Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptraining (Harro Willemsen)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Referrals: de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen (Harro Willemsen)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Verkooppresentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor succesvol contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
7 tips voor Personal Branding op Verkopersonline.nl (Hans-Wouter van Dam)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
7 Praktische afsluittips (Michel Hoetmer)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
De sleutel voor succes (Hans Oelen)
Nieuwe kansen voor verkopers (David Bloch)
Commerciële Innovatie (Piet Aarts)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Verander! (Hans Oelen)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Niet WORDEN, maar ZIJN (Hans Oelen)
Organisatiemodel en hulpmiddelen (Piet Aarts)
Niemand zit op u te wachten (Peter Stinckens)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales (Piet Aarts)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
Bewijs (Hans Oelen)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Los verkoopproblemen creatief op (Harro Willemsen)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Investeren in succes (Peter Stinckens)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
Succes is maar één gedachte van u verwijderd (Hans Oelen)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Cross Selling: verlies geen verkoop (Peter Stinckens)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden (Harro Willemsen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Wilt u echt meer verkopen? (Richard van Houten)
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (Michel Hoetmer)
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (Hans Oelen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Attitude: de ultieme salestool (Peter Stinckens)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Haalt u er uit wat er in zit? (Hans Oelen)
Personal Branding: wat is het en wat is het belang ervan? (Richard van Houten)
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist (Harro Willemsen)
Waarop baseert de klant zijn beslissing? (Redactie Verkopersonline.nl)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Oorzaak en gevolg (Hans Oelen)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper (Hans Oelen)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Hoe word ik de beste verkoper? (Harro Willemsen)
Succes is: Te Kiezen Hebben (Enno van Kersen)
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? (David Bloch)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
Vlammen in de verkoop (Michel Hoetmer)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)

9 tips voor succes met Social Selling

De vraag met Social Selling is niet of het werkt maar hoe u het kunt gebruiken. Neem zo een voorsprong op uw concurrenen.

9 tips voor succes met Social Selling

De manier waarop "kopers" kopen is compleet veranderd anno nu. Graag wil ik u in dit artikel laten zien welke stappen u kunt nemen om een voorsprong te nemen op de rest. U kunt zich onderscheiden door middel van de toepassing "Social Selling". Hiervoor moeten we eerst de definitie van social selling begrijpen.

Wat is Social Selling?

Door gebruik te maken van social media kanalen en waarde toe te voegen kunt u de juiste prospects vinden en zakelijke relaties opbouwen om uiteindelijk de salesdoelen mee te behalen. Deze salestechniek zorgt voor een betere leadgeneratie en elimineert uiteindelijk het koud benaderen van prospects. Het opbouwen en onderhouden van zakelijke relaties is makkelijker in een netwerk dat u en uw klant vertrouwen.
Social Selling is een manier van denken en benaderen. Geen vervanging van inbound marketing.

Nu we weten wat Social Selling inhoud kunnen we verder met het stappenplan dat nodig is om u te onderscheiden van de rest. In dit stappenplan gaan we dieper in op Social Selling voor het B2B kanaal.

1.    Uw digitale visitekaartje: laat uzelf zien!
Uw persoonlijke profiel (met name op LinkedIn) is het meest belangrijke van uw Social Selling strategie. Een belangrijk onderdeel van het profiel is de samenvatting. Een persoonlijk en interessant verhaal maakt goed duidelijk wat u nou zo anders maakt dan alle anderen en waarom uw doelgroep met u in gesprek moet gaan. U draagt enkel en alleen maar waardevolle informatie aan, ten behoeve van de prospect. Zo zullen zij u gaan zien als de autoriteit.

2.    Neem de doelgroep mee op reis in uw wereld
Op uw persoonlijke LinkedIn profiel krijgt u een extra kans om uw verhaal te vertellen en om de prospect waardevolle informatie te bieden in zijn of haar beslissingsproces. Door het posten van businesscases, blogposts en relevante informatie met een hoge waarde kan u ervoor zorgen dat u de aandacht van potentiële kopers trekt. Maak het verhaal boeiend en vertel over de oplossingen die uw kennis en netwerk kunnen bieden. Maar bied vooral waarde en ga niet verkopen.



TIP Plaats een link naar uw LinkedInprofiel ook in de handtekening van uw e-mail.

3.    Maak de content onmisbaar voor uw doelgroep
Bloggen is een goede manier om de interesse van uw doelgroep op te wekken. Maar zorgt u er dan wel voor dat de allerhoogste waarde wordt geboden. Neem geen genoegen met halve informatie. Om u te onderscheiden zult u de inspirator moeten zijn voor alle prospects. Dit betekent letterlijk dat u als accountmanager of salesprofessional voor uw doelgroep de waardevolle informatie zult moeten verzamelen.

Zo ziet u bijvoorbeeld dat een bedrijf als Hubspot haar prospects voorziet van interessante marketinginformatie met als doel om haar prospects en klanten oprecht te helpen met hun business. Op de lange termijn resulteerde dit voor Hubspot in miljoenen omzet en zeer veel relaties en ambassadeurs voor het bedrijf.

Er is zeer veel overvloed aan informatie op het internet. Daardoor is de kans dat uw prospects spontaan uw blog gaat lezen, niet groot. Denk dus aan de lange termijn en bied inspiratie voor de doelgroep in de vorm van interessante blogposts en relevante informatie die u deelt van anderen. Dit kan al effectief zijn vanaf slechts 15 minuten per dag. Salespersonen die hun LinkedIn effectief gebruiken zien binnen 6 maanden al een flinke stijging in hun leadgeneratie.

TIP Onderzoek welke artikelen uw bestaande klanten interessant vinden door middel van een doelgroep onderzoek.

4.    Koning van de industrie
Op LinkedIn kunt u zien wat u scoort ten opzichte van uw industrie. Op www.linkedin.com/sales/ssi kunt u de Social Selling Index van LinkedIn bekijken. Het geeft een goed inzicht in welke elementen van Social Selling u onder de knie hebt en waar nog aan gewerkt moet worden. Het is bewezen dat salesteams die 80 of hoger scoren, gemiddeld 30% meer leads via LinkedIn genereren.

5.    De juiste voorbereiding: Social Listening
Het is heel belangrijk dat u een goed moment uitkiest om de prospects te benaderen. Mensen willen niet meer gestoord worden door een oninteressant koopverhaal dat op een vervelend moment wordt gebracht. Koude acquisitie werkt tegenwoordig averechts. Zorg er ook voor dat u meteen iets van toegevoegde waarde aanbiedt. Dit kunt u doen door van tevoren uit te vinden waar de prospect mee bezig is.

Dit noemen we Social Listening: u bekijkt wat de prospect plaatst op netwerken zoals LinkedIn, Twitter en Facebook. Als een bedrijf bijvoorbeeld aan het uitbreiden is zie je vaak dat de vacaturepagina op de website wordt gevuld. Dat zegt iets over het willen groeien en eventueel investeringsvermogen van het bedrijf. Ook vindt u vaak in uw eigen netwerk gedeelde connecties met de prospect. U kunt de bestaande kennis uit uw netwerk vragen hoe zij elkaar kennen wat vaak nog verassende informatie oplevert.

TIP Feliciteer mensen bij een nieuwe baan of als ze jarig zijn. U krijgt hier automatisch bericht van in uw LinkedIn updates.

6.    Wees makkelijk bereikbaar
Moeten uw potentiële klanten hun best doen om met u in contact te kunnen komen? Kunnen ze uw contactgegevens op LinkedIn snel vinden? Maak het zo laagdrempelig mogelijk voor potentiële klanten, door alle mogelijke manieren te vermelden.

7.    Maak een dagelijkse activiteit van Social Selling
Social Selling is geen tactiek. Het is de nieuwe manier om waarde toe te voegen voor uw doelgroep. Social Selling moet bij elke stap van het salestraject naar voren komen: van acquisitie tot relatiebeheer. Dit zijn de vier belangrijkste pijlers binnen Social Selling:
a.    Gebaseerd op relaties i.p.v. op transactie
b.    Meer geven dan vragen
c.    Samenwerken en elkaars netwerk gebruiken
d.    90% van uw kennis weggeven om autoriteit te creëren
TIP Maak elke dag minstens een kwartier vrij om activiteiten voor Social Selling te doen.

8.    Creëer ambassadeurs
Hoe zorgt u ervoor dat u onder de aandacht blijft bij nieuwe connecties? Wees sociaal: U bent immers bezig op een sociaal netwerk. Beschrijf uw kwaliteiten en vertel uw connecties hoe u hen kunt helpen. Deel en schrijf goede content, goede content wordt altijd gedeeld en biedt heel veel nieuwe kansen. Wanneer u een mogelijkheid ziet om een connectie met een potentiële klant te verbinden, doe dit dan! Het is een waardevolle investering die u altijd terug ziet.



9.    Deel zoveel mogelijk
Het gaat allemaal om delen bij Social Selling. Deel uw netwerk. Deel uw kennis. Waarom zou u het voor uzelf houden? U wordt als vakexpert erkend als u anderen kunt helpen aan relevante informatie: zowel binnen als buiten uw eigen netwerk.

Wilt u meer ondersteuning voor het uitvoeren van uw Social Selling aanpak? Download dan hier de LinkedIn Roadmap Social Selling.
Massimo  Gagliotti

Massimo Gagliotti

Massimo Gagliotti is Social Selling expert. Eigenaar van EenSuccesvolBedrijf.nl. Hij helpt marketingmanagers, professionals en brandmanagers om via social selling Roadmap de nieuwe manier van verkopen te ontdekken. Hij heeft tevens een nieuw programma “de 100 dagen sprint” gemaakt die ervoor zorgt dat je via de “Roadmap” een continue stroom van klanten krijgt.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,1
(26 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Rudie

Het verhaal klinkt heel logisch alleen ben ik het er totaal niet mee eens. Wanneer ik een deal sluit zal ik toch echt persoonlijk contact moeten hebben met mijn klanten. Natuurlijk is het mooie manier om mensen kennis te laten maken met jou en je product maar verkopen is toch echt iets anders dan alleen kennis maken.

@Rudie,
Ik begrijp je standpunt. Dit traject zit daar net iets voor. Dit gaat met name over de leadgeneratie. Dus via Social Selling kun je creëren dat je "the go to person" wordt.
LinkedIn zou de plek kunnen zijn waar je hen inspireert en helpt om in hun behoeftes te voorzien. Zodra ze meer van je willen weten, treedt je met hen in contact.
Inspireren doen we dus steeds meer online. En verkopen in de meeste gevallen offline.
Ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen.
Succes.
massimo

Leon

Goed artikel! Ik pas deze technieken al tijden met succes toe!

Rob Boerekamps |  http://www.qlupp.com

Sales professionals kunnen hier iets mee. Goed verhaal met nuttige, makkelijk uit te voeren, tips.

Hubert Sistermans |  http://Hubert@inspiredsystems.nl

Past precies in onze aanpak en leads

Wessel Louis

Een helder artikel! In mijn trainingspraktijk merk ik, dat nog veel salesmensen te weinig gebruik maken van de socials. En als dit al gebeurt, meer met de intentie om direct te kunnen scoren in plaats van te delen. Social Selling vervangt niets maar geeft je de optie om je te profileren in je doelgroep en verschaft jouw een goede en altijd actuele kapstok om te acquireren. Vanuit je social embedding blijft het persoonlijke contact natuurlijk het gewenste doel

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel