijf is dat een oplossing verkoopt voor sales planning. Dit bedrijf wil haar product verkopen aan een productiebedrijf in Maastricht dat voornamelijk via Excel de planning inricht en coördineert. De waardepropositie zou niet moeten zijn: "Ons product heeft een toegankelijke interface die planning makkelijker maakt." Het zou iets moeten zijn in de trant van: "Bij een productieplanning van jullie omvang in deze branche is het onmogelijk om mutaties in de bezetting snel en efficiënt op te lossen, wat leidt tot enorme productie inefficiënties. Door dat in richten met AI tooling, zoals oplossing X, heb je dat binnen 10 werkdagen onder controle en behoort dit tot het verleden.”

De perfecte waardepropositie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Je kunt niet gewoon de voorpagina van een bedrijfswebsite lezen en ter plekke iets bedenken. Je moet uitgebreide kennis hebben van een bedrijf, de industrie, de marktpositie en komen met relevante inzichten.

3. Pijnpunten waar de prospect niet eens aan gedacht heeft
Pijnpunten vormen de basis van alles wat met verkoop te maken heeft. Als ze niet bestonden, zou verkoop dat ook niet doen, dus als je succesvol wilt verkopen, moet je in staat zijn ze te vinden en aan te pakken. Soms zijn pijnpunten duidelijk - die begrijpt je prospect al voordat het gesprek begint.

De beste verkopers gaan verder dan dat - ze weten zeer reële problemen bloot te leggen waar de prospect nog niet eens aan gedacht heeft. In staat zijn om nog niet overwogen kwesties te identificeren, ze aan het licht te brengen en ze doordacht aan te pakken in één gesprek, dat is een van de lastigere, meest geavanceerde vaardigheden die een verkoper in zijn repertoire kan hebben.

Challenging verkoop is een benadering van verkoop waarbij een verkoper zich voornamelijk richt op het challengen van het status quo, vertrouwen opbouwen en een goede relatie met een prospect heeft voordat een oplossing wordt aangeboden.
Als je deze stappen volgt, kun je je prospects op hun gemak stellen en ze aan het praten krijgen.

4. Branche-specifieke kennis overbrengen
Vertrouwen is een terugkerend thema dat een plaats heeft in elk punt op deze lijst -uitzonderlijke verkopers weten hoe ze snel en overtuigend vertrouwen kunnen opbouwen bij prospects. Prospects willen een specifieke waardepropositie die specifieke acties impliceert die passen bij hun specifieke pijnpunten. Een manier om dat element te benadrukken is door uitgebreide kennis van hun branche over te brengen in je correspondentie met hen.

Laat zien dat je goed geïnformeerd en op de hoogte bent van de trends die gaan bepalen hoe zij en hun concurrenten opereren. Opnieuw wil je aantonen dat je niet zomaar een verkoper bent, maar een expert - iemand die weet waar ze mee te maken hebben maar ook hoe die bredere kwesties bepalen hoe ze opereren.
Nurture
Dit begint met onderzoek, maar hoe je je kennis aan je prospect overbrengt, is cruciaal. Een manier om dit te bereiken is door op verschillende momenten in hun aankooptraject relevante, branche-specifieke inhoud door te sturen naar je prospect.

Het vereist wat finesse, maar deze techniek kan je serieuze invloed geven terwijl je je verkoopproces uitvoert - mits je het goed hebt gedaan. Je wilt je prospect niet overladen met tientallen artikelen uit vakpublicaties, op een zware manier proberen te zeggen: "Kijk hoeveel ik weet over wat jij doet!" Die informatie kunnen ze zelf ook wel lezen.

Stel je voor dat je een oplossing voor bouwprojectmanagement verkoopt aan een regionale fastfoodketen die overweegt zijn technologie te upgraden. Je zou dan een case kunnen doorsturen dat beschrijft hoe een soortgelijke franchise keten succesvol geavanceerde technologie gebruikt, om je prospect te laten weten dat je veel weet van de opkomende trend van digitale transformatie onder fastfoodketens."

5. Grit -> DOORGAAAAAAN!
Grit, een concept dat David Hoffeld in zijn bestseller Sell More with Science benadrukt, is van onschatbare waarde in sales en ondernemerschap. Het vertegenwoordigt een synergie van langdurige passie en doorzettingsvermogen, essentieel voor het navigeren door de uitdagingen van verkoop. Verkopers die worden geconfronteerd met frequente afwijzingen en obstakels hebben grit nodig om veerkrachtig en gemotiveerd te blijven. Deze eigenschap is niet alleen cruciaal voor het omgaan met directe tegenslagen, maar ook voor het focussen op langdurige doelen en succes.

Wetenschappelijk gezien wordt grit geassocieerd met volharding en passie voor langetermijndoelen, zoals geïdentificeerd door psycholoog Angela Duckworth. Haar onderzoek toont aan dat grit een betere voorspeller is van succes dan IQ of talent. Dit is bijzonder relevant in de verkoop, waar succes vaak meer afhangt van doorzettingsvermogen en het vermogen om met uitdagingen om te gaan dan van natuurlijke bekwaamheid.

Grit helpt verkopers om niet alleen te herstellen van afwijzingen en mislukkingen, maar ook om deze ervaringen te gebruiken als kansen voor groei en ontwikkeling. Het stelt hen in staat om langetermijnstrategieën te volgen, zelfs wanneer directe resultaten niet zichtbaar zijn. Deze aanpak is cruciaal in een veld waar snelle veranderingen en onzekerheden de norm zijn.
Bovendien stimuleert grit een mindset van voortdurend leren en aanpassen, wat essentieel is in de dynamische verkoopomgeving. Verkopers met grit zijn vaak meer betrokken en enthousiast, wat een positieve invloed heeft op hun interacties met klanten en uiteindelijk hun verkoopprestaties verbetert.

Conclusie
Het loont de moeite om te bekijken hoe uitzonderlijke ondernemers hun business, hun sales, aanpakken. Vertaal die vaardigheden naar je eigen praktijk en je wordt vanzelf een uitzonderlijke verkoper. Succes!


Jorg Hartog

Jorg  Hartog
Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en nieuwe klanten genereert? Ik geloof erin dat je prospects moet behandelen als mensen en niet als leads of kansen; met behulp van ABM-strategieën, gepersonaliseerde calls, e-mails en inmails bij ieder contact. Dat is voor mij het fundament een succesvolle new business machine. Ik ben graag in gesprek met vakgenoten over het salesvak en deel daarover veel op Linkedin.
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,5
(2 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel