Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Turkse koffie (Richard van Houten)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)

De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales

Geen ervaring hebben kan een groot voordeel zijn. Je kan dan makkelijker net die creatieve spanning creëren die nodig is om een deal rond te krijgen. Lees hier hoe je dit aanpakt, en vàsthoudt.

De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales
Kennis & Ervaring zijn belangrijk bij het werven van salesmensen. Zo kan een specifieke technische kennis bij klanten nodig zijn om een product te verkopen of een oplossing voor te stellen. Maar, Kennis en Ervaring kunnen ook een struikelblok vormen.

Als je veel Kennis & Ervaring hebt dan kijk je met de bril van het verleden naar de toekomst.
Je bent dan aan het reproduceren. Misschien doe je dat wel heel goed - over die kwaliteit gaat het hier niet - alleen de wereld en jouw klant in het bijzonder gaan door een continue verandering. Kennis & Ervaring zijn maar een relatief voordeel in een markt die continu beweegt.

Als junior verkoper kan je gebrek aan ervaring juist een voordeel zijn om toch snel deals te closen.

Verkopen is een deal creëren, en dat is steeds opnieuw

Wanneer je ‘verkopen’ opvat als een creatie-proces (een ‘nieuwe’ klant maken) bestaan er eigenlijk geen best practises. Je kunt niet terugvallen op standaardmethoden of prakijken, wat de marketinggoeroes ook beweren. Elke klant en elk beslissingsproces is uniek, wanneer we kijken met de blik van de kunstenaar en niet met de blik van ervaring uit het verleden.

Standaardisatie maakt je voorspelbaar
Toch zien we in veel sectoren een soort inteelt: allemaal dezelfde type verkopers, die op dezelfde ervaren manier verkopen. Ik raad daarom standaard salesmethoden af. Ze maken je voorspelbaar en dat is nu net wat een klant tegenhoudt om te ‘kopen’. Wees geen copycat van je concurrenten, die vastzitten in allerlei methodieken, doorgaans ingevoerd door multinationals die zoeken naar uniformiteit voor hun ”salesforces”. Daar zit een militaire logica achter.

Beschouw daarentegen elke klant als nieuw. Zo is ook het beslissingsproces van die klant. Daarmee ga je direct het verschil maken en zo kun je als verkoper heel makkelijk opboksen tegen diezelfde multinationals. Als je dit niet doet, duw je de klant in een (digitale) funnel. Dit leidt tot lage closing rates en verkopen met trekken en sleuren, met reputatieverlies als gevolg.

Creatieve spanning: tussen vandaag en toekomst

Beter is het verkoopproces onder te verdelen in tijdsdimensies: verleden, heden en toekomst (met de nodige flexibiliteit). Elke creatie, of dat nu in kunst is of in het dagelijks leven of in het verkopen, start met een creatieve spanning. Die zit tussen de "situatie bij de klant vandaag" en wat “de oplossing voor de klant in de toekomst” betekent. Die spanning moet telkens opnieuw gecreëerd worden. Anders is er geen veranderingsenergie.

Spanning omzetten in actie

Om die spanning te creëren ga je eerst een diagnose stellen van de situatie vandaag: zoals een dokter kan vermoeden dat je griep hebt en toch telkens opnieuw zal onderzoeken en feiten verzamelen voordat hij zijn diagnose stelt. Hij gaat niet gissen. Hij vertrekt vanuit de situatie zoals die ‘nu’ is en zoekt van daaruit naar de diagnose. Daarna pas gaat hij de medicatie /oplossing voorschrijven.


Creëren doe je ook steeds vanuit een situatie zoals die vandaag is, niet vanuit onze concepten over hoe het had moeten zijn. Als je dat wel doet dan zit je altijd met lange salescycles. Je gaat pushen en vertrekt vanuit de verkeerde veronderstellingen. Dit zien we bij het tegenwoordige marketinggeweld van marketing automation funnels. Alsof de klant plots zijn aankoopproces gaat aanpassen aan de verkoper? Dit is de omgekeerde wereld.

Als je bij de klant de 'Situatie vandaag' vergelijkt met de 'Situatie toekomst’ dan ontstaat er een creatieve spanning. Die maakt meteen duidelijk wat er dan moet gebeuren om die spanning tussen vandaag en toekomst op te heffen. De prospect komt zelf tot die conclusies. Je hoeft niet te sleuren.

Analogie: belang van het startpunt

Als je een route zoekt naar Amsterdam dan is het wel belangrijk voor je GPS om te weten of je je in Maastricht, Rotterdam of Groningen bevindt. Zolang we dat niet weten kunnen we geen route uitstippelen. Ons creatief brein heeft als het ware ook zo een GPS: de coördinaten van het startpunt -  de Situatie Vandaag - dienen wel juist ingevoerd worden. Anders blijven we in rondjes draaien en komen we niet op de eindbestemming.

Waar staan we vandaag?

We baseren ons op feiten en niet op wat we graag geloven of niet-geloven, of een mening. We bevragen de klant eerst exact over hoe de huidige situatie tot stand is gekomen. We zetten de klant aan het denken. Er ontstaat een samenwerkend leerproces van voortschrijdend inzicht.
Voorbeeld vragen:
  • Hoe bent u in contact gekomen met …?
  • Wat was de aanleiding om deze technologie te implementeren?
  • Wat maakt dat jullie het zo aanpakken?
  • Wat hebben jullie zelf al gedaan om dit op te lossen?
  • Wat is de reden dat het nog niet is opgelost?
  • Wat ontbreekt er? Wat zoekt u als vervanging? Hoe gaat u het oplossen?
Uiteindelijk zal de prospect eerst het oude moeten loslaten. Anders blijft de prospect twijfelen, lees: de beslissing uitstellen, niet beslissen, niet reageren, de telefoon niet opnemen tot zelfs liegen en zichzelf beliegen.

Niks ‘beginnersgeluk’
Als je deze superlogica volgt gaat je onderbewuste ook niet twijfelen en je helpen de juiste vragen te stellen en de nodige actiepunten te definiëren. Dan word je een creatieve verkoper. Je bent niet bezoedeld door ervaring.


Als je nog “onbevlekt” bent komt er direct inspiratie. Je gaat als vanzelf de juiste vragen stellen, de juiste woorden gebruiken en acties definiëren om die eerste stap te zetten richting gewenste toekomst. Daarom kunnen junior verkopers soms zo gemakkelijk en snel hun eerste klanten te maken! Dat wordt dan vaak weggeschreven als ‘beginnersgeluk’ maar het is een waarde die schuilgaat in onervarenheid.

Leid de klant door de tijd
Je maakt door je vraagstelling de klant ook nog eens bewust dat het concept van het heden (de status quo) niet meer overeenkomt met het concept van het verleden. Je creëert een ontevredenheid en zelfs pijn ten opzichte van de huidige situatie. Je helpt de klant beslissen om iets te veranderen aan zijn situatie. Dit is de skill van de hunters: verkopers die nieuwe klanten maken. Deze stap kan niet overgeslagen worden, anders blijft je klant twijfelen en in de status quo hangen. En jij ook!

Samengevat: hoe je jong blijft
De kunst van verkopen is de actuele situatie bij de klant heel goed in kaart brengen zonder mist uit het verleden of van concepten over hoe de wereld in elkaar zit of hoe de situatie zou moeten zijn. Je gaat te werk als “echte” wetenschappers: die zoeken naar het "onbekende", niet naar wat ze al weten!

Zo ontstaat de nodige veranderingsenergie om die spanning tussen heden en toekomst op te heffen. De onbevangenheid die je hiervoor nodig hebt geeft junior verkopers een voordeel. Ze scoren snel hun eerste deal. Maar het hoeft niet te blijven bij je junior-zijn. Je kan het meenemen. Nu je dit artikel hebt gelezen weet je hoe het werkt. Ga niet prat op alle ervaring die je zult opbouwen. Blijf fris en nieuwsgierig naar iedere nieuwe klant en deal kijken. En leid je klant dan door zijn eigen besluitvormingsproces.

Wil je op weg worden geholpen? Neem vrijblijvend contact met me op. De oplossingen zijn vaak makkelijk te implementeren en hebben direct resultaat.

Rene Knecht

Rene  Knecht
Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. Zo heb ik doeltreffende systemen ontworpen voor koude acquisitie – prospectie op een natuurlijke manier. Deze aanpak is zeer geschikt voor dienstenverkopers, technici, consultants en ondernemers die hun diensten, expertise en zichzelf moeten verkopen.
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,8
(17 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel