Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Van enthousiasme naar "ghosting" door klant (Rene Knecht)
Pas na drie keer ‘nee’ is het oké (André Hagelen)
VERKOPER - "EEN UITSTERVEND BEROEP" (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Marketing en sales voor softwarebedrijven (Jorg Hartog)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Creëer verleiding in je aanbod (Rene Knecht)
Consultative Selling: welke KPI’s zijn van belang ? (André Hagelen)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Verkoopvaardigheden verbeteren in een digitale wereld (Jorg Hartog)
Zit nieuwe klanten maken wel in het DNA van het team? (Rene Knecht)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
Snelle besluitvorming in de verkoop (Rene Knecht)
Samen de B2B groei stimuleren (Jorg Hartog)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Kan jij de krant van morgen lezen? (Herman Meijer)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Samen bereik je meer (Jorg Hartog)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)

Timemanagement voor chaotische verkopers

Harro  Willemsen
Harro Willemsen
3to1.nl

Door je werk beter te organiseren, krijg je meer gedaan met minder energie. De Getting Things Done-methode is een goede basis hiervoor. Lees verder en doe je voordeel met een batterij praktische tips.

Timemanagement voor chaotische verkopers
Laat ik een beeld schetsen waar ik als chaoot iedere werkdag tegenaan kijk. Mijn bureau is tot de randen toe gevuld met stapels mapjes, losse papieren, half gelezen boeken, ongeopende post en opengeslagen ordners. Het gebied rondom mijn toetsenbord wordt opgesierd door tientallen slordig, geplakte post-it notes. Sommigen wachten al maanden opgekruld met koffievlekken tot ze worden geadresseerd. Als ik mijn webcam aansluit voor een Zoom- of Teams-sessie, moet ik eerst een stapel dagelijkse to do-briefjes aan de kant schuiven. Bij het verwerken van beantwoorde e-mails heb ik de keuze uit meer dan 200 mapjes in Outlook om ze te archiveren. Uiteraard gebruik ik mijn inbox als takenlijst en stuur ik minstens 10 e-mails per dag aan mezelf als ik een ingeving heb, die ik wil onthouden. Mijn harde schijven zijn verdeeld in A t/m Z. Dus ik heb 26 verschillende opslagstations. Zonder Windows-zoekfunctie zou mijn zakelijke koninkrijk in elkaar storten. Het gekke is, toch denk ik dat ik het goed voor elkaar heb. Uiteindelijk kan ik alles terugvinden, komt er voldoende werk uit mijn handen en vergeet ik zelden iets. Maar het blijft wel knagen. Kan ik niet efficiënter werken?

De uitdaging
Ik ben jaloers op mensen met keurig opgeruimde bureaus, die alles regelen vanuit een laptop en geen snippertje papier meer gebruiken. Ik hoor lofprijzen over slimme apps, die taken, mails en communicatie samenvoegen en overal beschikbaar maken, direct vanuit de cloud. Dan zijn er life- en workhacks die beloven lastige en vervelende taakjes te versimpelen. Meestal probeer ik ze allemaal een keer uit. Aanmelden, installeren en ermee starten. Enkele weken later staan ze weer te versloffen in de hoek van mijn schermen. Dan heb ik toch weer teruggegrepen naar een post-it of kladblaadje. Is het nu een kwestie van niet kunnen of niet willen? Past een georganiseerd systeem niet bij mijn persoonlijkheid? Gedij ik alleen in chaos? Er is maar één manier om erachter te komen. Voor langere tijd mezelf committeren om anders te gaan werken. Daarbij roep ik de hulp in van Paula van ‘t Geloof. Wij werken al geruime tijd samen. Zij is virtual PA en praktijkgoeroe op het gebied van werk organiseren. Ik ga met haar de challenge aan om mijn werk te organiseren met de Getting Things Done-methode. Hoe dat precies werkt, laat ik haar zelf uitleggen:

Verschillende soorten chaoten
Ik ken Harro als iemand die zijn zaken altijd goed voor elkaar heeft. Wat hij hierboven beschrijft, verbaasd mij dan toch ergens wel. ‘Harro, we kunnen jou het beste omschrijven als een georganiseerde chaoot.’ Dat klinkt al minder heftig als diehard chaoot. Dan denk ik aan ondernemers die dat ook in hun doen en laten zijn. Iemand die compleet het overzicht kwijt is, die stress ervaart en er soms wakker van ligt. Dat is pas echt een zorgelijke situatie.

I love chaos!
Harro had me al een beetje voorbereid toen ik voor het eerst zijn mailboxen mocht inzien: ‘Er zijn wel veel submapjes hoor, Paula.’ Mijn hart maakte een klein sprongetje toen ik de vele mappen een voor een scande. Drie verschillende inboxen tot aan de nok gevuld met e-mails op plaatsen waarvan ik dacht: ‘Hoe vind je dat ooit weer terug?’ Aan alles voelde ik dat hier nog veel winst te behalen is.

Nieuw gedrag aanleren
De hamvraag is natuurlijk: hoe kun je gestructureerd en efficiënt(er) werken? Kun je dat jezelf aanleren? Het goede nieuws is: ja, natuurlijk! Het vergt alleen wel een behoorlijke inzet. Want, het lijkt zo gemakkelijk. Je draait een inwendige knop om en ineens ben je een geordend type. Zo simpel als ik dat opschrijf, werkt dat natuurlijk niet in de praktijk. Volgens recent wetenschappelijk onderzoek  vraagt het aanleren van een nieuwe gewoonte een minimum van 21 dagen. Na gemiddeld zo’n 66 dagen kun je pas stellen dat je nieuwe gewoonte een automatisme is geworden. En om dat echt stevig geïmplementeerd te hebben, heb je zelfs nog langer nodig. Dat verschilt ook nog eens van persoon tot persoon. Volgens het onderzoek varieert dat tussen de 18 en 254 dagen. Consistentie is dus key.

Alles staat in de Cloud
Laten we eens bekijken hoe ik te werk ga. Harro schreef het al: ik ben virtual PA en werk 100% virtueel, ofwel in de cloud. Het enige wat ik nodig heb om goed te kunnen werken is: wifi, een MacBook, iPhone en online tools en apps. Op mijn bureau zijn geen post-its of kattebelletjes te bespeuren. Het enige papier wat je er vindt, zijn de vele managementboeken, netjes in een rij uitgestald.

De lege inbox-methode van David Allen

Een lege, opgeruimde en overzichtelijke mailbox. Wie wil dat niet? Ben jij ook klaar met al die (on)gelezen mails waar je nog iets mee moet. En die dus in je inbox blijven hangen? Of dat je niet weet of die ene relatie al op je mail heeft geantwoord?
Dan is deze methode perfect voor jou. Het is zo laagdrempelig dat je het eenvoudig kunt implementeren. De kans is groot dat je het blijft gebruiken.

Van start: actiemappen aanmaken
Om met Getting Things Done van start te gaan, maak je eerst actiemappen aan in je inbox. Naast de actiemappen speelt je agenda een belangrijke rol in het systeem.
De actiemappen die je aanmaakt zijn:
  1. Doen deze week
  2. Later/ Misschien
  3. Wachten op
  4. Bewaren
  5. Archief

Twee keer per dag je inbox legen
Begin bovenaan je mailbox en verwerk je mails een voor een volgens onderstaande methode. Ga vooral niet scannen naar belangrijke mails. Ze komen allemaal aan bod. Voor elke mail ga je als volgt te werk:
  • Kun je het in twee minuten afhandelen? Nu doen!
  • Is het een actie voor een bepaald tijdstip? Moet je bijvoorbeeld een afspraak maken of heb je een deadline van een project? Zet het in je agenda.
  • Hoeft het niet deze week? Dan verplaats je de mail naar de map: 'Later/ Misschien'.
  • Is een ander ermee bezig? Dan verplaats je de mail naar de map: 'Wachten op'.
  • Ben je van plan deze week de mail (en de bijhorende taak) te behandelen? Dan verplaats je de mail naar de map: 'Doen deze week'.
  • Hoef je er niks mee te doen? Dan verplaats je de mail naar de map: 'Bewaren of archief'.
 
Pleeg wekelijks een keer onderhoud
Zet het wekelijks onderhoud in je agenda en doe dat ook trouw. Zo blijf je overzicht houden. Dit doe je elke week een keer:
  • Controleer je agenda van afgelopen week. Is er nog iets dat je bent vergeten?
  • Controleer je agenda van komende week. Is er nog iets dat je nog moet plannen?
  • Controleer de map 'Doen deze week'. Gaat het je lukken alle taken te doen?
  • Controleer de map 'Later/misschien'. Moet er iets naar de map 'Doen deze week' of kan er iets weg?
  • Controleer de map 'Wachten op'. Moet je nog een actie opvolgen?

Van chaos naar organisatie
Dat is de uitdaging die me te wachten staat. Het bovenstaande systeem van Paula implementeren en er minstens 66 dagen mee werken, zodat ik niet meer beter weet. Totdat het een gewoonte is geworden. Met zoals zoveel zaken is het gewoon starten bij het begin. Kom maar op met die mappen. Op naar een leeg bureau. Op naar meer rust, meer overzicht en meer gedaan krijgen met minder energie. Laten we dingen gedaan krijgen.

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Paula van ’t Geloof, eigenaar van R.O.I Management. Als Virtual PA zorgt zij ervoor dat de ondernemers zich focussen op hun expertise, de strategie en klanten de allerbeste service te verlenen. Paula regelt alles eromheen, denkt mee en zorgt voor structuur, overzicht en rust in de levens van de ondernemers.

Harro Willemsen

Harro  Willemsen
Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik breng mensen van gemiddeld naar excellerend. Van 1 naar 3. Door training, coaching, workshops, publicaties, presentaties en maatwerkprogramma’s."
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,2
(12 stemmen)
Reacties

Hubert Sistermans

... prima en natuurlijk de wil om 'oude' gewoontes om te zetten in nieuw 'gedrag' succes.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel