Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)

High end klanten – 5 strategieën

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Je omzet eens flink verhogen? Kijk eens naar je mogelijkheden bij high end klanten. Gebruik deze tips en ervaringen om een vliegende start te maken.

High end klanten – 5 strategieën
“Verkopen en ondernemen vanuit kwaliteit en rust…”
“Werken met klanten onder mijn voorwaarden”
“Slimmer i.p.v. harder werken”
"Alle tijd en rust hebben om klanten op de allerbeste manier te helpen en passende waardering te krijgen…”
Zou dat allemaal kunnen?

Meriam Slijkerman schreef ‘5 super slimme en bewezen strategieën waarmee je je omzet vertienvoudigt in de helft van je werkuren!’. Ik maak je daar graag deelgenoot van. De genoemde praktijkvoorbeelden erbij, zijn mijn eigen ervaringen.

Strategie 1
Specialist zijn (worden) voor een speciale doelgroep en/of specialisme door kennis en vaardigheden die je hebt.
Claim je expertstatus. Vertel dat je duizenden klanten, honderden bedrijven of hele speciale organisaties hebt geholpen. Daar waar het duidelijk is dat een specialist moest worden aangetrokken. Door de (bijvoorbeeld benarde) situatie waarin de organisatie zich bevond, of bijvoorbeeld de risicovolle periode van de startup, of de uitermate belangrijke eerste 100 dagen van een CEO, waarin een zichtbare krachtige bijdrage voorwaarts moest worden geleverd (omzet- of kosten gerelateerd).
Maak duidelijk wat potentiele klanten bij jou kunnen halen. Dit helpt je t.a.v. je
a.    Positionering
b.    Expertstatus
c.    Specialistische waarde creatie
d.    Het behalen van grote transformaties

Strategie 2
Pas op met het ‘op maat maken van je diensten’. Het geeft het gevoel van flexibiliteit en goed aan kunnen sluiten bij de klant. Maar toch kun je stellen dat het niet alleen erg veel tijd kost (is ook mijn eigen ervaring, en de klant ziet lang niet altijd de waarde van de extra tijd die je besteedt), maar ook haalt de klant niet altijd de beste resultaten.
En je klant koopt met name een goed resultaat en een bewezen methode/aanpak.
Bij het op maat maken, ga je ervan uit dat de klant zélf het beste weet hoe zijn/haar probleem op te lossen is. Maar daarvoor vraagt hij juist jouw kennis, expertise en ervaring.

Bepaal dus dat jij voor de klant een goed resultaat kan bereiken met jouw aanpak en dienst, welke je hebt verpakt in een product. Als je goed naar de klant hebt geluisterd, kom je dan ook met een voorstel waarin je de situatie goed beschrijft met jouw (standaard) dienst als oplossing.
Als jouw standaarddienst niet het resultaat geeft dat de klant wil, dan moet je geen offerte willen aanbieden. Als de klant niet gelooft (na jouw overtuigende offerte en verdere uitleg) dat jouw aangeboden dienst het resultaat kan leveren waar hij naar op zoek is, dan moet je de klus ook niet wíllen uitvoeren.

 Jij hebt een heldere visie voor wat de klant nodig heeft om de resultaten te bereiken die hij wil. Daarvoor komt hij namelijk bij jou.

Praktijk voorbeeld
Ik geef ook presentaties van een uur. Dat doe ik al meer dan 10 jaar en ik heb 3 soorten producten/presentaties ontwikkeld en in de loop der jaren fijn geslepen. Ik weet precies wát ik op wélk moment moet zeggen, om de presentatie een succes te laten zijn. Hoe meer ik het moet aanpassen voor een specifieke gelegenheid, hoe lager de kwaliteit (en score). Wellicht is mijn opdrachtgever blij dat ik zijn items er in geblend heb, maar de zaal merkt toch op dat het niet zo vlekkeloos verloopt als dat het zou moeten voor een topprestatie. Ze weten niet wát het is, maar het uur wordt niet ingevuld zoals het door mij als diamant is geslepen. Een paar woorden maken het verschil. Net op een andere manier gezegd, of op een andere plaats ingebracht, is het effect anders. Ik heb dat helaas een aantal keer ervaren en doe het gewoon niet meer.
Mijn doel is namelijk dat mijn boodschap optimaal bij de zaal binnenkomt. Dát zou mijn opdrachtgever ook moeten willen. Anders ben ik eerder een spreekbuis van de directie. De zaal voelt dat feilloos aan. Het geeft een verkeerde binding met de zaal. En dat vind ik niet mijn rol.

Door onwrikbare producten van je diensten te maken, ben je duidelijk in wat klanten bij jou kunnen halen. Dit helpt je ten aanzien van:
  • Positionering
  • Expertstatus
  • Specialistische waarde creëren
  • Het behalen van grote transformaties

Strategie 3: Werken met programma’s
De meest gemaakte fout (ook door mij!) is dat er teveel in programma’s gestopt wordt. Hierdoor wordt het programma te zwaar en daardoor niet interessant voor high end klanten. Een ander veel gemaakte fout is dat programma’s teveel coaching bevatten.

TIP High end ondernemen en verkopen is niet gericht op KWANTITEIT, maar op KWALITEIT.

Er moet een mooie combinatie zijn van een samenwerking tussen de praktijk van de klant (kennis van hun vakgebied) en de expertise en ervaring van jou. Zorg dat de klant geen drempel heeft om te starten en door kan groeien binnen je programma’s! Zo kun je klanten langer binden en boeien en kun je een grotere transformatie bereiken. Jij hoeft dan niet steeds weer nieuwe klanten te werven. Scheelt tijd en je verdient méér aan 1 klant.

Door te werken met programma’s en klanten voor het resultaat te laten betalen i.p.v. voor jouw tijd, kun je ook heel veel meer verdienen. Het resultaat moet wel goed afgebakend zijn, anders kan de klant steeds meer willen eisen voor hetzelfde geld. Dit alles vraagt van jou om (zoals Meriam Slijkerman dat zegt): “… je EIGEN WAARDE te voelen en dit om te zetten in een programma…”

Strategie 4: GROOT DENKEN
Dit is een van de allerbelangrijkste succesfactoren.
Heel vaak blijven ondernemers en verkopers te dicht bij hetgeen zij kennen.

Vraag 1: Als je verkooptarget € 100.000,- is, wat zou dan je strategie zijn? Wat zouden je acties zijn?

Vraag 2: Als je verkooptarget € 1.000.000,- is, wat zou dan je strategie zijn? En met welke acties?

Als het goed is merk je dat je bij vraag 2 ook groter gaat denken. Andere (wellicht meer onorthodoxe) ideeën komen bij je op. Je komt niet meer weg met de reguliere acties, ervan uitgaande dat je targets de afgelopen jaren hetzelfde, of 10 % meer of minder geweest zijn.

Praktijkvoorbeeld
Ik had ooit een manager die mij het volgende vroeg: “Hoeveel zou je kunnen verkopen, als álles, echt álles, mee zou zitten?”
Ik kwam toen uit op 50% meer omzet. "Máár," haastte ik me te zeggen, "dat komt natuurlijk nooit voor…" Het was al te laat. “Goed….," zei mijn leidinggevende die ooit ook dezelfde vraag moet hebben gehad, "dan is dat jouw target voor het komende jaar. Zorg maar dat het lukt..."
Ik voelde me enorm bekocht, maar ik móest wel iets groots bedenken. Ik heb het gehaald, maar heb mijn baas wel gezegd dat ze me niet moest vragen hóe ik het gedaan had…. Ik een risico genomen, dat had kunnen leiden tot verlies van mijn baan. Dit adviseer ik uiteraard niemand, maar ik ging wel ineens heel anders denken dan normaal.

TIP Omring je met mensen die groot denken en jou uitdagen de volgende stappen te nemen. Mensen in je directe omgeving proberen je vaak te behoeden voor fouten, vanuit liefde, maar daarmee helpen ze je niet altijd op de beste manier. Jij hebt iemand nodig die je uitdaagt en helpt dit te realiseren.

Strategie 5: Hoge prijzen vragen (met het vragen van hoge prijzen hélp je de klant)
Low end klanten...
...zijn erop gericht lage investeringen te doen. Hierdoor halen zij lage resultaten en kunnen zij die lage resultaten niet omzetten in grotere nieuwe daden. Hun zelfvertrouwen en marktaandeel groeit niet of daalt en al met al maken zij kleinere stappen met hun bedrijf.

High end klanten...
...durven te kiezen voor hoge investeringen en hierdoor halen zij hoge(re) resultaten, die ze kunnen omzetten in grote daden en acties. Hun zelfvertrouwen en marktaandeel groeit en zo kunnen ze grotere stappen maken met hun bedrijf.

High end klanten zijn zich bewust dat investeren nodig is om de volgende stap te maken en door te groeien met hun bedrijf. Zij hebben ervaring dat investeren loont en dat zij de transformatie bereiken die ze beoogden. Ze zijn zich bewust (want zo opereren ze zelf ook) dat een hoge kwaliteitsdienst tegen een lage prijs niet kan kloppen.

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,8
(12 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel