Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)

Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen?

Tegen het creatieve brein kan geen salesmethode op. Je bent altijd een stapje voor op de voorspelbare concurrentie. Ontdek hier hoe je meer marktaandeel kan pakken.

Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen?
In een jaar tijd viel ik 10 kilo af. Het begon met joggen. Eerst liep ik 2 km, daarna 4 km, dan 6 km en nu vaak 10-12 km en dit 3x per week. De nieuwe levensstijl bracht me via een creatief proces van voortschrijdend inzicht ook op andere inzichten. Ik ben een lerende organisatie geworden. Je begint met kleine stappen en past je strategie continu aan. Dat kon omdat de structuur goed zit: ik koos voor een helder hoofd (mijn primaire keuze) en daardoor ging ik joggen en kon ik uiteindelijk vermageren.
Er is een analogie met hoe klanten veranderen. Die deel ik met je in dit artikel.

Harde Resultaten door voortschrijdend inzicht

Ik ga dagelijks joggen en dit is noodzakelijk om mijn gewicht onder controle te houden en om mijn hersenen zuurstof te geven. Ik heb een zittend beroep, schrijf veel. Dus ik heb een helder hoofd nodig.

Dit is mijn echte motivatie om te joggen. Joggen om te joggen of om te vermageren hou ik niet vol. Omdat een helder hoofd voor mij een hogere 'waarde' heeft kan ik de secundaire doelstelling 'gezond lichaam' ook realiseren. Ik krijg een nieuwe structuur, een nieuwe levensstijl.

Wat is een primaire keuze?
Zou ik alleen maar met joggen zijn begonnen om af te vallen dan was het me niet gelukt. Dan was het een wilskrachtstrategie geworden. Niet vol te houden. De vele jojo-diëten en bijvoorbeeld hoe moeilijk het is om te stoppen met roken of andere slechte gewoonten toont dit aan. De status quo is hardnekkig en is ingebakken in het systeem. Trekken, sleuren, pushen werkt niet in het echte leven.

Wat doet het creatieve brein?
Tegelijkertijd met het joggen ging ik andere keuzes maken en gewoontes veranderen zoals voedingspatronen en andere routines.  Dat is het mysterie van het creatief brein dat werkt. Ieder lichaam is hierbij uniek. De ene persoon zal zeggen: ‘je moet goed ontbijten’ terwijl iemand anders 2 stukjes fruit eet, en dat is ook heel gezond.
Er zijn geen best practices of modellen waar je je naar richt. Het is een individueel creatieproces. Daarom werkt het voor jou!

Je bent als het ware een lerende organisatie. Je creëert je eigen metrics/KPI's ... die een gevolg zijn van die persoonlijke, primaire keuze. Er zijn ook andere wegen naar Rome: ik hoef niet te gaan lopen, ik kan ook gaan zwemmen. Je kunt flexibel zijn, en je hoeft je niet krampachtig te fixeren op het resultaat.
Mijn persoonlijke structuur ABC: start bij mijn hogere doelstelling en primaire keuze ‘helder hoofd’. Dit deed me meer fysiek bewegen. Vermageren was een gevolg. Ik kon de pijn van de nodige discipline om regelmatig te gaan joggen overwinnen dankzij deze primaire keuze.

Welke hogere doelstelling van jouw klant kan jij naar boven halen zodat hij de pijn van veranderen overwint? En voor jouw oplossing kan kiezen?

Voor een sport- of fitnessfanaat kan deze structuur omgekeerd zijn: "ik leef hypergezond en daardoor krijg ik ook een helder hoofd". Het helder hoofd is voor de fitnessfanaat het bijproduct. Het resultaat is hetzelfde maar de weg is omgekeerd. De fitnessfanaat is misschien helemaal niet mentaal bezig. Het is niet haar/zijn primaire keuze. Zij/hij heeft andere verlangens.

Hoe werkt dit nu bij jouw klant?
Die klant wil ook niet echt veranderen als jij een nieuwe oplossing komt voorstellen. Die zit ook vast in zijn structuur, in zijn gewoonten. De kunst is om daar een primaire keuze te creëren waarvan jouw oplossing een gevolg is. Een nieuwe visie die de status quo doorbreekt.


Overwinnen van weerstand tegen veranderingen

Geen enkele klant vindt het leuk om een probleem op te lossen (zoals ‘stoppen met roken’). Dit vraagt veel energie. Er is weinig beslissings-motivatie, men vervalt in uitstelgedrag: “Bel me later terug” (zoals: “Na de vakantie, dan ga ik echt stoppen met roken”).
Wat ze wel misschien willen is groeien, overleven, iets realiseren, …., of de macht grijpen, de concurrentie de loef afsteken. Het zijn niet allemaal spirituele of verheven doelstellingen. Vaak gaat het om instinctmatige behoeften als territoriumdrang of oorlogslogica of gewoon overleven.

Creëer een hogere doelstelling
Welke Waarde kan je realiseren voor jouw klant, zodat hij verder kijkt dan jouw oplossing voor zijn probleem, en zo zijn pijn om te veranderen overwint?

Als de klant zich bewust wordt van zo’n hogere doelstelling (= een primaire keuze), bijvoorbeeld groeien of overleven, dan gaat de klant op een andere manier over jouw oplossing nadenken. Dan komen zaken in een stroomversnelling. Er ontstaat commitment. Zolang het commitment er niet is kun je niet closen en zijn alle afsluittechnieken zinloos.

Hoe krijg je toegang tot deze verborgen doelstellingen?
Lees deze eerder verschenen artikelen op verkopersonline.nl. Daarin leg ik deze verkoopmethode uit.

Als je verkoopt aan MKB bedrijven
Vraag eens:
  • Hoe is uw bedrijf ontstaan?
  • Wie waren uw eerste klanten?
Zo maak je weer contact met die verborgen drijfveren, de originele hogere doelstellingen: niet altijd uitgesproken maar altijd aanwezig. En dan, er gebeurt iets! Ook de ondernemer maakte ooit fundamentele primaire keuzes die geleid hebben naar zijn/haar bedrijf. Een bedrijf oprichten en doen groeien is een creatieproces. Daar maken we weer contact mee.
Wie weet past jouw oplossing nu wel in zijn hogere doelstellingen? Het creatieve brein vindt zijn weg naar de oplossing.

Als je verkoopt aan managers van grotere corporate bedrijven
Vraag eens:
  • Hoe bent u bij dit project betrokken geraakt?
  • Hoe is dit project ontstaan?
  • Hoe bent u bij deze organisatie/in deze sector terechtgekomen?
Zo maak je contact met de bestaansreden van de functie van jouw contactpersoon. Ook daar zijn primaire keuzes gemaakt. En daaronder zitten verborgen uitdagingen waar het echt om draait.

Als je werkt vanuit de beslismotivatie krijg je een ander gesprek en jouw oplossing kan op een andere manier gepositioneerd worden. Weg van de concurrentie, weg van de status quo en weg van het ‘oplossen van een probleem’-verhaal.

Dit zijn indirecte manieren van beïnvloeden die lopen via het creatieve brein. Met harde resultaten, omdat ze iets teweegbrengen. Ze veranderen. Op hun eigen manier.

Conclusie
Werk je vanuit een hogere doelstelling voor de klant, dan gaat het allemaal wat makkelijker, je kan ineens snel deals binnenhalen. En dat geldt ook voor mensen zonder verkoopervaring. Dat is het mooie van het creatieve brein. Voor een creatieve aanpak zijn er geen best practices. Je verkoopt telkens op een nieuwe manier. Daarom kan er geen enkele salesmethode tegenop. Je bent altijd een stapje voor op de concurrentie die vastzit in strakke verkoopprocessen en daardoor voorspelbaarder is. Alsof de klant zijn aankoopprocessen zou aanpassen aan de funnel van de verkoper?? Dit is een marketingillusie. De blinde vlek van je concurrent. Daardoor kan jij je marktaandeel pakken.

Rene Knecht

Rene  Knecht
Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. Zo heb ik doeltreffende systemen ontworpen voor koude acquisitie – prospectie op een natuurlijke manier. Deze aanpak is zeer geschikt voor dienstenverkopers, technici, consultants en ondernemers die hun diensten, expertise en zichzelf moeten verkopen.
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,8
(17 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel