Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Marketing en sales voor softwarebedrijven (Jorg Hartog)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Creëer verleiding in je aanbod (Rene Knecht)
Consultative Selling: welke KPI’s zijn van belang ? (André Hagelen)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Verkoopvaardigheden verbeteren in een digitale wereld (Jorg Hartog)
Zit nieuwe klanten maken wel in het DNA van het team? (Rene Knecht)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
Snelle besluitvorming in de verkoop (Rene Knecht)
Samen de B2B groei stimuleren (Jorg Hartog)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Kan jij de krant van morgen lezen? (Herman Meijer)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Samen bereik je meer (Jorg Hartog)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)

Meer sales? Denk als een topcoach!

Traint de trainer van een topteam alleen de aanvallers? Tuurlijk niet! Waarom gaat dat dan in sales vaak wel zo? Vijf tips voor een bredere aanpak en meer verkoopsucces.

Meer sales? Denk als een topcoach!
Stel, u bent een voetbalcoach en u wilt de resultaten van uw team verbeteren. Gaat u dan alleen aan de slag met uw aanvallers? Een goede coach weet dat uitsluitend het trainen van de aanvallers de kwetsbaarheid van het team vergroot. De kans is namelijk groot dat het middenveld wordt overlopen en dat de verdediging wordt weggespeeld. Gevolg: in plaats van verliezen met 1-0 verliest u met 4-3. Dat schiet dus niet op.

In sales geldt hetzelfde principe. Als u meer commercieel rendement wilt, is het niet handig om u uitsluitend op de acquisitie van nieuwe klanten te richten.
Acquisitie is immers slechts één manier om meer salesresultaat te behalen.
U kunt ook proberen om grotere opdrachten binnen te halen of door meer te verkopen aan bestaande relaties. En organisaties die zich op alle drie deze strategieën richten boeken indrukwekkende resultaten.

In dit artikel deel ik vijf tips die u helpen om meer nieuwe klanten binnen te halen, uw orderomvang te vergroten en meer te verkopen aan bestaande relaties.
  1. Wees onderscheidend
    De markt vertellen dat u onderscheidend bent betekent niet dat u het bent. Praat dus niet alleen over onderscheidend vermogen, maar laat het zien in uw aanpak en in de resultaten die u voor uw klanten bereikt. “The proof of the pudding is in the eating”, zeggen de Engelsen. Ze hebben gelijk. Check daarom uw salesproces, uw proposities, uw presentatiemateriaal, trends in uw markt en niet in de laatste plaats uw vaardigheden. Waar kunt u het verschil maken met uw concurrent? Wat zijn de kansen om van goed naar beter en uiteindelijk naar best te gaan?

  2. Begrijp de uitdagingen van uw klant
    Sommige salesprofessionals baseren hun aanpak vooral op het pitchen van hun product of dienst, hun bedrijf en zichzelf. Vaak zijn ze erg enthousiast, dit soort pratende brochures. Maar effectief? Niet echt. Als je makkelijker nieuwe klanten wilt binnenhalen, grotere opdrachten wilt scoren en een vertrouwensrelatie met je klant wilt opbouwen, verdiep je dan in de wereld van de klant. Vraag prospects naar hun problemen, uitdagingen, kansen, ambities en doelen. Om het plat te slaan:  uw klanten kopen geen producten of diensten van u omdat ze daar toevallig budget voor hebben. Ze investeren in oplossingen voor hun problemen of middelen waarmee ze resultaten behalen die voor hen prioriteit hebben. Als u weet wat die problemen en resultaten zijn en waarom die belangrijk zijn voor uw klant, staat u al mijlenver voor op uw concurrent.

  3. Durf te diskwalificeren
    Laten we er niet omheen draaien: er gaat veel kostbare salestijd verloren aan kansloze salesactiviteiten. En dat is zonde. Verkopers doen regelmatig te veel hun best om prospects ervan te overtuigen dat ze zaken met hen moeten doen. Het probleem hierbij is de aanname dat elke prospect past bij wat u te bieden heeft. Terwijl in de praktijk vaak meer dan de helft van de prospects simpelweg niet genoeg past bij uw dienst, organisatie of bij uzelf.
    Dus vervang de vraag ‘Hoe kan ik deze prospect overtuigen dat wij een geschikte partij voor hem zijn?’ door ‘Hoe overtuigd ben ik ervan dat deze prospect een geschikte partij voor ons is?’  Uit ervaring kan ik u vertellen dat het antwoord op deze vraag tot leerzame en verrassende inzichten leidt. En daarnaast tot veel extra tijd om in wel-passende relaties te investeren!

  4. Focus op waarde
    Eén van de meest voorkomende angsten van salesprofessionals en ondernemers: te duur zijn. Uw eigen overtuiging over uw prijsstelling bepaalt de manier waarop klanten erop reageren. Als u uw prijs reëel vindt straalt u dat uit. Als u bang bent dat uw klant u te duur vindt ook. U kunt raden wat het gevolg is. Overigens gaan prijsdiscussies zelden over prijs. Prijs is namelijk alleen belangrijk als al het andere gelijk is. Verliezen op prijs betekent dus dat uw prospect niet overtuigd is van de waarde die u biedt. Wilt u die waarde vergroten? Geef dan geen korting, want daarmee verlaagt u alleen de prijs. Maar richt u vooral op de problemen waar uw klant vanaf wil of de doelen die hij wil bereiken. En kwantificeer die zo concreet mogelijk zodat de waarde duidelijk is voor uw klant.

  5. Betrek alle beslissers bij het proces
    De vorige tip ging over uw waarde voor de klant. Maar als u die waarde niet duidelijk maakt aan de juiste mensen heeft dat weinig effect. Betrek daarom gericht meerdere beïnvloeders en beslissers bij het proces.
    Bij meer complexe en grotere salesprocessen is het prima om in de beginfase met individuen te spreken. Maar naarmate er meer commitment nodig is heeft u breder draagvlak nodig. Dit is vooral belangrijk tijdens de presentatie van uw voorstel of offerte. Informeer daarom tijdig wie - naast uw contactpersoon - nog meer bij het aankoopproces betrokken zijn. Vraag wie er budgetverantwoordelijk is of wie er vanuit de directie, HR, ICT , Facilitair of Juridisch meebeslist.
    Durf vervolgens regie te pakken in het proces. Maak duidelijk waarom de aanwezigheid van alle betrokkenen bij uw presentatie niet alleen nodig, maar ook volstrekt vanzelfsprekend is.

Alle ballen naar voren rammen of eerst goed nadenken?
Er bestaat niet één tactiek die altijd werkt. Analyseer goed waar uw kansen liggen en welke aspecten u kunt verbeteren. Combineer het acquireren van nieuwe klanten met het vergroten van uw orderomvang en het verdiepen van bestaande relaties. Hierdoor vermindert u niet alleen uw kwetsbaarheid, maar versterkt u ook uw scorend vermogen!

Marcel Hoefman

Marcel  Hoefman
Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële mogelijkheden willen halen. Marcel zegt wat hij denkt, gaat voor resultaat en is allergisch voor verkooponzin. Marcel is als zelfstandig trainer en ondernemer verbonden aan Kenneth Smit. Zijn columns schrijft hij op persoonlijke titel.
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,0
(9 stemmen)
Reacties

Wat is mentaliteit? Het is een containerbegrip dat meestal wordt geïnterpreteerd als doorzettingsvermogen, daadkracht en focus. Als dit zo was dan zouden er veel meer toppers zijn in sales en ook de sport. De juiste mentaliteit is in elke situatie anders denken, voelen en doen met als doel het leveren van topprestaties met structureel resultaat.

Ronaldo, Messie of Neymar zijn allang geen talenten meer omdat ze structureel topprestaties leveren door hun voetbal vaardigheden en mentaliteit. Waarbij Ik Messie en Neymar als toppers zie en Ronaldo als een genie omdat hij dingen doet voor zichzelf, het team en de club dat van uitzonderlijke klasse is. Een talent kan iets wat een ander moeilijk vindt en als je niet doorontwikkeld ben je eeuwig talent of talent af. Daarom is talent een beginneling.

Marcel Hoefman

Beste Marion,

Dank voor je reactie. Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat het raakvlak is tussen jouw betoog over mentaliteit en mijn artikel. Dat Ronaldo een genie is ben ik overigens volkomen met je eens:-).

Groet,
Marcel Hoefman

Hallo Marcel,

Je schreef over talenten dat allang geen talente meer zijn maar grote toppers en zelfs een genie. Ik geef in mijn reactie het verschil aan tussen talent, topper en genie omdat een talent nooit een topper of genie wordt zonder de juiste mentaliteit. En de juiste mentaliteit is in elke situatie anders denken, voelen en doen voor het beste resultaat.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Groet,
Marion Naus

Hallo Marcel,

Je schreef over talenten dat allang geen talente meer zijn maar grote toppers en zelfs een genie. Ik geef in mijn reactie het verschil aan tussen talent, topper en genie omdat een talent nooit een topper of genie wordt zonder de juiste mentaliteit. En de juiste mentaliteit is in elke situatie anders denken, voelen en doen voor het beste resultaat.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Groet,
Marion Naus

Marcel Hoefman

Hoi Marion,

Volgens mij is jouw reactie bestemd voor een ander artikel. Ik schrijf in dit artikel nergens over 'talenten die geen talenten zijn maar grote toppers of zelfs een genie'.

Wellicht handig om je reactie bij het betreffende artikel te plaatsen.

Groet,
Marcel Hoefman

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel