Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Kan jij de krant van morgen lezen? (Herman Meijer)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Samen bereik je meer (Jorg Hartog)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)

9 tips voor succes met Social Selling

De vraag met Social Selling is niet of het werkt maar hoe u het kunt gebruiken. Neem zo een voorsprong op uw concurrenen.

9 tips voor succes met Social Selling

De manier waarop "kopers" kopen is compleet veranderd anno nu. Graag wil ik u in dit artikel laten zien welke stappen u kunt nemen om een voorsprong te nemen op de rest. U kunt zich onderscheiden door middel van de toepassing "Social Selling". Hiervoor moeten we eerst de definitie van social selling begrijpen.

Wat is Social Selling?

Door gebruik te maken van social media kanalen en waarde toe te voegen kunt u de juiste prospects vinden en zakelijke relaties opbouwen om uiteindelijk de salesdoelen mee te behalen. Deze salestechniek zorgt voor een betere leadgeneratie en elimineert uiteindelijk het koud benaderen van prospects. Het opbouwen en onderhouden van zakelijke relaties is makkelijker in een netwerk dat u en uw klant vertrouwen.
Social Selling is een manier van denken en benaderen. Geen vervanging van inbound marketing.

Nu we weten wat Social Selling inhoud kunnen we verder met het stappenplan dat nodig is om u te onderscheiden van de rest. In dit stappenplan gaan we dieper in op Social Selling voor het B2B kanaal.

1.    Uw digitale visitekaartje: laat uzelf zien!
Uw persoonlijke profiel (met name op LinkedIn) is het meest belangrijke van uw Social Selling strategie. Een belangrijk onderdeel van het profiel is de samenvatting. Een persoonlijk en interessant verhaal maakt goed duidelijk wat u nou zo anders maakt dan alle anderen en waarom uw doelgroep met u in gesprek moet gaan. U draagt enkel en alleen maar waardevolle informatie aan, ten behoeve van de prospect. Zo zullen zij u gaan zien als de autoriteit.

2.    Neem de doelgroep mee op reis in uw wereld
Op uw persoonlijke LinkedIn profiel krijgt u een extra kans om uw verhaal te vertellen en om de prospect waardevolle informatie te bieden in zijn of haar beslissingsproces. Door het posten van businesscases, blogposts en relevante informatie met een hoge waarde kan u ervoor zorgen dat u de aandacht van potentiële kopers trekt. Maak het verhaal boeiend en vertel over de oplossingen die uw kennis en netwerk kunnen bieden. Maar bied vooral waarde en ga niet verkopen.



TIP Plaats een link naar uw LinkedInprofiel ook in de handtekening van uw e-mail.

3.    Maak de content onmisbaar voor uw doelgroep
Bloggen is een goede manier om de interesse van uw doelgroep op te wekken. Maar zorgt u er dan wel voor dat de allerhoogste waarde wordt geboden. Neem geen genoegen met halve informatie. Om u te onderscheiden zult u de inspirator moeten zijn voor alle prospects. Dit betekent letterlijk dat u als accountmanager of salesprofessional voor uw doelgroep de waardevolle informatie zult moeten verzamelen.

Zo ziet u bijvoorbeeld dat een bedrijf als Hubspot haar prospects voorziet van interessante marketinginformatie met als doel om haar prospects en klanten oprecht te helpen met hun business. Op de lange termijn resulteerde dit voor Hubspot in miljoenen omzet en zeer veel relaties en ambassadeurs voor het bedrijf.

Er is zeer veel overvloed aan informatie op het internet. Daardoor is de kans dat uw prospects spontaan uw blog gaat lezen, niet groot. Denk dus aan de lange termijn en bied inspiratie voor de doelgroep in de vorm van interessante blogposts en relevante informatie die u deelt van anderen. Dit kan al effectief zijn vanaf slechts 15 minuten per dag. Salespersonen die hun LinkedIn effectief gebruiken zien binnen 6 maanden al een flinke stijging in hun leadgeneratie.

TIP Onderzoek welke artikelen uw bestaande klanten interessant vinden door middel van een doelgroep onderzoek.

4.    Koning van de industrie
Op LinkedIn kunt u zien wat u scoort ten opzichte van uw industrie. Op www.linkedin.com/sales/ssi kunt u de Social Selling Index van LinkedIn bekijken. Het geeft een goed inzicht in welke elementen van Social Selling u onder de knie hebt en waar nog aan gewerkt moet worden. Het is bewezen dat salesteams die 80 of hoger scoren, gemiddeld 30% meer leads via LinkedIn genereren.

5.    De juiste voorbereiding: Social Listening
Het is heel belangrijk dat u een goed moment uitkiest om de prospects te benaderen. Mensen willen niet meer gestoord worden door een oninteressant koopverhaal dat op een vervelend moment wordt gebracht. Koude acquisitie werkt tegenwoordig averechts. Zorg er ook voor dat u meteen iets van toegevoegde waarde aanbiedt. Dit kunt u doen door van tevoren uit te vinden waar de prospect mee bezig is.

Dit noemen we Social Listening: u bekijkt wat de prospect plaatst op netwerken zoals LinkedIn, Twitter en Facebook. Als een bedrijf bijvoorbeeld aan het uitbreiden is zie je vaak dat de vacaturepagina op de website wordt gevuld. Dat zegt iets over het willen groeien en eventueel investeringsvermogen van het bedrijf. Ook vindt u vaak in uw eigen netwerk gedeelde connecties met de prospect. U kunt de bestaande kennis uit uw netwerk vragen hoe zij elkaar kennen wat vaak nog verassende informatie oplevert.

TIP Feliciteer mensen bij een nieuwe baan of als ze jarig zijn. U krijgt hier automatisch bericht van in uw LinkedIn updates.

6.    Wees makkelijk bereikbaar
Moeten uw potentiële klanten hun best doen om met u in contact te kunnen komen? Kunnen ze uw contactgegevens op LinkedIn snel vinden? Maak het zo laagdrempelig mogelijk voor potentiële klanten, door alle mogelijke manieren te vermelden.

7.    Maak een dagelijkse activiteit van Social Selling
Social Selling is geen tactiek. Het is de nieuwe manier om waarde toe te voegen voor uw doelgroep. Social Selling moet bij elke stap van het salestraject naar voren komen: van acquisitie tot relatiebeheer. Dit zijn de vier belangrijkste pijlers binnen Social Selling:
a.    Gebaseerd op relaties i.p.v. op transactie
b.    Meer geven dan vragen
c.    Samenwerken en elkaars netwerk gebruiken
d.    90% van uw kennis weggeven om autoriteit te creëren
TIP Maak elke dag minstens een kwartier vrij om activiteiten voor Social Selling te doen.

8.    Creëer ambassadeurs
Hoe zorgt u ervoor dat u onder de aandacht blijft bij nieuwe connecties? Wees sociaal: U bent immers bezig op een sociaal netwerk. Beschrijf uw kwaliteiten en vertel uw connecties hoe u hen kunt helpen. Deel en schrijf goede content, goede content wordt altijd gedeeld en biedt heel veel nieuwe kansen. Wanneer u een mogelijkheid ziet om een connectie met een potentiële klant te verbinden, doe dit dan! Het is een waardevolle investering die u altijd terug ziet.



9.    Deel zoveel mogelijk
Het gaat allemaal om delen bij Social Selling. Deel uw netwerk. Deel uw kennis. Waarom zou u het voor uzelf houden? U wordt als vakexpert erkend als u anderen kunt helpen aan relevante informatie: zowel binnen als buiten uw eigen netwerk.

Wilt u meer ondersteuning voor het uitvoeren van uw Social Selling aanpak? Download dan hier de LinkedIn Roadmap Social Selling.

Massimo Gagliotti

Massimo  Gagliotti
Massimo Gagliotti is Social Selling expert. Eigenaar van EenSuccesvolBedrijf.nl. Hij helpt marketingmanagers, professionals en brandmanagers om via social selling Roadmap de nieuwe manier van verkopen te ontdekken. Hij heeft tevens een nieuw programma “de 100 dagen sprint” gemaakt die ervoor zorgt dat je via de “Roadmap” een continue stroom van klanten krijgt.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Social selling, Verkooptechniek
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,1
(27 stemmen)
Reacties

Rudie

Het verhaal klinkt heel logisch alleen ben ik het er totaal niet mee eens. Wanneer ik een deal sluit zal ik toch echt persoonlijk contact moeten hebben met mijn klanten. Natuurlijk is het mooie manier om mensen kennis te laten maken met jou en je product maar verkopen is toch echt iets anders dan alleen kennis maken.

@Rudie,
Ik begrijp je standpunt. Dit traject zit daar net iets voor. Dit gaat met name over de leadgeneratie. Dus via Social Selling kun je creëren dat je "the go to person" wordt.
LinkedIn zou de plek kunnen zijn waar je hen inspireert en helpt om in hun behoeftes te voorzien. Zodra ze meer van je willen weten, treedt je met hen in contact.
Inspireren doen we dus steeds meer online. En verkopen in de meeste gevallen offline.
Ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen.
Succes.
massimo

Leon

Goed artikel! Ik pas deze technieken al tijden met succes toe!

Rob Boerekamps |  http://www.qlupp.com

Sales professionals kunnen hier iets mee. Goed verhaal met nuttige, makkelijk uit te voeren, tips.

Hubert Sistermans |  http://Hubert@inspiredsystems.nl

Past precies in onze aanpak en leads

Wessel Louis

Een helder artikel! In mijn trainingspraktijk merk ik, dat nog veel salesmensen te weinig gebruik maken van de socials. En als dit al gebeurt, meer met de intentie om direct te kunnen scoren in plaats van te delen. Social Selling vervangt niets maar geeft je de optie om je te profileren in je doelgroep en verschaft jouw een goede en altijd actuele kapstok om te acquireren. Vanuit je social embedding blijft het persoonlijke contact natuurlijk het gewenste doel

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel