Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Turkse koffie (Richard van Houten)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)

Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder

Communicatie verloopt anders dan vroeger, maar op LinkedIn zal je net als op Tinder op moeten vallen tussen de 100-en concurrenten. Hoe pak je dat effectief aan?

Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder
Vandaag de dag leven we in een wereld van asynchrone communicatie. Als ik een whatsapp of een Linkedin bericht stuur weet ik niet wanneer de klant antwoordt: we communiceren asynchroon. Het is al lang niet meer zoals vroeger, dat een telefoon gewoon wordt opgenomen en de communicatie synchroon loopt, dat vraag en antwoord elkaar opvolgen.

Nieuwe generaties, andere communicatie
Mijn puberzoon moest naar een feestje. Niet iets om je meteen ongerust over te maken, maar laat die middag zag ik ineens een missed call van mijn zoon. Geen nood, ik had zijn telefoontje op 15 seconden na gemist, dus als ik hem direct terug zou bellen kon ik hem zo treffen en vragen wat er was. Ik bel direct terug: ... voicemail ...

Omdat ik weet die niet wordt beluisterd stuur ik nog een opvolg-appje: "net gemist, bel gerust terug ..." Helaas, geen reactie. Vijf uur later, om 22.00 kreeg ik alsnog een bericht terug "het is al opgelost" .... gevolgd door ... niets ... geen uitleg.

Generaties die wel of niet (direct) reageren
Generatie Z (geboren na 2000) neemt nauwelijks de telefoon op en heeft een andere tijdsbeleving inzake wanneer een bericht te beantwoorden. Steeds ASAP - AS SHORT AS POSSIBLE. De oudere generatie X onder ons belt sneller terug, beantwoordt mails relatief snel. Wel eens met lange epistels of uitleg. Op school schreven we dan ook nog uitgebreide opstellen.

Ikzelf generatie X (geboren tussen 1961-1980) leefde in een tijdperk waar de vaste telefoon werd opgenomen, behalve als je niet thuis was. Dat is iets wat je nu nog tegen komt bij de oudere generatie, onze ouders, die intussen 60+ 70+ 80+ zijn.

Maar een groot aantal vijftigers reageert tegenwoordig in een professionele context net zoals generatie Z. Ik heb eens rondgevraagd en een groot aantal mensen, jong en oud, bevestigde mij dat ze bij een onbekend nummer de telefoon niet meer opnemen. De wat oudere luisteren wel naar voicemail. De jongere generatie vaak zelfs dat niet meer. Dus Whatsapp, SMS en Linkedin messaging in een professionele context hebben specifieke uitdagingen.

Want wat doe jij als jouw klant niet meer reageert, terwijl je toch wel goed contact hebt gehad of de relatie normaal is? Ga je harder roepen? Harder mailen? Een extra appje zenden of een 3e-4e-5e inmail sturen via Linkedin?


Bron: Kantar Millward Brown - MAA

Tinder: asynchroon is de regel
Tinder is een datingplatform waar asynchrone communicatie tot het uiterste gaat.
Als je een match hebt met dan heb je ofwel direct antwoord en als je het goed doet blijf je in conversatie tot de telefoonnummers worden uitgewisseld. Als je daar niet in slaagt krijg je nooit, of pas na 24 uur antwoord. Dan weet je dat je niet op de radar staat.

Dus ofwel doe je iets 'shockerend' dat wel de aandacht trekt ofwel un-match je en verbreek je de connectie. Dat is wat een “echte” man zou doen: niet als een schoothondje achter een date aan lopen. Veel mannen gedragen zich nog als het brave zoontje dat zijn moeder mama of de schooljuf wil pleasen. Totaal onaantrekkelijk voor toekomstige schoondochters, zoals vele getrouwde koppels ondertussen weten.

Van Tinder naar sales
Breder getrokken weet je nu dat bij je eerste interactie onbewust de selectie wordt gemaakt: gaat deze man, of in ons geval de verkoper of de marketeer, mij belangrijk genoeg vinden?

Net als mannen op Tinder doen vele salesmensen het tegenovergestelde van wat ze zouden moeten doen: ze blijven jagen, mails sturen, de boodschap uitdragen "zie mij staan", "antwoord toch alsjeblieft". Maar hoe ga je dat doen met saaie user cases en metoo marketingtalk op je website en Linkedinprofiel?

Ik ken geen CEO's, CXO's die user cases lezen, ebooks downloaden, whitepapers bestuderen of naar jouw youtube filmpje gaan kijken. Echt niet.
Ze kunnen wel balansen lezen en over aandeelhouderswaarde reflecteren, maar jouw oplossing ...?

Wat was is niet meer
In de periode 2004-2017 was content marketing inderdaad nog een onderscheidend element. Alleen is informatie een commodity geworden. Totaal niet onderscheidend, hoe goed je papers ook zijn. Het reptielenbrein van de klant wordt niet geactiveerd. Ook niet meer met sexy fotomodellen met lange benen #metoo

Veel bedrijven leiden aan Cialdini’s consensus principe waardoor ze het lastig vinden om iets anders te doen dan wat hun concurrenten doen. Deze houding wordt ook nog eens bevordert op de business schools, waar je toch meer kritisch denkvermogen verwacht.

Het gaat om instant connection. Verkopers zullen marketeer moeten worden. En omgekeerd. Hoe zorg je ervoor dat de klant/prospect met jou aan tafel gaat zitten?

Vergeet pushmarketing volledig, focus enkel op Relevantie
De tactieken van generatie X werken al lang niet meer bij Y en Z. We zijn 30 jaar verder.
Als ik aan mijn zoon had gevraagd: "Moet ik je komen halen?" ( = iets wegnemen) , dan had ik wel direct reactie gekregen. Ik zou zijn tijd met vrienden hebben afgenomen.  Dus het is wel mogelijk

De oplossing is niet kwantiteit maar relevantie. Relevant is hier iets dat hij kan verliezen of wat de status quo bedreigt.

Vertaald naar het bedrijfsleven: wat kan jij van je klant potentieel afnemen zodat hij of zij wel moet reageren? Wat maakt dat die manager naar jou zal luisteren, gewoon omdat dit zijn werk is: risico's inschatten, het schip op koers houden. Zoals de aandeelhouders van hem/haar vragen. Aan wie legt hij verantwoording af, direct of indirect?

Om mee te oefenen
Als ik aan mijn zoon (is maar om de week bij mij) via de app vraag: "Hoe is het geweest met je examen wiskunde?", dan krijg ik doorgaans wel direct antwoord. Dat is wat de familie (de hier spreekwoordelijke aandeelhouder) vraagt. Dat het goed gaat op school en dat we ons geen zorgen moeten maken. Dus deze vraag is relevant voor de familierust. In ons geval dan.

Als marketingtactiek kan je dit toepassen door het creëren van een risico en onrechtstreeks verantwoording afleggen. Het is een manier om weer op de radar te komen van je prospect, zonder investering in zware marketing automation.

Neem gerust contact op als je ideeën wilt uitwisselen hoe jij dit zou kunnen toepassen. Of deel je ervaring hieronder.

Rene Knecht

Rene  Knecht
Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. Zo heb ik doeltreffende systemen ontworpen voor koude acquisitie – prospectie op een natuurlijke manier. Deze aanpak is zeer geschikt voor dienstenverkopers, technici, consultants en ondernemers die hun diensten, expertise en zichzelf moeten verkopen.
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,2
(6 stemmen)
Reacties

Helene Henckens |  http://www.burohenck.nl

Heel mooi artikel. Ik zou graag meer lezen over het relevant in beeld komen. Hoe doe je dat dan?

Dag Helene, Je zou dit kunnen doen door het veranderbrein aan te spreken. Je brengt je klant in een nieuw gebied dat contrasteert met wat ze al weten.

Voorbeeld
Hey Helene, Jij bent waarschijnlijk heel goed in connecteren met klanten. Tegenwoordig hebben veel bedrijven daar moeite mee in een wereld van marketing automation en snel geld verhalen/slapen rijk worden met Robots-automatisering waar je tegenwoordig mee wordt platgegooid. Ze hebben wel geen echte connectie met de klant want die antwoordt pas als die zin heeft en vaak op een formele manier. Waardoor er geen connectie is?
`
Hoe ga jij om met Asynchrone communicatie, klanten die de telefoon niet meer opnemen en niet of pas veel later antwoorden, ook 50+ ers, niet alleen generatie Z of pubers : heb jij strategieën waarmee jij klanten die de telefoon niet opnemen toch laat terugbellen of op mail, inmails laat antwoorden?

Ik deel graag mijn ervaringen met jou hoe ik hiermee omgegaan ben. Laat ons connecteren.
======================================
artikel over veranderbrein: https://verkopersonline.nl/artikel/5335/contact-maken-met-het-veranderbrein.html

Via Linkedin is het wel beter van eerst een emotionele connectie te leggen voor je ook maar over je product of oplossing gaat praten. Dat is de kunst telkens.

Helene Henckens |  http://www.burohenck.nl

Daar kan ik wel wat mee. Dank je wel

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel